X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ההצבעה בוועדה המסדרת [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
למרות מחאת האופוזיציה
הוועדה המסדרת אישרה את הקמת ועדות הכנסת הקבועות
ח"כ משה גפני מחה על ההצעה להקים את וועדת התכנון הכלכלי: אם מקימים ועדה בת 9 חברים, שתדון רק בנושאים שהממשלה רוצה, אני לא בעד היועצת המשפטית לכנסת הסכימה עם דברי ח"כ גפני והודיעה שהייעוץ המשפטי לכנסת יביע התנגדות להצעה ח"כ טופורובסקי: ברור שיש כאן העדפות אישיות ומפלגתיות שונות. אך לא נמנע את הקמת הוועדות

הוועדה המסדרת אישרה (יום ד', 4.1.23) את הצעת יו"ר הוועדה ח"כ אופיר כץ להרכב 12 ועדות הכנסת הקבועות ואת ההמלצה לבחור ביו"ר הוועדות. ההצעה אושרה פה אחד בתמיכתם של 14 חברי כנסת.
ואלו ראשי הוועדות, כפי שאושר בוועדה: יו"ר ועדת הכנסת: ח"כ אופיר כץ (ליכוד); יו"ר ועדת הכספים: ח"כ משה גפני (יהדות התורה); יו"ר ועדת חוקה: ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית); יו"ר ועדת הפנים: ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה); יו"ר ועדת עבודה ורווחה: ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה); יו"ר ועדת החינוך: ח"כ יוסף טייב (ש"ס); יו"ר ועדת עליה וקליטה: עודד פורר (ישראל ביתנו); יו"ר ועדת ביקורת המדינה: ח"כ מיקי לוי (יש עתיד); יו"ר ועדת המדע: ח"כ איימן עודה (תע"ל חד"ש); יו"ר ועדת מעמד האישה: ח"כ פנינה תמנו-שטה (המחנה ממלכתי); שמות יו"ר ועדות חוץ וביטחון והכלכלה לא הועלו לאישור הוועדה.
בראשות הוועדות לביקורת המדינה, המדע והטכנולוגיה, עליה וקליטה ומעמד האישה יעמדו חברי כנסת מסיעת האופוזיציה. ראש הממשלה נתניהו הודיע בהודעה שהפיץ כי ח"כ דוד ביטן ימונה לראשות ועדת הכלכלה.

