X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השופט ציון סהראי [צילום: הרשות השופטת]
המדינה תערער על החלטת ביהמ"ש בעניין הר-הבית
בית המשפט קיבל עתירה בנוגע להגבלות שהטילה המשטרה על כמה נערים שקראו "שמע ישראל" וקבע כי לא ניתן לומר שמדובר בהתנהגות העלולה להביא להפרת השלום. בהחלטתו ציטט השופט את מפכ"ל המשטרה, שמצידו טוען כי מדובר בפרשנות מעוותת השר פריג' תקף את השופט, וח"כ ארבל דורש מיו"ר מרצ לגנותו

בעקבות סערה פוליטית שפרצה בשל הבנה שגויה של החלטת בית משפט השלום בירושלים, בעניין הגבלות על נערים יהודים שנעצרו בהר-הבית, פרסמה מזכירות הממשלה הבהרה חריגה ולפיה "אין ולא מתוכנן שינוי בסטטוס-קוו בהר-הבית. החלטת בית משפט השלום עוסקת אך ורק בעניין התנהגות הקטינים שהובאה בפניו, ואין בה קביעה רוחבית בעניין חופש הפולחן בהר-הבית. ביחס לתיק הפלילי הספציפי עליו מדובר, נמסר לממשלה כי המדינה תגיש ערר לבית המשפט המחוזי".
בית המשפט קיבל (יום א', 22.5.22) את עתירת ארגון חוננו וביטל הגבלות שהטילה המשטרה על נערים שקראו "שמע ישראל" בהר-הבית. השופט ציון סהראי כתב בהחלטתו כי לטעמו, לא ניתן לומר שהשתחוות וקריאת "שמע ישראל" מקימים חשד סביר להתנהגות העלולה להביא להפרת השלום. השופט ציטט את המפכ"ל קובי שבתאי, שאמר לאחד מכלי התקשורת שהמשטרה מאפשרת לכל מי שבא להתפלל בהר לקיים את פולחן הדת.
"בנסיבות אלה, כשהתנהגות העוררים נעשית בהתאם לקריאתו הפומבית של מפכ"ל המשטרה ובהתאם לחוק השמירה על המקומות הקדושים, לא ניתן להחשידם בביצוע עבירה פלילית", קבע השופט. בית המשפט הדגיש כי אין בהחלטתו התערבות בעבודת המשטרה ובעניין חופש הפולחן במתחם.
לשכת המפכ"ל, פרסמה הודעה בשם "גורם בסביבתו", שבה תקפה את החלטת השופט: "כשהמפכ"ל מדבר על חופש פולחן, הרי שאין מדובר על הר-הבית שבו נשמר המצב הנוהג על-פי מדיניות הממשלה כפי שאף אושר בהחלטות בג"ץ לאורך השנים. מדובר בפרשנות מעוותת של דבריו, תוך שדבריו הוצאו מהקשרם".
השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג' (מרצ) מתח ביקורת על השופט ואמר: "ההחלטה איננה רק שגויה, אלא גם חסרת אחריות ומסוכנת. מספיק טיפש אחד כדי לשרוף יער שלם וכדי לעצור את התבערה, על היועמ"ש והפרקליטות לערער על ההחלטה ולבקש את דחיית יישומה. לפני שנמצא את עצמנו במערבולת אלימות כתוצאה משיגעון גדלות של שופט שלום אחד".
ח״כ משה ארבל (שס): ״ההשתלחות הפרועה של השר עיסאוי פריג׳ כנגד בית המשפט צריכה להדיר שינה מעיני כל מי ששלטון החוק יקר לליבו. אני קורא ליו״ר מרצ ניצן הורוביץ לדרוש ממנו לחזור בו מדבריו. הדרך להתנגד לפסק דין עוברת בערעור כדין ולא בזריקת רפש מטעם שר בממשלה על מערכת המשפט ופגיעה ביסודות הדמוקרטיה״.
משרד החוץ של ירדן גינה את החלטת בית המשפט: "הפרה בוטה של ההחלטות הבינלאומיות בנושא ירושלים. מסגד אל-אקצה, על כל שטחו וחצרותיו - הוא מקום פולחן אך ורק למוסלמים" . גם ברשות הפלשתינית מתחו ביקורת על ההחלטה. מטעם לשכתו של יו"ר הרשות אבו מאזן נמסר כי היא "מזהירה מפני החלטת בית המשפט הישראלי לאפשר קיום טקסים תלמודיים ברחבת מסגד אל-אקצה המבורך".

