X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
גלי צה"ל. משתמשים בחיילים במקום באזרחים [צילום: משה שי/פלאש 90]
ח"כ אבוטבול: גל"ץ הפרה התחייבות לבג"ץ - הכפילה מספר החיילים בשבת
לפני 14 שנה התחייבה גלי צה"ל לבג"ץ שלא תעסיק חיילים בשבת ח"כ משה אבוטבול חשף בכנסת נתונים המעידים על הפרת ההתחייבות, וטען כי משתמשים בחיילים לא-דתיים כי הם כוח עבודה זול סגן שר הביטחון: "אנחנו לא מנצלים חיילים"
חיילים יפסיקו לשדר בשבת בגלי צה"ל
עידן יוסף
מפקד גל"צ יצחק טוניק התחייב כי ימנע מחיילים לשדר בתחנה הצבאית בשבתות ובמועדי ישראל * השידורים יהיו מוקלטים מראש או יתבצעו בידי אזרחים
לרשימה המלאה

בשנת 2008 התחייבה תחנת גלי צה"ל, בעקבות עתירה שהגיש נגדה הפורום המשפטי, להפחית בהדרגה את מספר החיילים המועסקים בתחנה בשבת ולעשות שימוש רק בעובדים אזרחיים עובדי צה"ל, ולא בחיילי צה"ל. כך חושף יו"ר השדולה בכנסת למען שמירת השבת, חבר הכנסת משה אבוטבול (שס), בשאילתה שהגיש לשר הביטחון בני גנץ.
ח"כ אבוטבול טוען, כיהמדינה הפרה את התחייבותה לבג"ץ. דבריו נסמכים על דיווחי מפקדי גלי צה"ל כיום ולשעבר, גלית אלטשטיין ושמעון אלקבץ, לפיהם ב-2018 עבדו בשבת 14-10 חיילים וכיום עלה מספרם ל-26 חיילים.
סגן שר הביטחון אלון שוסטר השיב כי התחנה חייבת לשמור על רציפות שידורית, ועושה שימוש במינימום ההכרחי, תוך עשיית שימוש מרבי בתוכניות שהוקלטו מבעוד מועד.

בניגוד לפקודות הצבא

אבוטבול דחה את דבריו של שוסטר, ואמר: "יש לפחות שש תחנות טלוויזיה ורדיו שלא פועלות בשבת, ויש תחנות רדיו שפועלות בשבת. כמובן הייתי שמח שישמרו שבת, אבל מתנגד לכפייה - ומקווה שזה יבוא מרצון טוב. ההבדל בינן לגלי צה"ל, הוא שהן לא כופות על חיילים לעבוד בשבת. רוצים לשדר בשבת? תשתמשו באזרחים עובדי צה"ל.
"למה אתם מנצלים את החיילים הלא-דתיים? רק כי יש לכם כוח עבודה זול?! פקודות צה"ל קובעות שבשבת מותרת רק תעסוקה-מבצעית. אפילו אימונים אסורים בשבת. וכי חיילי גלי צה"ל הם יותר קרביים מיתר יחידות הצבא, שמעבידים אותם בשבת?".
הוא הדגיש כי לפי ההתחייבות לבג"ץ, מספר החיילים שעובדים בתחנה בשבת לא צריך להיות עשרים, ואפילו לא חייל אחד. אלא אפס חיילים, ואין סיבה שזה לא יקרה כבר בשבת הקרובה. אבוטבול: "באיזו סמכות אתם רומסים את שלטון החוק, מצפצפים על בג"ץ, חורגים מפקודות הצבא ומנצלים חיילים שלא יכולים להתנגד לכפייה הזו?".
סגן שר הביטחון השיב הכחיש את ההודעה שנמסרה לבג"ץ, וטען כי רק "הייתה הסכמה של המדינה לרדד". שוסטר: "אנחנו לא מנצלים חיילים, אנחנו מאפשרים להם לשמש בקודש גם בשבת תוך הבנה שמדובר כאן באיזון עדין בין שמירת השבת לשמירת התפקוד הרציף, ואני מניח שנמשיך לרדד גם בהמשך. עם זה, התפקוד של אותו אורגן יימשך גם בעתיד".

