X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חויב להחזיר 270,000 דולר [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת, ומן הטלוויזיה]
נתניהו מבקש דיון נוסף בחיובו להחזיר כספים למיליקובסקי
טוען שפסק דינו של בג"ץ ניתן "הרבה מעבר לסמכות השיורית תוך ביטול הליכים חוקיים וכל זאת ללא נימוק ותוך מה שמשנה את שיטת המשפט בישראל"

בנימין נתניהו מבקש (20.11.22) מבית המשפט העליון לדון שוב, בהרכב מורחב, בפסק הדין שחייב אותו להחזיר בתוך ארבעה חודשים 270,000 דולר לעזבונו של בן-דודו המנוח, נתן מיליקובסקי. נתניהו אינו מבקש לדון שוב בחלק השני של פסק הדין, ולפיו ישיב לידידו ספנסר פרטרידג' את ההלוואה בסך 2 מיליון שקל שקיבל ממנו בתנאים הקבועים בה ולא מיד.
פסק הדין ניתן בחודש שעבר בידי הנשיאה, אסתר חיות. הוא עסק בכספים שקיבלו בנימין נתניהו ושרה נתניהו ממיליקובסקי למימון הליכים משפטיים. השניים קיבלו 300,000 דולר, מתוכם כבר החזיר נתניהו 30,000 דולר שלשיטתו ניתנו לו; הוא טען, כי היתרה ניתנה לרעייתו.
חיות קבעה, כי קבלת הכספים ממיליקובסקי בשנים 2018-2017 הייתה הפרה של חוק המתנות החל על עובדי ציבור. ההלוואה מפרטרידג' מהווה גם היא טובת הנאה שניתנה לנתניהו בתוקף היותו עובד ציבור, אך היא ניטלה בהסתמך על עמדת מבקרי המדינה, יוסף שפירא, מתניהו אנגלמן, ובידיעת היועץ המשפטי לממשלה דאז, אביחי מנדלבליט. נימוק נוסף לכך הוא ההתנהלות הדיונית הבעייתית בהקשר זה מצד מנדלבליט והעותרות (התנועה לאיכות השלטון והתנועה לטוהר המידות) במסגרת ההליכים בפני בג"ץ (ראו קישור משמאל).
בבקשה לדיון נוסף נטען, כי פסק הדין ניתן על-פי חוק המתנות, בעוד שלא קדם לו דיון בפני הטריבונל המוסמך על-פי חוק זה. עוד נטען, כי יש בו הלכה חדשה או סתירה להלכה קיימת, שכן "למעשה מדובר במענה ללקונה במצב הקיים". לטענת נתניהו, פסק הדין "מייצר הסדר חוקי חדש בכל הקשור לעובדי המדינה ולמסגרת של קבלת מתנות וככלל מדובר בקביעת נורמות חדשות כתוצר הפסיקה".
על-פי הבקשה, זהו "פסק דין תקדימי אשר מרחיב את סמכויות בג"ץ הרבה מעבר לסמכות השיורית תוך ביטול הליכים חוקיים וכל זאת ללא נימוק ותוך מה שמשנה את שיטת המשפט בישראל". מאחר שכאמור הנושא לא נדון במקור על-פי חוק המתנות, הרי שפסק הדין ניתן "בחוסר סמכות ולחלופין תוך הרחבת הסמכות, שינוי מהותי של כל הלכות בית המשפט עד היום בעניין אופן ניהול ההליכים בבג"ץ ובאשר אף לחוק המתנות ועוד". הבקשה הוגשה באמצעות עו"ד אוריאל נזרי.

תאריך:  20/11/2022   |   עודכן:  20/11/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתניהו מבקש דיון נוסף בחיובו להחזיר כספים למיליקובסקי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשות נתניהו
אפרים הלפרין
על-פי דיווחים מבית המשפט, ארנון מילצ'ן העיד במשטרה שהוא פנה ישירות ללפיד (אז שר האוצר) בנוגע ל"חוק מילצ'ן"    הדיווחים מצביעים גם על קשרים חברתיים ענפים בין לפיד למילצ'ן, מסעדות, שפים    בבית המשפט עלו גם קשרים עסקיים בין בתו של מילצ'ן ובין רעייתו של לפיד    והכל לא רק בשנות ה-90 אלא בשנות ההקמה של יש עתיד ובשנות כהונתו של לפיד כשר אוצר
איתמר לוין
בית המשפט: הסבריה של התביעה לשינוי בסדר הראשוני אותו מסרה לפני שנתיים מלמדים שאין מקום להתערבות חריגה בסמכותה לקבוע את סדר הבאת עדיה
עו"ד יוסי דר
ניר חפץ נחקר במשטרה בפרשות נתניהו תוך הפרה גסה של החוק וזכויותיו הבסיסיות כנחקר    והוא לא היחיד, כמובן    המשטרה רומסת ברגל גסה זכויות חשודים    גם פסיקה של בית המשפט העליון לא הביאה לריסון המשטרה
עו"ד יעקב שקלאר
הצעת ח"כ סמוטריץ' לבטל את עבירת מרמה והפרת אמונים - ראויה    עבירת מרמה והפרת אמונים היא עבירת שוחד 'קטנה'. די בסעיף עבירת שוחד כדי לכסותה    בתיקי נתניהו, היה צריך להעמיד את נתניהו לדין בשלושה אישומי שוחד    חטא היועץ מנדלבליט, בכך שבחר להמיר שני אישומי שוחד מובהקים, בסעיפי עבירה אמורפיים, של הפרת אמונים
יואב יצחק
פילבר שהינו עד מדינה בתיק 4000 דוחה את הטענות נגדו, כאילו הפר את הסכם עד המדינה בכך שהגיע להסכם עם הליכוד בראשו עומד נתניהו לעריכת סקרי בחירות תמורת מאות אלפי ש"ח    טוען: קיבלתי אישור גורף בסייג אחד: "לא לדבר על העדות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il