X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
[צילום: ג'מאל אוואד/פלאש 90]
הממשלה תקצה מאות מיליוני שקלים לטובת מיזמים שונים בירושלים
החלטות הממשלה לרגל יום ירושלים: תוכנית חומש חדשה לפיתוח כלכלי, קידום תשתיות תחבורה ואנרגיה ירוקה, פיתוח אתרי עתיקות ומורשת ועוד ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "ירושלים מתחדשת. בירתה של מדינת ישראל עוברת בשנים האחרונות מהפכה של ממש בכלל תחומי החיים וזה ניכר בכל פינה בעיר"

במסגרת החלטות הממשלה, אשר אמורות להתקבל היום (ראשון 29/5) לרגל יום ירושלים, יוקצו מאות מיליוני שקלים לטובת מיזמים שונים בעיר ירושלים - לפיתוח כלכלי, פיתוח אתרי עתיקות ומורשת, פיתוח אנרגטי, פיתוח תשתיות תחבורה במזרח העיר ומיזמים נוספים לקידום העיר ירושלים
החלטות אלה, הן פרי שיתוף פעולה של עיריית ירושלים, הרשות לפיתוח ירושלים, ומשרדי הממשלה השונים - משרד רה"מ, משרד האוצר, משרד לירושלים ומורשת, משרד התרבות והספורט, משרד התחבורה, משרד האנרגיה, משרד התיירות.
בין החלטות הממשלה שיעלו על סדר היום:
  • קידום תוכנית החומש לפיתוח כלכלי של העיר ("לביא") - במסגרת התוכנית, המתוקצבת בסכום של כמיליארד שקלים, יבוצעו מיזמים שונים לחיזוק העיר בתחומי האקדמיה, התעסוקה, התיירות וקידום מיצובה של העיר כ"עיר ממשל", עוגן שלטוני ומרכז כלכלי ממשלתי. בין המיזמים המתוכננים, ניתן למצוא מיזמים להגדלת השתתפות תושבי העיר במוסדות האקדמיה הקיימים בעיר, תוך מתן דגש על מקצועות מדעי החיים ומדעים מדויקים, פיתוח התיירות, על-רקע הסכמי אברהם, הגדלת היצע המשרות בעיר - תוך מתן דגש על הגדלת פעילותן של חברות ומשרות בתעשיה עתירת ידע, וכן פיתוח האקו-סיסטם סביב קריית הממשלה והפיכתה למקום מפגש בין הממשלה, האקדמיה וארגונים שונים. בין היתר יפותחו תשתיות במתחם ותקודם העברת מכללות צה"ל לירושלים.
  • אישור תקציב על סך כ-360 מיליון שקלים לקידום מיזמי תחבורה ציבורית בעיר, שבילי אופניים, תכנון כבישים ושבילי אופניים במזרח העיר.
  • הקמת קריית חינוך בכפר עקב - הקריה תכלול מבני חינוך לבתי ספר המלמדים את התוכנית הישראלית ולשימושי ציבור נוספים - ספרייה, מעונות, מועדונים לגיל השלישי, טיפת חלב ועוד.
  • תוכנית לפיתוח משק האנרגיה בירושלים - במסגרת תוכנית זו, המתוקצבת בסכום של כ-90 שקלים. בין המיזמים אשר יקודמו במסגרת החלטת הממשלה, ניתן למצוא את המיזם לפיתוח תשתיות לניצול אנרגיה מתחדשת, פיתוח מערכות להולכת גז טבעי, הקמת עמדות טעינה לרכב חשמלי ומתחמי השנאה, הקמת מערכות אנרגיה סולארית על מערכות הצללה ולראשונה פיילוט על בתי עלמין, ומיזמים נוספים.
  • הכנת תוכנית אב לטיפול בפסולת על סוגיה, קידום התמודדות עם פסולת הבניין וצמצום זיהום האוויר מתחבורה - במסגרת החלטה זו, תקודם הכנת תוכנית אב לטיפול בפסולת העירונית, לרבות בהקמת תשתיות ופתרונות מחזור. בנוסף, תקדם הממשלה והעירייה פתרון שלם להתמודדות עם פסולת הבניין - משלב הצבת פחים ייעודיים, מעקב אחר תנועתם ברחבי העיר עד לתחנת טיפול ומעבר. עוד, כוללת ההחלטה תקציבים לטובת מימוש תוכנית לאזורים מופחתי פליטה במטרה לצמצם את זיהום האוויר בעיר הנגרם מכלי רכב מזהמים.
תוכנית שלם - פיתוח אתרי עתיקות ומורשת - במסגרת ההחלטה, המתוקצבת ב-16 מיליון שקלים, יפותחו אתרי עתיקות ומורשת במרחב העיר ירושלים, תוך מתן דגש על היותה של העיר מוקד לאומי של דת ומורשת. על-פי התכנון, יבוצעו מיזמים שונים באזור גיא בן הינום ומורדות הר ציון, בית שלם ומצודת המעיין, ומסלול בית שני - בית שץ, דרך עולי הרגל, מתחם קדם וחפירת מנהרת העופל.
ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "ירושלים מתחדשת! בירתה של מדינת ישראל עוברת בשנים האחרונות מהפכה של ממש בכלל תחומי החיים וזה ניכר בכל פינה בעיר. החלטות הממשלה לרגל יום ירושלים והמיזמים שיקודמו במסגרתן, יסייעו בחיזוקה ובפיתוחה של בירתנו ירושלים בתחומי האנרגיה, התשתיות והתיירות. אני מודה לממשלת ישראל על התמיכה בבירתנו האהובה, בתושביה וכלל אזרחי ישראל הבאים בשעריה.".