תאריך:  29/06/2022   |   עודכן:  29/06/2022
+ההצבעה על התפזרות הכנסת נדחתה לשעה 9 בבוקר
00:42 30/06/22  |  איציק וולף, עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מפלגת ישראל ביתנו הודיעה כי לא תסיר את כל ההסתייגויות שהגישה על חוק התפזרות הכנסת לאחר שדווח על משא-ומתן שכורך יחד תמיכה בחוק המטרו והפיכת החלטת ועדת הכנסת בעניין הפרשת ח"כ שיקלי מסיעתו  ▪  שר המשפטים: עסקה מושחתת שמנוגדת לחוק

ישראל ביתנו תוקפת: גורמים בקואליציה טירפדו כל האפשרויות [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+ישראל ביתנו: לא נסיר את ההסתייגויות בהתפזרות הכנסת
23:48 29/06/22  |  איציק וולף

מפלגת ישראל ביתנו הודיעה כי לא תסיר את ההסתייגויות שהגישה במסגרת התפזרות הכנסת. ההודעה פורסמה תוך האשמת הקואליציה שבה חברה ישראל ביתנו לנוכח פרסומים על משא-ומתן שהתנהל בין האופוזיציה לבין הקואליציה שכלל התניה של תמיכת האופוזיציה בחוק המטרו תמורת ביטול החלטת ועדת הכנסת על ההכרזה על ח"כ עמיחי שיקלי כפורש מסיעתו.
"ישראל ביתנו דרשה מלכתחילה שחוק המטרו יהיה חלק מההסכמות במסגרת התפזרות הכנסת. הסכמנו לפשרות מרחיקות לכת למען העברת חוק. לצערנו שאר המפלגות לא היו מוכנות להתפשר על כלום גם במחיר ויתור על חוק המטרו. מפלגת ישראל ביתנו לא תסיר את ההסתייגויות שהגישה תוך ציפייה מיתר חברי הקואליציה לשים את השיקולים הפוליטיים בצד ולפעול אך ורק לטובת האינטרס הלאומי", נמסר בהודעת המפלגה.

+איילת שקד תתמודד בראשות ימינה בבחירות
21:30 29/06/22  |  איציק וולף

היו"ר הנכנסת של מפלגת ימינה, שרת הפנים איילת שקד, החליטה לרוץ לכנסת בראשות המפלגה. כך עולה מציוץ שפרסמה ובו צילום של סקר חדשות 12 שניבא למפלגה בראשותה 5 מנדטים. "יוצאים לדרך", כתבה.

+השר סער: בנט הוא פטריוט ישראלי ומילא תפקידו בממלכתיות
20:25 29/06/22  |  איציק וולף

שר המשפטים, גדעון סער, כינה את ראש הממשלה, נפתלי בנט, 'פטריוט ישראלי' לאחר שנודע כי בנט מתכוון לקחת פסק זמן מן החיים הפוליטיים.
"הוא היה ראש ממשלה טוב שמלא את התפקיד באופן ממלכתי. עבדנו בשיתוף פעולה מלא למען ישראל ואזרחיה. אני משוכנע שהוא עוד יחזור לשרת את המדינה בעתיד. נפתלי, תודה ובהצלחה", כתב בחשבון הטוויטר שלו.

+ח"כ סמוטריץ': ההחלטה לפרוש אינה של בנט אלא של הציבור שהקיא אותו מתוכו
20:11 29/06/22  |  איציק וולף

יו"ר מפלגת הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', טען כי לא הייתה לראש הממשלה, נפתלי בנט, ברירה אחרת מאשר פרישה מן החיים הפוליטיים. "ההחלטה לפרוש מהחיים הפוליטיים אינה שלו, אלא של הציבור שמאס בו והקיא אותו מתוכו", צייץ בחשבון הטוויטר שלו.

+השר הורוביץ: בנט - אדם חרוץ וענייני שאכפת לו באמת מהציבור
20:07 29/06/22  |  איציק וולף

שר הבריאות, יו"ר מרצ ניצן הורוביץ, הגיב על הודעת ראש הממשלה נפתלי בנט על כוונתו לפרוש ואמר כי בשנה האחרונה עבד צמוד מאוד לבנט וגילה אדם שאכפת לו מהציבור.
"בשני גלי קורונה, כל יום, כמה פעמים ביום. חילוקי דעות ופוליטיקה יש, אבל גיליתי אדם חרוץ וענייני שבאמת אכפת לו מהציבור. עמדותיו לא עמדותיי וזה ברור, אבל יש לי הערכה גדולה אליו. ישראל הרוויחה שנה של ממשלה טובה, הרבה בזכותו. יישר כוח", צייץ בחשבון הטוויטר שלו.

