X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
ועדת חוקה. דיון סוער [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
ועדת החוקה דנה בקידום "חוק הנאשם"
בן-גביר קרא לח"כ סעדי "מחבל" - והוצא מהדיון בוועדה
בוועדת חוקה מנסים להפעיל לחץ על ח"כ ניר אורבך לזרז את תהליך פיזור הכנסת ח"כ אבידר: "חבל שנזכרו בחוק הזה ברגע האחרון" ח"כ אמיר אוחנה: "פיגוע בדמוקרטיה שאתם מנסים לחולל"

ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת, בראשות ח"כ גלעד קריב, מתכנסת (יום א', 26.6.22) לדון בהצעות החוק לפיזור הכנסת, שאושרו במליאה בקריאה טרומית, ובהצעת "חוק הנאשם", שנועדה להרחיק את יוו"ר הליכוד בנימין נתניהו מהשלטון.
יו"ר הוועדה ח"כ קריב אמר בפתח הדיון: לא הנחתי הצ"ח מטעם הוועדה וגם לא תתקיים הצבעה והודעתי על כך מראש. הדיון היום דיון עקרוני, שיבחן את השאלה האם ראוי שהוועדה תניח מטעמה הצעה לתיקון חו"י כך שיוגדר שלא ניתן להטיל את המנדט להרכבת ממשלה למי שהוגש נגדו כתב אישום. הנושא הזה מלווה אותנו לאורך כל כהונת הכנסת הנוכחית ואף לפני כן, הוא לא נולד בשבוע שעבר, הוא משמעותי וכבד ואינני מתעלם מאף היבט שלו. זה נושא רציני חוקתית, הנוגע בשורשי שיטת המשטר שלנו ואני הראשון להודות שיש פנים לכאן ולכאן ויש לקבל הכרעה ערכית."
עוד הוסיף קריב כי "בצהריים צפויה ועדת השרים לדון בהצ"ח פרטיות וככל שהן תאושרנה בוועדה ובמליאה ודאי שהוועדה שלנו היא המתאימה לדון בנושא הזה, וניגש למשימה ללא עיכוב. חשבתי שנכון לאור השיח המתנהל לקיים גם דיון עקרוני עוד לפני הכרעת ועדת השרים".
לשאלת ח"כ אלי אבידר איך ניתן לוודא שההצעה תובא לוועדת החוקה, השיב כי אם תהיה שאלה להכרעת ועדת הכנסת הוא מצפה כי ועדת הכנסת תעביר את ההצעה לוועדת החוקה ואם לא, יניח הצעת חוק פרטית. אם הדרך הזו תחסם, תובא הצ"ח מטעם הוועדה.
"אינני מתכוון לאפשר חסימה של הצ"ח שאמורות להגיע לוועדת החוקה. הדיון מתכתב עם הצ"ח שאמורות להגיע למליאה אבל גורם כזה או אחר צפוי לעכב אותן פרוצדורלית. מכיוון שאנחנו מקיימים כבר דיון עקרוני, נוכל להתייחס כבר להצ"ח יותר קונקרטית", אמר היו"ר קריב.
ח"כ אמיר אוחנה אמר בדיון: "יבוא יום והוא לא רחוק, שהציבור יתבייש בכם ויקיא אתכם על הפיגוע בדמוקרטיה שאתם מנסים לחולל. מה שאתם מנסים לעשות עכשיו הוא לשלול את היכולת ממי שזוכה לתמיכה הציבורית הרחבה ביותר מלהתמודד לכנסת. אתם לא מנסים לחולל נורמה עקרונית שלא באה לעולם ב-74 שנות המדינה, אלא מנסים לחסום מועמד ספציפי, ואת זה אתם מנסים לעשות בשבוע שככל הנראה הכנסת מתפזרת. אין שום סרט שזה מתקדם ובוודאי לא לקריאה שלישית ואתם עושים זאת רק לשם הכותרות תוך השחתת זמנה של הוועדה והכנסת.