יו"ר הוועדה ח"כ אופיר כץ פתח את הדיון בהצעת הקואליציה להרכב הוועדות הקבועות. על-פי ההצעה, ועדות הכנסת ימנו 210 חברי ועדה. (כולל הוועדות החדשות שיפוצלו בהמשך מהוועדות הקבועות). בראשות שמונה ועדות מתוך 12 הוועדות הקבועות, יעמדו חברי כנסת מהקואליציה וארבעה מהאופוזיציה.
ע"פ הצעה המתוקנת, ועדות הכנסת ימנו כאמור 210 חברי ועדה, לעומת 208 בהצעה הקודמת, תוספת של מקום אחד הן לקואליציה והן לאופוזיציה. לוועדת הכספים יתווסף נציג אחד לכל צד, ובסה"כ תמנה הוועדה 18 חברים. כמו-כן, מפלגות יש עתיד ורע"ם יילקחו בחשבון כיחידות נפרדות, לעומת ההצעה המקורית לחשב אותן לפי מפתח של יחידה אחת בחלוקת הוועדות, כשיש עתיד זכאית ל-42 חברי ועדות בסה״כ.
ח"כ בועז טופורובסקי: "החלוקה לא בהכרח הוגנת. אנחנו מבינים את הטענה של השר קיש שבעצם מחזירים לנו. אכן שיפרתם במעט את המצב הראשוני שהיה, אבל ברור שיש כאן העדפות אישיות ומפלגתיות שונות. אנחנו לא מרוצים מאופן החלוקה אך לא נמנע את הקמת הוועדות".
ח"כ משה גפני מחה על ההצעה להקים את וועדת התכנון הכלכלי: "יש ויכוחים בוועדת הכספים, ויכוחים שנהוגים בפרלמנט. מבנה הכנסת הוא כזה שיש ועדות שמפקחות על המשרדים השונים, זוהי תמונת המצב. אם מקימים ועדה בת 9 חברים, שתדון רק בנושאים שהממשלה רוצה, אני לא בעד", הדגיש.
היועצת המשפטית לכנסת, עו"ד שגית אפק הסכימה עם דברי ח"כ גפני והודיעה שהייעוץ המשפטי לכנסת תביע התנגדות להצעה.
ח"כ נעמה לזימי: "מסכימה עם דברייך (ח"כ גפני) לגבי ועדת הרפורמות, מצפה ממך שגם אתם תהיו אתנו במאבק נגד הסעיף הקואליציוני לפיו חבריי האופוזיציה לא יוכלו לעלות הצעות חוק עם עלות תקציבית של 50 מיליון שקלים ומעלה ללא רוב של 61 ח"כים".
כאמור, בסופו של הדיון, הוועדה אישרה את הרכב הוועדות ואת ההמלצה לבחור ביו"ר הוועדות כהצעת יו"ר הוועדה.
מליאת הכנסת אישרה את החלטת הוועדה המסדרת בדבר הרכב הוועדות הסטטוטוריות. 70 חברי כנסת תמכו בהחלטת הוועדה ללא מתנגדים.
יו"ר הוועדה המסדרת, ח"כ אופיר כץ מסר את ההודעה למליאה והוסיף: "האופוזיציה הנוכחית יצרה תקדים בכנסת הקודמת, רמסו אותנו ואת הייצוג של הציבור שלנו שבחר בנו בוועדות. ולצערי הם עשו את זה בגיבוי מכל מקום, גם יועצים משפטיים, גם בג"ץ, איש לא באמת נזעק ולא הציל אותנו מההלך הזה.
חברי כנסת חדשים שאלו אותי למה החלוקה בצורה כזו, וזו שאלה במקום. הם שאלו את זה כי הם פשוט לא ידעו מה היה בכנסת הקודמת, שזו בדיוק אותה חלוקה שעשו לנו, והפליאה הזאת שלהם זה בעצם הפליאה שלנו שנמשכה לצערי שנה וחצי. אנחנו עשינו פה העתק הדבק למה שהאופוזיציה הקודמת עשתה לנו. אתם אוכלים עכשיו את הדייסה שאתם בישלתם."
ח"כ מיקי לוי הגיב: "הוויכוח בסוף נסוב על שני מקומות בוועדת כספים, על זה נפל הכל. אני בתצהיר שלי לבג"ץ יצאתי נגד הממשלה ואמרתי שהחלוקה אינה על דעתי. שלח בג"ץ חזרה את האנשים לדון בנושא עוד פעם, התקיימו אצלי בלשכה שש ישיבות בעניין הזה. בסוף זה התפוצץ על שתי המקומות בוועדת כספים ועל זה זה התפוצץ, אבל מה זה חשוב?".

תאריך:  04/01/2023   |   עודכן:  04/01/2023
+טייב: "נדאג לייצג את כלל ילדי ישראל, ללא אפליה"
01:15 05/01/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ח"כ יוסף טייב נבחר פה אחד ליו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט  ▪  שר החינוך קיש: "דעותיי שונות לחלוטין מאלו של שרת החינוך הקודמת. מה שהיה בחינוך - לא יהיה עכשיו"  ▪  השר ביטון: "יש הרבה חדלי ישע וכדי לפתור את זה צריך בולדוזרים. ח"כ טייב הוא בולדוזר"

[צילום: דוברות הכנסת]
יו"ר הכנסת אוחנה ויו"ר הוועדה טייב [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+יו"ר ועדת הכספים: לא נסכים לרפורמה בחקלאות
00:06 05/01/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ח"כ משה גפני העריך שגם שר האוצר לא ירצה לפגוע בחקלאות ובחקלאים  ▪  "היה נראה שמוליכים את החקלאות למקומות לא טובים אבל זה השתנה"

[צילום: שחר גולדברג]
+חוקה למדינה ולא לישראל
18:47 04/01/23  |  שמחה רוטמן   |   לרשימה המלאה

נאום יו"ר ועדת חוק חוקה ומשפט הנכנס עם בחירתו ליושב-ראש הוועדה [י"א בטבת תשפ"ג, 04.01.2023]

[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+ועדת הכנסת יוצאת לדרך: ח"כ אופיר כץ נבחר ליו"ר
17:26 04/01/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

חברי הכנסת בחרו פה אחד בח"כ כץ לעמוד בראש הוועדה  ▪  "יו"ר הכנסת, ח"כ אוחנה: "מברך אותך בעשייה מוצלחת"  ▪  טיבי: "הוועדה הזאת היא המנוע של הבית"  ▪  רוטמן: "הוועדה הזאת היא מרכז העצבים של הכנסת, תרתי משמע"

אמיר אוחנה ואופיר כץ [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+ארגון מחדש: לוין יציג תוכנית שינוי למערכת המשפט
16:25 04/01/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

