X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /   אישים

חליוה אהרון

Haliva Aharon
אהרון חליוה [צילום: דובר צה"ל]
 
תאריך לידה: 12/10/1967
ארץ לידה: ישראל
אזרחות: ישראלית
מצב משפחתי: נשוי + 5
השכלה: תואר שני
שפות: אנגלית, עברית
תפקיד/עיסוק: מפקד
טלפון: 03-5695757
פקס: --
דוא"ל: 1111@idf.gov.il
אתר: idf.il/
כתובת: קפלן 1 
תל אביב 

אהרון חלויה (נולד: 12 באוקטובר 1967), איש צבא.
פרטים אישיים
נשוי בשנית. אב לשני ילדים מנישואיו הראשונים לאשת התקשורת שירה מרגלית (בתו של העיתונאי דן מרגלית) ולשלושה ילדים מנישואיו השניים. תושב תל אביב.
ב-2018 עלה שמה של בתו, נועה חליוה, לכותרות, כאשר בתפקידה כמדריכת צניחה נתקלה בקבוצת חיילי ישיבות אשר הפנו לה את גבם כאשר הדגימה בפניהם תרגיל.
מידע אישי כללי
נולד וגדל בעיר חיפה. את לימודיו עשה בתיכון אליאנס בחיפה.
פרטי השכלה
בעל תואר ראשון במדעי החברה מאוניברסיטת בר-אילן, בעל תואר שני במדעי החברה מאוניברסיטת חיפה.
ניסיון בעבודה
נולד וגדל בעיר חיפה. את לימודיו עשה בתיכון אליאנס בחיפה. ב-1985 התגייס לצה"ל והתנדב לשירות בחטיבת הצנחנים. לאחר שסיים מסלול הכשרה כלוחם בפלוגת מסלול בגדוד 202 יצא לקורס מפקדי כיתות, בסיומו שובץ כמש"ק סיור בפלוגת המסייעת בגדוד. לאחר מכן יצא לקורס קציני חי"ר ולאחר שהשלימו (1988) שב לגדוד 202 בתפקיד מפקד מחלקה בפלוגת המסייעת. שבועיים לאחר כניסתו לתפקיד הוביל את חייליו במבצע "חוק וסדר", בו תקף צה"ל בסיסי חיזבאללה בעיירה מיידון בדרום לבנון, בפעולה נהרג אחד מחייליו. בהמשך מילא מספר תפקידי פיקוד ומטה: מפקד פלוגת המסייעת בגדוד 202, ראש לשכת מפקד פיקוד הצפון, סגן מפקד גדוד 202 וקצין אג"ם חטיבתי בחטיבת הצנחנים. בתום כהונתו בתפקיד קצין אג"ם השתחרר מצה"ל.
ב-1999, כחצי שנה לאחר שהשתחרר, שב לשירות קבע, הועלה לדרגת סגן אלוף ומונה למפקד גדוד 202. באוקטובר 2000, כאשר ביצע הגדוד תעסוקת קו בגזרת הר דב, תקף כוח חיזבאללה רכב סיור צה"לי בסמוך לגדר הגבול, אירוע בסיומו נחטפו ללבנון 3 חיילי מילואים (אשר לא היו תחת פיקודו).
ב-2001 מונה למפקד בסיס האימונים של חטיבת הצנחנים. במהלך כהונתו בתפקיד נחנך בסיס האימונים החדש של החטיבה- בא"ח שפיפון- בסמוך לקרית גת. כמפקד הבסיס עלה שמו לכותרות כאשר פורסם כי בשיחה עם טירונים בבסיס אמר "בחוץ מתחוללת מלחמה ויש סיכוי שחלק מכם תשובו הביתה בארון עטוף בדגל ישראל", אם לא הבנתם - התכוונתי לארון מתים".
ב-2003 קודם לדרגת אלוף משנה ומונה למפקד חטיבה 55 (חטיבת מילואים של לוחמי צנחנים), ב-2005 עבר לתפקיד מפקד חטיבת אפרים (חטיבה מרחבית ביהודה ושומרון). ב-2007 מונה לתפקיד מפקד בה"ד 1, במהלך כהונתו שודרה בערוץ 2 סדרה דוקומנטרית אשר התמקדה בקורס קציני יבשה שנערך בבסיס ובמהלכה זכה לחשיפה תקשורתית בלתי מבוטלת.
ב-2009 מונה למפקד חטיבת הצנחנים, גם בתפקידו זה רשם התבטאות מעוררת מחלוקת, כאשר בשיחה עם חיילים התייחס למסלול שירות בני ישיבות: " אני אגיד לכם את האמת - אני שונא, לא סובל, את המסלול הזה. אני לא חושב שהוא ערכי". כמו כן הודה כי הוא מעדיף שלא להוציא לקורסי פיקוד את החיילים המשרתים במסלול זה, בשל תקופת שירותם המקוצרת.
ב-2011 הועלה לדרגת תת-אלוף ומונה למפקד עוצבת האש (אוגדת מילואים של לוחמי צנחנים), גם בתפקידו זה הגיע לכותרות, כאשר בשיחה עם קציני מילואים התייחס למחאת האוהלים במשפט: "בגלל שהפגנתם בתל אביב, אין לצה"ל כסף לטילים".
ב-2014 מונה לראש חטיבת המבצעים באמ"ץ (אגף המבצעים במטכ"ל) והחזיק בתפקיד זה במהלך מבצע "צוק איתן" ברצועת עזה. ב-2016 הועלה לדרגת אלוף ומונה לראש אגף טכנולוגיה ולוגיסטיקה. ב-2018 מונה לראש אמ"ץ.

- תאריך עידכון: 05/10/2021 14:46:44
שתף:
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il