X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /   אישים

טל ארז

Tal Erez
ארז טל [צילום: פלאש 90]
 
תאריך לידה: 27/7/1961
אזרחות: ישראלית
מצב משפחתי: נשוי+2
השכלה: תיכונית
שפות: אנגלית, עברית
תואר/מקצוע: מפיק
תפקיד/עיסוק: מגיש
טלפון: 03-7676000/1
פקס: 03-7690060
דוא"ל: info@mako.co.il
כתובת:  ראול ולנברג 12 ת.ד 58151  
תל אביב  61580

ארז טל (נולד: 27 ביולי 1961), איש רדיו וטלוויזיה.
פרטים אישיים
נשוי לגילי לוי, אשת הייטק, לזוג שתי בנות. תושב תל אביב.
מידע אישי כללי
נולד וגדל בעיר תל אביב. אחד משלושת בניהם של עדנה ואהרון בן טולילה. אביו הינו יליד אלג'יריה ואילו אימו היא ילידת ארץ ישראל. בילדותו עברתו הוריו את שם המשפחה מבן טולילה ל-טל. בוגר תיכון עירוני א' בתל אביב. כתלמיד תיכון החל בהגשת תוכניות בתחנת הרדיו "קול השלום".
ניסיון בעבודה
את שירותו הצבאי עשה בתחנת גלי צה"ל, שם שימש כקריין ומגיש. המשיך לעבוד בתחנה גם בתום שירותו הסדיר ומונה לראש מחלקת הקריינים. ב-1983 החל בהגשת תוכנית רדיו קומית חדשה בשם "מה יש", לצד אברי גלעד. "מה יש" אותה גם ערך וכתב, נחשבת לנקודת ציון משמעותית בתולדות הרדיו ובתולדות ההומור בישראל כאחת ממבשרות הומור הנוסנס בישראל וכן כאחת מתוכניות הרדיו הראשונות בה היה נהוג סגנון דיבור משוחרר ויומיומי, לעומת סגנון ההגשה הרשמי והממלכתי שהיה נהוג לפני כן.
התכנית "מה יש" זכתה לפופולריות רבה בקרב קהל המאזינים הצעיר בישראל והפכה את מגישיה לדמויות מוכרות בציבור הרחב. לאחר 3 שנים של הגשה משותפת, הפסיקו השניים את שיתוף הפעולה ביניהם וטל עבר להגיש את התוכנית לבדו למשך שנה נוספת עד שזו ירדה מן האוויר. זמן מה לאחר סיום שידוריה של "מה יש" מונה לתפקיד עוזר מפקד גלי צה"ל לתפקידים מיוחדים ובמסגרת זו היה שותף להקמת תחנת צה"ל 2, ולאחר מכן להקמת תחנת גלגלצ.
בראשית שנות ה-90 החל בעשייה טלוויזיונית ונמנה על צוות מגישי התוכנית "רואים 6/6" בטלוויזיה החינוכית. עם תחילת שידורי הנסיון בערוץ 2 שב לשתף פעולה עם אברי גלעד והשניים יצרו וכיכבו בתוכנית מערכונים בשם "העולם הערב". בתוכנית שבו השניים להומור הנוסנס שאפיין את תוכניתם הרדיופונית וגם הפעם זכו לפופולריות רבה, בעיקר בקרב קהל הצופים הצעיר. "העולם הערב" שודרה למשך 3 עונות (1993-1990) וירדה מן האוויר טרום תחילת שידורי ערוץ 2 המסחרי.
ב-1993 הנחה את השעשועון "מי לה שיא" בערוץ הראשון. לקראת תחילת שידורי ערוץ 2 המסחרי, הצטרף לצוות ההקמה של הזכיינית קשת ולאחר זכייתה של זו במכרז לזכייני ערוץ 2, מונה למנהל התוכניות בחברה. בשנים הראשונות לשידורי ערוץ 2 המסחרי היה מעורב בכמה מהתוכניות המצליחות ביותר בערוץ: השעשועון "גלגל המזל" אותו הנחה, תוכניות הבידור " העולם המופלא" ו"רק בישראל", אותן יצר, ערך והנחה והשעשועון אותו פיתח והנחה, "הכספת". פורמט "הכספת" נמכר לערוצי טלוויזיה וחברות הפקה ברחבי העולם והמכירות הניבו לטל הון בסך כמה מיליוני ש"ח. בעקבות הצלחת התוכניות אותן יצר, הקים חברת הפקות עצמאית בשם "מנטה הפקות" ודרכה הפיק את התוכניות בהן היה מעורב.
לקראת פרסום המכרזים לתחנות הרדיו האזוריות, הצטרף לצוות המייסד של תחנת "רדיו תל אביב" שזכתה במכרז ב-1996. החזיק בחלק קטן ממניות התחנה וכן שידר בה למשך זמן קצר. מספר שנים לאחר הקמת התחנה מכר את מניותיו בה.
בסוף 2002 חתם על חוזה עם ערוץ 10, בו סיכמו הצדדים כי טל יגבש, יפיק ויגיש מספר תוכניות עבור הערוץ. על פי מספר פרסומים בעניין, תמורת שירותיו אמור היה לקבל מהערוץ כ-5 מליון דולר, סכום חסר תקדים עד אז בטלוויזיה המסחרית. בראשית 2003 נקלע ערוץ 10 למשבר פיננסי והפקתן של התוכניות אותן עמד להוביל נעצרה. לאחר כשנה בוטל החוזה עם ערוץ 10 וטל שב לשורות זכיינית ערוץ 2 קשת. בשנים לאחר מכן היה מעורב בהפקת והגשת מספר תוכניות בקשת, ברובן שעשועונים ותוכניות בידור, אשר זכו למידה משתנה של הצלחה. בין התוכניות בהן היה מעורב: תוכנית הבידור "מועדון לילה" (כעורך ומנחה) השעשועון "המוח" (כמנחה), השעשועון "אל תפיל את המיליון" (כמנחה), השעשועון "בטוח או ביטוח" (כמנחה), תוכנית הריאליטי "האח הגדול" (כמנחה), תוכנית הראיונות "איפה צדקנו" (כמנחה), תוכנית הריאליטי "אביב או אייל" (כמנחה) , תוכנית הראיונות "ברוורס" (כמנחה) ועוד.
בשנים 2010–2016 שימש כפרזנטור של בנק הפועלים.
ב-2016 שב לשדר בתחנת רדיו תל אביב כאחד ממגישי התוכנית "פרס ישראל", בתחילה שודרה התוכנית במתכונת יומית ולאחר מכן עברה למתכונת שבועית.

- תאריך עידכון: 05/10/2021 14:57:42
שתף:
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il