X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
[צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
חוק ההצבעה להתפזרות הכנסת עבר בקריאה טרומית
החוק אושר ברוב של 110 תומכים, ללא מתנגדים ועדת הכנסת בראשות ח"כ ניר אורבך תתכנס להכנת ההצעה לקריאה ראשונה מרכז האופוזיציה, ח"כ יריב לוין במליאה: "מוציאים את ישראל לדרך חדשה. מהשנאה אל האהבה" ח"כ טופורובסקי: "האופוזיציה מעמידה תנאים מושחתים בשביל להגיע לתאריך מוסכם"

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעות החוק להתפזרות הכנסת העשרים וארבע, התשפ"א-2021, של חבר הכנסת יריב לוין אליה הוצמדו הצעות של חברי הכנסת סמי אבו שחאדה, יצחק פינדרוס, מיכאל מלכיאלי, איימן עודה, אלי כהן, גילה גמליאל, שלמה קרעי ויואב קיש, ובהצעה נוספת של חברי הכנסת בועז טופורובסקי ושרן השכל, אליה הוצמדה הצעה של ח"כ מוסי רז.
בהצעת החוק של ח"כ לוין תמכו 110 חברי כנסת ללא מתנגדים והיא תועבר, יחד עם שאר ההצעות לוועדת הכנסת שתכריע איזו וועדה תכין את ההצעה לקריאה הראשונה. בדברי ההסבר להצעה של ח"כ לוין נכתב: "מאחר שאין ביכולתה של ממשלת ישראל להנהיג את מדינת ישראל, מוצע לפזר את הכנסת העשרים וארבע ולהכריז על קיום בחירות לכנסת העשרים וחמש וזאת תוך 90 ימים מיום קבלתו של חוק זה בכנסת."
מערכת הבחירות צריכה להתקיים בתוך מ-90 יום לאחר פיזור הכנסת ועל-פי הערכות היא תתקיים בסוף חודש אוקטובר או תחילת נובמבר. לאחר פיזור הכנסת יתבצע טקס חילופי ראש הממשלה. בימים האחרונים כבר החל לפיד בהיערכות להיכנס לתפקיד, ובנט הודיע כי יעביר לו חפיפה מסודרת ויסודית.
יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, ח"כ יריב לוין, אמר בנאומו במליאת הכנסת: "היום אנחנו מתחילים בהליך להעברת הממשלה הרעה הזאת מן העולם, ולפיזורה של הכנסת ה-24. אל מול הדורסנות שלכם התייצבה אופוזיציה נחושה ומלוכדת, אשר כל אחת ואחד מראשיה ומחבריה זכאים להערכה ציבורית גדולה. ביחד עמדנו מולכם, נאבקנו על האמת שלנו, נאבקנו למען ההווה והעתיד של מדינת ישראל. הוא הוסיף: "היום מוציאים את ישראל היום לדרך חדשה. מהשנאה אל האהבה."
ח"כ בועז טופורובסקי אמר בדיון: "ראש הממשלה הודיע שכאשר במאזן הסיכונים מול הסיכויים טובת המדינה נמצאת באיזשהו סיכון אל מול טובתו הפוליטית – טובת המדינה תנצח. נפתלי בנט הראה שאפשר לעשות פוליטיקה אחרת. יכולים להיות יחסי אמון בין אנשים בפוליטיקה שיכולים לכבד הבטחה והסכם חתום".
