X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מוסי רז ואוסאמה סעדי [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
ח"כים דורשים מלפיד להקים ועדת חקירה בעקבות גילויי סעדה
סגן ראש מח"ש לשעבר משה סעדה טען בחדשות 12 כי ניצן ומנדלבליט הגנו על אלשיך בנושא טיוח חקירת מותו של אלקיען כדי למנוע פגיעה בחקירות ראש הממשלה נתניהו
אורי כרמל, משה סעדה ודובי שרצר מסרו עדות המפלילה את ניצן ודנינו
יואב יצחק
בלעדי * כפי שחשפנו ב-News1: הבדיקה מבוצעת ע"י הנציב דוד רוזן * היא מתמקדת בשלושה עיקרים: א) שי ניצן מנע חקירת דנינו באזהרה בפרשת תלונתה של צ' נגד רוני ריטמן; והורה לאחר מכן לדובי שרצר להדליף לדנינו, בטרם נחקר כעד, כי קיימת קלטת המתעדת שיחתו עם צ'; ב) שי ניצן קיבל מסעדה ומכרמל מידע מחשיד נגד דנינו שעלה במחקרי תקשורת, ובנוכחותם התקשר לדנינו והדליף לו מידע זה; ג) ראש מח"ש קרן בן-מנחם הסתירה מידע מהנציב רוזן בעיצומה של הבדיקה בפרשה
לרשימה המלאה

בעקבות הפרטים החדשים שנחשפו (25.7.22) בראיון של סגן ראש מח"ש לשעבר, משה סעדה, לעמית סגל בחדשות 12, בנוגע להתנהלות המשטרה באירועים באום אל חיראן ב-2017, פנו חברי הכנסת מוסי רז (מרצ), משה ארבל (שס) ואוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת) לראש הממשלה יאיר לפיד, בדרישה להקים ועדת חקירה ממלכתית בנושא. לדבריהם, המשפחה של יעקוב אבו אלקיען עוד ממתינה להכרה בעוול שנעשה לה ולטיהור שמו.
סעדה סיפר על הפעולות שביצע לכאורה המפכ"ל רוני אלשיך כשנודע לו שמח"ש עומדת לקבוע שיעקוב אבו-אלקיען שנורה למוות באום אל-חיראן, הוא למעשה לא מחבל - אלא אזרח שנורה בידי שוטרים על לא עוול בכפו. יצוין, כי במסגרת נסיונו של רוני אלשיך לכופף את מח״ש, הוא לחץ להימנע ממינויו של סעדה לראש מח״ש, ולמינוי מועמדת שהייתה מקובלת עליו. וכך אכן נעשה.
"באיזשהו שלב אנחנו מבינים שהחקירה משתבשת לנו, החקירה ממש משתבשת לנו", אומר סעדה, "מישהו משבש את החקירה. ביחד השוטרים יושבים בחדר הימ"ר ומראים להם את הסרטון. אני אומר בציניות 'עזרה הדדית', המפכ"ל יוצא לתקשורת ומדבר על שני עניינים חשובים שעניינו אותו ביותר - אחד, תיקי נתניהו, והשני על אום אל-חיראן, והוא מוסר את הגרסה של השוטרים כדי שכל השוטרים יידעו לפני החקירה שלהם. עכשיו עזוב, בעיניי זה עוד הדבר הקל בסיפור הזה".
לדבריו, אלשיך והמשטרה פעלו להכפיש ביודעין את אלקיען, אך פרקליט המדינה שי ניצן והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הגנו על אלשיך בנושא כדי למנוע פגיעה בחקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו.
יאיר מעיין, ראש הרשות להסדרת בדואים בנגב, אמר בראיון ל-103 אף-אם: "בתשע וחצי בבוקר האירוע באום אל חיראן, השב"כ הודיע שהוא מתקפל מהמקום כי הגיע סופית למסקנה שזה לא פיגוע. למרות זאת, בערב אמר אלשיך שאלקיען הוא מחבל".

