X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ביום בו הובא למנוחות רס"ן אלירז פרץ הי"ד, בחרה התחנה הצבאית (עאלק צבאית) להתברבר באשר למספרם הרב של הסרוגים בצה"ל רשמי ביקור ביום הורים מוכיחים, כי מי שמודאג, יכול להמשיך להיות מודאג
▪  ▪  ▪
הגלים של צה"ל? - ממש לא! [פלאש 90]
הקיבוצניקית שקישקשה. יעל דן [בוצ´צ´ו]

ליצנים, נמאסתם: על עולם התקשורת הישראלית
ד"ר דרור אידר
כת קטנה ורדיקלית, שכבר שנים מנותקת מהעם ועוסקת בדיברור עצמה לחרפתה של החברה הישראלית, השתלטה עלינו
לרשימה המלאה

מלח הארץ
מיכל מנין
בעידן הנוכחי שבו בני הנוער מתמחים בהשתמטות מהצבא ומינימום תרומה למדינה, סיפור גבורה שכזה במשפחה ייחודית כמו משפחת פרץ, ששכלה את שני בניה בקרבות נגד מחבלים, יש להפיץ בכל מוסד חינוכי, בכל במה אפשרית
לרשימה המלאה

מה, לדעתכם, חלף במוחה של יעל דן, שדרית גלי צה"ל, שמשכורתה ממומנת בכספי משלם המיסים הישראלי, בשעה שעם ישראל ליווה בכאב למנוחת עולמים את רס"ן אלירז פרץ הי"ד, סמג"ד גדוד 12 של גולני, שנפל בהיתקלות עם מרצחים פלשתינים בגבול עזה?
לפחות מבחינת מקום העבודה שלה, הנושא לשווא את שמו של צה"ל, צפוי היה שתשמיע ברגעים אלה מספר מילות הערכה, לפחות מס שפתיים, על אודות מסירות הנפש של אלירז הי"ד וחברו אילן סביאטקובסקי הי"ד. ככלות הכל, אלירז ואילן, בניגוד לצפונבונים השורצים לרוב בגל"צ, ומבלים בנעימים באולפנים הממוזגים על-חשבון עם ישראל, בחרו להתגייס ליחידה קרבית, שלוחמיה נצרבים ימים ולילות בלהט השמש ובצינת הלילה, כדי להגן בגופם על עם ישראל, בין היתר גם על שדריו המקשקשים עצמם לדעת של גל"צ.
אבל לא. דווקא בשעה שרגבי אדמת המולדת כיסו את ארונו של רס"ן אלירז פרץ, העדיפה התחנה האנטי צה"לית להתייחס לכיפה הסרוגה שהייתה לראשו של אלירז, ולהתריע על השתלטותם של הסרוגים על צה"ל. זה מה שהדאיג את תחנת השידור הצבאית (עאלק, צבאית) באותו רגע.
הגברת יעל דן, קיבוצניקית לשעבר, במקום לראיין, כצפוי, חיילים וקצינים שדרכם זהה לאורחות חייו והשקפותיו של המנוח, זימנה אל המיקרופון את דובר צה"ל אבי בניהו, גם הוא קיבוצניק לשעבר. כן, כן, זהו אותו בניהו שהיה בעברו גם מפקד תחנת גלי צה"ל, והאיש שהגה את הרעיון הגאוני של הזמנת משתמטים משירות חובה, כמו אביב גפן, להופיע על גלי האתר של צה"ל.
שני הקיבוצניקים ביכו משני עברי קו הטלפון את נוכחותם המצטמצמת של הקיבוצניקים בשורות צה"ל, וזה, מבחינתנו, בסדר גמור. אבל יותר משהטרידה את הגברת דן עובדה זו, היא הוטרדה קשות מהחלופה ההולכת ותופסת את מקומה של מה שהייתה פעם העילית הקיבוצית. "אתה יודע מי ממלא את מקומם, אלה חובשי הכיפות", קישקשה שוב ושוב באוזני בניהו. "חובשי הכיפות הם אלו שממלאים את דרגי הפיקוד ואני שואלת אותך אם זה לא מדאיג אותך".