הוא הוסיף: "האופוזיציה עדיין מעכבת את ההחלטה ללכת לבחירות, זו אופוזיציה שהתאהבה בלתקוע את המערכת השלטונית. אם האופוזיציה רוצה, יש תאריך מוסכם כבר היום, אבל האופוזיציה מעמידה תנאים מושחתים בשביל להגיע לתאריך מוסכם.".
ח"כ סמי אבו שחאדה: "לא הקואליציה ולא האופוזיציה מייצגים אותנו. הרשימה המשותפת היא זרם שלישי שונה שחושב בצורה שונה. הבעיה שלנו עם נתניהו היא לא אישית. אני חושבים שמן הראוי היה שמי שעל-פי הדין הבינלאומי חשוד בפשעי מלחמה לא יכול להיות מועמד לראשות ממשלה. הממשלה הזו צריכה לסיים את דרכה שכן הייתה גרועה ופגעה בחברה הערבית-פלשתינאית בצורה הרבה יותר קשה מקודמתה".
ח"כ יצחק פינדרוס: "אחרי שנה קשה, שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה. הייתה כאן סיעתא דשמיא מופלאה והיו כאן שליחים טובים. אנשים שעלו וקיבלו את רסן השלטון עשו הכל על-מנת שלא לתת לאופוזיציה חברים בוועדות החוקה והכנסת. אם הייתם נוהגים טיפה אחרת, כמה הייתם מקשים עלינו לאחד את האופוזיציה, אבל הייתה פה אופוזיציה כיד ברזל. היום הגענו ליום הזה שבו נגיד שלום ולא להתראות לממשלה הזו".
ח"כ מיכאל מלכיאלי: "הצעת החוק לפיזור הכנסת היא חברתית, ביטחונית וכלכלית. ההצעה הזו תתרום לפריפריה, לביטחון ולכלכלה. היינו אופוזיציה חזקה מאוד. אנו מבינים כמה הזקתם לפריפריה, לחלשים ולזהות היהודית של ישראל. עם ישראל רוצה ממשלה אמיתית, שתדאג לזהות היהודית. אני מדבר בשם תושבי הפריפריה, בשם הילדים שרציתם לכפות עליהם לימודים שלא לרוחם, בשם אותם אנשים שלא מצליחים לגמור את החודש. בשם אותם אלפי אנשים אני רוצה לומר לך נפתלי בנט – לך הביתה".
חוק הנאשם - לפני או אחרי פיזור הכנסת
חברת הכנסת גבי לסקי (מרצ) הניחה על סדר היום של ועדת שרים לחקיקה ביום ראשון הצעת חוק פרטית שתאסור על נאשם בפלילים להרכיב ממשלה. מנגד יו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי התייחס לדרישה בקואליציה להעביר את חוקי הנאשם לפני פיזור הכנסת לבחירות, וצייץ בטוויטר: "‏שלא יהיו אי-הבנות: אני, וכל חבריי ביש עתיד, תומכים בחוק הנאשם ונעשה הכל להעבירו. כיו"ר הכנסת חובתי לעשות זאת באופן מסודר".
ח"כ לסקי הגיבה לציוץ של יו"ר הכנסת ואמרה: "לחוק הנאשם יש הסכמה רחבה בקואליציה, מכיוון שיש הבנה שהמשבר הפוליטי לא ייגמר עד שנצליח להחזיר את הנורמות להנהגה הפוליטית בישראל".