"הבנתי שהעניין של נתניהו נכנס לזירה"

באוגוסט 2020 חשף יואב יצחק ב-News1 [ראו משמאל] כי אורי כרמל, משה סעדה ודובי שרצר מסרו עדות המפלילה את ניצן ואת יוחנן דנינו. הראיון עם סעדה מאושש פרסום זה.
מפקד להב 433, רוני ריטמן, היה הבכיר השישי במשטרה שנחקר על עבירות מין, אבל הראשון בכהונתו של מפכ"ל חדש. רוני אלשיך מחליט אז לשנות כיוון ולגבות דווקא את החשוד. "מתלוננת, קיבלנו מידע, פונים למתלוננת והיא מספרת על מעשה מגונה", מספר סעדה. "חוקרים, יש עדים. יש ישיבה אצל פרקליט המדינה, שי ניצן, וגם שם כולם תמימי דעים - שצריך להגיש כתב אישום. ואז מגיע מפכ"ל חדש. פתאום אתה מבין ש'לא. לא בטוח, אולי זה רק משמעתי'. ואז אחר כך אנחנו מבינים שלא רק שרוצים לסגור את התיק, אלא רוצים להחזיר אותו לתפקיד שלו. זאת אומרת להחזיר את ראש להב שחוקר את אותן עבירות ממש".
"במקביל לזה יש את המתלוננת שהיא נפגעת העבירה", הוא ממשיך. "משטרת ישראל בראשות אלשיך מתעללת בה. ואנחנו פונים לפרקליטות ואומרים 'איך מאפשרים דבר כזה?'. תשוו לעצמכם שהיה עכשיו שר בממשלה שמתלוננת מתלוננת נגדו על עבירת מין והמנכ"ל של המשרד, במקביל לזה שהיא מוסרת גרסה במשטרה בלהב, היה מתעמר בה וחוקר אותה על איזו עבירה משמעתית".
"בחקירה של ריטמן, אחד הדברים שהוא אמר, הוא האשים את נתניהו. עכשיו ריטמן היה אחראי כראש להב על תיק המעונות. זו נראית לי כסתם אמירה, קשקוש. ואחר כך גם הסנגורים שלו שלחו מכתב ואמרו שזה קשור לתיק נתניהו. ואני ידעתי הרי מאיפה הגיע המידע וידעתי שאין לזה... זה מופרך. ופעם ראשונה הבנתי שהעניין של נתניהו נכנס לזירה".
"שי ניצן הוא חכם, הוא חריף. הוא יכול לטמא ולטהר את השרץ בק"כ טעמים אבל אני חייב להגיד באותה מידה שהוא איש שהאמת לא נר לרגליו. הוא איש שמסמן מטרות ומגיע אליהן גם במחיר עיוות דין".
עמית סגל: מה המניע שלו?
סעדה: "אינטרסים. כדי להבין את ההצגה הזאת צריך להבין מי השחקנים. הצגנו את שי ניצן, עכשיו אני אציג לך את אלשיך. אלשיך הגיע מהשב"כ. אלשיך ראה במח"ש ארגון עוין. זה לא אני אומר את זה, הוא אמר את זה. הוא אמר את זה לרוב".
סגל: "יש לי ניסיון בפירוק ארגוני עוינים" הוא אמר עליכם.
סעדה: "בפירוק ארגונים. והוא אימץ נורמות עברייניות כדי להילחם במי? במח"ש. והנורמות שאני מדבר עליהן, זה כולל - לאיים, לסכל, ליירט, לשקר, לשבש".
סגל: "זה הגוף שחוקר אותו, צריך להגיד. זו המשטרה של המשטרה".
סעדה: "זו המשטרה של המשטרה. והוא - בעיצומן של חקירות, הכל קורה בעיצומן של חקירות - זה הדברים שהוא עושה. עכשיו אני אומר, כל דבר כזה זה פרק בסדרה. שי ניצן מוכן לרצות את אלשיך בכל מחיר".
סגל: למה?
סעדה: "הוא אומר 'אומנם המפכ"ל התנהל באופן שערורייתי, אבל יש אינטרסים של מדינה'. ברור מה זה אינטרסים... הכוונה נתניהו והוא אומר, וזה יותר חמור, ולא תרצה לשמח את מי שרוצה ברעת מערכת אכיפת החוק'".
סגל: עד ריטמן, כמה מתלוננות יש על ניצבים במשטרה?
סעדה: "ארבעה ניצבים הלכו הביתה. ועוד תתי-ניצבים ועוד ניצבי משנה".
סגל: ומאז רוני ריטמן?
סעדה: "אפס, אפס".
סגל: אבל יש גם אפשרות אחרת - שמאז כולם נהיו קדושים במשטרה.
סעדה: "עדיין השוטרים מטרידים אזרחיות, כרגיל, אבל מצד שני אין תלונות על קצינים בכירים".
לימים ביטל בג"ץ את החלטת אלשיך להחזיר את ריטמן לתפקידו.

