X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הנשיא הרצוג נואם בבית המדרש [צילום: קובי גדעון/לע"מ]
הנשיא הרצוג במרכז הרב: "ירושלים כולה ישראלית"
נשיא המדינה נשא דברים בעצרת ההודיה המרכזית לציון 55 שנים לאיחוד ירושלים במרכז הרב רמז לאי הזמנת בנט: "אסור לנו, לכולנו, להחרים גם את מי שחושב אחרת מאיתנו"

בישיבת מרכז הרב בירושלים התקיימה (יום א', 29.5.22) עצרת ההודיה המרכזית לציון 55 שנים לאיחוד ירושלים במרכז הרב.
בפתיחת דבריו דיבר בשבחם של ראשי הישיבה לדורותיה, ציין את התגייסותו של הרב אברהם יצחק הכהן קוק להגנה על הכותל המערבי בוועדת החקירה שהקימו הבריטים. הוא סיפר על נאום של דודו, הרב ד"ר יעקב דוד הרצוג, מנכ"ל משרד ראש הממשלה דאז, על שזירתה של ירושלים בנפשו של כל יהודי באשר הוא והמהפכה התודעתית שחולל איחודה.
 
"אני רוצה להבהיר מכאן לעולם כולו - החיבור שלנו לירושלים נצחי ובלתי ניתן להפרדה", אמר הנשיא הרצוג. "ירושלים היא אחת, יחידה, ומאוחדת. וכל כולה ישראלית. כאן, בישיבה שספגה מתקפת דמים, אני מוסיף ואומר: טרור ואיומים לא הכניעו ולא יכניעו אותנו. הריבונות הישראלית בירושלים השלמה - צודקת, מוסרית ושורשית".

[צילום: קובי גדעון/לע"מ]

בהתייחסות מרומזת לאי הזמנתו של ראש הממשלה נפתלי בנט לאירוע, אמר הרצוג: "הרב זצ"ל, הרב צבי יהודה זצ"ל, ותלמידיהם שבנו שכבת מצויינות משרתת של עמנו ומדינתנו, התוו דרך ברורה מאד, שמטילה אחריות על כל עם ישראל. דרך שתובעת את הנמכת החומות בינינו, בתוכנו, של אמונה, אחדות וממלכתיות. של כבוד בסיסי לאחר, גם כשיש מחלוקת עזה ומופגנת, גם כשהדעות והאמונות מתנגשות. שמעתי את דבריו הנכוחים של ראש הישיבה על דאגתו לאחדות העם ואני מסכים איתו מאוד.
 
"אני עומד כאן ומדגיש, האחדות הישראלית היא מקודשת. עלינו לשמור ולחזק אותה, עלינו להילחם בשנאה ובפלגנות, ואסור לנו, לכולנו, להחרים גם את מי שחושב אחרת מאיתנו. עלינו, על כולנו, לכבד את סמלי מדינת ישראל הריבונית והעצמאית, עליה חלמנו אלפי שנים. שנאת חינם החריבה את ירושלים. ואם לא ניזהר חלילה היא תחריב אותה שוב, ולא רק אותה. על כולנו לנהוג באחריות. טובת העם כולו ומדינת ישראל מעל הכול, אהבת ישראל מעל הכול. בעולם מגוון, דמוקרטי, תוסס כשלנו – בהחלט מותר למתוח ביקורת, ואפילו רצוי. אדרבה – מחלוקות לשם שמים סופן להתקיים. כמו שכתב הרב זצ"ל: 'האהבה הגדולה שאנחנו אוהבים את אומתנו, לא תסמא את עינינו מלבקר את כל מומיה'. אבל אין זה אומר שעלינו להקפיד ולהדר בביקורת עד כדי כך שחלילה נראה אך ורק את המומים... אלא כפי שממשיך הרב: 'הננו מוצאים את עצמיותה, גם אחרי הביקורת היותר חופשית, נקייה מכל מום'.

[צילום: קובי גדעון/לע"מ]

"אני שמח מאוד שגם במובן הזה מציון יוצאת תורה, וסמוך ובטוח שמבית 'מרכז הרב' ימשיכו להישמע באופן רציף ותקיף קולות הציונות הדתית, קולות האחדות והממלכתיות, וכן, גם קולות של מחלוקות לשם שמים. עלינו לזכור – איש לא שאל את משחררי ירושלים ומאחדיה באותם רגעים מלאי הוד, של גבורה וקידוש השם, בשעה שהקריבו נפשם וגופם למען היום ההוא – לפני 55 שנה, מהי עמדתם הפוליטית, האם הם חובשי כיפה או לא, ואיזו כיפה בדיוק.
 
"מכובדי היקרים, אתם, תלמידי בית המדרש הנהדר הזה, תלמידי הכוהנים הגדולים המברכים 'ב-א-ה-ב-ה', צריכים להיות מסביריה הגדולים ביותר של ירושלים; לעמוד בראש המחנה, ולהזכיר שלכל אחד יש עיר ושמה ירושלים, שלכל יהודי ויהודי מכל ארצות תבל יש חלק בירושלים, ושירושלים ובתי מדרשיה מקבלים ומקרבים אותו, בחיבה, באהבה, ובאמונה. גם את בני כל הדתות והאמונות עלינו לכבד, שכולן חיות ופועלות בעיר הזאת, שמכל קצוות תבל נושאים אליה עיניים וכמהים אליה", דברי הנשיא.