כל הכיפות
פניה התורניים של צה"ל [צילום: פלאש 90]

מרבית הטירונים, כשני-שליש מהם, משתייכים למחנה הציונות הדתית, והשאר מסורתיים שהגיעו ממושבים ברחבי הארץ, רובם בני עדות המזרח. לא נמצאו ביניהם צפונבונים. גם לא קיבוצניקים

על-רקע חרדותיה של הגברת הדאגנית, ראוי להבהיר לה, שישראל היפה, האמיתית, אינה שוכנת בבועת המציאות המדומה שבאולפני גל"צ. והסיפור הבא יוכיח.
מדובר באירוע שנקרא יום הורים, שבמסגרתו מכנס צה"ל (הכוונה לצה"ל האמיתי, המגן על חיינו, לא ברברני גלי צה"ל) את הורי הטירונים לסיור היכרות עם היחידה שבה משרתים ילדיהם. יום ההורים לחיילים שהתגייסו זה עתה לחטיבת גבעתי הלוחמת, התקיים בבסיס האימונים קציעות. ההורים האזינו לשיחת המג"ד, נפגשו עם המ"פאים ולמדו להכיר את היחידה ומפקדיה.
מה שהפתיעם יותר מכל הייתה העובדה, שמרבית הטירונים, כשני-שליש מהם, משתייכים למחנה הציונות הדתית, והשאר מסורתיים שהגיעו ממושבים ברחבי הארץ, רובם בני עדות המזרח. לא נמצאו ביניהם צפונבונים. גם לא קיבוצניקים.
העובדה שקיבוצניקים וצפונבונים לא נמצאו ביניהם יכולה כמובן להיות רק מקרית. אבל יש בה כדי להוות מדגם לא מחייב.
מי שכן הפגינו נוכחות מרשימה, היו ילדי משפחות חרד"ליות וילדי משפחות בורגניות; חניכי מכינות קדם-צבאיות ותלמידי ישיבות-הסדר; טירונים שפיאותיהם הארוכות משתלשלות מראשיהם ומגולחי ראש שבקושי נותרו בצדעיהם סימני פיאה; כאלה שכיפתם שטוחה ובקושי נאחזת בקרחתם וכאלה שהתהדרו בכיפות צמר ענקיות המכסות את כל חלקי הראש.
התופעה, אגב, אינה חדשה, ואנו נדרשים אליה רק משום שהפריעה לשדרית גל"צ. כבר בימי כהונתו של אהוד ברק כרמטכ"ל, כשהגיע לביקור בבית הספר לקצינים, ולשיחה עם פרחי הקצונה, הוא הבחין שמרביתם חובשי כיפות סרוגות. אבל היו באולם גם גלויי ראש. ברק, קיבוצניק לשעבר, העריך שביניהם מצויים הקיבוצניקים שבחבורה.
"מי מכם קיבוצניק?", תהה בפני החיילים. לתדהמתו הורמה רק יד אחת. ברק נבוך אך שמר על פני פוקר. "מאיזה קיבוץ?", שש עליו הרמטכ"ל. "מן הקיבוץ הדתי", הייתה התשובה.

מורעלי אהבת הארץ
הכיפות מדברות בעד עצמן [צילום: דובר צה"ל]

"כולם היו שם מורעלי אהבת הארץ, העם והמדינה", מסכם עקיבא. "תענוג היה לראות את המניינים שהתארגנו פה ושם לתפילת מנחה. מעיניי זלגו דמעות התרגשות. אשריכם ישראל..."