תכנית אסטרטגית לאנרגיה בירושלים / הצעה להחלטה
בכוונת הממשלה לגבש תכונית אסטרטגית רב שנתית לאנרגיה לירושלים, לשם שיפור תשתיות האנרגיה , הגברת החוסן האנרגטי , צמצום העוני האנרגיה, קידום פיילוט לאיים אנרגטיים וליפתוח כלכלי של העיר (11 עמ')
טיפול בפסולת וצמצום זיהום אוויר בירושלים / הצעה להחלטה
מחליטים להכין תכנית אב לפסולת מעורבת בתקציב של עד 1 מיליון שקלים ולא יותר מ-90% מעלות הכנת התכנית עבור הכנת תכנית אב חדשה לפסולת מערבת בעיר ירושלים שתכלול הכנת חלופות ותכנון של מתקנים אזוריים באזור ירושלים למיון פסולת ולטיפול בפסולת (7 עמ')
תכנית לביא לפיתוחה הכלכלי של ירושלים / הצעה להחלטה
מחליטים לאשר תכנית חומש נוספת המשכית ומשלימה לתכנית היובל שבתוצע בשנים 2022-2026 במטרה לייצור ולחזק מנועי צמיחה כלכליים ברי קיימא וארוכי טווח בתחומים לאשר לעיר ירושלים יתרון יחסי בהם וזאת עלמנת לקדם ולחזק את כלכלת הבירה (16 עמ')
הקצאת מקרקעין לשם הקמת קריית חינוך בירושלים / הצעה להחלטה
מחליטינם לרשות את הדועת שר ירושלים ומורשת ושר הבינוי והשיכון שבתפקידו כיו"קר מועצת מקרקעי ישראל יביא לדיון במועצה הצעה להחלטה להקצאת זכויות בחוזה חכירה לעיריית ירושלים במקרקעין של 88 דונם בבעלות קק"ח בתחומי העיר ירושלים לטובת שימוש במקרקעין לטובת מבני חינוך
הקצאת קרקע למרכז כנסים בירושלים / הצעה להחלטה
מחליטים לסיוע בתחום התיירות בירושלים באמצעות מרכז כנסים בירושלים בדגש על כנסים בינלאומיים שיהווה מרכז משמעותי ופעיל לתיירות כנסים עולמית (7 עמ')
התכנית הלאומית לחשיפת ירושלים הקדומה (תכנית שלם - שלב ב) / הצעה להחלטה
מחליטים להביא להמשך חשיפה, מחקר ופיתוח של אתרי עתיקות ומורשת במרחב ירושלים הקדומה, ובכך להעצים את ירושלים כמוקד בילנואמי של דת, מורשת, תרבות ותיירות (6 עמ')
סיוע לפעילות יד יצחק בן צבי / הצעה להחלטה
לקראת ציון 60 שנה לפטריתו של נשיא המדינה השני יצחק בן-צבי שיחול בשנת 2023: מחליטים לסייע לשימור ולשחזור צריפי העץ ההיסטורים ששימוש כמשכן נשיאי ישראל הנמצאים ביד יצחק בן-צבי בירושלים לשמש אתר ביקורים מוזיאלי, תרבותי וחינוכי (5 עמ')
שחזור ובניית בית הכנסת תפארת ישראל (ניסן בק) ברובע היהודי בירושלים / הצעה להחלטה
מחלטים לתקן הלטת ממשלה מספר 1629 שעניינה שחזור ובניית בית הכנסת תפארת ישראל ברובע היהודי בירושלים - לעדכן את העלות התקציבית הכוללת לסך של 57 מיליון ש"ח (9 עמ')
תאריך:  29/05/2022   |   עודכן:  29/05/2022
+הנשיא הרצוג במרכז הרב: "ירושלים כולה ישראלית"
23:00 29/05/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