התוכנית כוללת קידום פסקת התגברות ברוב של 61, ביטול עילת הסבירות והחלפת עורכי הדין מטעם לשכת עורכי הדין בוועדה לבחירת שופטים בעורכי דין שיבחרו הממשלה והכנסת

לוין. רפורמה [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+רוטמן: "היועץ רוצה להיות מחליט, השופט מחוקק והח"כים מכוננים"
16:00 04/01/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ח"כ שמחה רוטמן נבחר לעמוד בראשות ועדת החוקה: "רק כשנסיים את עבודתנו כאן בוועדת החוקה ובכנסת, והריבון, שהוא העם, יחליט ויכריז שתמה מלאכת הכנת החוקה ויאמץ את הצעתנו, רק אז תקום חוקה למדינת ישראל"

[צילום: דוברות הכנסת]
ח"כ שמחה רוטמן [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+שר האוצר סמוטריץ׳ יחתום על צו תקנות חוק החרם
15:45 04/01/23  |  עידן יוסף

שר האוצר ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ הודיע כי בימים הקרובים, בתיאום עם שר המשפטים יריב לוין, יחתום על צו תקנות חוק החרם והוא יובא מיד לאחר מכן לאישורה של ועדת חוק חוקה ומשפט.

+גולדקנופ התפטר מהכנסת ופינדרוס ייכנס במקומו
15:11 04/01/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+ח"כ יונתן משריקי הצהיר אמונים
14:17 04/01/23  |  עידן יוסף

ח"כ יונתן משריקי הצהיר אמונים במליאת הכנסת, ויכהן כחבר כנסת בסיעת שס, במקומו של יואב בן צור שהתפטר מהכנסת במסגרת החוק הנורווגי.

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+רוב החילונים חוששים מהתחזקות הדתיים
07:10 04/01/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

כמחצית מהציבור סבור שהממשלה ה-37 תשפיע באופן שלילי על מעמדה הבינלאומי של ישראל  ▪  ירידה חלה בשיעור הישראלים האופטימיים ביחס לעתיד השלטון הדמוקרטי, בהשוואה לנובמבר 2022

טקס חילופי שרים במשרד הרווחה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  איימן עודה / Eiman Ode  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יהדות התורה והשבת  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף טייב  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  ישראל ביתנו  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיקי לוי / Mickey  Levy  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  ש"ס  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמחה רוטמן / Simcha  Rothman  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הוועדה המסדרת אישרה את הקמת ועדות הכנסת הקבועות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 25
עידן יוסף
כמחצית מהציבור סבור שהממשלה ה-37 תשפיע באופן שלילי על מעמדה הבינלאומי של ישראל    ירידה חלה בשיעור הישראלים האופטימיים ביחס לעתיד השלטון הדמוקרטי, בהשוואה לנובמבר 2022
מירב ארד
על-פי הנוהל המוצע, הצעה למינוי מועמד למשרת מנכ"ל הכנסת, מנכ"ל לשכת נשיא המדינה ומנכ"ל משרד מבקר המדינה תוגש לוועדת הכספים על-ידי מי שהוסמך לכך לפי חוק, והיא תכלול בין השאר את קורות החיים של המועמד, שאלון חתום על ידו וכן מכתב ליו"ר ועדת הכספים אשר כולל פירוט והנמקה לעניין התאמתו של המועמד לתפקיד
עידן יוסף
מליאת הכנסת דחתה את הצעות אי-האמון שהגישו סיעות האופוזיציה    ראש האופוזיציה: "ב-75 שנות קיומה של ישראל המודרנית, מעולם לא היה ספק לגבי השאלה אם היא תהיה מדינה דמוקרטית, עכשיו יש"    השר קיש: "זו הסתה נגד חרדים. קשה למצוא ביטוי לכך"
מירב ארד
את פירוט הצעת החלוקה העבירה הקואליציה רק בפתיחת הדיון הבוקר    עו"ד שגית אפק: הניסיון של הוצאת האופוזיציה מהוועדות מחליש מאוד את הכנסת    קיש: מפתח החלוקה יעמוד על יחס של סה"כ 111 ח"כ לקואליציה, ו-97 ח"כים לאופוזיציה לפי חישוב של 208 חברי כלל הוועדות
מירב ארד
הסבירה: המחירים התחילו לעלות אט אט, עד שבמאי יוני התחילו קפיצה אדירה של המחירים בפחם, ביולי החלטנו שאם לא נעצור את המדרון, נגיע לאירוע בלתי נשלט    מאיר שפיגלר: "עליית המחירים נקבעה ע"י רשות החשמל, העלייה נובעת מהעלייה אך ורק של חומרי הגל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il