X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לפיד וביידן בפגישה בארבע עיניים [צילום: קובי גדעון/ לע"מ]
לפיד בפורום I2U2: "המפגש - שיתוף פעולה כלכלי ואיזורי מסוג חדש"
הנשיא ביידן ורה"מ לפיד משתתפים בוועידת I2U2 בהשתתפות מנהיגי האמירויות והודו לפיד למנהיגים: "בשותפות הזו, כל מדינה מביאה את החוזקות של עצמה, כך שהביחד גדול מסך חלקיו" בן-זאיד: "מאמינים ששותפות יכולה להתגבר על סכסוכים" אחה"צ יקבל ביידן עיטור מהנשיא הרצוג וייפגש עם בנימין נתניהו

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן החל (יום ה', 14.7.22) את יומו השני של ביקורו בישראל. בשעה 11:15 החלה פגישת ראש הממשלה יאיר לפיד עם הנשיא ביידן במלון וולדורף אסטוריה בירושלים. הפגישה התארכה מעעבר למתוכנן ונמשכה כ-50 דקות. בין הנושאים עליהם דונו - תוכנית הגרעין האירנית, המלחמה באוקראינה והליכי הנורמליזציה עם סעודיה.
בתום הפגישה אמר ביידן: "ארצות הברית מחויבת לביטחון ישראל". לפיד אמר כי השניים דנו בפגישה ב"בניית קואליציה של מדינות מתונות מול אירן" במטרה להיאבק בתוכנית הגרעין של הרפובליקה האיסלאמית. לפיד הוסיף: "אנחנו חושבים שזה לא עניין רק של ישראל, אלא עניין עולמי". ביידן ביקש מלפיד במהלך הפגישה המורחבת כי ישראל "לא תפתיע" את ארה"ב בנושא הפלשתיני במיוחד בכל הקשור לבנייה בהתנחלויות בגדה המערבית ומזרח ירושלים.
לאחר הפגישה עם רה"מ, נערכה מפגש רחבה יותר של צוותי העבודה משני הצדדים.
לפיד בפורום I2U2: "הרביעיה הזו היא המודל הנכון"
בצהריים החל מפגש וירטואלי בין הנשיא ביידן, רה"מ עם נשיא איחוד האמירויות וראש ממשלת הודו, כחלק מברית ה-I2U2 שהוקמה באוקטובר. בבפתח הוועידה אמר בן-זאיד: "אנחנו מאמינים ששותפות יכולה להתגבר על סכסוכים", לדבריו, שני האתגרים החשובים הם: ביטחון אנרגטי ושינויי האקלים".
ראש הממשלה יאיר לפיד אמר בוועידה: "הקבוצה הזו נולדה לפני כמה חודשים בארוחת ערב בביתו של שגריר האמירויות בוושינגטון. ישבנו סביב השולחן ודיברנו על כך שאחרי שנשתלט על המגיפה, מי שינסה לחזור למה שהיה קודם, ייכשל. מי שיבין שאנחנו חיים בעולם חדש עם אתגרים חדשים – יצליח וישגשג".
לפיד הוסיף: "נקודת המוצא שלנו הייתה שבעולם החדש בו אנחנו חיים, אנחנו צריכים לשפר את היכולת לשתף פעולה מהר, למקסם יתרונות יחסיים, לחבר נכון טכנולוגיה מתקדמת עם משאבי טבע. לחשוב במושגים חדשים על אנרגיה, ביטחון מזון וטכנולוגיית מים, הגנה וסחר. כל אחת מהמדינות שלנו מביאה לשולחן הזה אתגרים שונים מאוד ויתרונות שונים מאוד, אבל זה מה שהופך את הפוטנציאל שלנו לגדול יותר. במאה ה-21 האתגרים הם מקומיים, אבל הפתרונות הם גלובליים".
