X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קים ג'ונג און [צילום: סוכנות KCNA באמצעות AP]
"כמו לתת לאנס סדרתי להיות אחראי על מקלט לנשים"
בשבוע הבא צפויה קוריאה הצפונית לעמוד בראש פורום פירוק הנשק של האו"ם למשך ארבעה שבועות 30 ארגונים לא-ממשלתיים קוראים למדינות המערב להשות את חברותן בפורום במהלך תקופה זו והזהירו את מזכ"ל האו"ם מהסכנה הנשקפת מקים ג'ונג און
ועידת פירוק הנשק
ועידת פירוק הנשק (CD) מדווחת לעצרת הכללית של האו"ם ומוגדרת על-ידי האו"ם כ"פורום המשא-ומתן הרב-צדדי היחיד לפירוק נשק של הקהילה הבינלאומית". ה-CD, שהוקם בשנת 1979 לאחר מושב מיוחד של העצרת הכללית של האו"ם, מורכב מ-65 מדינות שחולקו בשנים האחרונות בנושאי מפתח.
הוועידה וקודמותיה ניהלו משא-ומתן על הגבלת נשק רב-צדדית כה גדולה והסכמי פירוק נשק כגון:
  • האמנה לאי הפצת נשק גרעיני;
  • אמנה לאיסור פיתוח, ייצור ואחסון של נשק בקטריולוגי (ביולוגי) ורעלן ועל השמדתם;
  • אמנה לאיסור פיתוח, ייצור, אגירה ושימוש בנשק כימי ובהשמדתם;
  • אמנה לאיסור צבא או כל שימוש עוין אחר בטכניקות לשינוי סביבתי;
  • אמנה מקיפה לאיסור ניסויים גרעיניים.
מועצת הביטחון של האו"ם אימצה לפחות תשע החלטות עיצומים מרכזיות על קוריאה הצפונית בתגובה לפעילות הגרעין והטילים הבלתי חוקית שלה מאז 2006. כל החלטה מגנה את פעילות הטילים הגרעיניים והבליסטיים האחרונה של קוריאה הצפונית וקוראת לה להפסיק את פעילותה הבלתי חוקית, המפרה החלטות קודמות של מועצת הביטחון של האו"ם. בנוסף להטלת העיצומים, ההחלטות מעניקות למדינות החברות באו"ם את הסמכות לסכל ולבדוק מטענים צפון קוריאנים בתוך שטחן, ולאחר מכן לתפוס ולהיפטר ממשלוחים לא חוקיים.

קוריאה הצפונית תמלא ביום שני את מקומה כיו"ר פורום פירוק הנשק העולמי שניהל משא-ומתן על האמנה למניעת הפצת נשק גרעיני. בעקבות כך, פנו 30 ארגונים לא-ממשלתיים מוסמכים של האו"ם למזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש. מחאה חריפה הועברה בעניין גם לארה"ב, קנדה, בריטניה, מדינות האיחוד האירופי ודמוקרטיות אחרות. הארגונים קראו לשגרירים שלהן לצאת מהוועידה במהלך ארבעת השבועות שבהן קוריאה הצפונית תשמש כנשיאה - מ-30 במאי עד 24 ביוני.
ועידת 65 המדינות לפירוק נשק, שבסיסה בז'נבה, נחשבת למובילה במאמצי פירוק הנשק הגרעיני. הגוף, הנתמך על-ידי האו"ם, מכנה את עצמו "פורום המשא-ומתן הרב-צדדי היחיד לפירוק נשק של הקהילה הבינלאומית".
"העובדה שהמשטר הצפון-קוריאני של קים ג'ונג און ינהל את פירוק הנשק הגרעיני העולמי תהיה כמו להפקיד אנס סדרתי אחראי על מקלט לנשים", אמר הלל נוייר, מנכ"ל משמר האו"ם (UN Watch), ארגון לא-ממשלתי שמושבו בז'נבה ועוקב אחר האו"ם, ויזם את המחאה המשותפת.
"זו מדינה שמאיימת לתקוף מדינות אחרות החברות באו"ם בטילים, ומבצעת זוועות נגד בני עמה. עינויים ורעב הם דבר שבשגרה במחנות כליאה פוליטיים בקוריאה הצפונית שבהם מוחזקים כ-100,000 בני אדם בתנאים מהקשים בעולם מבחינת זכויות אדם", אמר נוייר.
על-פי כללי האו"ם, שגריר קוריאה הצפונית בפורום, האן טה סונג, יסייע בארגון עבודת הוועידה ויסייע בקביעת סדר היום. הוא רשאי להפעיל את כל תפקידיו כבכיר מכהן, ויייצג את הגוף ביחסיו עם מדינות, בעצרת הכללית ושלוחות אחרים של האו"ם, וכן עם ארגונים בינלאומיים אחרים.
