X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
החל ביקור ביידן בישראל [צילום: נועם ריבקין פנטון/פלאש 90]
ביקור נשיאותי בישראל
לפיד לביידן: "נדון על יצירת קואליציה חזקה לעצור את אירן"
נשיא ארה"ב נחת בישראל לביקור של שלושה ימים הוא התקבל על-ידי הרצוג, לפיד ובנט וקיבל סקירה משר הביטחון לפיד בקבלת הפנים: "ציוני גדול ואחד מהחברים הטובים של ישראל" ביידן: "לא צריך להיות יהודי כדי להיות ציוני"
[צילום: קובי גדעון/לע"מ]

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נחת (יום ד', 13.7.22) בנמל התעופה בן-גוריון. עם הגעתו ארצה, התקבל הנשיא בטקס בהשתתפות נשיא המדינה יצחק הרצוג, ראש הממשלה יאיר לפיד וראש הממשלה החליפי נפתלי בנט. שרי הממשלה ימתינו בטריבונה מיוחדת. הטקס יכלול דברי ברכה קצרים, שטיח אדום, דגלים והתנגנו בו המנוני שתי המדינות.
עם ירידתו מהמטוס אמר ביידן לנשיא המדינה יצחק הרצוג: “I am at home”. הרצוג השיב: ״אתה בהחלט בבית אדוני הנשיא״.
הרצוג אמר בקבלת הפנים לנשיא ארה"ב ביידן: "ברוך הבא לישראל, אחינו יוסף. מקבלים אותך בזרועות פתוחות."היית ידיד אמת ותומך עקבי של מדינת ישראל ושל עם ישראל לאורך ימי חייך. בביקורך, תדון באתגרי הביטחון הנובעים ישירות מאירן ומשלוחותיה, אשר מאיימות על ישראל ועל שכנותיה ובכך מסכנות את האזור כולו".
לפיד לביידן: "ציוני גדול ואחד החברים הטובים ביותר שהיו לישראל"
ראש הממשלה, יאיר לפיד, אמר בטקס קבלת הפנים כי ביקורו של ביידן בישראל הוא גם היסטורי ואישי: היסטורי משום שהוא משקף את הקשר הבלתי ניתן לשבירה בין המדינות החולקות ערכים משותפים, ואישי משום שכל ההתייחסות של ביידן לישראל היא אישית.
"פעם הגדרת את עצמך כציוני. אמרת שאין צורך להיות יהודי כדי להיות ציוני. צדקת, ובמקרה שלך: ציוני גדול ואחד החברים הטובים ביותר שהיו לישראל מעודה. ‏‎לא היית פה כבר כמה שנים, אז בימים הקרובים אתה תראה איך ישראל גדלה והתפתחה. אתה תראה את עוצמתו ותחכומו של צה"ל, את היצירתיות של אומת הסטרט-אפ ואת הגיוון של החברה הישראלית", אמר לפיד.
ראש הממשלה הוסיף כי ישראל היא מדינה שמחברת את העבר, את ההווה ואת העתיד. "‏‎בביקור שלך ננהל שיחות על סוגיות של ביטחון לאומי. נשוחח על בניית ארכיטקטורה ביטחונית וכלכלית חדשה עם עמי המזרח התיכון בעקבות הסכמי אברהם והישגי פסגת הנגב. נשוחח על הצורך ליצור מחדש קואליציה עולמית חזקה שתעצור את תוכנית הגרעין האירנית", אמר.
"לכל אלה יהיה עוד זמן. כרגע אנחנו פשוט שמחים לראות אותך אדוני הנשיא. השמחה הפשוטה והאמיתית שגורמת פגישה מחודשת עם חבר טוב. ‏‎ברוך בואך לישראל, אדוני הנשיא".