לפיד ציין גם כי "הקבוצה הזו מעניינת מפני שמדובר בארבע מדינות שונות מאוד, אבל כשהתחלנו לדבר התברר שאנחנו כולנו רוצים אותם הדברים: שלילדים שלנו יהיה חם בחורף, שיהיה להם אוכל על השולחן ומים נקיים מהברז, שהם יהנו מחינוך איכותי ומתשתיות מתקדמות של בריאות ותחבורה. אנחנו רוצים גם לצמצם את ההרס שגרם הדור שלנו לאקלים ולסביבה. אלו אתגרים גדולים. אף מדינה אחת, לא חשוב כמה תהיה גדולה או עשירה, לא תוכל להתמודד איתם לבד. מצד שני, אני מאמין, וזה חלק מהרעיון מאחורי הקבוצה הזו – שקבוצות שהן גדולות מדי, ייתכן שיהיו לא אפקטיביות".
"הרביעיה הזו היא בעיני המודל הנכון. היתרונות שלנו ברורים זה לזה, וגם הצרכים שלנו. אנחנו יכולים לייצר גמישות מספקת ומנגנון שיכול להחליט מהר ולהחליט חכם. עם זאת, אנחנו תמיד יכולים למצוא דרכים לייצר חיבורים אד-הוק עם מדינות נוספות שירצו לקדם איתנו פרויקטים. התפקיד שלנו כמנהיגי מדינות הוא לדחוף את הצוותים שלנו חזק ככל האפשר לחקור את התחומים שבהם אפשר להביא שינוי אמיתי, לבחון פרויקטים חדשים, להביא אותם לשולחן, לחבר אליהם את הקהילות המדעיות והעסקיות", אמר.
"העולם מסתכל על המפגש שלנו. הוא משדר שמשהו מיוחד קורה כאן. שיתוף פעולה כלכלי ואיזורי מסוג חדש, גמיש ומותאם יותר לבעיות עימן אנו מתמודדים. התוצאות המדיניות והכלכליות שייצאו מהמפגש הזה, ידגישו את המחויבות של כולנו לסוג חדש של שיתוף פעולה. בשותפות הזו, כל מדינה וכל שותפה מביאה את החוזקות של עצמה, כך שהביחד גדול מסך חלקיו. זוהי רק ההתחלה", אמר לפיד בסיום דבריו.
ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי אמר במפגש הווירטואלי: "מדובר בפגישה של שותפים אסטרטגים. כולנו גם חברים טובים ויש הרבה דמיון באינטרסים שלנו ובגישה. ייסדנו אג'נדה חיובית, זיהינו פרויקטים משותפים במספר תחומים ויצרנו מפת דרכים להתקדמות בשבעה תחומים: מים, אנרגיה, תחבורה, חלל, בריאות וביטחון מזון. האג'נדה פרקטית ומתקדמת, ואנחנו יכולים לתרום רבות לכלכלה הגלובלית."
בסיום המפגש יקיימו בתום הוועידה, ימסרו המנהיגים הצהרות וישיבו על שאלות עיתונאים.
במהלך הביקור יחתמו ראש הממשלה יאיר לפיד ונשיא ארה"ב ג'ו על מסמך אסטרטגי בשם "הצהרת ירושלים" שנועד לבטא את מחויבותה של ארה"ב לביטחון ישראל, ואת המחויבות האמריקנית לכך שלאירן לא יהיה לעולם נשק גרעיני.
ב-16:15 יגיע ביידן למשכן הנשיא שם ייפגש עם נשיא המדינה יצחק הרצוג שיעניק לביידן את עיטור נשיא מדינת ישראל. בשעה 17:15 הוא צפוי להיפגש עם ראש האופוזיציה בנימין נתניהו. אחר כך ימשיך ביידן לטקס הפתיחה של משחקי המכביה באצטדיון טדי בירושלים. הוא ייפגש עם משלחת של 250 ספורטאים יהודים אמריקנים, ויצפה מהיציע עם לפיד והרצוג במצעד המשלחות.

תאריך:  14/07/2022   |   עודכן:  14/07/2022
+דיווח בארה"ב: גנץ חשף בפני ביידן הסכמים ביטחוניים עם מדינות שאין לישראל קשר עימן
22:59 14/07/22  |  עידן יוסף

‏"וול סטריט ג'ורנל": שר הביטחון גנץ הראה לביידן הסכמים ביטחוניים שיש לישראל עם מדינות ערב שאינן חברות ב"הסכמי אברהם".
‏ראש המל"ל אייל חולתא חשף בראיון לחדשות 13: "פעלנו לא מעט בשנה האחרונה באירן".