תאריך:  22/05/2022   |   עודכן:  22/05/2022
+מאין נובע הביטוי "פושעי אוסלו"
09:27 23/05/22  |  ארווין קליין   |   לרשימה המלאה

כדאי להסביר למי ששכח - קרתה פה תופעה, שתחזור על עצמה שוב ושוב, כל פעם שיצוץ הסכם חדש, אפשרות לעשיית שלום עם הפלשתינים

תקווה בדויה [צילום: הבית הלבן]
+"ציר ירושלים" נגד ישראל
08:12 23/05/22  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה

על-פי גורמים בחמאס, בקרוב תתחיל המערכה הימית החדשה בנסיון לפרוץ את המצור הימי שהטילה ישראל על רצועת עזה. בסבב הלחימה הבא נגד ישראל ישתתפו גורמים אזוריים חדשים בנוסף לארגוני הטרור מרצועת עזה, בחמאס מכנים אותם בשם "ציר ירושלים"

הכוח הימי של חמאס [צילום: עבד ראחים חאטיב/פלאש 90]
+כשהקשב מתאדה
08:07 23/05/22  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

במציאות המורכבת והמאתגרת מאז ימי הפרעות, הסדק התרחב כמעט עד כדי אי-יכולת לאחות אותו, הייאוש פינה מקומו למען ייאוש גדול יותר

תהליך הרסני [צילום: פלאש 90]
+רוטמן: ממשלה עם ימניים תגיש ערר כדי שקטינים שאמרו שמע ישראל ייעצרו
23:22 22/05/22  |  עידן יוסף

ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית) צייץ בטוויטר: "ממשלה עם נפתלי בנט כראש ממשלה, איילת שקד כשרת פנים ומתן כהנא כשר/סגן שר דתות, עם גדעון סער כשר משפטים, ומגובה בניר אורבך ושרן השכל מהכנסת עומדת להגיש ערר כדי שקטינים שאמרו שמע ישראל במקום הקדוש ביותר לעם היהודי ייעצרו. פיהם דיבר שווא וימינם ימין שקר".

+ח"כ בן-גביר הודיע לקצין הכנסת: "ביום ירושלים בכוונתי לעלות להר-הבית"
20:31 22/05/22  |  עידן יוסף

ברקע איומי מנהיג החמאס איסמאעיל הניה שפרסם הודעת אזהרה נגד ישראל מקיום צעדת הדגלים ומהעלייה להר-הבית, הודיע ח"כ איתמר בן-גביר לקצין הכנסת כי בכוונתו לעלות להר ביום ירושלים.
כזכור, ח"כ בן-גביר הקים לשכה זמנית בכיכר צה"ל לפני כחודש, לאחר שכניסתו לשער שכם נמנעה על-ידי רה"מ בנט. לדבריו, "איומים של האויב לא ירתיעו אותנו להגיע למקום הכי קדוש לעם היהודי, להפך - רק נתחזק ונגיע לממש את הריבונות של מדינת ישראל בירושלים. אני מקווה שביום ירושלים ישראל תוריד את הניה בסיכול ממוקד ותרים את דגל ישראל לראש התורן".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המדינה תערער על החלטת ביהמ"ש בעניין הר-הבית
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ניתוב הערר לזהות השופט יקבע! ל"ת
לא נאיבי  |  23/05/22 08:56
2
פסק דין הגיוני-חופש פולחן לכל
שיפון  |  23/05/22 15:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוסף אליעז
למרבה הזוועה דּוֹמֶה שהממשלה והציבור השלימו עם המצב לפיו יהודי הנכנס לשטח בשליטה פלשתינית הוא בן-מוות, דמו הפקר ורכבו חייב לעלות באש
איתן קלינסקי
אני מסתייג מהתופעה הרווחת במצעד הדגלים העובר ברחובות ירושלים המזרחית, כשמכים במקלות של דגלי מדינת ישראל על דלתות הפח של החנויות ברובע המוסלמי, שכמובן נסגרו בהוראת המשטרה
יוני בן-מנחם
תנועת חמאס מחזקת את מעמדה בשטחי הגדה בעקבות ניצחונה הסוחף בבחירות הפנימיות באוניברסיטת ביר זית הנחשבת ל"סמל לאומי" בשטחים. בכירים בתנועת פתח חוששים מ"אפקט דומינו" ושחיקת מעמדה של תנועת פתח, בחדרי חדרים נמתחת ביקורת קשה על מדיניותו של יו"ר הרש"פ
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - חסד, אהבה, אכזבה מרה, תפירה, חוזר חלילה, אלימות, חקירה מיותרת, סיר לחץ ומכירת חיסול    "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)    הרבה בריאות, נחת, שלווה, שמחה ואושר    "הגרמנים לא חזרו למוטב. הם רק נחים" (בן הכט)    שבת שלום
יוני בן-מנחם
במערכת הביטחון מודאגים מהתחזקות מעמד חמאס בשטחי הגדה בעקבות ניצחונה הסוחף בבחירות הפנימיות באוניברסיטת ביר זית הנחשבת ל"סמל לאומי" בשטחים. בכירים בפתח חוששים מ"אפקט דומינו" ומשחיקת מעמדה של תנועת פתח. בחדרי חדרים נמתחת ביקורת קשה על מדיניותו של יו"ר הרש"פ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il