תאריך:  22/06/2022   |   עודכן:  22/06/2022
+מרצ הדיחה את רינאווי זועבי מוועדת הכספים
19:00 22/06/22  |  עידן יוסף

‏סיעת מרצ הודיעה לח"כ ג'ידא רינאוי-זועבי כי ח"כ מוסי רז יחליף אותה בוועדת הכספים: "ההודעה נשלחה לזועבי מאחר שמהיום הכנסת נכנסת לתקופה רגישה של בחירות וממשלת מעבר, ובהמשך להודעתה של זועבי שאין בכוונתה להתמודד" (כאן חדשות).

+באופוזיציה מנסים לקדם בחירה ישירה לראשות הממשלה
18:43 22/06/22  |  עידן יוסף

באופוזיציה מנסים לקדם מהלך להעלאת הצעת החוק של חברי הכנסת שלמה קרעי וישראל אייכלר לבחירה ישירה של ראש הממשלה ללא התפזרות הכנסת (בן כספית).
גפני הציע לגנץ ולסער לתמוך בחוק זה, אך כרגע הם מסרבים (ישראל היום).

+התקדמות במגעים: חוק הנאשם לא יעלה הלילה
18:19 22/06/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הקואליציה הנחתה את חברי הכנסת מטעמה להערך ל"לילה לבן", למרות שראש הממשלה וכמה ח"כים בימינה לא יצביעו בעד, אך הסכמות מול האופוזיציה ימנעו העלאת חוק הנאשם הלילה  ▪  שקד: אסכים לשבת בממשלה חלופית תחת נתניהו  ▪  רינאווי זועבי מנסה לטרפד את חוק הקנביס של השכל

שידור חי מערוץ כנסת
סער ותומא סלימאן. המשותפת צפויה לתמוך [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+גפני פועל למניעת בחירות: "נחזור לאותו מקום שאנחנו בו עכשיו"
17:21 22/06/22  |  עידן יוסף

ח"כ משה גפני: "בניגוד לאחרים אני עובד גם בימים אלה כדי שלא נלך לבחירות. הסקרים לא מורידים או מוסיפים (ליהדות התורה) מנדטים, אם כן תוספת של מנדט אחד. זו מציאות שאני יכול לבוא ואנשים לא יחשדו בי שאני מפחד מבחירות. בחירות עולות הרבה מאוד כסף ומהוות עצירה של המערכת הכלכלית. אחרי ארבע מערכות בחירות שזה דבר נורא, וקיים סיכוי כי לאחר כל ההשמצות, נחזור לאותו מקום שאנחנו בו עכשיו.
בכינוס אלי הורביץ לכלכלה וחברה הוסיף גפני: "לכן, עמדתי שצריך להגיע להסכמה, אני אומר את זה לחבריי באופוזיציה וגם לידידיי בקואליציה, צריך לשבת ביחד ולהגיע להסכמות".

+למה ה"עציצים" לא מתפטרים
16:27 22/06/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

אם יתפטרו הח"כים הנורווגים, המצב לא ייפתר, שהרי במקומם ייכנסו לכנסת הבאים אחריהם ברשימה. אבל גם התפטרות השרים אינה יכולה לפתור את המצב הסבוך

יסמין פרידמן סאקס, מהח"כים הנורווגים [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+האופוזיציה: תמיכה בחוקים מותנית בביטול הפרשת שיקלי
11:19 22/06/22  |  עידן יוסף

פיצוץ בין הקואליציה לאופוזיציה. הקואליציה מעוניינת לקדם הסכמה חבילת חוקים כגון חוק המטרו, והפיצויים לעצמאים (אומיקרון), אך האופוזיציה מסרבת עד שתבוטל הפרשתו של ח"כ עמיחי שיקלי מימינה (חדשות 12). שיקלי עתר השבוע לבג"ץ בדרישה לבטל את הפרשתו.
גורמים בקואליציה הגיבו: "אנחנו מקדמים חקיקת הנאשם כי הליכוד אמר שאם אין ביטול הפרשת שיקלי לא נקדם שום חקיקה".

+בן-גביר: "לפיד האחרון שיכול להטיף מוסר"
11:06 22/06/22  |  מירב ארד

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה לדברי לפיד: "תראו מי שמדבר! לפיד שמינה ליו"ר ועדת הפנים את וליד טאהא, שרוצה לזרוק להט"בים מהגגות ולרצוח חיילי צה״ל, ומי שמנסה מהמקפצה לבסס את הקואליציה שלו על תומכי הטרור טיבי ועודה, הוא האחרון שיכול להטיף מוסר.
האיש הזה, שמכר את המדינה לתומכי הטרור, שאין מילה לבוחר שהוא לא עבר עליה - ממשלת 18 שרים, חוק נורבגי, שר בלי תיק, ראש ממשלה חליפי, כספים קואליציונים, ג׳ובים למקורבים, בזבוז כספי ציבור, העלאת מיסים, יוקר המחיה, ביטחון אישי, סחטנות פוליטית, לא יצליח לעבוד על הבוחר הישראלי שוב".

