X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
שליח של וולט [צילום אילוסטרציה: איתמר לוין]
יש תקנים, אין אכיפה
מעורבות גבוהה של שליחים בתאונות
הרלב"ד: בשלוש השנים האחרונות - 40% מהתאונות במעורבות שליח היו של אופנועים וקטנועים חברת וולט: תומכים בהגברת סמכויות האכיפה ורישוי הכלים יו"ר ועדת המשנה לבטיחות בדרכים המשטרה: בשנת 2021 חולקו כבר 45 אלף דוחות לאופניים חשמליים ולגלגינועים

ועדת המשנה לבטיחות בדרכים התכנסה השבוע (24.5.22) לישיבה שעסקה בהתנהגות שליחים במרחב העירוני. סמנכ"ל החינוך וההסברה ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים, נחמה לאור דרורי, ציינה שבשלוש השנים האחרונות 40% מהתאונות במעורבות שליח היו של אופנועים וקטנועים, ונציג חברת וולט עומרי שיינפלד בירך על הדיון והוסיף שהחברה תומכת בהגברת סמכויות האכיפה ורישוי הכלים. יו"ר הוועדה בועז טופורובסקי קרא לזרז את תהליך העברת סמכויות הפיקוח והאכיפה לפקחים עירוניים, לצד העברת הכשרות לרוכבי כלים דו-גלגליים.
טופורובסקי פתח את הדיון ואמר שנושא השליחים הוא נושא חשוב שאין כוונה לפגוע בו, אך עם זאת יש לשמור על בטיחות הרוכבים, השליחים, המכוניות והולכי הרגל. עוד ציין טופורובסקי, שמתחילת השנה נהרגו 140 אנשים בתאונות דרכים ו-25 רוכבי אופנוע, כשמדובר במוות מיותר ללא תכלית שיש לשים לו סוף.

קצין בטיחות לשליחים

סמנכ"ל אור ירוק, עוז דרור, התייחס בדיון למציאות הקשה במרכזי הערים, ואמר: "מתחילת הקורונה גדלה תופעת השליחים, ורואים יותר שליחים שמסכנים את עצמם, את הולכי הרגל והנהגים. במהותם שליחים תמיד ימהרו ממקום למקום, מה שגורם להם לבצע המון עבירות תנועה. המדינה חייבת להתעשת ולטפל בתופעה אחרת נתעורר עוד כמה שנים למציאות שלא נוכל לשנות". עוד הוסיף, שעל המדינה לחייב את חברות השליחים לקחת אחריות ולמנות קצין בטיחות שיהיה אחראי על בטיחות והדרכת השליחים, לצד הגברת האכיפה והאחריות של המשטרה והפקחים העירוניים בהרתעה.

הכשרה לשליחים

סמנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (רלב"ד), נחמה לאור דרורי, אמרה בדיון: "בשלוש השנים האחרונות 80 בני אדם נפגעו בתאונות במעורבת שליח, כשב-40% מהמקרים מדובר באופנוע/קטנוע, 30% ברכב פרטי ו-7% באופניים. רק ב-2021 היו 24 תאונות במעורבות שליחים, לעומת 10 תאונות בשנת 2020". עוד הוסיפה ש"לא יעלה על הדעת שמוטיבציה כלכלית של שלחיים תדחוף אותם לסכן את חייהם וחיים של אחרים, ואני קוראת לחברות לוודא שהשליחים שלהן מקבלים ועוברים הכשרה. בנוסף, הרשות מובילה קמפיין מיקרו-מוביליטי עם התייחסות לשליחים יחד עם הסברה משמעותית של הרשויות המקומיות לצד תחילת פיילוט קורס הכשרה לאופנועים בתפיסות סיכון ב-6.6".