נשיא המדינה נשא דברים בעצרת ההודיה המרכזית לציון 55 שנים לאיחוד ירושלים במרכז הרב  ▪  רמז לאי הזמנת בנט: "אסור לנו, לכולנו, להחרים גם את מי שחושב אחרת מאיתנו"

הנשיא הרצוג נואם בבית המדרש [צילום: קובי גדעון/לע"מ]
+ערבים מתפרעים במזרח ירושלים; 3 יהודים נפצעו
19:52 29/05/22  |  עידן יוסף

‏3 יהודים נפצעו מיידוי אבנים בידי ערבים בשכונת שמעון הצדיק, מצבם מוגדר קל. באחד המקרים נרגם רכב שבו נסע יהודי. התפרעויות היו בכמה רחובות בבירה.

[צילום: קרדיט בגוף הסרטון, שימוש לפי סעיף 27 א]
+עשרות אלפי חוגגים החלו לצעוד עם דגלים בירושלים
17:17 29/05/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

מצעד הדגלים יצא לדרכו ועשרות אלפי צעירים וצעירות צפויים לצעוד מרחוב קינג ג'ורג' אל העיר העתיקה  ▪  מאות יהודים הצליחו לעלות היום להר-הבית והיו גם מי ששרו על ההר את ההמנון הלאומי

ריקודים ברחובות ירושלים לציון 55 שנים לאיחוד העיר [צילום: ז'אק וודגראס/פלאש 90]
+בתום מצעד הדגלים בלוד: כלל הצירים נפתחו לתנועה כסדרם
14:35 29/05/22  |  מירב ארד

משטרת ישראל סיימה (יום א')את היערכותה המבצעית בלוד, בתום מצעד הדגלים בעיר וכלל הצירים נפתחו לתנועה כסדרם.

+הר-הבית בידנו, בעירבון מוגבל
10:45 29/05/22  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

ביום ירושלים ובכל יום מותר לכל אזרח במדינת ישראל להניף את דגל המדינה, בכל שכונה, רחוב, סמטה, בעוז ובגאווה  ▪  לא ניתן לקפל את הדגל של מדינת ישראל

ללא פחד [צילום: נאסר אישתייה/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הממשלה תקצה מאות מיליוני שקלים לטובת מיזמים שונים בירושלים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
עמנואל בן-סבו
ביום ירושלים ובכל יום מותר לכל אזרח במדינת ישראל להניף את דגל המדינה, בכל שכונה, רחוב, סמטה, בעוז ובגאווה    לא ניתן לקפל את הדגל של מדינת ישראל
מנחם רהט
ערב יום ירושלים אנו חוזרים לקונטרס החרדי הגנוז 'כבשי דרחמנא', שטוען לגודלם של נסי מלחמות העצמאות וששת הימים, אבל אינו רואה כל צורך להודות על התשועה במסגרת ריטואל התפילה הקבוע
איציק וולף
משרד התחבורה הודיע כי עד לביטול המוקדם של ההילולה במירון הסיעו כ-1,900 אוטובוסים את חוגגי ל"ג בעומר לקבר רשב"י    הודעה על אופן מימוש ההחזר הכספי למי שבוטלו הסעותיהם - יפורסם בהמשך
חניאל פרבר
יום זה הפך במהלך השנים ליום מיוחד וקדוש שבו היו נוהגים במנהגי שמחה ושירה    ביום זה בא לידי ביטוי הדלקת מדורות גדולות בכל אתר ואתר בארצנו ואף בחו"ל
איציק וולף
בעקבות חבלה מכוונת בתשתיות הבטיחות במתחם ציון קבר הרשב"י, שנגרם על-ידי גורמים קיצוניים, ואי יכולת להמשיך ולעמוד בכללי הבטיחות שנקבעו - הוחלט על עצירת התחבורה לציון הקבר    רק מי שנמצאים בפועל בחניונים סמוכים יורשו להגיע למתחם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il