"אם ההצעה הזו איננה פרסונאלית כמו שיש מי שטוענים, אני יכול להעלות על דעתי עוד מספר הצ"ח – מי שאין לו השכלה תיכונית ולא השלים בגרות לא יוכל לכהן כרה"מ. הצ"ח נוספת- כל ההטבות יינתנו למי שהשלים 18 חודשים כרה"מ. הצ"ח נוספת- לא תוכל לשרת כמפקדת גל"צ מי שלא שירתה בצה"ל. את הפגוע הזה שאתם מנסים לחולל בדמוקרטיה- אנחנו נהיה השב"כ ונסכל אותו".
היו"ר ח"כ קריב השיב: "אם זכרוני אינו מטעה אותי רה"מ דאז נתניהו תמך בהצעת חוק דומה ואני רוצה לשאול אותך- אם הייתה הצעה דומה שלא הייתה חלה על מערכת הבחירות הקרובה, היית תומך?"
ח"כ אוחנה: "הייתי מתנגד כי לא הייתי נותן לפקיד להחליט. עמדתי העקרונית היא נגד הצעה כזו ומי שהצביע בעבר בעדה זו טעות. אולמרט נהנה מ-3% תמיכה בציבור, כי האמינו לתזה של הפרקליטות מה שלא קורה עכשיו. למעלה ממיליון איש שהצביעו בעד נתניהו הצביעו נגד התיזה הזו של הפרקליטות".
היו"ר ח"כ קריב: "אחוזי התמיכה של אולמרט היו צריכים לתמוך בכך שלא נכון שאדם המנהל משפט פלילי מנהל את המדינה".
בן-גביר קרא לאוסמה סעדי "מחבל" - והוצא מהדיון
ח"כ אוסמה סעדי (הרשימה המשותפת) החל לדבר ואמר: "כחבר ועדת החוקה האולם הזה בשנה האחרונה אף פעם לא היה מלא כמו היום, עם פנים שאף פעם לא הגיעו לכאן. עכשיו מדברים על דמוקרטיה ועל פיגוע בדמוקרטיה. מה שלביבי היה נוח כהיה אולמרט מועמד לפני כתב אישום כולכם הייתם בעד. צר לנו שהדיון הזה הוא מעט מידי מאוחר מידי, כבר שנה אני וחבריי עם אלי אבידרף, גבי לסקי וחברי אחמד טיבי מנסים ללחוץ על הממשלה על ראש הממשלה החליפי, איפה הייתם שנה שלמה? בגלל שמישהי שמה וטו? עכשיו אתה מנסה לקיים דיון אבל אין דיון כי אין הצעת חוק אפילו. יש לנו הצעת חוק שעולה היום לוועדת שרים והודענו שיש לכם 6 קולות של הרשימה המשותפת".
ח"כ איתמר בן-גביר התפרץ לדבריו וקרא: "אתה מחבל, תומך טרור, לך לסוריה"
לאחר דברים אלו פרצה מהומה ויו"ר הוועדה ח"כ גלעד קריב, הורה להוציא את ח"כ בן-גביר מהדיון: "לא יישב כאן חבר כנסת ויקרא לח"כ אחר מחבל. יקרא ח"כ אחד לאחר מחבל הוא ימצא עצמו מחוץ לחדר הוועדה".
בצאתו אמר ח"כ בן-גביר ליו"ר הוועדה: "הפכת את הוועדה לקרקס".
היועץ המשפטי לוועדה ידבר אחרי חברי הכנסת
יו"ר ועדת החוקה ח"כ קריב מבהיר לח"כ אורי מקלב בעקבות הודעת לשכתו כי היו"ר מסרב לאפשר ליועץ המשפטי לוועדה להשמיע עמדתו: "בזמן שאנחנו כאן באולם לשכתך הודיעה שיו״ר הוועדה מסרב לאפשר ליועץ המשפטי להשמיע את עמדתו, אז מכיוון שאתה איש אמת אני רוצה שתסביר ללשכתך את מה שנאמר על-ידי היו"ר כדי שלא תצא תקלה תחת לשכתך והציבור לא ייחס את טעות הלשכה לכבוד הח״כ".
