X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חברת קווים. בתחתית הדירוג [צילום: אברהם שטרן]
אפריל השחור: שפל ברמת דיוק התחבורה הציבורית
המחסור באלפי נהגי תחבורה ציבורית נותן את אותותיו בתוך חודשיים ירד מדד הדיוק בתחבורה הציבורית ב-11.5 נקודות ירידה נרשמה כמעט אצל כל המפעילים, ובעיקר בדן באר שבע, אלקטרה אפיקים וקווים

מגיפת הקורונה אומנם מאחורינו, אך ענף התחבורה הציבורית מתקשה להתאושש. הציון הממוצע במדד הדיוק לחודש אפריל ירד בתוך חודשיים ב-11.5 נקודות והוא כעת 76.35, ציון המעיד על הרעה משמעותי ברמת השירות בתחבורה הציבורית.
על-פי דוחות אגף פיקוח, בקרה ורמת שירות של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, כמעט כל מפעילי התחבורה הציבורית - למעט חברת גלים שרשמה עלייה של 4.5 נקודות וחברת דן בדרום שרשמה עלייה קלה של 1.3 נקודות - הציגו באפריל תוצאות נמוכות מאשר חודשים פברואר ואפריל.
את הירידה החדה ביותר של 30 נקודות רשמה דן באר שבע. אחריה אלקטרה אפיקים שירדה ב-24.7 נקודות, קווים ב-21 נקודות, שאמ ב-12 נקודות, דן ב-11 נקודות (אך נרשמה עלייה לעומת חודש מרס שאותו סיימה בציון גרוע במיוחד - 53). מטרופולין ירדה ב-10.5 נקודות, סופרבוס ב-8, מועצה אזורית גולן ב-7.5, תנופה ב-5.5, אגד ב-5, נסיעות ותיירות ב-4 ואגד תעבורה ב-2.5 נקודות. ביתר החברות הייתה ירידה זניחה.
הסיבה העיקרית למצב היא מחסור חמור של אלפי נהגים והעסקת קבלני משנה מפוקפקים בפעילות השירות היומיומית, ולא רק לצורך תגבור באירועים ובמועדים מיוחדים שבהם קיים ביקוש רב.
בראש הדירוג, עם הציונים הטובים ביותר נמצאות אקסטרה (99.5) מועצה אזורית חבל אילות (98.6), גלים (96.9), דן בדרום (95.1), נסיעות ותיירות (93.4), ג'י בי טורס (93.4), נתיב אקספרס (92.8), בית שמש אקספרס (90.8), אגד (90.6).
המפעילים שקיבלו ציון גרוע הם: חברת קווים (58.6), דן (62.2), מטרופולין (64), תנופה (64.4) ואלקטרה אפיקים (65). ציונים בינוניים ניתנו למועצה אזורית גולן, סופרבוס, שאמ ואגד תעבורה.

אשכולות עירוניים ובין-עירוניים
גלים. רשמה עלייה [צילום: יח"צ]

השירות העירוני הטוב ביותר הוא בנתניה (אקסטרה), וכך באשכולות חדרה, הדרום וירושלים של אגד. גם העמידה בזמנים ברהט (גלים), בקווי המטרונית (סופרבוס) ובצפון הנגב (דן בדרום) היא טובה.
מאי-עמידה בזמנים סובלים נוסעי אשכולות אונו-אלעד וחשמונאים (קווים), בני ברק ותל אביב (דן) ופתח תקוה-ראש העין (אלקטרה אפיקים).
אשכולות השירות הבין-עירוני שקיבלו ציון גבוה שייכים לקבוצת עפיפי - קווי נצרת של נסיעות ותיירות וקווי הגליל של נתיב אקספרס. לעומתם, אשכול השומרון שעבר מאפיקים לחברת תנופה רשם שיפור קל, אך עדיין מתברג בתחתית הרשימה.

