סקר TGI, המתפרסם היום (ד', 1.2.23) מספק ניתוח מקיף של שיעורי החשיפה וההאזנה בתקופה ינואר עד דצמבר 2022. הנתונים הושוו לשנה הקודמת (ינואר עד דצמבר 2021) כדי לחשוף מספר שינויים משמעותיים בהרגלי הקריאה וההאזנה.
על-פי הסקר, שיעור החשיפה הכולל לעיתונים יומיים בשנת 2022 עומד על 42.1% בקריאת עיתונים בימי חול לעומת 44.3% בשנת 2021. שיעור הקריאה בעיתוני סוף השבוע בשנת 2022 עומד על 48.5% לעומת 51.8% בשנת 2021, מה שמעיד על ירידה משמעותית.
מבחינת שיעורי הקריאה הממוצעים בימי חול וסופי שבוע של עיתונים שונים,
ישראל היום ממשיך להוביל עם שיעור חשיפה של 28% לגיליון ממוצע בימי חול, ירידה מ-31% בשנת 2021. מנגד, ל
ידיעות אחרונות היה שיעור חשיפה של 21.6% ביום חול ממוצע בשנת 2022, לעומת 23.9% בשנת 2021. הפער בין עיתוני ימי חול במונחים שנתיים היה מובהק סטטיסטית.
בעיתונות סוף השבוע, שיעור החשיפה של ישראל היום היה 28.3% ב-2022, ירידה מ-31.9% ב-2021, ירידה מובהקת סטטיסטית. שיעור החשיפה של ידיעות אחרונות עמד על 26.8% ב-2022, לעומת 29.8% ב-2021, בירידה לא משמעותית. הפער בין עיתוני סוף השבוע במונחים שנתיים לא היה מובהק סטטיסטית.
במונחים חצי שנתיים (יולי עד דצמבר 2022 לעומת ינואר עד יוני 2022), שיעור החשיפה של ישראל היום נותר עיתון ימי השבוע המוביל עם שיעור של 27.8%, בעוד שידיעות אחרונות רשם עלייה בחשיפה ל-23.2%, סטטיסטית, שיעור החשיפה לעיתוני סוף השבוע לא הראה שינוי משמעותי.
ההאזנה לרדיו
שיעור ההאזנה השנתי לרדיו ביום חול ממוצע ירד ל-63.2% ב-2022 לעומת 64.6% ב-2021, ירידה לא משמעותית. תחנות "כאן" (
קול ישראל) רשמו עלייה לא מובהקת בשיעור ההאזנה הכולל ל-36.6% לעומת 36.1% בשנת 2021. מנגד, תחנות גל"ץ (
גלי צה"ל וגלגלצ) רשמו ירידה משמעותית ל-36.6%. ב-2022 לעומת 38.5% ב-2021. התחנות האזוריות שמשווקת שפ"א רשמו עלייה בשיעורי ההאזנה מ-28.5% ב-2021 ל-29.3% ב-2022, והתחנות האזוריות שמשווקת אייס מדיה רשמו עלייה מובהקת סטטיסטית מ-10.9% ב-2021 ל-12.8% ב-2022.
במונחים חצי שנתיים, שיעור ההאזנה לתחנות "כאן" ירד מ-37.5% בינואר עד יוני 2022 ל-35.7% ביולי עד דצמבר 2022, ירידה משמעותית. תחנות גלי צה"ל רשמו ירידה משמעותית ל-36% ביולי עד דצמבר 2022 לעומת 37.3% בינואר עד יוני 2022. התחנות האזוריות שמשווקת שפא רשמו עלייה מובהקת סטטיסטית בשיעורי ההאזנה מ-27.9% בינואר עד יוני 2022 ל-30.6% ביולי עד דצמבר 2022. התחנות האזוריות המשווקות על-ידי אייס מדיה רשמו עלייה מובהקת סטטיסטית מ-11.1% בינואר עד יוני 2022 ל-14.4% ביולי עד דצמבר 2022.
עוד עולה מסקר TGI כי קהל המאזינים של תחנות גל"צ-גלגלצ צעיר מזה של תחנות "כאן" ועומד על גילי 55-35 בגלי צה"ל (לעומת 55+ בכאן רשת ב'), ועל גילי 54-25 בתחנת גלגלצ.
כאן רשת ב' מובילה מבין תחנות האקטואליה עם 974,000 מאזינים, בפער הולך וגדל מגלי צה"ל - עלייה של 5% ביחס לשנה שעברה. כאן תרבות מזנקת ב-48% עם 174,000 מאזינים. כאן מורשת עולה בהיקף שנתי של 17% בשיעורי ההאזנה ביחס לשנה שעברה - עם 211,000 מאזינים. כאן גימל עם 690,000 מאזינים ועלייה של 2% ביחס לשנת 2021. כאן קול המוזיקה עם זינוק שנתי של 23% ו-217,000 מאזינים. כאן 88 סוגרת את הרשימה עם 422,000 מאזינים ועם עלייה שנתית של 7%.