X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שיקולים תכנוניים, אדריכליים ונופיים
העליון: אין זכות קנויה להטבות במסגרת תמ"א 38
גרוסקופף: ההטבות הקבועות בתוכנית הן המירביות, והוועדה המקומית היא שתחליט האם וכמה מהן להעניק בכל מקרה השיקול הראשון הוא אילו הטבות נחוצות על-מנת שהפרויקט יהיה כדאי מבחינה כלכלית

ההטבות התכנוניות במסגרת תמ"א 38 הן הטבות מירביות, והשאלה כמה מהן להעניק נתונה לשיקול דעתם המקצועי של מוסדות התכנון. הנקודה הראשונה שעליהם לבחון היא אלו הטבות יש להעניק כדי שהפרויקט יהיה כדאי מבחינה כלכלית. כך אומר (9.5.22) שופט בית המשפט העליון, עופר גרוסקופף.
לדברי גרוסקופף, "ההטבות התכנוניות בתמ"א 38 הן בגדר 'הטבות מקסימליות', המגדירות את ההיקף המירבי של התמריצים אותם יכולות ועדות התכנון והבניה להעניק מכוח התמ"א. לפיכך, אין לראות בהטבות התכנוניות בתמ"א 38 זכות המוקנית לבעלי המקרקעין, אלא כהסדרים המגדירים את היקף שיקול הדעת הנתון לוועדות התכנון והבנייה בבואן לדון בבקשות למתן היתר בנייה מכוח תמ"א 38".
לוועדה המקומית יש סמכות אף להימנע כליל ממתן ההטבות, מדגיש גרוסקופף. "ועדות התכנון והבנייה הדנות בבקשות למתן היתר
בנייה מכוח תמ"א 38 רשאיות לתת את ההטבות התכנוניות הקבועות בתמ"א 38 באופן מלא או חלקי, לפי שיקול דעתן המקצועי, כאשר במסגרת זו עליהן להביא בחשבון את מכלול השיקולים התכנוניים, האדריכליים, הנופיים, ואלו הנוגעים לכושר הנשיאה של התשתיות, כמו גם את שיקול הכדאיות הכלכלית, בראי הנסיבות הפרטניות של כל מקרה ומקרה".
גרוסקופף מוסיף: "השיקול הראשון אותו על ועדות התכנון והבנייה לשקול הוא אילו מן ההטבות התכנוניות בתמ"א 38, אם בכלל, יש להעניק כדי לעודד ולאפשר את חיזוק המבנה מבחינה כלכלית - ובמילים אחרות, אילו מן ההטבות התכנוניות דרושות על-מנת להבטיח את הכדאיות הכלכלית של הפרויקט. עם זאת, המדובר בשיקול אחד בלבד אשר אין בו לבדו כדי להכריע את הכף, ולצידו יש לשקול שיקולים נוספים כאמור לעיל".
עוד מדגיש גרוסקופף, כי התוכנית אינה קובעת כיצד על ועדות התכנון להפעיל את שיקול דעתן, ונקודת המוצא איננה שעליהן לאשר בכל מקרה את מלוא ההטבות. להפך: התוכנית קובעת במפורש, כי על הוועדה להביא בחשבון "אילו תוספות בנייה ושילוב ביניהן מתאימים לכל מבנה על-פי תנאי הבניין, המקום והסביבה; וכן לתת דעתה לגבי פתרונות חניה, תוכנית לעיצוב המבנה ושיפוצו בהתאם להוראות התמ"א, ויכולת העמידה של התשתיות הקיימות בתוספת הבנייה המוצעת".
גרוסקופף קובע, כי לא היה כל מקום להתערבותו של בית המשפט המחוזי בתל אביב (השופטת לימור ביבי) בהחלטת ועדת הערר ששינתה תוכנית בנייה שהגישה חברת איי הארץ נדל"ן לפרויקט תמ"א 38 בחולון. הוא מציין, כי אומנם אין חוסר בהירות בפסיקתו של העליון בנושא זה, אך לבקשת ועדת הערר - ולאחר שבפועל הוצא היתר בנייה על-פי פסיקת ועדת הערר - הוא מוצא לנכון להבהיר את הדברים. השופטים דוד מינץ ואלכס שטיין הסכימו עם גרוסקופף.

תאריך:  09/05/2022   |   עודכן:  09/05/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העליון: אין זכות קנויה להטבות במסגרת תמ"א 38
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
מליאת הכנסת דחתה שתי הצעות אי-אמון בממשלה שהועלו ביום הדיונים הראשון של מושב הקיץ    למרות השוויון העקרוני בין הקואליציה לאופוזיציה נדחתה אחת ההצעות ברוב של 61 ח"כים
איציק וולף
תצפיתניות הבחינו בשלושה חשודים שהשליכו תיק לעבר השטח הישראלי באזור הכפר ע'ג'ר    כוח צבאי ומשטרתי עצרו את השלושה ומצאו את התיק שהכיל חמישה כלי נשק וכדורי תחמושת
עידן יוסף
ראש הממשלה מייחל להרחבת הקואליציה: "צריכים להירתם בכל כוחנו לשימור הקאוליציה, קיום הממשלה ואולי גם להרחבתה"    ""חשוב מאוד להחזיק את הקואליציה. החלופה היא לחזור שנה אחורה, וזה איום ונורא"
עידן יוסף
הרשות השופטת יוצאת באופן פומבי נגד חבר הכנסת מיהדות התורה לאחר שאמר כי החלום שלו הוא לפוצץ את בית המשפט העליון    "חבר בכנסת ישראל בחר ביום העצמאות, יום חגה של מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית, לבטא שאיפות מסוכנות כלפי בית המשפט העליון בשפה אלימה ובוטה"
עידן יוסף
יו"ר ועדת הכלכלה דורש תיקונים בתוך שבועיים: "מי שרוצה תקציב מדינה לא יסובב את ועדת הכלכלה בכחש"    ראש עירית ביתר עילית: תושבי העיר ישלמו יותר ויעבירו 17 מיליון שקל בשנה למימון הרפורמה    נציג האוצר: הסובסידיה לתח"צ הוגדלה ב-2.5 מיליארד שקל בחומש הקרוב; משרד התחבורה: נוסעים רבים קיבלו הטבות משמעותיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il