ח״כ מקלב: "חשבתי שהייעוץ המשפטי צריך לפתוח את הדיון".
היו"ר ח"כ קריב: "מכך שלא קיבלתי את עמדתך לגבי סדר הדברים, לגזור שהיו״ר סרב לשמוע את עמדת היועץ המשפטי, זו פרשנות על דרך הדרש ולא על דרך הפשט. כשכבודו ישב כאן כיו״ר אני מבטיח לכבד את סדרי הדיון שהוא יקבע".
יו"ר הוועדה: "חקיקה פרסונלית? אבסורד"
קריב סיכם את הדיוןואמר כי "דומני שמספר החכים שנכחו כאן שהיה חסר תקדים, בוודאי בשנה של הוועדה, אבל גם ביחס לוועדות אחרות, מעיד כאלף עדים שהדיון הזה נתפס בעיני ח"כים מהאופוזיציה ומהקואליציה כדיון חשוב".
הוסיף: "החוק הישראלי מחיל הגבלות משמעותיות על הזכות להיבחר- אם זה לנושא תקופות הצינון, ללא קשר למתי חוקקו, ולכך שנועדו לחסימת דרכם של אנשים ששירתו את מדינת ישראל ולא כאלו המואשמים בפלילים. אז כשהולכים לרמטכ״ל ששירת את מדינת ישראל נאמנה במשך עשרות שנים ומונעים ממנו התמודדות על תפקיד ראש הממשלה במשך מספר שנים, זה דבר ראוי, למרות שהיה מדובר בחקיקה פרסונאלית, אבל כשבאים ואומרים לא שנדיח ראש ממשלה ברגע שמגישים נגדו כתב אישום, אלא שאחרי בחירות, כשמתגבשת תמיכה של קבוצת מפלגות בהטלת תפקיד על מועמד, לא ניתן יהיה להטיל את הרכבת הממשלה על מועמד שנמצא בעיצומו של הליך פלילי, ותתכבד מפלגתו ותציג מועמד אחר, לבוא ולטעון שזו חקיקה פרסונאלית זה אבסורד".
בהתייחסו להצ"ח התפזרות הכנסת אמר: "הציבור הישראלי אינו בן ערובה לא ביחס למועד הבחירות ולא לתקנות שאם יפוגו בשישי הזה מאות אלפי אזרחים ישראלים לא ידעו מה מצבם המשפטי, וגם לא בעניין של חקיקת הבחירות. ככל שהכנסת תאשר את הצעות החוק הפרטיות שנידונות היום בוועדת השרים לחקיקה, הן צריכות להגיע לוועדה שלנו ואני מתכוון לקדם אותן. אם יהיו הבנות משותפות לכל סיעות הבית, אז אנחנו נוטים לכבדן. לא יהיה מצב שאין הבנות וגם שמים אבן ריחיים על צווארה של ועדת החוקה לבצע את מלאכתה בתחום חקיקת היסוד של מדינת ישראל".
מהלך פוליטי להפעלת לחץ
כינוס ועדת החוקה היום הינו מהלך הנועד הפעלת לחץ על יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ ניר אורבך יו"ר ועדת הכנסת, לזרז את תהליך פיזור הכנסת. ועדת הכנסת הייתה אמורה להחליט איזו ועדה תקדם את הצעות החוק - ועדת הכנסת או ועדת החוקה, אך ח"כ אורבך נעל את הוועדה והדיון נדחה.
בליכוד נקראו כל חברי הסיעה להגיע הבוקר לוועדת החוקה. לטענתם מדובר במהלך שהינו "מחטף" ומדגישים את עמדת עמדת הלשכה המשפטית של הכנסת, שלפיה קיים ספק באשר לסמכותה לעשות זאת. הלשכה המשפטית של הכנסת הודיעה כי "ספק רב אם יש לוועדת חוקה סמכות, וממילא הדבר לא דרוש, כל עוד יו"ר ועדת הכנסת לא מעכב את המשך החקיקה".

