X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"הפרת חוק בוטה וחסרת מעצורים"
העליון: הפרת חוק בוטה של עיריית רמת גן
הקימה קו ביוב מרכזי בניגוד להוראות הדין, מה שחייב להכניס שינוי בתוכנית הקו הסגול של הרכבת הקלה מינץ: "נשגב מבינתי כיצד רשות מקומית, אשר מופקדת על אכיפת הדין בכל הנוגע לבנייה בלתי חוקית, מהינה בעצמה להקים מבנה משמעותי שמהווה קו ביוב מרכזי בניגוד להוראות הדין"

עיריית רמת גן הפרה את החוק בצורה בוטה וחסרת מעצורים כאשר הקימה קו ביוב מרכזי בניגוד להוראות הדין - אומר (יום ג', 17.5.22) שופט בית המשפט העליון, דוד מינץ. ההפרה בוצעה לפני מספר שנים, אך בפסק הדין לא נאמר מועד מדויק ולכן לא ניתן לדעת מי עמד בראש העירייה באותה עת.
מדובר בקו ביוב אותו הקימה העירייה בדרך רפאל איתן בעיר, המצויה בין שכונת קריניצי לבין המושב כפר אז"ר. קו הביוב נבנה במקום בו אמור היה הכביש לעבור שיקוע לצורך עבודות הקו הסגול של הרכבת הקלה בגוש-דן. הדבר חייב לשנות את השיקוע, החלטה נגדה עתרו תושבי קריניצי המתגוררים בסמוך לכביש ואגודת כפר אז"ר. בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה את העתירות ומינץ דחה את הערעורים בנושא, בקובעו שאין סיבה להתערבות נדירה בשיקול הדעת המקצועי של גופי התכנון, אשר פעלו בהתאם לסמכותם החוקית.
בסיומו של פסק הדין אומר מינץ: "ניתן להבין לליבם של המערערים ולצעקתם, המלינים על הנסיבות הבלתי-נתפשות שהביאו לשינוי שיקוע הכביש בשל הקמת מובל ניקוז ראשי על-ידי עיריית רמת גן בניגוד לתוכניות ובניגוד לדין. קשה עד מאוד להלום התנהלות מעין זו. נשגב מבינתי כיצד רשות מקומית, אשר מופקדת על אכיפת הדין בכל הנוגע לבנייה בלתי חוקית, מהינה בעצמה להקים מבנה משמעותי שמהווה קו ביוב מרכזי בניגוד להוראות הדין.
"הפרת חוק בוטה וחסרת מעצורים מעין זו, יש בה כדי לפגוע פגיעה של ממש באמון שהציבור רוחש לרשויות השלטון; להחליש את ההרתעה מפני הפרת החוק; לעודד עבריינות והתנהגות מפרת חוק בתחום התכנון והבנייה ועוד. מדובר במצב דברים בלתי מתקבל על הדעת. עיריית רמת גן לא נתנה כל מענה ותשובה לעניין זה, למעט עמדתה בדבר אפשרויות לתיקון המצב שנוצר תוך הנמכת המובל (אפשרות שנדחתה בפסק דינו של בית המשפט המחוזי) ונסיונה להטיל את האחריות בעניין זה גם על נת"ע".
בשל התנהלותה של העירייה, לא נפסקו לטובתה הוצאות; כפר אז"ר ותושבי קריניצי חויבו בתשלום הוצאות בסך 40,000 לטובת מוסדות התכנון, נת"ע ועיריית קריית אונו. השופטים נעם סולברג ואלכס שטיין הסכימו עם מינץ. את המערערים ייצגו עוה"ד יוסף פרוכטמן ומיכה גדרון; את גופי התכנון ייצג עו"ד רן רוזנברג; את נת"ע ייצגו עוה"ד שרית דנה ואנדריי ורשצ'גין; את עיריית רמת גן ייצגו עוה"ד איל מאמו וגל אוהב-ציון; ואת עיריית קריית אונו - עו"ד חן גרינבלט.

תאריך:  17/05/2022   |   עודכן:  17/05/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העליון: הפרת חוק בוטה של עיריית רמת גן
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אם הייתה מברר
פלג א  |  17/05/22 14:08
2
נבצר מבחינתך?! באמת?!
שאול א.  |  17/05/22 15:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משמר העיר
איציק וולף
ראש המועצה המקומית אבו גוש, סלים ג'בר, וראש המועצה המקומית בית אריה-עופרים, יהודה אלבוים, לא הצליחו להעביר תקציב שנתי ויזומנו לשימוע אצל מנכ"ל משרד הפנים בטרם יוחלט האם יודחו מתפקידיהם
איתמר לוין
יהודה בן-חמו גנב תווי שי לנזקקים בסך 250,000 שקל אותם תרמו גורמים עסקיים שפעלו בעיר    השופט עמי קובו קנס את בן-חמו ב-250,000 שקל וקבע שבמעשיו דבק קלון
איתמר לוין
יואל דוידי קיבל את הצעת בית המשפט העליון: נדחה ערעורו על הרשעתו בשוחד לראש עיריית אשקלון לשעבר ובעבירות מס, ועונשו הוחמר מתשעה חודשי עבודות שירות למאסר בפועל לאותה תקופה
איתמר לוין
יצחק דנון
אקומיוניטי מבקשת מבית המשפט לבטל את המכרז של העירייה לאיסוף פסולת אלקטרונית, בו זכתה חברת מ.א.י, בנימוק שהוא סותר את החוק הרלוונטי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il