X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

הם לא מוצצים דם כמו פשפשי מיטה, לא עוקצים כמו יתושים ולא הורסים משקופים וקירות כמו טרמיטים, ובכל זאת הג'וקים - או בשם הרשמי שלהם, תיקנים אמריקנים - הם הסיוט הגדול ביותר עבור לא מעט גברים ונשים. הסיבה לכך היא ככל הנראה אבולוציונית, ובעצם זה לא משנה. מה שחשוב הוא למצוא דרך לעבור את הקיץ עם מינימום היתקלויות לא נעימות בג'וקים ברחבי הבית - והמידע בעמוד זה יעזור לכם להבין מה כדאי לעשות.
בלי מזון חשוף
ג'וקים מגיעים לבתים כדי לחפש אוכל. בהתאם, אחד הצעדים האפקטיביים ביותר נגד חדירת ג'וקים לדירה שלכם הוא פשוט לא להשאיר מזון חשוף. באופן דומה חשוב לא להשאיר זבל בבית זמן רב מדי, ובפרט בקיץ. האשפה שתוססת מפיצה ריח עז שמושך אליו חרקים שונים ובהם תיקנים אמריקנים ולכן מומלץ לא לתת לזבל להצטבר אלא להיפטר ממנו בתדירות גבוהה. גם כלים מלוכלכים בכיור ועליהם שאריות מזון מגדילים את הסיכוי למפגש לא נעים עם ג'וק, וכך גם בית לא נקי - בקיצור, בקיץ כדאי מאוד להשקיע יותר מהרגיל בניקיון.
איטום מלא
פעולה הכרחית נוספת בדרך לצמצום מספר המפגשים עם ג'וקים למינימום ואפילו לאפס הוא איתור נקודות החדירה של החרקים אל הבית. חורים בין קירות, סדקים, חריצים וכו' הם פרצה שקוראת לג'וק, ולכן כדאי מאוד לבצע איטום מקצועי ומלא של כל אותם מקומות שדרכם עלולים להגיע תיקנים אמריקנים. מאחר שבטמפרטורות של 35 מעלות ומעלה ג'וקים מסוגלים לעוף, ומאחר שבקיץ הישראלי יש לא מעט ימים כאלה, כדאי להצטייד גם ברשתות על החלונות ולסגור אותן בימים הלוהטים (ואפילו לסגור חלונות אם אתם רוצים להימנע בוודאות ממראה של ג'וק מתעופף אל תוך החדר).
להקדים תרופה למכה - הדברה
כדי להשלים את ההיערכות לקיץ מומלץ לבצע גם ריסוס. רצוי להפקיד את המלאכה בידי חברה מקצועית ואחראית כמו קסם הדברות בע"מ. כדאי לזכור שג'וקים חיים על פני כדור-הארץ, קרוב לוודאי, כבר 400 מיליון שנים ויכולת ההישרדות שלהם גבוהה - ועל כן הצורך בטיפול יסודי ומקיף. הבסיס הוא ריסוס לאורך הפאנלים, על אדני החלונות, מתחת לכיור, מתחת לארונות במטבח, מאחורי המקרר, מאחורי המדיח ובמקומות נוספים. במידת הצורך ניתן לפזר גם פיתיונות ג'ל שכוללים חומר רעיל שהורג את הג'וקים. חשוב מאוד לטפל גם בבורות הביוב משום שמשם מגיחים הג'וקים בחלק גדול מהמקרים.

תאריך:  24/05/2022   |   עודכן:  24/05/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
קבוצת ירדן
כתיבת המומחים
לכל משפחה יש שגרה שקובעת את תפקידי הרכב המשפחתי, והצרכים הביטוחיים הייחודיים לבני הבית    לצד ביטוח החובה, ישנם מסלולי ביטוח מותאמים למגוון משפחות ורכבים
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il