X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פרס. נתניהו העלה את שמו [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]
ההגנה: עדים יספרו על סחיבת ארגזי שמפניה ממילצ'ן לפרס
נצ"מ משולם: הענקות שמפניה לאחרים לא היו רלוונטיות לחקירה מאשר שמסמך הסיכום שהוצג למנדלבליט הסתמך על הערכותיה של קליין שלא הוצגו לעדים אחרים ולא נבדקו לעומק

עו"ד עמית חדד, סניגורו של בנימין נתניהו בתיק 1000, מצהיר (17.4.23), כי יביא עדים על כך שארנון מילצ'ן העניק כמויות משמעותיות של שמפניה לנשיא המנוח שמעון פרס. לדבריו, העדים יספרו על "סחיבת ארגזים" למשכן נשיאי ישראל.
ניצב-משנה מומי משולם, שעמד בראש צוות החקירה בפרשה, אמר, כי טענות אלו - שבין היתר העלה נתניהו עצמו בחקירתו - לא היו רלוונטיות לחקירה. הוא הסביר: "במקרים אחרים לא היו עדויות על קווי אספקה ולא קיבלנו מנדט מהיועץ המשפטי לבדוק אחרים. לא עלה ממילצ'ן שהוא נתן אותן כמויות לאחרים, ובהמשך בדקנו את המשלוחים אל מול האינטרסים. פרס העמיד את עצמו בניגוד עניינים מול מילצ'ן?". חדד: "נפתח את זה, אבל לא היום".
בתחילת הדיון טען חדד, כי החוקרים ידעו שהדס קליין היא העוזרת הראשית של מילצ'ן וביקשו לחקור אותה כדי לעקוף את העדר אישור היועץ המשפטי לחקירה נגד נתניהו. משולם השיב: "שקר מוחלט, שמענו עליה לראשונה מאיילה דוהן", שטיפלה בדירה של ג'יימס פאקר במלון רויאל ביץ' בתל אביב, בה התארח יאיר נתניהו.
משולם הוסיף: "לא ידענו שקליין נוטרת טינה למשפחת נתניהו ושרה נתניהו. היה לה כעס גדול על ההשפלות, ההתעמרויות והצעקות". חדד: "ידעת שהיא עדה מעוניינת". משולם: "היא הייתה עדה אמינה מאוד וערכית מאוד. לאורך כל העדויות שלה היא הקפידה לומר שהיא אומרת רק את האמת, רק את מה שהיא יודעת, ולפעמים אמרה שהיא לא יודעת ולא זוכרת ושזה לא נכון וזה לא קרה. היא אמרה שהיא מחויבת לאמת בדחילו ורחימו. היא באה אלינו כי קראנו לה, היא לא רצה אלינו".
קליין העידה שמשולם ביקש ממנה לשכנע את פאקר להגיע ארצה להעיד, ולהבטיח שלא יאונה לו כל רע. משולם הגיב: "אני לעולם לא אומר 'לא יאונה לך כל רע', אולי זה הסגנון של הדס. היא התבקשה רק לבדוק עם פאקר אם הוא מוכן להגיע לארץ, סביר להניח שאמרנו לה שזה בתור עד. יכול להיות שהיא נתנה את האינטרפטציה שלה".
כיצד הושגו המסמכים שהוצגו למנדלבליט
משולם הכחיש שהנחה את קליין להציג מצגי שווא בפני מנהלת הכספים של מילצ'ן, שרה שוחט, וספקי הסיגריות והשמפניות כדי לקבל את המסמכים על הרכישות. לדבריו, הוא לא ראיה בעיה בכך שקליין היא שהגישה למשטרה את המסמכים, אם כי מוטב היה שהיא לא הייתה עושה זאת תוך מצגי שווא.
