X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
צה"ל מסכם את השנה השקטה ביותר ברצועת עזה, ונערך לעימות הבא ההערכה היא שהמהלומות הכבדות שספגה הרצועה הובילו ללקח מרכזי בחמאס שלפיו תהיה זו שגיאה להיגרר שוב לסבב לחימה עם ישראל ה"הישג" יגיע רק מ"מכת פתיחה" מפתיעה בימי שגרה בדמות פשיטה של עשרות מחבלים דרך המנהרות
▪  ▪  ▪
חיל התותחנים יורה לעבר רועת עזה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

אוגדת עזה מציינת שנה למבצע "שומר החומות" ובצה"ל מעריכים שחמאס יעדיף להפתיע בעימות הבא עם מכת פתיחה שלא תהיה במטח רקטות, אלא במתווה קרקעי: שליחת עשרות מחבלים של היחידה המובחרת של ארגון הטרור "נוכבא" דרך מנהרות, שבודדות מהן מגיעות לטווח של כמה עשרות מטרים מהמכשול החדש בגבול.
ההערכה בצה"ל היא שחמאס יעדיף להפתיע בעימות הבא: המהלומות הכבדות שספגה רצועת עזה, שמכונה בפיקוד הדרום "חמאסטאן" - ובתוכה הזרוע הצבאית של הארגון - הובילו ללקח מרכזי בצבא הטרור לפיו זו תהיה שגיאה להיגרר שוב לסבב לחימה עם ישראל. לכן, לפי ההנחה, ההישג יגיע רק מ"מכת פתיחה" מפתיעה - דווקא בימי שגרה ולא בהסלמה. גישה זו הייתה קיימת בעבר בצבא, אך התחדדה בחודשים האחרונים לאור המחיר הגבוה ששילמה עזה מבלי שהשיגה הישג צבאי משמעותי בדמות חטיפת אזרח או חייל ישראלי או חדירה לשטח העוטף לפיגוע גדול.

מכת הפתיחה
פינוי גופות של לוחמי הנוח׳בה של חמאס מתוך המנהרות [דובר צה´ל]

"מכת הפתיחה" של החמאס עלולה להיות פיגוע פשיטה איכותי של עשרות מחבלים לשטח ישראל לצורך חטיפת חייל או אזרח או מסע הרג ביישוב. בפיקוד הדרום מעריכים כי הנזקים שנגרמו לחמאס בעקבות שומר החומות נאמדים בב-92 מיליון דולר לבנייני מגורים שחרבו ו-70 מיליון דולר לתשתיות אחרות שנהרסו.
מבחינת נתוני צה"ל, זו השנה השקטה ביותר בעוטף ביחס לשנים שהגיעו אחרי המבצעים הקודמים שלאחר ההינתקות, ועל-רקע צעדים אזרחיים משמעותיים שממשלת ישראל יזמה בחודשים האחרונים; 11 רקטות נורו בשנה האחרונה מעזה לעומת 57 בשנה שאחרי צוק איתן, 140 בשנה שלאחר עמוד ענן ב2014 ו-297 לאחר עופרת יצוקה ב שנים 2009-2008.
בצבא מעריכים כי מכת הפתיחה המפתיעה של חמאס לא תהיה במטח רקטות אלא במתווה קרקעי. חלק מן המנהרות מגיעות לכמה מאות מטרים מהגדר, ולכן באוגדת עזה גיבשו בשנה האחרונה את תפיסת ההגנה "קיר הברזל": לצד החומה התת קרקעית שנפרסה בהצלחה לאורך 65 הק"מ של הגבול וחתכה כמעט כל סיכוי ליצירת מנהרה לשטח ישראל, נפרסה גדר חדשה וגבוהה בגובה של 6-7 מטרים בנוסף לגדר המרתיעה הישנה בציר הוברס, כך שכל מסתנן מעזה "נלכד" בשטח זה אם הוא מצליח לחצות את הגדר הישנה.

הרחפן ראשון
תקיפת חוליית חמאס בשומר החומות [צילום: דובר צה´ל]

