X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
פגישה נוספת עם ח"כים בעניין שינוי חוק הנכים מוכיחה: התמיכה בקרב הח"כים לשינוי החוק צוברת תאוצה ומוכיחה כי עמותת "מצדיעים" מתקרבת בצעדי ענק לקו הגמר - הגשת הצעת חוק מתוקנת שתחליף את חוק הנכים הנוכחי
▪  ▪  ▪

השבוע נפגשו ראשי עמותת "מצדיעים" לנכי צה"ל עם עוד שלושה חברי כנסת, במסגרת פעילותם בכנסת לשינוי חוק הנכים הקיים, תוך שימת דגש על ארבעה פרמטרים:
1. קריטריונים על בסיס חוק הנכים המקורי לקביעת מיהו נכה צה"ל ומי זכאי לענוד את סמל נכי צה"ל;
2. שיקום אמיתי של אגף השיקום, באמצעות עובדי שיקום מיומנים;
3. חשיפת כל ההטבות והזכויות המגיעות לנכי צה"ל, על-פי סוגי הפגימה שלהם;
4. שינוי בסיס התגמול לנכי המלחמה ולוחמים, וחישוב בסיס התגמול על-פי המשכורת הממוצעת במשק. כך תחושבנה גם כל מלגות המחיה המגיעות לנכים על-פי חוק.
תוך שימת דגש על הפעלת שני ארגונים יציגים לכלל נכי צה"ל - ארגון נכי צה"ל הנוכחי, אשר יטפל בכלל נכי צה"ל אשר הוכרו עד כה וישמור על זכויותיהם הקיימות; וארגון מקביל אשר יטפל בנכי מלחמה, לוחמים ותומכי לחימה נפגעי מלחמות ופעילויות מבצעיות ואימונים, וכן בנכי צה"ל אשר הוכרו על-פי הקריטריונים החדשים שהוצבו להכרה בנכי צה"ל.
ח"כ אורית זוארץ - חברת כנסת צעירה ונמרצת, הבטיחה בפגישה שנערכה עימה כי תעזור לעמותת מצדיעים ככל יכולתה, למרות שזה לא תחום עיסוקה. יחד עם זאת, טרחה והדגישה ח"כ זוארץ, כי עקרונית הינה תומכת ביעדים של מצדיעים לשינוי חוק הנכים והזכירה כי יש לה בבית לוחם צעיר, אשר מבהיר ומזכיר לה כל העת את צידקת דרישת מצדיעים וצידקת מאבקם לשינוי חוק הנכים.
ח"כ רוברט טיבייב – פגישה מדהימה נערכה עם ח"כ טיבייב, אשר בישירות רבה נגע בלב הבעיות שהעלו ראשי מצדיעים בנושא דרישתם לשינוי חוק הנכים. ח"כ טיבייב ציין כי הוא עצמו שירת כקצין בצבא האדום וכי גם בברית המועצות ישנה התייחסות שונה לנכי מלחמה ולנפגעי תאונות עבודה בצבא - כהגדרתו. ח"כ טיבייב הצהיר בפני ראשי מצדיעים, כי יעזור להם ככל יכולתו לשנות את חוק הנכים, על-מנת ליצור שני מדרגי הכרה: נכי מלחמה ופגועי תאונות עבודה, כהגדרתו. הוא, כמובן, הצדיק את דרישת מצדיעים להטבות יתר לנכי מלחמה לעומת נפגעי "תאונות העבודה", כהגדרתו.
ח"כ הרב חיים אמסלם - התקווה הפרלמנטרית החדשה של כלל נכי צה"ל. פגישה יוצאת דופן וחריגה באפקט המיידי שלה נערכה עם ח"כ הרב חיים אמסלם. ראשי העמותה הציגו בפני כבוד הרב את עמדותיהם הידועות בנוגע לדרישתם לשינוי חוק הנכים, תוך הקמת גוף ארגוני חדש לצד ארגון נכי צה"ל אשר ייצג את נכי המלחמה וכלל הנכים, אשר יוכרו על-פי הקריטריונים החדשים להכרה שיוצגו בחוק. חברי מצדיעים ציינו בפניו, שאחת מדרישותיהם האולמטיביות לשינוי החוק הינה: 3. חשיפת כל ההטבות והזכויות המגיעות לנכי צה"ל, על-פי סוגי הפגימה שלהם.
