X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
זירת רצח אישה [צילום: שלמה וויספיש/דוברות משטרת ת"א]
50% עלייה ברצח נשים בישראל
האוניברסיטה העברית: בשנת 2022 נרצחו 24 נשים גיל הנרצחות הממוצע עמד על 38.1 שנים ב-36% מהמקרים נכח לפחות ילד אחד של הקורבן בעת האירוע

שתי נשים נרצחו בממוצע בחודש, לעומת 1.3 בממוצע בחודש אשתקד. מחצית מהנרצחות היו מהמגזר הערבי אשר מהווה 21% מהאוכלוסייה הכללית. 12 מכלל הרוצחים הודו או הואשמו במעשיהם. בשאר המקרים הוטל צו איסור פרסום על פרטי החקירה, או זהותו של הרוצח טרם נקבעה. כך עולה מדוח התצפית הישראלית על רצח נשים לשנת 2022 שמפרסמת האוניברסיטה העברית.
58% מהרציחות בוצעו ע"י בני זוגן, והרב הניכר של החשודים הם חברי משפחה. לראשונה, שתי נשים נרצחו על-ידי גבר מרקע אתני אחר (על-רקע מגדרי ולא על-רקע לאומני). המגמה של רצח אימהות (מטריסייד) ממשיכה.
"לאחר ירידה במספרים בשנה שעברה, השנה יש עלייה משמעותית של מקרי 'פמיסייד', שהוא רצח של נשים על-ידי גברים בשל היותן נשים", מדווחת הפרופסור שלוה וייל, מביה"ס לחינוך, באוניברסיטה העברית בירושלים.
עוד נמצא בדוח כי:
  • מחצית הקורבנות (50%) הן ממוצא יהודי, והמחצית השנייה הן מהמגזר הערבי, כולל מוסלמיות, בדואיות, דרוזיות ונוצריות.
  • גיל הנרצחות הממוצע עמד על 38.1 שנים. הנרצחת הצעירה ביותר הייתה בת 14 בעוד המבוגרת ביותר הייתה בת 68. הגיל הממוצע של הרוצח עמד על 39 שנים, כאשר החשוד הכי צעיר היה בן 19 והכי מבוגר היה בן 65.

  • רוב מקרי הרצח בוצעו על-ידי דקירה (37.5%), ורבע מהמקרים על-ידי ירי. שאר המקרים כללו השלכה מגובה, מטען חבלה, (ובמקרים שטרם פוענחו) ע"י תלייה ואספקת סמים.
  • ב-33% מהמקרים הייתה לנרצחות היכרות מוקדמת של הרשויות, בכמה מקרים הקורבן הייתה מוכרת לרווחה על-רקע תלונות על אלימות ובמקרה אחת על-רקע כלכלי. במקרים אחרים היה ידוע שהרוצח בעל עבר פליל או מחלות נפש (20%).
  • ב-36% מהמקרים נכח לפחות ילד אחד של הקורבן בעת האירוע. בשני מקרים נכחו גם שכנים ובמקרה אחד נכחה האם.
  • שניים מהרוצחים התאבדו לאחר האירוע. לחמישה רוצחים נוספים היה ניסיון התאבדות.
וייל הזהירה מפני העלייה החדה במקרי האלימות: "לפני שנתיים צפינו בעלייה ברציחות נשים בישראל כתוצאה מהסגרים בעת הקורונה. השנה אין סגר אבל יש עלייה בפמיסייד, בעיקר על-רקע סכסוך בין בני זוג, או בני זוג לשעבר. יש גם מקרים של רצח על-ידי בנים שרוצחים אימהות. כל מקרה של רצח אישה הורס משפחה שלמה. חייבים לעצור את האלימות ולעקור תופעה מחרידה זו".
עוד מוסיפה פרופסור וייל: "לא ייתכן שמחצית מקרי הפמיסייד בישראל הם בקרב ערביי ישראל אשר מהווים 21% מהאוכלוסייה הכללית. ייתכן שניתן לקשר עלייה זו למגמת העלייה הכללית של אלימות במגזר הערבי, כאשר כ-120 איש נרצחו השנה, ומתוכם 14 נשים (12%). 12 נרצחו בגלל סיבות משפחתיות או מגדריות ועוד שתיים שנרצחו מירי תועה. ישנם מקרי רצח נשים שטרם פוענחו ע"י משטרת ישראל, אבל שיעור פענוח תיקי רצח נשים בחברה הערבית נמוך יותר מפענוח בקרב האוכלוסייה היהודית".

ירידה במקרי רצח נשים על רקע מגדרי בישראל; עלייה ברצח אימהות / סקירה
הדוח מביא נתונים מפתיעים על ירידה במקרי רצח נשים בישראל (פמיסייד) בישראל, כולל במגזר הערבי. התצפית הישראלית על רצח נשים הוקמה בנובמבר 2020, בהובלת פרופ' שלוה וייל תחת האוניברסיטה העברית בירושלים. מטרת התצפית היא לאסוף ולנטר נתונים ונרטיבים אודות רצח נשים, הן כמותניים והן איכותניים, ולספק אמצעים לבניית בסיס ידע שוטף במטרה למגר את התופעה.
תאריך:  04/01/2023   |   עודכן:  04/01/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
50% עלייה ברצח נשים בישראל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כותרת מטעה לחלוטין
קורא בעיון  |  4/01/23 10:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יאיר נבות
חיילי מילואים רוסיים ששרדו את התקיפה האוקראינית על בית ספר שבו שהו מספרים כי הפגיעה הייתה קשה כך שרבים מההרוגים יזוהו רק באמצעות דגימות דנ"א    העדויות מדברות על הרבה יותר מ-63 הרוגים, ככל הנראה בין 200 ל-250
עידן יוסף
שר החינוך קיש מינה מנכ"ל למשרד החינוך את תא"ל אסף צלאל    צלאל, טייס קרב, מקדיש בעשור האחרון את זמנו הפנוי לפעילות חינוכית בהתנדבות בבתי ספר בפריפריה
עידן יוסף
הסתיימה עבודת איסוף השאלונים במפקד האוכלוסין השביעי של המדינה    כ-83% מהתושבים שנבחרו למדגם ענו על השאלון, 60% מהערבים ו-86% מהיהודים והאחרים    אחוזי היענות גבוהים נרשמו ביישובים חרדיים
עידן יוסף
"ראיתי מה שנאמר בתקשורת הישראלית ובמפרץ על כך שהייתי מחובר למכשירי הנשמה - אז אין לי שום דבר. נזלת וצינון כמו כולם. יש לי רגישות בקנה הנשימה כבר 30 שנה"    על איתמר בן-גביר: "לרסן את המשוגעים הקיצוניים האלו"
איתמר לוין
טוען שאין לביהמ"ש סמכות להתערב בחוקי יסוד ובשיקול דעתה של הכנסת שהביעה אמון בממשלתו    הכנסת: אין עילה לביטולו של חוק דרעי    דרעי: היה ברור שאחזור לכנסת הבאה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il