התפקיד הוא אומנם רשמי ברובו, אך "קוריאה הצפונית המחזיקה בפטיש של הנשיא עלולה לערער קשות את תדמיתו ואמינותו של האו"ם, ותשלח את המסר הגרוע ביותר", הסביר נוייר. "בתקופה שבה סין, קובה, לוב, קזחסטן וונצואלה יושבות במועצת זכויות האדם של האו"ם, זה לא יעזור".
מפיצת הנשק המוביל בעולם
"קוריאה הצפונית היא מפיץ הנשק החשוב ביותר בעולם. המשטר בונה נשק גרעיני משלו בניגוד להתחייבויותיו בהסכם. פיונגיאנג מוכרת טילים וידע אטומי למשטרים סוררים אחרים תוך הפרה בוטה של העיצומים של האו"ם", אמר נוייר.
אתמול (26.5.22), פיונגיאנג ירתה שלושה טילים, כולל אחד שנחשב לטיל הבליסטי הבין-יבשתי הגדול ביותר שלה, האחרון בשורה של שיגורי טילים בליסטיים אסורים שהמדינה ביצעה השנה.
"אם האו"ם מבקש להיות מוסד עם מצפן מוסרי, הוא לא יכול לאפשר לאנשים כמו קוריאה הצפונית לעמוד בראש סוכנויות לבקרת נשק, ולהמשיך לבחור את המתעללים הגרועים ביותר בעולם בגוף זכויות האדם העליון שלה", אמר נוייר.
דמוקרטיות צריכות לצאת
"משמר האו"ם קורא לארה"ב, לקנדה, לבריטניה, לצרפת, לגרמניה ולכל המדינות החברות והמשקיפות האחרות לסרב לשלוח שגרירים לכל פגישה של פורום או"ם שבראשו עומדת קוריאה הצפונית. ארה"ב וקנדה פרשו בזמן שאירן כיהנה כיו"ר ב-2013, ועליהן לעשות זאת שוב", נמסר בהודעת הארגון.
לדברי הארגון, זהו "ניגוד אינטרסים בסיסי שקוריאה הצפונית תהיה נשיאה של פורום פירוק נשק, מעשה שעלול להיות מנוצל על-ידי התעמולה הצפון קוריאנית, כדי לתת לגיטימציה למשטרו האכזרי של קים ג'ונג און. מדינה המפרה באופן בוטה את החלטות מועצת הביטחון של האו"ם האוסרות במפורש על שיגורי הטילים הבליסטיים שלה, צריכה להיות מנועה מכל עמדה רשמית בגופי האו"ם העוסקים בנושאים חיוניים כגון פירוק נשק גרעיני".
קוריאה הצפונית המשיכה לפתח את תוכניות הגרעין והטילים הבליסטיים שלה בשנת 2021 תוך הפרה של עיצומי האו"ם ולמרות המצב הכלכלי המחריף שם - כך דיווחו מפקחי העיצומים של האו"ם באוגוסט.

תאריך:  27/05/2022   |   עודכן:  27/05/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"כמו לתת לאנס סדרתי להיות אחראי על מקלט לנשים"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
הרלב"ד: בשלוש השנים האחרונות - 40% מהתאונות במעורבות שליח היו של אופנועים וקטנועים    חברת וולט: תומכים בהגברת סמכויות האכיפה ורישוי הכלים יו"ר ועדת המשנה לבטיחות בדרכים    המשטרה: בשנת 2021 חולקו כבר 45 אלף דוחות לאופניים חשמליים ולגלגינועים
איתמר לוין
בית הדין לעבודה מותח ביקורת חריפה של המנכ"ל: דומה שלא היה ברור לו שהוא כפוף למועצת התאגיד; אין בסיס לטענתו כאילו מדובר בהתנכלות אישית של היו"ר עומר; הוא קרא תיגר על הממונים עליו ובמצב זה אין אפשרות להמשיך את העסקתו
עידן יוסף
דירוג האשראי הבינ"ל הנוכחי עלה מ-"BBB" ל-"BBB+" ובהתאם גם את דירוג האשראי המקומי מ-"ilAA+" ל-"ilAAA"
עידן יוסף
שר התקשורת הודיע על כוונתו לצאת לשימוע בנוגע למסרוני דיוג (סמישינג) ומסרוני הצעות לרכישת קנביס    הנדל: "עד להסדרת הנושא מומלץ שלא להשיב להודעות ממקורות לא ידועים או למסור פרטים אישיים"
איציק וולף
רשת בתי הכלבו האמריקנית עקפה את התחזיות והציגה זינוק של 277% ברווח הנקי אשר עמד בסוף מרס על 286 מיליון דולר    ההכנסות עמדו על 5.35 מיליארד דולר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il