+ביידן קיבל עיטור הנשיא: "עם תמיכת ארה"ב לעולם לא תישארו לבד"
19:41 14/07/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הרצוג לנשיא ארה"ב: מי ייתן ונסיעתך לסעודיה תביא מסר של תקווה לכל האזור • ביידן הזמין את הנשיא לבית הלבן כתב בספרהאורחים: "משורשינו האירים המשותפים לאהבתנו המשותפת לישראל, אנו מאוחדים בלב וברוח"

הרצוג מעניק את עיטור הנשיא לביידן [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+הנשיא ביידן: לא נחכה לנצח לתשובת אירן להסכם הגרעין
16:58 14/07/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

לראשונה, ארה"ב מתחייבת בכתב על כך שלאירנים לא יהיה נשק גרעיני  ▪  לפיד: אם אירן תמשיך לרמות - יהיה לכך מחיר כואב. דיברנו על סעודיה והניסיון לבנות קואליציה יותר מתונה במזרח התיכון. לא תהיה אירן גרעינית"  ▪  ביידן בחתימה על הצהרת ירושלים: "פוטין הוא אתגר ליציבות בכל העולם"  ▪  בהצהרה, שתי המדינות מתחייבות גם להמשיך במאמצים לפטור מוויזה לישראלים: "בהקדם האפשרי"

שיירת נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בדרכה לבית הנשיא [צילום: אבי קנר]
לפיד וביידן בפגישתם [צילום: אמיל סלמן/פול פלאש 90]
+זעם ואכזבה ברש"פ מביקור ביידן
07:58 14/07/22  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה

ברש"פ יש ציפיות נמוכות מביקור הנשיא ביידן במזה"ת, ביידן יתמקד בחיזוק הרש"פ ומצבה הכלכלי, בהמשך ניהול הסכסוך ולא יציג שום בשורה מדינית חדשה. ברש"פ מזהירים כי המשך המצב הקיים יגביר את הזעם והתסכול של הפלשתינים שיביא לפיצוץ גדול אחרי ביקור ביידן

ביידן בביקור בישראל [צילום: סראיה דיאמנט/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לפיד בפורום I2U2: "המפגש - שיתוף פעולה כלכלי ואיזורי מסוג חדש"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ביקור ביידן בישראל
יוני בן-מנחם
ברש"פ יש ציפיות נמוכות מביקור הנשיא ביידן במזה"ת, ביידן יתמקד בחיזוק הרש"פ ומצבה הכלכלי, בהמשך ניהול הסכסוך ולא יציג שום בשורה מדינית חדשה. ברש"פ מזהירים כי המשך המצב הקיים יגביר את הזעם והתסכול של הפלשתינים שיביא לפיצוץ גדול אחרי ביקור ביידן
עידן יוסף
המהלך נבחן במסגרת המחוות לפלשתינים כחלק מביקור ביידן    התכנון: פלשתינים יעברו ב"מעבר בטוח" מהשטחים לערבה ויוכלו לטוס לחו"ל משדה התעופה רמון    בתמורה - שר הביטחון גנץ דורש מיו"ר הרשות הפלשתינית שלא יקדם תהליכים בבית הדין הפלילי בהאג ושימשיך את המאבק בטרור
עידן יוסף
הנשיא רכן בפני שתי ניצולות שואה שדיברו על המקלט שנתנה להן ארצות הברית בתקופת המלחמה    כתב בספר המבקרים: עלינו ללמד את כל הדורות הבאים שהשואה עלולה להתרחש שוב
מירב ארד
נשיא ארה"ב נחת בישראל לביקור של שלושה ימים    הוא התקבל על-ידי הרצוג, לפיד ובנט וקיבל סקירה משר הביטחון    לפיד בקבלת הפנים: "ציוני גדול ואחד מהחברים הטובים של ישראל"    ביידן: "לא צריך להיות יהודי כדי להיות ציוני"
עידן יוסף
בעקבות ביקור נשיא ארה"ב יחולו שינויים במסלולי התחבורה הציבורית לירושלים וממנה ובתוך העיר, בהתאם לחסימות המשטרה בימים רביעי, חמישי ושישי    רכבת ישראל תפעל כסדרה בקו ירושלים-הרצליה. במידת הצורך, יופעלו רכבות נוספות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il