+לפיד: האיש החזק באופוזיציה הוא בן-גביר לא ביבי
10:48 22/06/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

הסביר: "נתניהו יודע שהוא לא יכול לבטל את המשפט שלו ולכן הוא תלוי בבן-גביר"  ▪  "המסר של בן-גביר פשוט ואלים. הוא אומר: לא מדינה דמוקרטית, לא ערכים ליברלים, לא מתינות, לא שלטון חוק - רק לאומנות גזענית"  ▪  הדגיש: "ננצח את הקיצוניים גם בסיבוב הבא"

לפיד. "לחזור לרעיון של אחדות ישראלית" [צילום: אוליבר פיטוסי/פלאש 90]
+אתנחתה, או סוף-הדרך
09:32 22/06/22  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה

הבחירות החמישיות בדרך. עבור מספר דמויות בממשלה הנוכחית ובראשן בנט, שאלת השאלות היא אם בחירות אלה הן אתנחתה או סוף הדרך. פוטנציאלית ועניינית הוא בעיני הפוליטיקאי המתאים ביותר להוליך את ישראל בדרך המלך - דרך בה הולכים הכל בשירות הציבור והעם. לרשותו זמן קצר מאוד לעצב את דימויו ואת הארגון הפוליטי בראשו יעמוד בבחירות אלה מחדש - האם ישכיל?!

בנט ולפיד. הגיעו לסוף הדרך? [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+היועץ המשפטי למערכת הביטחון יבדוק מינוי הרמטכ"ל
09:22 22/06/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

מיארה הורתה לאיתי אופיר לבחון בדחיפות האם חיוני למנות בתקופת הבחירות את מחליפו של כוכבי, כפי שמתכנן גנץ  ▪  גנץ השיב: "המינוי הוא צורך חיוני אסטרטגי, ביטחוני וארגוני ראשון במעלה. אתייעץ עם נתניהו"

גנץ וכוכבי. מסיים בינואר [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
+חגיגה לדמוקרטיה - ויום גדול לתיאוקרטיה
08:45 22/06/22  |  ערן גרף   |   לרשימה המלאה

+יציאה מהמבוך היא בהישג יד
07:20 22/06/22  |  יעקב קורי   |   לרשימה המלאה

למרות שכולם מקטרים המצב נוח להם והם מעדיפים את הסטטוס-קוו על פני שינויים דרסטיים, רק לא לעשות גלים כשאנו צפים בביצה המעופשת

[צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חוק ההצבעה להתפזרות הכנסת עבר בקריאה טרומית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2022
מירב ארד
הסביר: "נתניהו יודע שהוא לא יכול לבטל את המשפט שלו ולכן הוא תלוי בבן-גביר"    "המסר של בן-גביר פשוט ואלים. הוא אומר: לא מדינה דמוקרטית, לא ערכים ליברלים, לא מתינות, לא שלטון חוק - רק לאומנות גזענית"    הדגיש: "ננצח את הקיצוניים גם בסיבוב הבא"
רפי לאופרט
הבחירות החמישיות בדרך. עבור מספר דמויות בממשלה הנוכחית ובראשן בנט, שאלת השאלות היא אם בחירות אלה הן אתנחתה או סוף הדרך. פוטנציאלית ועניינית הוא בעיני הפוליטיקאי המתאים ביותר להוליך את ישראל בדרך המלך - דרך בה הולכים הכל בשירות הציבור והעם. לרשותו זמן קצר מאוד לעצב את דימויו ואת הארגון הפוליטי בראשו יעמוד בבחירות אלה מחדש - האם ישכיל?!
איתמר לוין
מיארה הורתה לאיתי אופיר לבחון בדחיפות האם חיוני למנות בתקופת הבחירות את מחליפו של כוכבי, כפי שמתכנן גנץ    גנץ השיב: "המינוי הוא צורך חיוני אסטרטגי, ביטחוני וארגוני ראשון במעלה. אתייעץ עם נתניהו"
ערן גרף
יעקב קורי
למרות שכולם מקטרים המצב נוח להם והם מעדיפים את הסטטוס-קוו על פני שינויים דרסטיים, רק לא לעשות גלים כשאנו צפים בביצה המעופשת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il