ביידן: "לא צריך להיות יהודי כדי להיות ציוני"
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר בטקס קבלת הפנים בנתב"ג: "הנשיא הרצוג, ראש הממשלה לפיד, זהו כבוד שוב לעמוד כאן לצד ידידים, ולבקר במדינה היהודית העצמאית - ישראל.
"הנשיא ניקסון היה הנשיא האמריקני הראשון שביקר בישראל ב-1974. אני הייתי בביקור הראשון שלי, כפי שהזכרת, כסנטור מדלאוור ב-1973 רק שבועות ספורים לפני שפרצה מלחמת יום הכיפורים, והייתה לי הזכות לבלות עם ראש הממשלה גולדה מאיר. לא אשכח איך ישבתי ליד אדון מימיני ששמו היה רבין".
"אני נזכר בכך כעת ואני מבין שהיה לי הכבוד העצום לחיות חלק מההיסטוריה של המדינה הזו. אני אמרתי ואני אומר כעת - לא צריך להיות יהודי כדי להיות ציוני", הוסיף ביידן.
ביידן ולפיד יחתמו על "הצהרת ירושלים"
לקראת הגעתו של ביידן, פרסמו לשכת ראש הממשלה והבית הלבן הצהרה משותפת, המכריזה על הקמת מסגרת לדיאלוג טכנולוגי - אסטרטגי להעמקת השותפות האסטרטגית בטכנולוגיות חוד החנית (cutting edge). משלחת אמריקנית ראשונה לקידום מסגרת הדיאלוג הטכנולוגי - אסטרטגי צפויה לבקר בישראל בחודשים הקרובים ולדון במיזמים משותפים בתחומים הבאים: בינה מלאכותית, קוואנטום, התמודדות עם משבר האקלים ושיפור ההיערכות למגיפות. ישראל תהיה המדינה הרביעית - אחרי בריטניה, אוסטרליה ויפן - שארצות הברית מקיימת איתה שיתוף פעולה דומה.
מחר ייפגש ביידן עם ראש הממשלה לפיד במלון וולדורף אסטוריה בירושלים ולאחר מכן תתקיים פגישה מורחבת עם צוותים. המנהיגים יערכו לאחר מכן מסיבת עיתנואים שלאחריה תיערך שיחת זום משותפת לביידן ולפיד, ביחד עם עם נשיא איחוד האמירויות מוחמד בן זאיד וראש ממשלת הודו נרנדרה מודי. לאחר מכן ימסרו שני המנהיגים הצהרות וישיבו על שאלות עיתונאים.
במהלך הביקור יחתמו ראש הממשלה יאיר לפיד ונשיא ארה"ב ג'ו על "הצהרת ירושלים" שנועדה לבטא את מחויבותה של ארה"ב לביטחון ישראל, ואת המחויבות האמריקנית לכך שלאירן לא יהיה לעולם נשק גרעיני.
בהמשך היום ייצא הנשיא ביידן לקבלת פנים בבית הנשיא בירושלים. בשעה 17:15 הוא צפוי להיפגש עם ראש האופוזיציה בנימין נתניהו. אחר כך ימשיך ביידן לטקס הפתיחה של משחקי המכביה באצטדיון טדי בירושלים. הוא ייפגש עם משלחת של 250 ספורטאים יהודים אמריקנים, ויצפה מהיציע עם לפיד והרצוג במצעד המשלחות.
ביום שישי, היום האחרון לביקור הנשיא, ייצא ביידן בבוקר לביקור בבית החולים אוגוסטה ויקטוריה בירושלים ובהמשך ייפגש עם יו"ר הראשות הפלשתינית אבו מאזן. משם ביידן ימשיך לנתב"ג שם ייערך טקס פרישה לפני שיעזוב את ישראל וימשיך בטיסה ישירה לסעודיה.