חילוקי דעות

ח"כ איתן גינזבורג התייחס בדיון לחוק ייעול האכיפה ברשויות המקומיות, ואמר שלמרות שהצעת החוק נדונה לפני זמן רב, היא לא מתקדמת בגלל חילוקי דעות בין המשרד לביטחון פנים לבין משרד התחבורה. גינזבורג הוסיף ש"המשטרה לא יכולה להיות בכל מקום, ויש לה כוח אדם מוגבל. הפקחים הרבה יותר נגישים במרחב העירוני והם ממילא אוכפים. יש נפגעים רבים, מבוגרים חוששים ללכת על המדרכה ואנחנו מתקשקשים בהגדרות".

דברי חקיקה בעבודה

סמנכ"ל תנועה במשרד התחבורה, אבנר פלור, אמר בדיון שכל חברה עם מעל 40 כלים מחויבת למנות קצין בטיחות, כשהמשרד עצמו מבצע בדיקות תקינות מדגמיות ל-3-2 אחוזים מהאופנועים בערים, באמצעות ניידות בדיקה. פלור התייחס לסוגיית האופניים החשמליים ואמר שנעשו תיקוני חקיקה כולל חיוב קסדה ורכיבה מגיל 16 ומעלה, אך יש המון תקנות ודברי חקיקה שעדיין בעבודה והם מבקשים לקדם אותם במהרה. במהלך דבריו פנה אליו ח"כ גינזבורג ושאל מדוע משרד התחבורה מגיע באיחור ועוסק בהגדרת כלי תחבורה אחרי שנים שהוא כבר בשימוש, וטען שיש שימוש נרחב בכלים לא מוגדרים כשהמשרד בדממה. פלור ענה בתגובה שבמהלך השנים אושרו רגולציות בוועדה וככל שהזמן עובר כמות הכלים עולה והמשרד מנסה להתקדם ולהתפתח. גינזבורג ענה שעל המשרד להיות אחראי על הדבר ועליו להקדים את המציאות ולקבוע אסדרה לפני ולא אחרי.

השעיה של עובדים

סגנית ראש עיריית תל אביב וממונה על תחום התחבורה, מיטל להבי, אמרה שבעירייה יש תקנים פנויים לפקחים אך אין קופצים עליהם, ולכן היא מציעה לקדם אכיפה אלקטרונית כי כמו שוטר, גם פקח לא יכול להיות בכל מקום. עוד הוסיפה להבי שיש שיתוף פעולה בין הפיקוח העירוני לחברות השליחויות וכשרוכב נתפס עם עבירה העירייה מעדכנת את החברה והיא משעה את העובד. היא הוסיפה, כי יש לחייב את אותם כלים במספר רישוי מכיוון שזה המפתח לאכיפה, ואמרה שיש לשנות את מודל ההפעלה של השליחים כך שהתשלום יהיה לפי מרחק ולא רק לפי זמן, אחרת הם ימשיכו לבצע עבירות תנועה ולסכן את עצמם ואת הסביבה תמורת עוד כמה שקלים.

כמעט הכפלה בדוחות

ראש מדור תעבורה באגף התנועה במשטרה, סנ"צ גיא לוי, אמר: "בשנת 2018 נרשמו לאופניים חשמליים ולגלגינועים 26 אלף דוחות, כשבשנת 2021 חולקו כבר 45 אלף דוחות. המשטרה אוכפת נגד הכלים האלה, אבל אנחנו צריכים לקבל הנחיות. אם אין חוק ואין תקנה, המשטרה לא יכולה לאכוף". עוד הוסיף שהמשטרה תשמח להרחבת סמכויות הפקחים, אבל לא צריך להעניק להם סמכויות אכיפה על כל עבירה, כשגם לאכיפה אלקטרונית יש משמעות שצריכה לעבור בחקיקה.
חברת וולט הייתה חברת השליחויות היחידה ששלחה נציג לדיון ונציגה, עומרי שיינפלד, אמר: "אנחנו מברכים על הדיון, והגברת סמכויות האכיפה ורישוי הכלים הן יוזמות מבורכות שהחברה תומכת בהן במאה אחוז". עוד הוסיף שיינפנלד ששליח שלא ינהג על-פי החוק או יתנהל בצורה פראית לא יישאר בוולט, והחברה משתפת פעולה עם עיריית ת"א, משטרת ישראל ותשמח לשתף פעולה עם גורמים נוספים ולהיות איפה שצריך.

