X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שמעון פרנס מגיש תוכנית בגלי צה"ל [צילום: משה שי/פלאש 90]
סקר TGI: ירידה בהאזנה לגלי צה"ל
שיעורי הקריאה של העיתונים מראים ירידה משמעותית בשנת 2022 ישראל היום נשאר העיתון המוביל בחשיפה ממוצעת לימי חול, אבל חווה ירידה שיעורי האזנה לרדיו מראים תוצאות מעורבות"

סקר TGI, המתפרסם היום (ד', 1.2.23) מספק ניתוח מקיף של שיעורי החשיפה וההאזנה בתקופה ינואר עד דצמבר 2022. הנתונים הושוו לשנה הקודמת (ינואר עד דצמבר 2021) כדי לחשוף מספר שינויים משמעותיים בהרגלי הקריאה וההאזנה.
על-פי הסקר, שיעור החשיפה הכולל לעיתונים יומיים בשנת 2022 עומד על 42.1% בקריאת עיתונים בימי חול לעומת 44.3% בשנת 2021. שיעור הקריאה בעיתוני סוף השבוע בשנת 2022 עומד על 48.5% לעומת 51.8% בשנת 2021, מה שמעיד על ירידה משמעותית.
מבחינת שיעורי הקריאה הממוצעים בימי חול וסופי שבוע של עיתונים שונים, ישראל היום ממשיך להוביל עם שיעור חשיפה של 28% לגיליון ממוצע בימי חול, ירידה מ-31% בשנת 2021. מנגד, לידיעות אחרונות היה שיעור חשיפה של 21.6% ביום חול ממוצע בשנת 2022, לעומת 23.9% בשנת 2021. הפער בין עיתוני ימי חול במונחים שנתיים היה מובהק סטטיסטית.
בעיתונות סוף השבוע, שיעור החשיפה של ישראל היום היה 28.3% ב-2022, ירידה מ-31.9% ב-2021, ירידה מובהקת סטטיסטית. שיעור החשיפה של ידיעות אחרונות עמד על 26.8% ב-2022, לעומת 29.8% ב-2021, בירידה לא משמעותית. הפער בין עיתוני סוף השבוע במונחים שנתיים לא היה מובהק סטטיסטית.
במונחים חצי שנתיים (יולי עד דצמבר 2022 לעומת ינואר עד יוני 2022), שיעור החשיפה של ישראל היום נותר עיתון ימי השבוע המוביל עם שיעור של 27.8%, בעוד שידיעות אחרונות רשם עלייה בחשיפה ל-23.2%, סטטיסטית, שיעור החשיפה לעיתוני סוף השבוע לא הראה שינוי משמעותי.
ההאזנה לרדיו
שיעור ההאזנה השנתי לרדיו ביום חול ממוצע ירד ל-63.2% ב-2022 לעומת 64.6% ב-2021, ירידה לא משמעותית. תחנות "כאן" (קול ישראל) רשמו עלייה לא מובהקת בשיעור ההאזנה הכולל ל-36.6% לעומת 36.1% בשנת 2021. מנגד, תחנות גל"ץ (גלי צה"ל וגלגלצ) רשמו ירידה משמעותית ל-36.6%. ב-2022 לעומת 38.5% ב-2021. התחנות האזוריות שמשווקת שפ"א רשמו עלייה בשיעורי ההאזנה מ-28.5% ב-2021 ל-29.3% ב-2022, והתחנות האזוריות שמשווקת אייס מדיה רשמו עלייה מובהקת סטטיסטית מ-10.9% ב-2021 ל-12.8% ב-2022.
במונחים חצי שנתיים, שיעור ההאזנה לתחנות "כאן" ירד מ-37.5% בינואר עד יוני 2022 ל-35.7% ביולי עד דצמבר 2022, ירידה משמעותית. תחנות גלי צה"ל רשמו ירידה משמעותית ל-36% ביולי עד דצמבר 2022 לעומת 37.3% בינואר עד יוני 2022. התחנות האזוריות שמשווקת שפא רשמו עלייה מובהקת סטטיסטית בשיעורי ההאזנה מ-27.9% בינואר עד יוני 2022 ל-30.6% ביולי עד דצמבר 2022. התחנות האזוריות המשווקות על-ידי אייס מדיה רשמו עלייה מובהקת סטטיסטית מ-11.1% בינואר עד יוני 2022 ל-14.4% ביולי עד דצמבר 2022.
עוד עולה מסקר TGI כי קהל המאזינים של תחנות גל"צ-גלגלצ צעיר מזה של תחנות "כאן" ועומד על גילי 55-35 בגלי צה"ל (לעומת 55+ בכאן רשת ב'), ועל גילי 54-25 בתחנת גלגלצ.
כאן רשת ב' מובילה מבין תחנות האקטואליה עם 974,000 מאזינים, בפער הולך וגדל מגלי צה"ל - עלייה של 5% ביחס לשנה שעברה. כאן תרבות מזנקת ב-48% עם 174,000 מאזינים. כאן מורשת עולה בהיקף שנתי של 17% בשיעורי ההאזנה ביחס לשנה שעברה - עם 211,000 מאזינים. כאן גימל עם 690,000 מאזינים ועלייה של 2% ביחס לשנת 2021. כאן קול המוזיקה עם זינוק שנתי של 23% ו-217,000 מאזינים. כאן 88 סוגרת את הרשימה עם 422,000 מאזינים ועם עלייה שנתית של 7%.

תאריך:  01/02/2023   |   עודכן:  01/02/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת העיתונים
עידן יוסף
ישראל היום אומנם מוביל בחשיפה על ידיעות אחרונות בימי חול ובסופי-השבוע, אך בשני העיתונים נרשמה ירידה    יציבות בשיעור ההאזנה לתחנות הרדיו
עידן יוסף
לאחר טענות לשינוי הקו המערכתי של העיתון הודיע העורך החדש, ששימש כממלא-מקום: "אמשיך לקבוע סדר יום עיתונאי לאומי אמין ובלתי מתפשר"    מרים אדלסון: "משוכנעת שירחיב את מעמדו של ישראל היום כעיתון ציוני גאה"
עידן יוסף
ביקורת נוקבת מצד חברי ועדת הכספים על לפ"מ ועל אופן חלוקת תקציבי הפרסום למגזרים ולאמצעי המדיה השונים    יו"ר הוועדה לנציגות לפ"מ: "כל עוד לא הוכחתם אחרת, צריך לשנות את שיטת העבודה שלכם, ולא לתת לכם לגבות עמלות, או פשוט לסגור אתכם ולתת למשרדים לעבוד באופן ישיר בנושאי הפרסום
יואב יצחק
מירי אדלסון מזיזה את הספינה למרכז המפה הפוליטית    הליכוד בכלל ובנימין נתניהו בפרט חדלו להיות אורחים מועדפים בעיתון שהפך בזכות נטייתו לימין-לנתניהו לנפוץ במדינה בימי חול    השינוי שמובילה אדלסון עלול לעלות לישראל היום באובדן קוראים והשפעה, ובעתיד לאובדן עניין מצד מירי אדלסון ולהחלטה לסגור את העיתון את להציעו למכירה    אחרי הכל, ולפי מבחן של עלות-תועלת, עיתון ישראל היום מהווה גם כיום נטל כלכלי
עידן יוסף
הסביר: הגעתי לתחושה של מיצוי. נתתי את כולי, ועתה אני מציב בפניי אתגרים חדשים    ימלא את מקומו עורך מוסף "ישראל השבוע" עמר לחמנוביץ עד לבחירת עורך חדש    ישראל היום ממשיך להוביל בסקר TGI
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il