כ-70 אלף חוגגים בצעדת הדגלים

בצעדת ריקוד הדגלים השתתפו, לדברי המשטרה, כ-70 אלף חוגגים. מלפנות בוקר ולאורך היום, כ-3,000 שוטרים פעלו לאבטחת אירועי יום ירושלים ברחבי הבירה.
על האירועים העיבו הפרות סדר אחדות במזרח ירושלים שכללו ידויי אבנים, ירי זיקוקין ועימותים שהחלו באזור מזרח ירושלים. באירועים אלו נגרם נזק לכלי רכב ונפגעו מספר שוטרים ואזרחים באורח קל. השוטרים השתמשו באמצעים לפיזור הפרות סדר לפיזור מתפרעים וביצעו מעצרים.
למעלה מ-60 חשודים ערבים נעצרו בהר-הבית, באזור העיר העתיקה ובמזרח ירושלים. חמישה שוטרים נפגעו באורח קל בהפרות הסדר, וחלקם פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים.
מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן שפיקד על הפעילות בירושלים, אמר: ״בימים האחרונים ובפרט לאורך היום, פעלנו לאפשר את קיומם של אירועי יום ירושלים בבטחה ובביטחון. המורכבות והאתגר המבצעי, חייבו אותנו להיערכות משמעותית, לפריסה מבצעית רחבה ולפעילות נחושה. אני מביע הערכה רבה למפקדים והשוטרים שלנו שפעלו בכל הגזרות לשמירת הביטחון, החוק והסדר. רבבות הגיעו לכאן היום לצעוד ביום ירושלים, והזכות שלנו הייתה לאבטח אותם במתווה המצעד כפי שהוא מתקיים מזה עשרות שנים. עוד נכונו לנו אתגרים רבים בימים הקרובים ובתקופה הקרובה, ועלינו להמשיך בפעילות מבצעית נחושה, חכמה למען תושבי העיר והבאים בשעריה״.
‏ראש הממשלה נפתלי ‎בנט: "החלטנו שריקוד הדגלים יעבור במסלולו המסורתי, וכך היה. השנה שברנו שיאים עם מעל 50,000 משתתפים שצבעו את העיר בצבעי הדגל שלנו - מרגש ומשמח לראות את כל עם ישראל חוגג יחד".

תאריך:  29/05/2022   |   עודכן:  29/05/2022
+אלוהים שלי
11:41 30/05/22  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

למרבה הצער, הצועדים לא בחלו בקריאות גזעניות לעברם של התושבים הערבים, שבשכונותיהם המצעד עבר  ▪  הקריאות הגזעניות של הצועדים ברובע המוסלמי נועדו לתת זקיפות קומה ליהירות לאומנית משיחית יהודית

"מוות לערבים" [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+ערבים מתפרעים במזרח ירושלים; 3 יהודים נפצעו
19:52 29/05/22  |  עידן יוסף

‏3 יהודים נפצעו מיידוי אבנים בידי ערבים בשכונת שמעון הצדיק, מצבם מוגדר קל. באחד המקרים נרגם רכב שבו נסע יהודי. התפרעויות היו בכמה רחובות בבירה.

[צילום: קרדיט בגוף הסרטון, שימוש לפי סעיף 27 א]
+עשרות אלפי חוגגים החלו לצעוד עם דגלים בירושלים
17:17 29/05/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

מצעד הדגלים יצא לדרכו ועשרות אלפי צעירים וצעירות צפויים לצעוד מרחוב קינג ג'ורג' אל העיר העתיקה  ▪  מאות יהודים הצליחו לעלות היום להר-הבית והיו גם מי ששרו על ההר את ההמנון הלאומי

ריקודים ברחובות ירושלים לציון 55 שנים לאיחוד העיר [צילום: ז'אק וודגראס/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנשיא הרצוג במרכז הרב: "ירושלים כולה ישראלית"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
איציק וולף
מצעד הדגלים יצא לדרכו ועשרות אלפי צעירים וצעירות צפויים לצעוד מרחוב קינג ג'ורג' אל העיר העתיקה    מאות יהודים הצליחו לעלות היום להר-הבית והיו גם מי ששרו על ההר את ההמנון הלאומי
מירב ארד
החלטות הממשלה לרגל יום ירושלים: תוכנית חומש חדשה לפיתוח כלכלי, קידום תשתיות תחבורה ואנרגיה ירוקה, פיתוח אתרי עתיקות ומורשת ועוד    ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "ירושלים מתחדשת. בירתה של מדינת ישראל עוברת בשנים האחרונות מהפכה של ממש בכלל תחומי החיים וזה ניכר בכל פינה בעיר"
עמנואל בן-סבו
ביום ירושלים ובכל יום מותר לכל אזרח במדינת ישראל להניף את דגל המדינה, בכל שכונה, רחוב, סמטה, בעוז ובגאווה    לא ניתן לקפל את הדגל של מדינת ישראל
מנחם רהט
ערב יום ירושלים אנו חוזרים לקונטרס החרדי הגנוז 'כבשי דרחמנא', שטוען לגודלם של נסי מלחמות העצמאות וששת הימים, אבל אינו רואה כל צורך להודות על התשועה במסגרת ריטואל התפילה הקבוע
איציק וולף
משרד התחבורה הודיע כי עד לביטול המוקדם של ההילולה במירון הסיעו כ-1,900 אוטובוסים את חוגגי ל"ג בעומר לקבר רשב"י    הודעה על אופן מימוש ההחזר הכספי למי שבוטלו הסעותיהם - יפורסם בהמשך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il