X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
העיתונאית מעלה שורה של טענות חליפיות לגבי המולקולות שגרמו להרשעתה, ואולי זוהי פרשנות אחרת ולא הוצאת דיבה...
▪  ▪  ▪
מתחכמת. אילנה דיין
"סולברג נגוע בסובייקטיביות"
איציק וולף
דיין הגישה ערעור על פסק הדין של המחוזי בירושלים שחייב אותם בתשלום פיצויים לרס"ן ר' על הוצאת דיבתו רעה * טענה כי אין קשר בין זיכויו בהליך הפלילי לבין האפשרות להציגו כרוצח ילדים * "אם לא יתקבל הערעור תיגרם פגיעה אנושה לחופש העיתונות בישראל"
לרשימה המלאה

   עו"ד משה גולדבלט
ניצחון נוסף לשלטון החוק

   עפר דרורי
אילנה דיין הופכת את היוצרות

   מנחם רבוי
אילנה דיין כמשל ליוהרה ולגבהות הלב

   עו"ד אברהם פכטר
דיין מערערת - ולא מהרהרת

ערעורה של אילנה דיין על הרשעתה בהוצאת דיבה איננו מסמך משפטי יבש, אלא הצגה מחכימה ולעיתים מבדחת של טיעוני ההגנה שנדחו בבית המשפט המחוזי.
טענתה העיקרית של דיין היא, שלכל אחד יש זכות לפרשנות משלו. היא מתלוננת על כך שהשופט שלל ממנה זכות זו, וכפה עליה את "סולם הערכים הפנימי והסובייקטיבי שלו". אין ספק שדיין מייחלת לשופטת בעלת סולם ערכים אובייקטיבי, דוגמת דליה דורנר, שהתייחסה לעלילת הדם של מוחמד בכרי, ולאמת של חיילינו שלחמו בג'נין, במילים: "אלה ואלה דברי אלוהים חיים".
אבל נעם סולברג איננו דליה דורנר, ולכן הרשיע את דיין כיוון שהחליט "לבחון את הכתבה לאחר פירוקה למולקולות ובחינתן תחת המיקרוסקופ". מלחמתה של דיין במולקולות מספקת את חלקיו המבדחים של הערעור.
יותר מכל, מצחיקה התייחסותה לחשיפת קלונם של שלום קיטל, רפיק חלבי ורוני דניאל, במה שזכה לכינוי "תיאום עדויות". דיין כמעט מודה במה שהתביישו השלושה להודות, כי הם חתמו על חוות-דעת זהות שהוכנו "בסיועו של עורך דין", ומתמרמרת על השופט שקביעותיו "כלל לא נדרשו לצורך הכרעתו בפסק הדין, וגם משום כך לא היה ראוי לכלול אותן במסגרתו" [ההדגשה שלי, א.פ.].
בקיצור, נורא לא יפה מצידו של נעם להלשין על שלושה ילדים מהכיתה, שבסך-הכל רצו לעשות טובה לחברה, וחתמו בשבילה על איזו חוות-דעת מטופשת. קל לנחש מה חושבים קיטל, חלבי ודניאל על דיין ועל עורכי הדין שלה, ואילו דיין עצמה לא הותירה מקום לניחושים, ושכרה עורכי דין אחרים.

