X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
גרוסקופף. "להתמקד בנושא" [צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90]
בג"ץ לעותרים נגד בנט: הטיעון שלכם פועל נגדכם
גרוסקופף: אם הבית ברעננה הפך למעון רשמי - מותר להפגין מולו; השופטים מדגישים שלא יכריעו בשאלת סיווג בית משפחת בנט מותחים ביקורת על האיטיות של השיפוצים במעון בבלפור

"הטיעון שלך הוא נגד האינטרס שלך, כי ככל שהמקום הזה הוא יותר רשמי אז ההצדקה לקיים הפגנות בו היא יותר משמעותית". כך אמר (יום ב', 25.4.22) שופט בית המשפט העליון, עופר גרוסקופף, לעורך דינם של שכני משפחת בנט ברעננה שעתרו לבג"ץ נגד קיום הפגנות ליד הבית.
גרוסקופף התייחס לטענה שהעלה עו"ד אוריאל נזרי, המזוהה עם מתנגדי בנט בזירה הפוליטית, ולפיה המעון הרשמי עבר מירושלים לרעננה, וזאת ללא הרשאות חוקיות ותוך פגיעה במעמדה של ירושלים. הוא אמר כי שאלה זו לא עלתה בעתירה ולכן בג"ץ אינו יכול לדון בה. "אולי כדאי להתמקד בנושא שלשמו אנו כאן, כלומר: ההפרעה לתושבים. אם לאדוני יש רצון לתקוף את ההחלטה - יגיש עתירה בעניין. האיחוד של שני העניינים לא תורם לאינטרס של הלקוחות של אדוני".
ניזרי התייחס למחלוקת הציבורית סביב המעון: אני שומע את דברי בית המשפט ואיני מופתע מהם. האינטרס שלנו, בית המשפטוהצדדים כולם נתונים לעמדתו של הציבור. הציבור רואה את חוות הדעת והטענות". ראש ההרכב, השופט נעם סולברג, הגיב: "אדוני לא מייצג את כלל הציבור. הציבור מפולג בדברים רבים, אולי גם בזה, איננו יודעים. יש לדון בנושא של העתירה. בשלב הזה אם אנחנו נתגלגל לכיוון של הכרה במקום הזה בצורה זו או אחרת כמקום רשמי, אז ההפגנה ליד המעון צריכה כנראה לקבל ביטוי גדול יותר. השאלה כמה הטיעון הזה משרת את עמדותיך". גרוסקופף העיר, כי אינו יודע מכוח מה יכול בג"ץ "להורות לאדם להתגורר במקום זה או אחר". נזרי התעקש להמשיך ולהעלות טענות בנושא, והשופטים הבהירו שוב ושוב שלא ידונו בו וממילא לא יכריעו בו.
השופט יוסף אלרון העיר בחומרה לפרקליטות, על כך שרק בתשובתה המאוחרת לעתירות מסרה, כי בנט מתגורר ברעננה בשל שיפוצים נרחבים הנערכים במעון ראש הממשלה. הפרקליטות טענה, כי הדבר לא היה ידוע למי שכתבו את תשובתה המקורית. סולברג ציין, כי הדעת נותנת שהנושא אמור היה לעלות בשבועות הארוכים בהם הדברים על סדר היום. עו"ד מוריה פרימן השיבה, כי הטעות נבעה מריבוי הגורמים העוסקים בנושא ולא מכוונה להטעות את בית המשפט.
פרימן מסרה, כי המדינה מכסה את הוצאות המעון ברעננה - כפי שכיסתה את הוצאות מעונו של בנימין נתניהו בקיסריה. אלרון ציין, כי המדינה אומרת שהעבודות ברעננה לקראת סיום בעוד שהעבודות ברחוב בלפור טרם החלו: "אין כאן יד מכוונת. לא הייתה חשיבה מלכתחילה על מעשים כאלה או אחרים, אלא היגררות לסיטואציה שאנו בה היום". פרימן אמרה כי הבית ברעננה מתפקד כבית רשמי אך לא כמעון רשמי; לדבריה, זהו מצב ייחודי. היא הדגישה, כי בבית לא נעשות עבודות המשביחות אותו.
גם סולברג מתח ביקורת על הקצב האיטי של השיפוצים בבלפור: "התחושה שהכל נעשה בעצלתיים. דיברנו חודשים ארוכים. מצד אחד מסבירים לנו כמה השיפוץ הכרחי וחשוב, אך תכל'ס לא נעשה שם שום דבר". גרוסקופף ציין, כי המדינה מסרה שעבודות השיפוץ ברעננה כמעט הסתיימו - אך שהליכי ההיתר רק בראשיתם; "לא הבנתי את זה". פרימן: "אלה העובדות. נעשים מאמצים כבירים כדי להשלים את ההליך". אלרון: "זה לא אמור היה להיות ההפך?". פרימן: "פרסנו את העובדות ואנו מחדדים אותן מול המשיבים. אני רוצה להדגיש שאלה עבודות שנערכו מטעמי אבטחה, לא קשורות להפגנות".

