X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
החלטתה הנואלת של הממשלה בעניין חדר המיון באשקלון, דוחקת את הציבור הכללי להקמת כוח פוליטי שיחסום את גחמותיו ההזויות של ליצמן
▪  ▪  ▪
סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן [פלאש 90]
מעציבה העובדה שכאשר סוף-סוף מכריתים באשקלון את זכרם של עובדי האלילים למיניהם, קמים להגן על כבודם הרמוס דווקא ליצמן ושות', מרנן ורבנן, ואחריהם נגררים שרי ממשלת ישראל

   איציק וולף
המיון בברזילי יועתק ממקומו; מנכ"ל משרד הבריאות מתפטר

   איציק וולף
"ליצמן מקדש את המתים על-חשבון החיים"

   איציק וולף
החלטה נמהרת? נתניהו: חדר המיון - לדיון מחודש

ממש כמו במשל הקדמוני שמקורו במכילתא דרבי ישמעאל, על אודות פלוני שגם גורש מן העיר, גם לקה וגם נאלץ לאכול מן הדגים המקולקלים, תסתיים פרשת חדר המיון בבית החולים באשקלון, מבחינת הציבור החרדי/הדתי: בסופו של דבר תיכנע הממשלה למחאה הציבורית הגועשת ותבנה את חדר המיון במיקומו הראשוני, ואילו תדמיתו של הציבור החרדי/דתי נשחקה שוב והפעם - כקולקטיב שזבחי מתים חשובים בעיניו יותר מחיי אדם.
מנין הביטחון שחדר המיון ייבנה ככלות המהומה במיקומו הראשוני? - ראשית, עצם החלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו להקים ועדת בדיקה בפרשה, מעידה שהוא מחפש דרך לרדת ממרומי העץ שסגן שר הבריאות יעקב ליצמן שתל אותו עליו. שנית, שרים רבים, כאלה שנכחו בישיבה כמו הרב פרופ' הרשקוביץ וכאלה שנעדרו כמו השר ארדן, מתחילים להבין את גודל החרפה ותובעים רוויזיה בהחלטת הממשלה;
ושלישית, אם כל המאמצים לא יצלחו, תמיד תוכל הממשלה לקנות את ליצמן ומפלגתו הנושאת את שם התורה לשווא, בנזיד עדשים זול. למשל אתנן של 50 מיליון שקל, שיפתור את כל הבעיות.
בקיצור, חדר המיון ייבנה ככלות כל המהומה ועל אפו וחמתו של ליצמן, על קברותיהם ועצמותיהם של פגאנים, כנענים ושאר עובדי גילולים, שליצמן עצמו ורבותיו שליט"א, מרנן ורבנן, מתפללים שלוש פעמים ביום להכחדתם: "להעביר גילולים מן הארץ". מעציבה העובדה שכאשר סוף-סוף מכריתים באשקלון את זכרם של עובדי האלילים למיניהם, קמים להגן על כבודם הרמוס דווקא ליצמן ושות', מרנן ורבנן, ואחריהם נגררים שרי ממשלת ישראל. מבחיל עד כדי קבס.

"הנזק שעשה האפס הזה"

אבל לא רק התקשורת הכללית שיקפה את התיעוב מן הקפריזות הליצמניות. אפילו דובר חרדי, הפיליטוניסט קובי אריאלי, נחרד מן התהום שאליה מוליכים את כולנו ליצמן ושמידל. בתוכניתו עם עירית לינור בגלי צה"ל הוא התבטא במיאוס:
"במחי ההחלטה המסריחה הזאת, הוא [ליצמן] שרף את כל המוניטין שהוא השיג, ובדרך דירדר אחריו את כל הדתיים ואת כל החרדים, את השם ואת משיחו, את האהבת ישראל ואת הזהות היהודית. את לא יודעת מה רב הנזק, שהאפס הזה עשה השבוע... מדובר בפרט הלכתי קטן ואומלל, שאין לו כמעט שום משמעות... סדר היום של החרדים קצת יותר מגוון מקבר וחצי מסריחים באשקלון. הם מחנכים את ילדיהם ותורמים לעצמם ולעם ישראל. ואנשים רעים וחטאים מצליחים לדחוק אותם לפינות האלה. ליצמן, שהוא איש חזק, לעזאזל, [נפל] קורבן בידי המשוגעים האלה [מי הם? אתרא קדישא?] - הולך עם העקשנות שלו במקום כל-כך מיותר, וכל-כל מרושע, ועושה נזק נורא."
  • [האחריות לתוספות בסוגריים, של החתום מעלה]
איך שלא תסתיים פרשת הקברים באשקלון, את מחירה הכבד ישלם הציבור החרדי/דתי כולו, שיהיה בבחינת מי שגם נזרק מן העיר, גם לקה וגם אכל את הדגים המסריחים.