תאריך:  26/07/2022   |   עודכן:  27/07/2022
+"התרגיל לחפץ - סוג של סחיטה, זה מגיע לדעתי לרף הפלילי"
23:41 26/07/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

משה סעדה, סגן ראש המחלקה לחקירות שוטרים, פותח בראיון לערוץ 12 עוד צוהר מטריד אל מה שמתרחש בפרקליטות ובמשטרה בכלל ואצל שי ניצן בפרט  ▪  טוען לאפליה פסולה כלפי ראש לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה, מתאר את הרגע שבו טויחה לטענתו בדיקה של תרגיל החקירה שנעשה לניר חפץ ומדבר על שיבוש חקירת מותו של הנער אהוביה סנדק

משה סעדה נגד שי ניצן (חלק שני, ערוץ 12)
סעדה. איך אפשר לדבר כל על פרקליטת מחוז [צילום: ערוץ 12]
+הפרקליטות: משה סעדה פוטר, לא פרש
22:31 26/07/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בהודעה מיוחדת נכתב כי כמה מהטענות שהעלה משה סעדה מבטאות את המחלוקות שהתגלעו בינו לבין הממונים עליו בעת שכיהן בתפקיד  ▪  "תיקי ראש הממשלה לשעבר נחקרו בידי יחידות שונות, וכל ניסיון לקשור בין החלטות הנוגעות לניצב ריטמן לבין תיקי האלפים מופרך מיסודו"

סעדה. הריאיון אמור היה להתקיים בפברואר [צילום: ערוץ 12]
+בג"ץ: אין יסוד לטענות סעדה בנושא אום אל-חיראן
21:16 26/07/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

מאמץ את קביעתו של נציב הביקורת, לפיה חקירת התקרית לא הושפעה משיקולים הקשורים לתיקי נתניהו  ▪  הנדל: הטענות שהעלה נתניהו התבססו על "תכתובות דואר אלקטרוני שהודלפו והוצאו מהקשרן"

שוטרים באום אל-חיראן [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ח"כים דורשים מלפיד להקים ועדת חקירה בעקבות גילויי סעדה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
פצצה מארץ הפצצות !
א.ל. ר"ג  |  26/07/22 18:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משטרה במוקד
איתמר לוין
ועדת השחרורים החליטה לשחרר את מפקד מחוז ירושלים לשעבר, שהורשע במרמה והפרת אמונים ובעבירות מין, ואשר החל בחודש מרס לרצות עשרה חודשי מאסר
עמנואל בן-סבו
עשרות אלפי השוטרים הנמצאים בצמתי החיכוך המורכבים של מדינת ישראל, פועלים ללא לאות, מתוך אמונה ומחשבה כי הם נמצאים בשליחות האומה
מירב ארד
בכוונת המשטרה להביאו לדיון בביהמ"ש השלום בפ"ת לצורך הארכת מעצרו    ההלוויה תתקיים היום בבית העלמין הצבאי בכפר סבא בשעה 18:00    מפכ"ל המשטרה: "החתירה למגע זרמה בעורקיו של ברק"
עידן יוסף
קצין התנועה המחוזי הסביר בהנחיה כי האיסור נובע מכך שמשרד התחבורה ביטל את האישור שניתן עד כה לרכבי המשטרה לנסוע בנת"צים    משרד התחבורה: נסיעה בנת"צים מותרת בחרום
איתמר לוין
עימאד חסן, שהיה מפקד משמר הגבול במחוז ירושלים, קיים יחסים אינטימיים עם שוטרת בדרגת רב-נגד - ובמקביל עסק בענייניה ואף סייע לקידומה; הוא נקנס ב-15,000 שקל    פסקי הדין המשמעתיים: נמשכים העונשים הקלים והעלמת פרטי המורשעים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il