תאריך:  25/04/2022   |   עודכן:  25/04/2022
+ועדת הכנסת הכריזה: ח"כ שיקלי - פורש
21:48 25/04/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

שבעה חברים בוועדת הכנסת הצביעו בעד ההכרזה על שיקלי כפורש. ח"כ יצחק פינדרוס ממפלגת יהדות התורה החרים את ההצבעה  ▪  סילמן: הדיון - מהלך קטן ונקמני

ח"כ שיקלי. לא יוכל להתמודד במסגרת מפלגה מכהנת [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+ח"כ ארבל הגיש תלונה במשטרה נגד בנט
16:51 25/04/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ח"כ משה ארבל הגיש תלונה במשטרת כפר-סבא לאור החשיפה בבג"ץ כי הבנייה בבית ראש הממשלה נעשתה ללא היתר בנייה  ▪  "בנייה ללא היתר הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה מהווה עבירת בנייה חמורה לפי סעיף 145 לחוק התכנון והבנייה אשר עונשה עשוי להגיע כדי מאסר"

ח"כ משה ארבל [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+לנפתלי בנט יש זיכרון קצר
16:26 25/04/22  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה

האם נפתלי בנט לא זוכר מה שקרה אך לפני מספר חודשים  ▪  האם בנט מראה סימנים של גרוניך או שמא הוא מכזב?

בנט. רק רצה שנתניהו יעוף מהמעון [צילום: אוהד צוויגנברג, פלאש 90]
+שיקלי: בנט ושקד מונחים מתאוות שררה ושלטון
10:00 25/04/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ח"כ עמיחי שיקלי בוועדת הכנסת: "בנט ושקד פגעו פגיעה אנושה ואת הנזק האדיר שהם חוללו והאמון הבסיסי של האזרח לנבחריו ייקח שנים ארוכות לתקן"  ▪  "נפתלי בנט, איילת שקד והנשרכים אחריהם פגעו פגיעה אנושה ומבישה בעמוד התווך של המשטר הדמוקרטי"

ח"כ עמיחי שיקלי [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביר קארה / Abir  kara  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי אבידר / Eli Avidar  אלעזר שטרן / Elazar Shtern  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יוסף אלרון  יועז הנדל / Yoaz  Hendel  יחיאל משה טרופר / Yehiel  Tropper  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy  מאיר כהן / Meir  Cohen  מוריה פרימן / Moria Friman  מירב כהן / Meirav  Cohen  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מתן כהנא / Matan  Kahana  נחמן שי  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  נעם סולברג / Noam Sohlberg  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  עופר גרוסקופף / Ofer Groskopf  עידן רול / Roll Idan  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  קארין אלהרר / Karin  Elharar  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בג"ץ לעותרים נגד בנט: הטיעון שלכם פועל נגדכם
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אזהרת איתמר לוין  ל"ת
שיפון  |  25/04/22 17:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 36
עידן יוסף
ח"כ משה ארבל הגיש תלונה במשטרת כפר-סבא לאור החשיפה בבג"ץ כי הבנייה בבית ראש הממשלה נעשתה ללא היתר בנייה    "בנייה ללא היתר הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה מהווה עבירת בנייה חמורה לפי סעיף 145 לחוק התכנון והבנייה אשר עונשה עשוי להגיע כדי מאסר"
אפרים הלפרין
האם נפתלי בנט לא זוכר מה שקרה אך לפני מספר חודשים    האם בנט מראה סימנים של גרוניך או שמא הוא מכזב?
עידן יוסף
ח"כ עמיחי שיקלי בוועדת הכנסת: "בנט ושקד פגעו פגיעה אנושה ואת הנזק האדיר שהם חוללו והאמון הבסיסי של האזרח לנבחריו ייקח שנים ארוכות לתקן"    "נפתלי בנט, איילת שקד והנשרכים אחריהם פגעו פגיעה אנושה ומבישה בעמוד התווך של המשטר הדמוקרטי"
עידן יוסף
ראש הממשלה בתגובה לתחקיר הבזבוזים במעון ראש הממשלה: "ההוצאות של בית ראש הממשלה פחתו באופן דרמטי בתקופתי. הנסיונות להציג אותי כנהנתן פשוט מצחיקים"
מירב ארד
בעקבות שיגור הרקטה מעזה כתב נתניהו כי "חייבים ממשלת ימין חזקה שתחזיר את השקט"    בנט השיב: "מורשתך - רקטות חמאס על ירושלים, לינצ׳ים בעכו ובלוד. ישראל בלהבות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il