הסדרה כוללת

היו"ר סיכם את הדיון וקרא למשרד התחבורה והרלב"ד לעשות הסדרה כוללת של כל מה שקשור להתנהגות שליחים במרחב העירוני, כולל הסדרה, פיקוח, תקינות, אכיפה, רישום כלי רכב, חינוך והסברה. טופורובסקי הוסיף: "אני מבקש מחברות השליחויות לבצע מתודולוגיה ברורה של תקינות כלי הרכב באחריותם, וקורא למשטרה, למשרד המשפטים ולמשרד התחבורה לזרז את תהליך מעבר סמכויות הפיקוח והאכיפה לפקחים עירוניים, לצד קיום הכשרות לרוכבי הכלים הדו-גלגליים על-מנת לוודא שלכל מי שעולה עליהם יש את מקסימום ההכשרה להבין את הסיכון".

תאריך:  26/05/2022   |   עודכן:  26/05/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אביר קארה / Abir  kara  אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון טל / Alon  Tal  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov  אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי לסקי / Gaby  Lasky  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  חיים ביטון / Haim Biton  חיים כץ / Haim Katz  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon  יוסף שיין / Shain Yossi  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לי זיתוני  לימור מגן תלם / Limor Magen Telem  מאזן גנאים / Mazen  Ghanem  מאי גולן / May  Golan  מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיטל להבי / Meital Lehavi  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרק פטריק  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה (מוסי) רז / Mossi Raz  משרד התחבורה  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  ניר אורבך / Nir  Orbach  נירה שפק / Nira  Shpak  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סימון דוידסון / Simon Davidson  סלאלחה עלי / Salalha Ali  סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  פטין מולא / Patin  Mula  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שחר גרינשפן  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמואל אבואב / Shemuel Aboubab  שמחה רוטמן / Simcha  Rothman  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מעורבות גבוהה של שליחים בתאונות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אימפוטנטים/אימפוטנטיות
סיני  |  27/05/22 09:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הקטל בדרכים
איתמר לוין
עלייה במספר ההרוגים בתאונות דרכים הובילה את העירייה להשיק קמפיין המציג את התוצאות הקטלניות של מהירות מופרזת    ניו-יורק טיימס: צריך להשקיע גם בתכנון מחדש של הרחובות
עידן יוסף
מחקירה ראשונית של בוחני תאונות דרכים עולה כי הגורם המסתמן לתאונה הוא תגובה מאוחרת של נהג המשאית לפקק התנועה שנוצר לפניו
איתמר לוין
דחה את ערעורו של מי שבגיל 17 גרם לתאונה קשה בה נהרג נהג אחר, כאשר חצה פס הפרדה רצוף בשעת לילה: נדון לשלוש שנות מאסר ורק לאחר כניסתו לכלא הביע חרטה ונטל אחריות
איתמר לוין
השופט אריה זרזבסקי נענה לבקשות חוזרות ונשנות לדחיות כדי לנהל מו"מ עם התביעה; התוצאה: בתיק מינואר 2020 טרם התקיים דיון הוכחות    המציאות שמתאר סולברג עולה בקנה אחד עם התיאורים במדור "שיפוט מהיר"
איתמר לוין
טכנולוגיות המפותחות ברחבי העולם יסייעו לאתר נהגים מסוכנים ו"נקודות חמות" ובכך לסייע במאבק בתאונות, אך לא ניתן לוותר על הבינה האנושית - מדגיש ניו-יורק טיימס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il