תאריך:  13/07/2022   |   עודכן:  13/07/2022
+דוברת הבית הלבן: רופאו של ביידן המליץ להימנע מלחיצות ידיים
23:14 13/07/22  |  עידן יוסף

דוברת הבית הלבן: הרופא של ביידן המליץ ​​לו להגביל את לחיצות הידיים כדי לשמור עליו מפני הקורונה. "זה תלוי ברופא שלו", הוסיפה. במפגשים היום הסתפק ביידן בנקישות אגרוף, וכך גם עודכנו מארחיו הישראלים.

+העסקה המתגבשת: טיסות לפלשתינים תמורת שקט מדיני
22:52 13/07/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

המהלך נבחן במסגרת המחוות לפלשתינים כחלק מביקור ביידן  ▪  התכנון: פלשתינים יעברו ב"מעבר בטוח" מהשטחים לערבה ויוכלו לטוס לחו"ל משדה התעופה רמון  ▪  בתמורה - שר הביטחון גנץ דורש מיו"ר הרשות הפלשתינית שלא יקדם תהליכים בבית הדין הפלילי בהאג ושימשיך את המאבק בטרור

שדה התעופה רמון [צילום: משה שי, פלאש 90]
+לפיד נפגש עם שר החוץ בלינקן
22:11 13/07/22  |  עידן יוסף

ראש הממשלה יאיר לפיד נפגש עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן. בשעה 11 לפני הצהריים אמור לפיד להיפגש עם הנשיא ביידן.

[צילום: קובי גדעון/לע"מ]
+ביידן: כוח צבאי כנגד אירן - כמוצא אחרון
21:11 13/07/22  |  עידן יוסף

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התחייב להשאיר את משמרות המהפכה ברשימת ארגוני הטרור בראיון לחדשות 12. ביידן הדגיש שיתעקש על כך - גם אם הדבר יפגע בהסכם שנידון עם אירן. לשאלה האם יפעיל כוח צבאי נגד אירן השיב הנשיא: ״כן, כמוצא אחרון״.

+ביידן נפגש ולחץ ידיים לניצולות שואה ביד ושם
19:01 13/07/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הנשיא רכן בפני שתי ניצולות שואה שדיברו על המקלט שנתנה להן ארצות הברית בתקופת המלחמה  ▪  כתב בספר המבקרים: עלינו ללמד את כל הדורות הבאים שהשואה עלולה להתרחש שוב

ביידן מניח זר זיכרון [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+התמונה הקבוצתית של הנשיא ביידן עם סגל א'
18:06 13/07/22  |  עידן יוסף

הנשיא ביידן הצטלם תמונה קבוצתית עם סגל א' ועם שרי הממשלה לפני שיצא מנתב"ג.

[צילום: קובי גדעון/לע"מ]
+כביש ירושלים-ת"א נפתח לתנועת כלי רכב
17:50 13/07/22  |  עידן יוסף

כביש מספר 1 נפתח מחדש לתנועת כלי רכב באופן מלא והתנועה שבה לסדרה. כביש מספר 6 והכבישים הבין-עירוניים שהיו חסומים נפתחו אף הם לתנועת כלי רכב במקטעים שהיו סגורים.

+מערכת הלייזר "מגן אור" הוצגה לביידן
17:04 13/07/22  |  עידן יוסף

מערכת הלייזר "מגן אור" הוצגה לנשיא ביידן. ישראל היא בין המדינות הראשונות בעולם שהצליחו להבשיל את טכנולוגיית הלייזר רב העוצמה לכדי פיתוח מערכת באמות מידה מבצעיות ולהדגים יירוט מוצלח של פצצות מרגמה, רקטות וכלי טיס בלתי מאוישים.

+סערה ברשת בעקבות טעות של דנה ויס
16:50 13/07/22  |  עידן יוסף

הפרשנית המדינית דנה ויס טעתה בשידור, ואמרה כי ביידן לא לחץ את ידו של ראש האופוזיציה נתניהו. חבריה לאולפן חדשות 12 תיקנו אותה וברשת הגיבו אלפים לטעות בשידור חי. הנשיא ביידן אמר לנתניהו בטקס קבלת הפנים: “you know I love you”, ובליכוד הפיצו סרטון של לחיצת היד עם ההודעה "מוגש כשירות לציבור מטעם המציאות".
נתניהו מסר הצהרה לתקשורת בנתב״ג: ״כדי לעצור משטרים כמו אירן לא די בסנקציות כלכליות, לא די בסנקציות מדיניות, אין דרך לעצור את אירן בלי איום צבאי אמין. אתה מקווה שהוא ירתיע ואם הוא לא ירתיע אין לך ברירה אלא להפעיל אותו״.