אידישקייט אינה נקרופילקייט

מובן שאין שטות גדולה מתפיסה שגויה זו. היהדות היא קודם כל תורת חיים. אבל מה יבינו כל אותם תינוקות שנשבו? מה יסיקו מכל הפרשה העגומה הזו? שהאידישקייט אינה אלא נקרופילקייט?
כך הצליחו עסקני הנקרופיליה, להפוך קברים מטוייחים בצבע ונושאים על כתליהם ציורי עירום וסמלים פגאניים, לקברי יהודים; וכך פורסמו פסקי הלכה מעוותים שלא שעו לדעת מומחים: לא ארכיאולוגיים שקבעו שמדובר בקברי פגאנים, ולא רופאים שהזהירו שהרחקת חדר המיון היא עניין קריטי של פיקוח נפש.
אחרי כל זה לך תסביר ל"עם שבשדות" (כך, בנימה מתנשאת, מגדירה התקשורת החרדית את הציבור הכללי) שהיהדות עצמה פוסקת, שחובה להיוועץ במומחים, עד כדי כפיית מאכל ומשקה ביום הכיפורים על אדם חולה, כשזו דעת הרופאים.
הציבור הכללי שרואה במפח נפש את המהומה, וחש מיאוס לנוכח הכוחנות הליצמנית-שמידלית, שהלכה הפעם צעד אחד רחוק מדי, יגמול כמו ברפלקס מותנה, לציבור שומרי המצוות כולו, כפי שגמל לו בבחירות לכנסת ה-16: בהחייאתה של תנועת 'שינוי' האנטי דתית, אולי הפעם בראשות יאיר לפיד, ובהצבעה סוחפת לטובתה. ב-2003 הניבה ההצבעה האנטי דתית הסוחפת 15 מנדטים לשינוי - כמעט ככוחן של שס ויהדות התורה גם יחד (16) באותה כנסת.

המתרפסים בפני ליצמן

רִשמו לפניכם ואל תגידו שלא אמרנו: שינוי החדשה נולדה השבוע כדי להילחם מחדש בהזיותיהם של ליצמן ושמידל

ואז ייאלץ הציבור הדתי/חרדי להתמודד מול מלחמות שינוי החדשה להגשמת יעדיה: חילון השבת היהודית, הצרת החינוך החרדי והדתי, קיצוץ תקציבי הישיבות החרדיות והציוניות, הכרה בנישואין וגירושין אזרחיים ובגיורים שלא כהלכה, ביטול ברית המילה, קידום ענייני הרפורמים והזרים המשתקעים בתוכנו, ניתוק מערכת החינוך הכללית גם ממעט היהדות שעדיין נותרה בה, ומי יודע מה עוד.
גם אם לא לכך התכוונתם, ח"כי יהדות התורה ושס, המתבטלים בפני ליצמן ושמידל, זהו היעד שאליו אתם מובילים, בחתירתכם ל'הצלת' קברי הפגאנים אפילו על-חשבון ההלכה, שמצידה כבר התירה לפנות "קבר המזיק את הרבים, כגון שהוא סמוך לדרך".
רִשמו לפניכם ואל תגידו שלא אמרנו: שינוי החדשה נולדה השבוע כדי להילחם מחדש בהזיותיהם של ליצמן ושמידל. ניצנים ראשונים לכך מצויים בהתבטאותו הבוטה של מגיש החדשות בערוץ 10, יעקב אילון, שסיכם לאחר הקרנת כתבה בפרשת הקברים באשקלון: "נעבור מחרדים לאנשים".
אף שאילון התנצל וטען שהייתה זו פליטת-פה, כבר הורה זיגמונד פרויד הזקן, שפליטות פה אינן מקריות: הן-הן שמסגירות את הגיגיו היותר נסתרים של האדם.