+בנט פורש מהחיים הפוליטיים
19:37 29/06/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

בנט החליט לקחת פסק זמן מן החיים הפוליטיים ולא ירוץ בבחירות הקרובות  ▪  "מבקש לעדכן אתכם שאין בכוונתי להתמודד בבחירות הקרובות, אבל אשאר חייל נאמן של הארץ הזאת. מדינת ישראל היא אהבת חיי. לשרת את המדינה זה הייעוד שלי"

בנט. התעלם משיקלי, סילמן ואורבך [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+ועדת הכנסת פסלה 12,000 הסתייגויות של המשותפת
19:03 29/06/22  |  עידן יוסף

12,000 הסתייגויות של הרשימה המשותפת לחוק ההתפזרות, שהוגשו ע"י ח"כ אחמד טיבי, נפסלו בוועדת הכנסת, בטענה שההסתייגויות אינן קשורות לדיון. המשותפת הגישה מספר רב של הסתייגויות כדי להאריך את הדיון באופן שיגרום לפקיעת תקנות איו"ש.
יו"ר הוועדה, ח"כ ניר אורבך, מבק לקצר את הליכי הדיון ולהפעיל את סעיף 98.

+תיקוני חקיקה הדרושים להיערכות לבחירות אושרו בקריאה ראשונה
17:56 29/06/22  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק הבחירות לכנסת העשרים וחמש (הוראות מיוחדות ותיקוני חקיקה), התשפ"ב-2022 מטעם ועדת החוקה, חוק ומשפט. 81 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תוחזר להמשך דיון בוועדת החוקה.
הצעת החוק מטעם הוועדה קובעת הוראות מיוחדות לבקשת ועדת הבחירות המרכזית, הדרושות להיערכות לקיום הבחירות לכנסת ה-25 כהלכתן, תוך התמודדות, בין היתר, עם המשך התפשטות נגיף הקורונה, וכן מעגנת תובנות של ועדת הבחירות המרכזית לאחר הבחירות לכנסת ה-24.

+נדחו כל הסתייגויות ישראל ביתנו לחוק ההתפזרות
17:50 29/06/22  |  עידן יוסף

‏ועדת הכנסת דחתה את כל ההסתייגויות מטעם סיעת ישראל ביתנו לחוק התפזרות הכנסת.

+מלחמת הכל בכל: אירועי ההסכמה יצאו משליטה
17:10 29/06/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ההסכמות בין המפלגות התפוגגו, ובכנסת מתקיימת מלחמה איש באחיו וייתכן כי התפזרות הכנסת תידחה למחר  ▪  עיקר המחלוקת נסוב סביב מועד הבחירות וסנדול חוק המטרו

אלי אבידר ואיתן גינזבורג [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+טיבי הגיש הסתייגויות כדי לאפשר פקיעת תקנות יו"ש
15:47 29/06/22  |  עידן יוסף

ח"כ אחמד טיבי הגיש ערימת הסתייגויות ליו"ר ועדת הכנסת על חוק התפזרות הכנסת ואמר: "יש לנו אינטרס להגיע למחר בחצות כי אז התקנות (יו"ש) יפוגו" (גלובס).

+הליך התפזרות הכנסת נמצא כעת בשיהוי
15:44 29/06/22  |  עידן יוסף

בגלל חילוקי דעות, כל הליך התפזרות הכנסת נמצא בשיהוי. לחברי הכנסת של הליכוד נמסר מהנהלת הסיעה כי הם יכולים לצאת למלון או להישאר בסביבת ירושלים, אך להיות זמינים לקריאה בתוך חצי שעה. ככל שלא יגיעו הצדדים להסכמות תידחה ההצבעה למחר.

+יהדות התורה הגישה מאות הסתייגויות לחוק ההתפזרות
15:02 29/06/22  |  עידן יוסף

בתגובה להגשת ההסתייגויות של ליברמן על חוק התפזרות הכנסת, יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני הגיש מאות הסתייגויות על הצעת חוק העברת הסמכויות של רשות החדשנות מהמשרד של השרה אורנה ברביבאי (יש עתיד) למשרד של השרה אורית פרקש (כחול לבן).
גפני: "לא יעלה על הדעת שרגע לפני התפזרות הכנסת, הממשלה הרעה הזאת מנסה להעביר סמכויות ממשרד אחד לשני במסגרת ההסכמים הקואליציונים הפנימיים שלהם. אין לכם כבר מנדט".