אחד ההורים, עקיבא איסרליש, ששלח עכשיו בן שני לגבעתי, לא הסתפק בהתרשמות ממראה עיניו, וניסה לבדוק את העובדות בכוחותיו הדלים באותו מעמד. "הסתובבתי בין ההורים", הוא מספר, "והתעניינתי מי מהם בכל זאת מגיע מצפון תל אביב, מהאריסטוקרטיה הירושלמית, משכונות היוקרה בכרמל. אבל לא מצאתי".
לאחר מאמץ ממושך איתר סוף-סוף איש שיחנו, אדם סקרן מטבעו ומי שמקצועו מחבר אותו לסוג של חתירה מתמדת אל האמת, זוג אחד של הורים, שהזדהה כתל אביבי. עקיבא שש עליהם כמוצא שלל רב והתעניין לדעת מנין הם באים. "אנחנו מדרום תל אביב", התנצלו.
לעומת זאת היה ייצוג נכבד בקרב ההורים והטירונים ליישובי יהודה ושומרון, וכן ליישובים שבהם מרוכזת אוכלוסיה ציונית דתית: רעננה, פתח תקוה, מודיעין, נתניה וכדומה.
"כולם היו שם מורעלי אהבת הארץ, העם והמדינה", מסכם עקיבא. "תענוג היה לראות את המניינים שהתארגנו פה ושם לתפילת מנחה. מעיניי זלגו דמעות התרגשות. אשריכם ישראל. התרגשתי לנוכח מסירות הנפש הזו והצטערתי על שלא מצאתי ביניהם גם ישראלים אחרים".
לתשומת לבך, הגברת דן. אבל אם בכל זאת את רוצה להיות מודאגת, כדאי שתתחילי לבדוק מדוע לא רואים את הצפונבונים וכל-כך מעט קיבוצניקים ביחידות הקרביות של צה"ל.

עזרת נשים בבסיס טירונים

לא פחות מן ההרכב האנושי של הטירונים והוריהם, הפתיעה את ההורים העובדה, שחלק ניכר מקרב שדרת הפיקוד של היחידה הינו מה שמוגדר בפי הגברת דן "חובשי כיפות". חלקם של הקצינים הגיעו מיישובי יהודה ושומרון.
ביטוי מפתיע להרכב האנושי של סגל הפיקוד, ניתן למצוא בעובדה, שבבית הכנסת של הבסיס הוקצה שטח נכבד לטובת עזרת הנשים. ההורים תהו מה לעזרת נשים בבסיס טירונים (שאין בו חיילות), והוסבר להם שעל-פי סבב שנקבע בין הקצינים, נשארים כמה מהם מדי שבת לתורנות בבסיס. במקרים כאלה, הוסבר להם, רשאים הקצינים להזמין לבסיס את בני משפחותיהם. מסתבר שנשות הקצינים הן שדרשו שיוקצה להן מקום בבית הכנסת, ובקשתן נענתה ברצון. לתשומת לבך הגברת דן - הנה עוד אייטם שיפחיד אותך ואת השיינקינאים.

תאריך:  08/04/2010   |   עודכן:  08/04/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אהוד ברק  יעל דן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מה מדאיג את גלי צה"ל?
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
גלי אש"פ!וכל הכבוד לך,מנחם רהט
קורןנאוה טבריה  |  8/04/10 12:04
2
" האזרחים"בתחנה מרעילי בארות ל"ת
dodel  |  8/04/10 12:28
3
החונטה השמאלנית שולטת בגלי צה" ל"ת
לא להאזין להם!!  |  8/04/10 12:28
4
" האזרחים"בתחנה מרעילי בארות ל"ת
dodel  |  8/04/10 12:33
5
אין כמוכם בעולם כולו סרוגים טה
קורןנאוה טבריה  |  8/04/10 12:47
6
גל"צ
ws45  |  8/04/10 13:29
7
עת לסגור
יוא"ב  |  8/04/10 13:38
 
- לא סוגרים תחנת רדיו בגלל כמה..
סוקרטס  |  8/04/10 15:09
 
- התחנה רקובה מהיסוד!  ל"ת
נהג זהיר  |  8/04/10 16:59
 
- גל"צ אינה תחנת מרצ אלא
יוסלביץ  |  11/04/10 12:26
8
פניתי לגל"צ - כנסו :
צבי גלברד  |  10/04/10 21:47
9
גלי צה"ל קול פלסטין - תשובת
נציב הקבילות   |  3/06/10 07:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
איציק וולף
חמאס פרסם באתר האינטרנט של גדודי עז א-דין- אל קסאם את צילומי תקרית האש שבה נהרגו רס"ן אלירז פרץ וסמ"ר אילן סביאטקובסקי
עידן יוסף
צמרת המדינה הגיעה לנחם את המשפחות לפני שקמו מהשבעה
איציק וולף
ביתו של רס"ן אלירז פרץ ז"ל, בשכונת היובל בעלי, מועמד להריסה בשל הגדרת המקום כמאחז לא חוקי    ב-11:00 יובא למנוחות בהר הרצל בירושלים    סמ"ר אילן סביאטקובסקי יובא למנוחות ב-15:00 בראשון לציון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il