[צילום: חדשות 12]
+עומסים בירושלים ובאזור נתב"ג לקראת נחיתת ביידן
13:46 13/07/22  |  מירב ארד, איציק וולף

ראש הממשלה יאיר לפיד ונשיא ארה"ב ג'ו ביידן פרסמו הצהרה משותפת, המכריזה על הקמת מסגרת לדיאלוג טכנולוגי - אסטרטגי להעמקת השותפות האסטרטגית בטכנולוגיות חוד החנית (cutting edge).
משלחת אמריקנית ראשונה לקידום מסגרת הדיאלוג הטכנולוגי - אסטרטגי צפויה לבקר בישראל בחודשים הקרובים ולדון במיזמים משותפים בתחומים הבאים: בינה מלאכותית, קוואנטום, התמודדות עם משבר האקלים ושיפור ההיערכות למגיפות. ישראל תהיה המדינה הרביעית - אחרי בריטניה, אוסטרליה ויפן - שארצות הברית מקיימת איתה שיתוף פעולה דומה.
לפיד: "ההצהרה המשותפת מציבה את ישראל בחזית החדשנות העולמית ומבססת את מעמדה כמעצמה טכנולוגית מובילה. החזון שלנו למיליון איש בהייטק מתחיל בשיתופי פעולה בינלאומיים שיהוו הזדמנויות חדשות לעולמות ההייטק בארץ".

המשטרה החלה לחסום כבישים בירושלים ובאזור נתב"ג [צילום: יוסי אלוני, פלאש 90]
+עומסי תנועה חריגים בירושלים ובאזור נתב"ג לקראת נחיתת ביידן
13:46 13/07/22  |  איציק וולף

עומסי תנועה כבדים מורגשים בירושלים ובכביש מספר 40 שבאזור נמל התעופה בן גוריון בעקבות חסימות הכבישים לקראת נחיתת נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, לישראל. העומסים בירושלים מורגשים בעיקר ברחובות מלכי ישראל, דרך חברון ואגריפס. אין עומסים חריגים בכניסה לעיר.

+ביקור ביידן: שינויים בתחבורה הציבורית בירושלים
11:02 13/07/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בעקבות ביקור נשיא ארה"ב יחולו שינויים במסלולי התחבורה הציבורית לירושלים וממנה ובתוך העיר, בהתאם לחסימות המשטרה בימים רביעי, חמישי ושישי  ▪  רכבת ישראל תפעל כסדרה בקו ירושלים-הרצליה. במידת הצורך, יופעלו רכבות נוספות

הכנות לביקור ביידן בירושלים [צילום: ג'מאל עוואד/פלאש 90]
+נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נחת בישראל
10:21 13/07/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

הנשיא התקבל על-ידי הרצוג, לפיד ובנט ויקבל סקירה משר הביטחון  ▪  במהלך הביקור יחתמו שני המנהיגים על המחויבות האמריקנית לישראל וחידוש ההתחייבות האמריקנית שלאירן לעולם לא יהיה נשק גרעיני

הנשיא ביידן יורד מהמטוס [צילום: נועם ריבקין פנטון/פלאש 90]
אייר פורס 1 נוחת בננתב"ג [צילום: אריאל שליט/AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לפיד לביידן: "נדון על יצירת קואליציה חזקה לעצור את אירן"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ביקור ביידן בישראל
עידן יוסף
בעקבות ביקור נשיא ארה"ב יחולו שינויים במסלולי התחבורה הציבורית לירושלים וממנה ובתוך העיר, בהתאם לחסימות המשטרה בימים רביעי, חמישי ושישי    רכבת ישראל תפעל כסדרה בקו ירושלים-הרצליה. במידת הצורך, יופעלו רכבות נוספות
מירב ארד
הנשיא התקבל על-ידי הרצוג, לפיד ובנט ויקבל סקירה משר הביטחון    במהלך הביקור יחתמו שני המנהיגים על המחויבות האמריקנית לישראל וחידוש ההתחייבות האמריקנית שלאירן לעולם לא יהיה נשק גרעיני
עידן יוסף
בעקבות הביקורת מימין הודיעה שרת הפנים כי היא מסכימה להסיר מסדר היום את הדיון כולו, העוסק בתוכניות בנייה הן ליהודים והן לערבים, בשבוע אחד בלבד, עד לאחר ביקור ביידן בארץ
יוסף אליעז
רשימות נוספות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il