המחסור בנהגים בשירות האוטובוסים בתחבורה הציבורית והשפעותיו על השירות ומעמד הנהג / מסמך
המסמך סוקר את הסיבות המרכזיות למחסור בנהגי אוטובוס בשירות התחבורה הציבוית, מציג נתונים וכלי מדיניות לטיפול בבעיית המחסור. בנוסף, המסמך מציג את השפעות המחסור בנהגים בשירות התחבורה הציבורית על איכות השירות ושיפורו
תאריך:  21/05/2022   |   עודכן:  21/05/2022
+נהגים נגד מיכאלי: "שרת התחבורה הכושלת בתולדות המדינה"
11:53 22/05/22  |  עידן יוסף

לקראת השביתה המתוכננת השבוע וצעדי המחאה שהחלו בשבוע שעבר וצפויים להתגבר השבוע, הגיעו (א') נהגי אוטובוסים אחדים להפגין מול ביתה של שרת התחבורה מרב מיכאלי כדי למחות על מצב הענף ועל מה שהגדירו "הכתף הקרה" שאותה הם מקבלים ממנה.
משה מאירסדוף, נהג שהשתתף במחאה, אמר: "למרב יש אולי נהג פרטי, לאזרחי ישראל אין. עצוב לראות איך שרת התחבורה הרגה את התחבורה הציבורית בימים שבהם צריך אותה יותר מכל. דווקא כשיוקר המחיה עולה, הדלק עולה, עבודות הרכבת סותמים את הכבישים - מרב החליטה לחסל את התחבורה הציבורית. מרביצים לנו, פוגעים בנו וכל זה במשכורת הכי נמוכה במשק. מרב מיכאלי היא שרת התחבורה הכושלת בתולדות המדינה".
ישראל גנון, יו"ר ארגון נהגי האוטובוסים מבית ההסתדרות הלאומית, מסר כי "בן גוריון מתהפך בקברו ממחליפתו הכושלת. לא יכול להיות ששכר הנהגים יהיה שכר רעב. נהגים אוספים בקבוקים למחזור כדי לסגור את החודש. הגיע הזמן ששכר הנהגים יהיה ראוי. אחרת עוד אלפי נהגים יברחו מהמקצוע".

מחאת נציגי הנהגים
+הלו"ז תוקן: קו המנהרות לא עבד בשבת
21:35 21/05/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

קו 4 החדש של המטרונית התאים את זמני פעילותו לצאת השבת, לאחר שהתברר כי ההיתר שניתן לו ממשרד התחברה עמד בניגוד לחוק

קו 4 במרכזית חוף הכרמל [צילום: יח"צ]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אפריל השחור: שפל ברמת דיוק התחבורה הציבורית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
קו 4 החדש של המטרונית התאים את זמני פעילותו לצאת השבת, לאחר שהתברר כי ההיתר שניתן לו ממשרד התחברה עמד בניגוד לחוק
עידן יוסף
עידן יוסף
משרד התחבורה ישקיע כמיליארד שקלים בתחבורה ציבורית ובת קיימא, במסגרת הסכם משתל"ם    הסכם בעניין נחתם מול עיריית נתניה    מחבצלת בצפון ועד תחנת בית יהושע בדרום וצומת השרון במזרח, יוקמו או ישודרגו 11 מסופי תחבורה ציבורית מתקדמים הכוללים עמדות ריענון לנהגים
איתמר לוין
אחרי 13 שנות עבודה, באיחור של 3.5 שנים אבל בדיוק לחגיגות הפלטינה של המלכה - מתחיל לפעול הקו החוצה את לונדון ממזרח למערב, מדווח ניו-יורק טיימס
עידן יוסף
הקו יפעל מיולי 2023 ברוב שעות היום בתדירות של 7 דקות וחצי, ובשעות השפל כל 20-12 דקות    בעיר ראשון לציון יושקעו מאות מיליוני שקלים במיזמים תחבורתיים שונים, לאו-דווקא לתחבורה ציבורית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il