X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הרצוג מעניק את עיטור הנשיא לביידן [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
ביידן קיבל עיטור הנשיא: "עם תמיכת ארה"ב לעולם לא תישארו לבד"
הרצוג לנשיא ארה"ב: מי ייתן ונסיעתך לסעודיה תביא מסר של תקווה לכל האזור • ביידן הזמין את הנשיא לבית הלבן כתב בספרהאורחים: "משורשינו האירים המשותפים לאהבתנו המשותפת לישראל, אנו מאוחדים בלב וברוח"

נשיא המדינה יצחק הרצוג העניק (יום ה', 14.7.22) לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן את עיטור הנשיא ואיחל לו "מי ייתן שנסיעתך לסעודיה תביא מסר של שלום ותקווה לכל האזור".
קודם לכן נפגשו השניים. הנשיא הרצוג בירך על המשך מסע השלום של הנשיא ביידן שהחל בישראל ונסיעתו מחר לסעודיה. ביידן העלה על נס השתלבות ישראל במרחב. הרצוג העלה בפני הנשיא ביידן את סוגיית השבויים והנעדרים והעלה בפניו את רעיונותיו בשיתופי פעולה אזוריים בנושא משבר האקלים דרך פורום האקלים שהקים.
ביידן הזמין את הרצוג לביקור בבית הלבן ואמר לו שהטלפון שלו תמיד פתוח עבורו וישמח להיות בקשר בכל דבר שצריך. השניים שוחחו על הקשר האישי וההיסטורי בין המשפחות, ועל הידידות הקרובה (אירלנד, בני משפחה שהכירו ועוד).
ביידן להרצוג: "כשאני רואה את ישראל משגשגת ואת חלומותיה הפרועים ביותר הופכים למציאות - עבורי זה נס. כשאני מסתכל על העם הגאה הזה, אני רואה אנשים שהם בטוחים יותר, משולבים טוב יותר באזורם ושיש להם יחסים טובים יותר עם שכניהם - אני רואה עם שלעולם לא ישכון לבדו. עם תמיכתה של ארה"ב לעולם לא תישארו לבדכם. לכן המחויבות של ארה"ב לכיפת ברזל אינה מעורערת, והיא אינה מוגבלת לזהות הנשיא בבית הלבן, היא טבועה באחריות האמריקנית לישראל".
בפגישה המורחבת השתתפו מנכ״ל בית הנשיא אייל שויקי, יועץ מדיני לנשיא המדינה צבי ופני, ושגריר ישראל בארצות הברית מייק הרצוג. מהצד האמריקני: מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן, היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סליבן ושגריר ארצות הברית בישראל טום ניידס.
ביידן כתב בספר האורחים בבית הנשיא: "בוז'י ידידי, תודה על כל מה שאתה ומשפחתך עשיתם למען העמקת הקשר האיתן בין שתי מדינותינו הגדולות. משורשינו האירים המשותפים לאהבתנו המשותפת לישראל, אני מאוחדים בלב וברוח. מי ייתן וידידותנו תימשך ותמשיך לצמוח! זה הקטע האירי בכל הסיפור, כפי שסבי פינגן נהג לומר. אלוהים יברך אותך".

תאריך:  14/07/2022   |   עודכן:  14/07/2022
+סעודיה הכריזה: כל טיסה אזרחית תוכל לחלוף מעל הממלכה
06:14 15/07/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

תאפשר לכל המטוסים האזרחיים לחלוף מעל הממלכה לרבות טיסות ישראליות  ▪  בהודעת רשות התעופה האזרחית של סעודיה נמסר כי מדובר בכל הטיסות ללא יוצא מן הכלל - אבל ישראל לא צוינה מפורשות  ▪  כך היה גם אחרי הנרמול עם איחוד האמירויות

לפיד, ביידן והרצוג בטקס פתיחת אירועי המכבייה [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+דיווח בארה"ב: גנץ חשף בפני ביידן הסכמים ביטחוניים עם מדינות שאין לישראל קשר עימן
22:59 14/07/22  |  עידן יוסף

‏"וול סטריט ג'ורנל": שר הביטחון גנץ הראה לביידן הסכמים ביטחוניים שיש לישראל עם מדינות ערב שאינן חברות ב"הסכמי אברהם".
‏ראש המל"ל אייל חולתא חשף בראיון לחדשות 13: "פעלנו לא מעט בשנה האחרונה באירן".