חדד: "אופן השגת המסמכים הוא מטריאלי לקבלת הסכמת היועץ לחקירה נגד ראש הממשלה. הצגתם את זה ליועץ?". משולם: "לא, אבל הפרקליטות ליוותה אותנו לכל האורך ומבחינתי אין הבדל ביניהם". עוד טען משולם, כי מילצ'ן אישר בדיעבד את העברת המסמכים, בעוד לטענת חדד - המשטרה לא עמדה בכללים שבפסיקה לקבלת הסכמה מדעת למסירת מסמכים.
בהמשך עסק חדד במסמך שערך החוקר ארנון אליעז, ואשר הגיע למסקנה ששווי הסיגרים והשמפניות שקיבלו בני הזוג נתניהו ממילצ'ן היה 700,000 שקל. מסמך זה הוצג ליועץ דאז, אביחי מנדלבליט, ולטענת חדד - היה לו משקל רב באישור לחקור את נתניהו. משולם השיב, כי מסמך זה היה רק אחד מן השיקולים. חדד הוסיף, כי המסמך עמד בסתירה לגרסאותיו של מילצ'ן שלא הוצגו למנדלבליט. משולם: "הפרקליטות הייתה און-ליין בחקירות האלה ואני מניח שהכל עבר לפרקליט המדינה וליועץ המשפטי".
עוד אמר חדד, כי במסמך נכללו סיגרים ושמפניות שברור שלא נמסרו לבני הזוג. משולם גם אישר, כי החוקרים לא בדקו את הרכישות מול מועדי ביקורו של מילצ'ן בארץ ומול הצריכה של משפחתו. הוא ציין, כי לקליין היו הערכות רבות לגבי חלוקת השמפניות והסיגרים בין בני הזוג נתניהו לבין שימושים אחרים, "היא הייתה זהירה מאוד ובסופו של דבר הסתמכנו על ההערכות שלה והחשבוניות". הוא אישר, כי הערכותיה של קליין לא הוצגו למילצ'ן, פאקר ועדים אחרים.

תאריך:  17/04/2023   |   עודכן:  17/04/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההגנה: עדים יספרו על סחיבת ארגזי שמפניה ממילצ'ן לפרס
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
לתפארת מדינת ישראל
זיו  |  17/04/23 19:20
2
דמוקרטיה,זכויות הפרט.... חחחחח
אזרחית  |  18/04/23 16:53
3
חתרן בלתי נלאה ל"ת
זה אותו פרס  |  18/04/23 19:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
רון בריימן
שני פסוקים מספר שמואל מתארים היטב את התחושות שלי בערב עצוב זה: צר לי עלייך, אחי    קרע יהוה את ממלכות ישראל מעלייך היום ונתנה לרעך הטוב ממך
איתמר לוין
התנועה לאיכות השלטון: מדובר בניצול לרעה של סמכות הכנסת לחוקק חוקי יסוד ולצרכיו האישיים של נתניהו; הסמכות להכרזת הנבצרות צריכה להיות בידי מיארה
יוסף אליעז
כבר בשנת 2021 ושוב בשנת 2022 כתבנו כאן, ב"מחלקה ראשונה", שאין הגיון ("סבירות"?) בטענה ששלוש הצוללות הנוספות מאותה מספנה נחוצות לעשר השנים הבאות (שלמרבה התמיהה רכישתן אושרה לבסוף בממשלת נפתלי בנט) וכי רכישתן היא טעות קשה
איתמר לוין
מוזס אישר שצפה שיפור בסיקורו של נתניהו בידיעות אחרונות ואף רמז לו על כך, אך טען שלא היה לכך קשר להגבלות על ישראל היום    האופי הרגוע של חקירות מוזס עשוי להעלות טענה של "חקירה בררנית" ביחס לחשודים האחרים
איתמר לוין
מוזס הביע תמיהה מדוע הוא נחקר – ולא היחסים בין נתניהו לאדלסון ועיתונו    הכחיש מתן סיקור אוהד לאיתן כבל במקביל לחוק ישראל היום    שיער שנתניהו עמד מאחורי האפשרות שאליסון ירכוש את ידיעות ושמילצ'ן סיפר לו על שיחותיהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il