סימני השאלה שנותרו

המניירות הנלוזות הללו מובילות לזילות היהדות וההלכה בעיני רבים ותמימים בציבור הכללי, שעלולים לטעות ולהאמין שהיהדות מעלה על ראש שמחתה פולחן מתים נוכריים, על-חשבון חייהם ובריאותם של יהודים

הבעיה היא שאחרי כל זאת נשארנו עם סימני שאלה. ראשית, שאלת שיקול הדעת הבלתי אינטליגנטי של ממשלת ישראל. אם הפעם קיבלה הממשלה ממש בשליפה, על-פי גחמותיו של ליצמן, החלטה הכרוכה בפיקוח נפש ובסכנה לחיי אדם, מי ערב שבעניינים אחרים שברומו של עולם מתקבלות ההכרעות מתוך בירור מוקפד יותר?
שנית, כיצד ייתכן שממשלה שלמה תהיה שבויה של ליצמן אחד, שמתיישר עם רבותיו על-פי גחמותיה של כת קנאים אנטי-ציונים, שטובת המדינה ואזרחיה מעניינים אותה כקליפת השום? כל אלה גם יחד, ובעצם כל עם ישראל, מתיישרים כיום על-פי גחמותיו של אדם אחד, דוד שמידל שמו, שבאמצעות אגודתו הביזארית "אתרא קדישא" מקדש את תרבות הנקרופיליה, ומחולל מעת לעת מהומות עם חשיפת קברותיהם של כנענים ופיניקים, פלישתים וגויי הים, רומאים וביזנטים, צלבנים וממלוכים, מוסלמים ונוצרים, ושאר כובשי הארץ הזו.
אם באמת מדובר במלחמת קודש, איפה היו השמידלים והליצמנים למיניהם, כשעמיתיהם העסקנים החרדים הרימו שכונת מגורים יהודית שלמה, לא חדר מיון שעניינו פיקוח נפש, על גבי בית הקברות היהודי העתיק סנהדריה בירושלים, תוך רמיסת הקברות היהודיים שמתחת? והערים החרדיות אלעד ובית שמש ב' לא נבנו על קברי קדמונים, תוך הסכמה שבשתיקה של מקדשי הקברים?
אולם חמור מכל הוא האפקט הציבורי של ההתנהגות הליצמנית, שברצותה מתעלמת מפגיעה בקברי יהודים וברצותה מקדשת קברי פגאנים. המניירות הנלוזות הללו מובילות לזילות היהדות וההלכה בעיני רבים ותמימים בציבור הכללי, שעלולים לטעות ולהאמין שהיהדות מעלה על ראש שמחתה פולחן מתים נוכריים, על-חשבון חייהם ובריאותם של יהודים.

תאריך:  25/03/2010   |   עודכן:  25/03/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כך הוקמה השבוע 'שינוי' החדשה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
יאיר לפיד,יאללה לכנסת בברכת
יוסלביץ  |  26/03/10 11:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכל מנין
הוא מסר נפשו למען הצלת חייליו, אך למדינה זה לא אכפת והיא עומדת, לאחר החלטת בג"צ, להרוס את ביתו    משפחתו של רועי קליין ז"ל כשעיר לעזאזל
איתן קלינסקי
בחרתי לאמץ שלושה צווים בפרשת השבוע: קול הצדק, מעשה הבריאה והקול המוסרי    ועוד: חסר לנו כיום קולו של הנביא ירמיהו
דודו אלהרר
השמאל אומנם הצליח במשימתו לפגוע בישראל, אך אני חושב שמציאות המשבר הישראלי-אמריקני דווקא מבורכת משום שכעת הציבור יתחיל לזעוק את דברו: "היהודים לא לא פראיירים!"
איתמר לוין
קורבן התודה בא דווקא במקרים בהם יכול האדם לייחס את הצלתו לעצמו או לבני אדם אחרים
עו"ד יוסף פנדריך
אסור לעו"דים לפרסם עצמם כרצונם אלא בהתאם לכללים של לשכת עוה"ד    לדעתי, יש לבטל את האיסור ולהתיר להם פרסום מסחרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il