+הנשיא ביידן: לא נחכה לנצח לתשובת אירן להסכם הגרעין
16:58 14/07/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

לראשונה, ארה"ב מתחייבת בכתב על כך שלאירנים לא יהיה נשק גרעיני  ▪  לפיד: אם אירן תמשיך לרמות - יהיה לכך מחיר כואב. דיברנו על סעודיה והניסיון לבנות קואליציה יותר מתונה במזרח התיכון. לא תהיה אירן גרעינית"  ▪  ביידן בחתימה על הצהרת ירושלים: "פוטין הוא אתגר ליציבות בכל העולם"  ▪  בהצהרה, שתי המדינות מתחייבות גם להמשיך במאמצים לפטור מוויזה לישראלים: "בהקדם האפשרי"

שיירת נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בדרכה לבית הנשיא [צילום: אבי קנר]
לפיד וביידן בפגישתם [צילום: אמיל סלמן/פול פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ג'ו ביידן  יצחק הרצוג
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביידן קיבל עיטור הנשיא: "עם תמיכת ארה"ב לעולם לא תישארו לבד"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
2 נוכלים....
י.ש  |  14/07/22 21:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ביקור ביידן בישראל
עידן יוסף
לראשונה, ארה"ב מתחייבת בכתב על כך שלאירנים לא יהיה נשק גרעיני    לפיד: אם אירן תמשיך לרמות - יהיה לכך מחיר כואב. דיברנו על סעודיה והניסיון לבנות קואליציה יותר מתונה במזרח התיכון. לא תהיה אירן גרעינית"    ביידן בחתימה על הצהרת ירושלים: "פוטין הוא אתגר ליציבות בכל העולם"    בהצהרה, שתי המדינות מתחייבות גם להמשיך במאמצים לפטור מוויזה לישראלים: "בהקדם האפשרי"
מירב ארד
הנשיא ביידן ורה"מ לפיד משתתפים בוועידת I2U2 בהשתתפות מנהיגי האמירויות והודו    לפיד למנהיגים: "בשותפות הזו, כל מדינה מביאה את החוזקות של עצמה, כך שהביחד גדול מסך חלקיו"    בן-זאיד: "מאמינים ששותפות יכולה להתגבר על סכסוכים"    אחה"צ יקבל ביידן עיטור מהנשיא הרצוג וייפגש עם בנימין נתניהו
יוני בן-מנחם
ברש"פ יש ציפיות נמוכות מביקור הנשיא ביידן במזה"ת, ביידן יתמקד בחיזוק הרש"פ ומצבה הכלכלי, בהמשך ניהול הסכסוך ולא יציג שום בשורה מדינית חדשה. ברש"פ מזהירים כי המשך המצב הקיים יגביר את הזעם והתסכול של הפלשתינים שיביא לפיצוץ גדול אחרי ביקור ביידן
עידן יוסף
המהלך נבחן במסגרת המחוות לפלשתינים כחלק מביקור ביידן    התכנון: פלשתינים יעברו ב"מעבר בטוח" מהשטחים לערבה ויוכלו לטוס לחו"ל משדה התעופה רמון    בתמורה - שר הביטחון גנץ דורש מיו"ר הרשות הפלשתינית שלא יקדם תהליכים בבית הדין הפלילי בהאג ושימשיך את המאבק בטרור
עידן יוסף
הנשיא רכן בפני שתי ניצולות שואה שדיברו על המקלט שנתנה להן ארצות הברית בתקופת המלחמה    כתב בספר המבקרים: עלינו ללמד את כל הדורות הבאים שהשואה עלולה להתרחש שוב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il