ראשי עמותת מצדיעים לנכי צה"ל הציגו בפניו את הפתרון כפי שהם רואים בהגעה לחשיפה זאת, ואת יישום תוצאת פעילות זאת: גיוס חיילות ועובדות שירות לאומי למשימה ייחודית של בדיקת כל תיק ותיק - של כלל נכי צה"ל - תוך ציון סך כל הפגימות בכל תיק ותיק וחשיפת כל הזכויות וההטבות, ללא יוצא מן הכלל, בגין פגימות אלה. עם גמר העבודה יזומן כל נכה לעובדת השיקום שלו - וכך הוא יזכה להכירה לאחר שנים רבות של הכרה כנכה צה"ל - אשר תציג בפניו תדפיס אישי ועדכני של כלל זכויותיו וההטבות המגיעות לו על-פי פגימותיו. גם כל נכה צה"ל מוכר חדש יזומן מיידית עם הכרתו לעובדת השיקום שלו, והיא תציג מיידית בפניו תדפיס עדכני עם כלל זכויותיו וההטבות המגיעות לו.
עם ביצוע הפעילות הנ"ל יקיץ הקץ למרדף המטורף אחר זכויות והטבות המגיעות לנו כדין ולא בחסד. למשמע המצב הקיים הזדעזע הרב אמסלם והורה מיד לעוזריו להכין דף עבודה לפעילות פרלמנטארית נמרצת למימוש סעיף מספר שלוש של מצדיעים לתיקון חוק הנכים המוצע על-ידי עמותת מצדיעים לנכי צה"ל. כך הצהיר בפני שליחי מצדיעים הרב אמסלם: "סעיף שלוש הוא עלי ובכל המרץ והכוח...". ומי שמכיר את הרב אישית - ואת הפגישה עם הרב יזמה החברה לייעוץ פוליטי המטפלת בלובינג למצדיעים בכנסת, שמכירה את הרב היטב מפעילויות משותפות קודמות עימו אשר קידם בהצלחה רבה - הודיע לראשי מצדיעים, כי הם יכולים לראות את סעיף "שלוש" כסעיף סגור, ובהצלחה רבה, באמצעות כבוד הרב.
בסיום פעילות הלובינג האחרונה בקרב חברי הכנסת, יכולים ראשי מצדיעים להצהיר בגאווה רבה, כי העמותה מתקדמת מהר מהצפוי למימוש מטרותיה וכי התמיכה בה בכנסת ישראל גדולה ומוצקה.

הכותב הוא בוגר החווה הסינית במלחמת יום כיפור - קרב אשר בעקבותיו הוכר כהלום קרב; מחבר הספר "מראה סדוקה" המתאר את קרב ההתאבדות לחילוץ צנחני 890 הלכודים במרחבי הגיהנום הבלתי אפשרי בתוך תעלות השקיה ובמישורי הגיהנום בחווה.
תאריך:  17/03/2010   |   עודכן:  18/03/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חיים אמסלם
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תקווה חדשה לכלל נכי צה"ל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שימו לב חכי"ם ניכבדים אין אף
ההוא   |  15/04/10 16:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק לוי
מומחי פרסום מעריכים כי בעתיד הפרסום יהיה מפולח יותר, אישי יותר וכמובן פחות מטריד
ד"ר יחיאל שבי
הגורמים הלאומניים מכתימים במעשיהם את התפישה כלפי כלל הציבור הערבי בישראל. השתתפות אלימה באירועי זעם אינה לגיטימית. אולם התייצבות לצד הדרישות הפלשתיניות להגדרה עצמית היא עניין מקובל ומובן
טל רבינוביץ'
מכתב גלוי לנציג ישראל באירוויזיון - הזמר הראל סקעת
יוסי ריבלין
ראש עיר לא צריך להיות מרוכז במיתוג מלאכותי של העיר שלו    הוא צריך להיות מרוכז בניהול בריא של העיר, בחשיבה נכונה, בהגינות, ביושרה ובתחכום
עפר דרורי
בית הכנסת החורבה התחיל להיבנות בשנת 1710 ע"י רבי יהודה החסיד – 66 שנים לפני היווסדה של ארה"ב    די להתבטלות העצמית!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il