באוגדת עזה הפסיקו לשלוח באירועים כאלה כוח של שני ג'יפים לקו המגע אלא שולחים ראשית, במסגרת התפיסה החדשה, רחפן מטריקס גדול לזיהוי החשודים שמגיעים לגבול, ואם מדובר בחמושים, כוח רגלי מגיע מהר ע"י רכב מהיר לעמדה בטוחה, נסתרת וגבוהה על גבי סוללת אדמה, ומחפה קדימה לצד טנק ונגמ"ש נמ"ר ממוגן שמסתערים באש מקלעים מטווח קרוב על החמושים, ובמידת הצורך גם דורסים אותם.
במקביל, טנקים נוספים מעמדות אחוריות ופצצות מרגמה צה"ליות יורים על עמדות חשודות לבידוד המרחב ויצירת מעטפת שתמנע גם פיגוע משיכה או אירוע מקביל ומתגלגל. גישה זו מבטלת, לראשונה, את המגע הישיר בין לוחמי חי"ר על הקרקע שמסתערים על האויב באירוע גבול, אלא אם כן בהחלטה של מפקד בדרג טקטי הדבר יוחלט בשטח.
חמאס מצידו הכפיל בחודשים האחרונים את כמות עמדות הבט"ש שלו מול המכשול החדש של צה"ל, בעיקר נגד מסתננים עזתים שמנסים לחצות לישראל, ומתוך חשד שמדובר במשתפי פעולה. רובם מוחזרים בו במקום לצד העזתי בחזרה "חמה" ונקלטים ב"תיאום" שקט ע"י פעילי הספאר של חמאס. אם מסתננים אלו אינם חמושים, הכוחות מרחקים אותם בירי רימוני גז מרחפנים או מעמדות שיגור מרוחקות ובטוחות ע"י רכבי הסיור.
לקח נוסף שהתחזק משומר החומות נוגע לקבלת האחריות של אוגדת עזה על משימת ההגנה בלבד במהלך עימות, ללא מעורבות בפיקוד על מהלכי תמרון קרקעיים. לפי תפיסה זו, שלא הייתה במבצעים קודמים כמו צוק איתן ועופרת יצוקה, אוגדת עזה גם חתומה מקצה לקצה על משימת השמדת וזיהוי המנהרות בשטח הרצועה.
כיום, למעשה, ואחר שהדבר הצליח בשומר החומות, מפקד אוגדה רשאי בעצמו ובמהירות להורות על הטלת פצצות ממטוסי קרב על מנהרות אליהם נכנסו מחבלי חמאס. בתוך כך, צה"ל חושף היום תיעוד של תקיפת שלושה מחבלי חמאס ברפיח ממבצע שומר החומות, בתוך בית ממנו התכוונו לחדור לשטח ישראל על גבי מצנחים ממונעים. התקיפה סיכלה את המזימה ופצעה את שלושת המחבלים. בצבא מעריכים שבעזה יש מספר מועט של אמצעים אלו.
האחריות המורחבת של אוגדת עזה גרמה לשילוש כמות קציני המודיעין באוגדה לעומת המצב לפני כ-15 שנים, ובאמצעות המודיעין המדויק כוחות האוגדה הרגו כמחצית מהמחבלים שחוסלו בשומר החומות, בהם מהנדסים שהיוו מוקדי ידע, 15 פעילים בהם בכירים ממערך הנ"ט ברצועה ועוד.
לקח נוסף מהמבצע לפני שנה נוגע להרוג היחיד לצה"ל במהלכו, לוחם הנח"ל סמ"ר עומר טביב שנהרג מפגיעת טיל נ"ט ברכב הצבאי בו נסע בנתיב העשרה, לאחר שהרכב נחשף בטעות לקו הנ"ט של חמאס. לכל איש צבא וכלי רכב יוצמד בימי עימות ומתיחות אמצעי טכנולוגי קטן שמתריע לכל חמ"לי והמפקדים הבכירים בגזרות, אם הוא נכנס לקווי מטרות טילי הנ"ט מסוג קורנט מעזה, לאחר שאלו נותחו וקיימים לטווחים של כ-5.5 ק"מ מהרצועה.
הצה"ל מציינים עוד כי הכוננות המוגברת לאורך קו התפר הפרוץ ביהודה ושומרון תימשך גם בחודשים הקרובים, עם מאות לוחמי תגבור ופעילות הנדסית נרחבת לצמצום הפרצות גם בצפון השומרון ובדרום מזרח להר חברון. בפיקוד הדרום אומרים כי אף אחד מהפיגועים האחרונים שהיו בחודשיים האחרונים לא בוצע ע"י חמאס, וכי על הסתה מעזה אין ולא יכולה להיות שליטה. בצבא מתכוונים להמשיך לתמוך, כדי לעלות את מחיר ההפסד לעזה, בהכנסת פועלים מעזה לישראל, שכיום מהווים 12 אלף פועלים שמפרנסים בעזה 240 אלף תושבים.

תאריך:  16/06/2022   |   עודכן:  16/06/2022
+לוחמי סיירת גולני חיסלו שלושה מחבלים בג'נין
07:44 17/06/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

כוח צבאי שפעל הלילה בג'נין נתקל בחוליית מחבלים חמושה אשר פתחה באש לעבר הלוחמים  ▪  החיילים הסתערו על הרכב וחיסלו את המחבלים  ▪  בסריקות שנערכו ברכב נמצאו רובים, מחסניות ואפוד

לוחמי הסיירת בפעילות הלילה בג'נין [צילום: דובר צה"ל]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העימות הבא צפוי להיפתח במערכה קרקעית של חמאס
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לא הבנתי
שאול א.  |  16/06/22 22:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איתן קלינסקי
נותר לי לאחל למדינה, שהיא כה יקרה לי, שיעמדו לנו הכוחות להביא מהר את היום, בו נצעד - יהודים וערבים - במצעד שמחה של קץ הכיבוש
צבי גיל
המפלגות הפוליטיות היהודיות בישראל כשלו    המפלגות הערביות ומנהיגיהם כשלו יותר - למעט מנסור עבאס, מנהיג משכמו ומעלה שלא ראינו כדוגמתו בישראל במאה ה-21
ציפי לידר
הפתיון: זהירות! מלכודת מוות! ספיר נחום לא לבד    הניצחון: מדליית כסף ליין הלל ביש"ע, שניצח את הבד"סים למיניהם    ולקינוח פסוקו
עמנואל בן-סבו
התמונות הנוראיות מצפון בירת ישראל, משכונת הגבעה הצרפתית, מספרות את סיפור שחיקת ההרתעה הישראלית    תמונות בהן נראית חבורת מחבלים מבצעת לינץ' בשלושה שוטרים
איתן קלינסקי
אין חוק שיכול למנוע מאדם או מציבור להביע את כאבו    אנחנו, ששבנו למולדתנו לבנות את ביתנו הלאומי השלישי, חייבים להיות קשובים למאוויים ולביטויי כאב של העם הפלשתיני החי כאן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il