X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
נמל המפרץ. למעלה מ-100 עובדים [צילום: יוטיוב, חנ"י]
בוטלה יציגות ההסתדרות הלאומית בנמל המפרץ בחיפה
בית הדין הארצי: הסמנכ"ל יואב צוקרמן התערב בצורה בוטה וחמורה נגד הכללית ובעד הלאומית כל ארגון יוכל לפעול בשבועיים הקרובים לצירוף העובדים

הנהלת נמל המפרץ (הנמל שמפעילה חברת SIPG הסינית ליד נמל חיפה) פעלה בצורה נמרצת להפוך את ההסתדרות הלאומית לארגון היציג בה ולדחוק את רגליה של ההסתדרות הכללית, בה ראתה גורם מיליטנטי. כך קובע (7.8.22) סגן נשיאת בית הדין הארצי לעבודה, אילן איטח. הוא ביטל את יציגותה של הלאומית וקבע שכרגע אין בנמל ארגון המייצג את העובדים.
בתחילת השנה הועסקו בנמל למעלה מ-100 עובדים, חלקם סינים, והוא אמור להגיע ל-200 עובדים. הדמויות המרכזיות סביב ההתארגנות היו הדירקטור הישראלי וסמנכ"ל קשרי ממשל ורגולציה, יואב צוקרמן; ומנהלת משאבי האנוש, נועה פורת. הלאומית הודיעה להנהלה ביוני אשתקד שהיא הארגון היציג, אך במרס השנה החלה הכללית בהתארגנות משלה והיא ביקשה מבית הדין לבטל את היציגות של הלאומית ולקבוע שמדובר ב"ארגון מטעם".
פסק הדין מבוסס בעיקרו על הקלטות של שיחות שניהלו צוקרמן ופורת עם עובדים בנמל בפברואר ומרס השנה; איטח קובע, כי הן - ובמיוחד הראשונה ביניהן (22.2.22) - מוכיחות שההנהלה התערבה בצורה פסולה בהתארגנות ופעלה לטובת הלאומית ונגד הכללית. איטח מסכם את הדברים:
"נושא משרה ומנהל בכיר מאוד זה [צוקרמן], בשיחה עם עובדים מן המניין (ולא נטען שהעובדים שנכחו בשיחות צוקרמן הם עובדי הנהלה בכירים וכיו"ב), אומר שהוא 'מאוד מפחד מההסתדרות הכללית, לא כארגון, אלא פשוט בגלל שהם מביאים דם רע'. עוד הוא אומר שלכללית יש 'אג'נדות פוליטיות' בנמלים, 'לאו-דווקא האג'נדה של העובדים', שהיא מחויבת 'ל-1,000 עובדים שיושבים בנמל חיפה ונמל אשדוד' ושהיא 'כבר לא ארגון שבא להילחם בשביל העובד'; 'הכי פשוט זה שפשוט נביא את ההסתדרות לפה, את החבר'ה של ההסתדרות הלאומית, נשב יחד, או בלעדינו, ותדברו'; 'שיילכו כל ההסתדרויות האלה עם כל השטויות שלהם' ונשב ההנהלה עם העובדים 'ונסגור', אבל 'הבעיה היא שכל הזמן יהיה איום שהחבר'ה היותר פוליטיים ייכנסו לפה'.
"בהקשר של המטען הכללי [פריקת סחורות שאינן מכולות] אומר מר צוקרמן על הכללית שלא מעניינת אותה טובת המשק, שמצידה יהיה תור של '100 שנים' ושהיא מתנהלת 'כמו איזה מאפיה'. כלומר, מר צוקרמן מתייחס לכללית כאל ארגון פשע. לא ניתן להבין את הדברים אחרת והם חמורים כפי שהם נשמעים.
"על הלאומית, לעומת זאת, אומר מר צוקרמן שהיא 'מייצגת ארגונים שהם יותר מתקדמים', שהיא רואה את המשותף למעסיק ולעובדים, לא רוצה לתפוס את המעסיק בגרון ולסחוט אותו, והתפיסה שלה יותר עניינית". צוקרמן היה מעדיף שהעובדים כלל לא יתארגנו, אך ראה את הלאומית בתור הרע במיעוטו. מדובר בהתערבות חמורה מאוד מצד המעסיק בהתארגנות העובדים, קובע איטח.
איטח מונה גם ראיות להתערבות מעשית של ההנהלה, ומוצא שהלאומית לא הפריכה את משמעותן של ראיות אלו. לכך מצטרפת קביעה עובדתית, ולפיה הלאומית לא הגיעה לסף הנדרש של שליש מעובדי הנמל כדי שתהיה הארגון היציג שלהם. לצד זאת, איטח דוחה את טענת הכללית לפיה הלאומית הייתה "ארגון מטעם", שכן לא הוכח שהאחרונה שימשה ככלי בידי החברה. במישור המעשי קובע איטח, כי עד 22.8.22 יכול כל ארגון עובדים לפעול לצירוף עובדי הנמל לשורותיו ואז להכריז על יציגות בהתאם לכללים.
השופטות לאה גליקסמן וחני אופק-גנדלר ונציגי הציבור ורדה אדוארדס ועצמון ליפשיץ הסכימו עם איטח. את הכללית ייצגו עוה"ד ענת גוטמן ואלעד מורג; את הלאומית ייצגו עוה"ד רן קונפינו, ליאת אלזנר, בטי מצר-לוי, מיכל קסלסי ורוית קרן-רוזין; ואת הנמל - עוה"ד שירלי מחלב-חפץ, עמית ברקוביץ וטל קרת.

תאריך:  07/08/2022   |   עודכן:  07/08/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בוטלה יציגות ההסתדרות הלאומית בנמל המפרץ בחיפה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
ראשי ועדת ההסכמות אישרו עקרונית את בקשת יו"ר ועדת הכלכלה וביממה הקרובה תתקיים הפורצדורה הפורמלית הנדרשת לקיום דיון בפגרת בחירות
איתמר לוין
איתמר לוין
כבוב נזף במשטרה על הטיפול בבקשתה של עוסקת בזנות שהשתקמה למחוק את הרישומים הפליליים נגדה ופסק הוצאות בסך 10,000 שקל למרות שהמשטרה נענתה לבקשה
מירב ארד
רקטה פגעה בקיר של בית במושב יתד, דיירי הבית שהו בממ"ד ונגרם נזק בלבד    הירי ההפצמ"רים הגיע לראשונה גם לאזור ירושלים    דיווח על שני הרוגים בתקיפת בית בצפון הרצועה
מירב ארד
ישראל אישרה כי היא מקיימת מגעים להפסקת אש כוללת בתיווך מצרי    זוהו שתי נפילות בשטחים פתוחים באזור באר שבע ובנתיבות    רקטה פגעה ישירות בבית במועצה אזורית אשכול, אין נפגעים    אזעקה נשמעה גם באזור אשדוד ואשקלון ונתיבות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il