+העבודה הגישה כמאה הסתייגויות לחוק התפזרות הכנסת
14:50 29/06/22  |  עידן יוסף

יו״ר סיעת העבודה, ח״כ רם שפע, הניח בוועדת הכנסת בשם סיעת העבודה כ-100 הסתייגויות לחוק התפזרות הכנסת. ״הליכוד שיצר את משבר התחבורה הגדול בישראל מסרב עכשיו לאשר את חוק המטרו וגוזר על ישראל שנים ארוכות של עמידה בפקקים. כל סיעות הבית, קואליציה ואופוזיציה חייבות להבין שאסור לפזר את הכנסת הערב ללא העברת הפרויקט הלאומי הגדול בהיסטוריה״.

+חברות התעופה הישראליות יספקו שירות טלפוני חינם לביטול עסקה
13:17 29/06/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

יועמ"ש הוועדה: כי החובה תחול רק במקרים בהם העסקה נעשתה ישירות עם חברת התעופה, ולא במקרים בהם הכרטיס נרכש באמצעות סוכני נסיעות או אתרי אינטרנט

[צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+אושר תיקון חוק המכר למען רוכשי הדירות
11:18 29/06/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

ועדת הכספים אישרה לקריאה שנייה ושלישית  ▪  במסגרת תיקונים נקבע כי לכל היותר יוצמדו 40% ממחיר הדירה למדד  ▪  קבלן יהיה פטור מפיצוי בגין איחור רק אם הרוכש גרם לאיחור או בגין סיכול חוזה  ▪  קבלנים שיאחרו במסירה, ישלמו עד 150% שכר דירה לרוכשים מדי חודש

"יחסוך לרוכשי הדירות בין 100 ל-150 אלף ש"ח" [צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אביר קארה / Abir  kara  אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון טל / Alon  Tal  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov  אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי לסקי / Gaby  Lasky  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלי צה"ל  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  חיים ביטון / Haim Biton  חיים כץ / Haim Katz  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon  יוסף שיין / Shain Yossi  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור מגן תלם / Limor Magen Telem  מאזן גנאים / Mazen  Ghanem  מאי גולן / May  Golan  מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה (מוסי) רז / Mossi Raz  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  ניר אורבך / Nir  Orbach  נירה שפק / Nira  Shpak  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סימון דוידסון / Simon Davidson  סלאלחה עלי / Salalha Ali  סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  פטין מולא / Patin  Mula  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  ש"ס  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמחה רוטמן / Simcha  Rothman  שמעון אלקבץ  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ח"כ אבוטבול: גל"ץ הפרה התחייבות לבג"ץ - הכפילה מספר החיילים בשבת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 24
מירב ארד
ועדת הכספים אישרה לקריאה שנייה ושלישית    במסגרת תיקונים נקבע כי לכל היותר יוצמדו 40% ממחיר הדירה למדד    קבלן יהיה פטור מפיצוי בגין איחור רק אם הרוכש גרם לאיחור או בגין סיכול חוזה    קבלנים שיאחרו במסירה, ישלמו עד 150% שכר דירה לרוכשים מדי חודש
עידן יוסף
עידן יוסף
השרה להגנת הסביבה: "לאחר כשנה של תלאות פוליטיות ואחרות ואלפי שעות של עבודה מאומצת, אני גאה ונרגשת לקדם עוד צעד את אחת ההבטחות המרכזיות של הממשלה"
עידן יוסף
ועדת הכלכלה אישרה: הרחבת כביש 6 בין מחלף שורק לעין תות לנתיב תחבורה ציבורית ונתיב רב תפוסה תמומן מהארכה של עד 3 שנים לזיכיון דרך ארץ    לובי 99: "לא ברור כמה הנהגים ישלמו והאם יש צורך לאשר בבהילות כזו צ'ק פתוח"
עידן יוסף
ועדת הכלכלה אישרה לקריאה ראשונה כי מנויי שירותי תקשורת יוכלו להסכים להגביל או לחסום שירותים    היו"ר ביטון: הוסכם שההצעה תקודם לקריאה ראשונה בלבד; ח"כ אזולאי: יש רצון להתערב בחינוך ילדינו; ח"כ מקלב: צריך להחזיר את המדינה להיות נאורה ולא חשוכה    משרד התקשורת: נמשיך עם רפורמת הקווים הכשרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il