המתחכמת וההתחכמויות

כמקובל, מעלה דיין שורה של טענות חליפיות לגבי המולקולות שגרמו להרשעתה, והיא אף מתעלה על עצמה בהתייחסות להצהרותיה החוזרות כי הילדה הייתה בדרכה לבית הספר. בתחילה היא קובעת שהמוצב היה בשטח חולי במרחק של כמאתיים מטר מרפיח. לאחר מכן היא מציגה טיעון משפטי מתחכם ומתוחכם, על פיו אסור היה לשופט לקבוע שהמוצב מרוחק מדרכה של התלמידה לבית ספרה. בשלב השלישי היא טוענת כי: "הצופה הסביר מבין כי המוצב אינו נמצא בדרכה הרגילה של הילדה לבית הספר, וכי המנוחה סטתה מדרכה". ולבסוף: "אין ספק כי התיאור שהובא בכתבה בדבר מיקומה של המנוחה הינו אמת" [ההדגשה שלי, א.פ.]. וגם אם לדעתך העובדה שנכתב מיקומה ולא יעדה זועקת דרשני, וגם אם לדעתך דיין עצמה מודה שהילדה לא הייתה בדרכה לבית הספר, אל לך לשלול את זכותה של דיין לפרשנות אחרת.
כשרון יצירתי מיוחד מפגינה דיין בהתייחסותה לקטע של החיילים הרוקדים. כזכור, הקטע הוקרן בצמוד להקרנת הקטעים שצולמו בזמן הירי, ועל-רקע הקרנת הקטע אמרה דיין: "התמונות האלה מופיעות מייד אחרי אירוע הירי על קלטת הוידיאו שצילמו חיילי המוצב. משהו בפלוגה המסייעת של גדוד שקד התחיל להשתבש מזמן". ואם הבנת שמה שהשתבש אצל החיילים זה שהם חוגגים את הצלחתם בחיסול הילדה/מחבלת, אינך צופה סביר. כי על-פי דיין: "הצופה הסביר מבין ללא כל קושי כי אין מדובר בצילומים אשר צולמו מייד לאחר האירוע", וגם כי "הביקורת המשתמעת מן הכתבה בעניין זה נוגעת, לכל היותר, לעצם העובדה שעל אותה קלטת בה צולם האירוע הטרגי, מופיעים בסמיכות גם צילומי חיילי הפלוגה הצוהלים" [ההדגשות שלי, א.פ.]. ובאמת, איזו מין פלוגה זו שיש בה חייל שלא מחליף קלטת לפני שהוא מצלם מסיבה, ואינו דואג לשמור עליה מפני דיין, שבמקום להגיד תודה למי שצילומיו תרמו להכנת התוכנית, משמיצה אותו בשידור חי.
אין ספק, אי-אפשר להתווכח עם מי שבפרץ של כנות וענווה מצהירה על עצמה כי "מגע הקסם של יוצר הכתבה, הוא שהופך אותה לרצף שמשקף מציאות". וגם אם נדמה לך שלא במטה קסמים השתמשה דיין, אלא בקלחת מכשפות שבה רקחה רצף המשקף מציאות מדומה, אל לך לשלול את זכותה לפרשנות אחרת.
אחרי פסק הדין של השופטת דורנר, אין לאיש אשליות בקשר לשופטי בית המשפט העליון. ובכל זאת, יהיה מעניין לקרוא את פסיקתם בערעור. מה שבטוח, נצטרך לחכות הרבה מאוד זמן.

תאריך:  25/02/2010   |   עודכן:  25/02/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ערעור אילנה דיין: דיבה או פרשנות אחרת?
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
סולברג לא הרשיע
ד.ה  |  25/02/10 11:22
 
- לגאון המהגג
הגג לי  |  25/02/10 15:16
2
לא ניפול מהכיסא לשמע הפסק !
ישמעאל  |  25/02/10 11:39
3
"עובדה"חיפשה ריגושים ונפלה בגד ל"ת
dodel  |  25/02/10 12:44
4
למה התיק בעליון חסוי?
אקסל  |  25/02/10 12:52
5
הכל צפוי והרשות לסמול נתונה
מד' ליונה עיוורת  |  25/02/10 12:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן דחוח-הלוי
נראה כי מתכנני פעולת החיסול לקו בעבודת האיסוף המקדימה למבצע ולא מיצו היטב את מקורות המידע הגלויים, אשר בחיפוש פשוט באינטרנט יכלו על-בסיסם לאתר את הסכנה העצומה הגלומה במערכת המשוכללת של מצלמות האבטחה הסמויות שהותקנה במלון
דרור אידר
משרד ההסברה והתפוצות הקים אתר חדש המכיל חומרי הסברה מצוינים על ישראל, אך יש לזכור כי הקרב על התודעה אינו רק בזירה העולמית אלא גם כאן בישראל
גורי גרוסמן
זכותנו המוסרית וההיסטורית אינה ניתנת לערעור    הזכות ההיסטורית הזאת היא אסונם של הפלשתינים    פתרון הסכסוך - לא בדורנו
חסן גדוע אלהוזייל
רוב הילדים הפלסטיניים איבדו את ילדותם מזמן, בגלל אי-התייחסות הרשות הפלסטינית אליהם    חלק מהם חי כמו ילדי פרו במזבלות המתנחלים
איילת פדה גולדשטיין, ד"ר מרדלר אילנה-נווה
איך למנף את חג הפורים לשיפור אווירה בארגונים ובמערכות יחסים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il