תאריך:  26/06/2022   |   עודכן:  27/06/2022
+אמסלם נגד נתניהו: הוא מנסה לפגוע בי
17:22 26/06/22  |  עידן יוסף

אמסלם נגד נתניהו בראיון לרדיו גלי ישראל: "הוא מנסה לפגוע בי. נדהמתי שלא התקשר אלי". בחדשות 13 דווח כי אמסלם כתב בטלפון: "נתניהו עושה עלינו סיבוב. אנחנו הבהרנו את דברינו, בזה הסתיים הנושא. הכלבים נובחים והשיירה עוברת".
ברקע העימות, סיעת הליכוד לא תתכנס מחר.

+אור ירוק ל"חוקי הנאשם" ולהורדת אחוז החסימה
17:02 26/06/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ועדת השרים לחקיקה החליטה להחיל משמעת קואליציונית על חוקי הנאשם למרות אזהרת המשנה ליועמ"ש על הקושי לקדם את הצעות החוק בתקופה זו  ▪  חופש הצבעה בסוגיית אחוז החסימה  ▪  חוסר ודאות מוחלט לגבי תהליך התפזרות הכנסת - טופורובסקי מנסה לזרז, אך אורבך, שקד והאופוזיציה מעכבים

ישיבת הממשלה. שקד נעדרה [צילום: יואב ארי דודקביץ/ פול פלאש 90]
+הקטל בכבישי יו"ש: סקירה מיוחדת חושפת את המחדלים
12:39 26/06/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הכי הרבה הרוגים - אבל הם לא נספרים, שוויון בחלוקת דוחות - אבל לא בתשלום הקנסות, הכי הרבה כלי רכב לא תקינים - אבל הם לא יורדים מהכביש, הכי הרבה תאונות - אבל הכי מעט שוטרים  ▪  סקירה של הכנסת חושפת את הנתונים

תאונת דרגים בכביש 60 [צילום: זק"א]
+ועדת הכלכלה אישרה את הרפורמה בענף ההטלה
08:26 26/06/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

שר החקלאות יהיה ראשי לדחות את המועד בתקופה נוספת, באישור ועדת הכלכלה, שלא תעלה על שלוש שנים  ▪  מגדל שהייתה לו מכסה לייצור ביצים עד היום, וימשיך לייצר את מכסתו עד ה-28 ביוני 2032, או עד למועד אחר שיקבע לביטול התכנון, יהיה זכאי לפיצוי מהמדינה על ביטול התכנון. את הפיצוי, את היקף המכסה המזכה בפיצוי ואופן הביצוע יקבעו שרי החקלאות והאוצר בתקנות

[צילום: אליס אמנדולה/AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אביר קארה / Abir  kara  אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון טל / Alon  Tal  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי אבידר / Eli Avidar  אלי כהן / Eli Cohen  אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov  אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי לסקי / Gaby  Lasky  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  חיים ביטון / Haim Biton  חיים כץ / Haim Katz  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon  יוסף שיין / Shain Yossi  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור מגן תלם / Limor Magen Telem  מאזן גנאים / Mazen  Ghanem  מאי גולן / May  Golan  מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  ממשלת ישראל / Israel Government  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה (מוסי) רז / Mossi Raz  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  ניר אורבך / Nir  Orbach  נירה שפק / Nira  Shpak  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סימון דוידסון / Simon Davidson  סלאלחה עלי / Salalha Ali  סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  פטין מולא / Patin  Mula  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמחה רוטמן / Simcha  Rothman  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בן-גביר קרא לח"כ סעדי "מחבל" - והוצא מהדיון בוועדה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 24
מירב ארד
שר החקלאות יהיה ראשי לדחות את המועד בתקופה נוספת, באישור ועדת הכלכלה, שלא תעלה על שלוש שנים    מגדל שהייתה לו מכסה לייצור ביצים עד היום, וימשיך לייצר את מכסתו עד ה-28 ביוני 2032, או עד למועד אחר שיקבע לביטול התכנון, יהיה זכאי לפיצוי מהמדינה על ביטול התכנון. את הפיצוי, את היקף המכסה המזכה בפיצוי ואופן הביצוע יקבעו שרי החקלאות והאוצר בתקנות
עידן יוסף
בדיון הוועדה לקידום מעמד האישה על הדרת נשים במרחב הציבורי אמרה יו"ר הוועדה ח"כ תומא-סלימאן: "החלטות הממשלה בסוגיית הדרת הנשים לא כללו שום צעד שיש בו סמכות לביצוע. להעביר החלטות ממשלה נגד הדרת נשים בלי להקצות תקציבים זה מס שפתיים"
עידן יוסף
בנוסף לעיוורים - קיימים כלבי התרעה רפואי למתמודדי סוכרת, אפילפסיה והתקפי עילפון, הלם קרב ומתמודדי-נפש    יוזמת החוק, יו"ר ועדת העבודה והרווחה, אפרת רייטן-מרום: החוק בא לתקן מצב-קיים, בו אנשים רבים משתמשים בכלבי-עזר וזוכים לחיות ממש את חייהם
עידן יוסף
יו"ר ועדת החוקה: "עמדתם של היועצים המשפטיים תישמע בכבוד רב ובהרחבה בדיוני הוועדה. ובמקום שבו תוצג מניעה משפטית, דעתם תכובד"    "האחרונים שילמדו אותי מהי דמוקרטיה ומהו כבוד כלפי יועצים משפטיים - הם חברי הכנסת יריב לוין, יואב קיש, דודי 'מרסק העצמות' אמסלם, וחבריהם"
מירב ארד
ח"כ קריב: "הציבור הישראלי אינו יכול להיות בן ערובה לתרגילים פוליטיים"    לגבי חוק הנאשם אמר קריב: "נושא זה נמצא בסדר היום הציבורי מיומה הראשון של הכנסת הנוכחית"    ח"כ יריב לוין: "רק בדיקטטורות יוצאים לבחירות, ורגע לפני כן מסלקים את ראש האופוזיציה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il