X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ארי הרו, משפט נתניהו, 9.5.23 [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
הרו: נתניהו אמר שיפסיד בבחירות 2015 בלי הסכמה עם מוזס
ראש הסגל של נתניהו שהפך לעד מדינה בתיק 2000: שמרון הזהיר את נתניהו שלא ייצור בשיחותיו עם מוזס את הרושם שמדובר ב"קח ותן"

בנימין נתניהו אמר לפני בחירות 2015, כי בלא הבנה עם נוני מוזס - הליכוד יפסיד בבחירות. כך מספר (9.5.23) ארי הרו, שהיה ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה והפך לעד מדינה בתיק 2000, בעדותו הראשית בבית המשפט המחוזי בירושלים. הרו הקליט את שיחותיהם של נתניהו ומוזס בדצמבר 2014 והיה מעורב במגעים ביניהם כבר בשנת 2009.
לדברי הרו, גם ערב בחירות 2009 דיבר נתניהו על החשיבות הרבה של ידיעות אחרונות וביקש "לשפר את המצב שלו" מול העיתון, אשר לשיטתו תקף אותו בצורה בלתי מידתית. כבר אז, המשיך, אמר נתניהו ש"לא נצליח לזכות בבחירות אם ימשיכו כך בידיעות". הנושא המרכזי שהטריד אז את מוזס היה האפשרות שישראל היום יתחיל לפרסם מהדורת סוף שבוע, אמר הרו. הפגישות בין נתניהו למוזס באותה עת היו כה חשאיות, עד שנתניהו הורה לו (כאשר היה מנהל לשכתו) שלא לציין אותן בלו"ז שלו ואיש לא ידע על קיומן.
בשנת 2014, המשיך הרו, נתניהו ראה את מוזס כ"שטן" (כלשונו; הוא הדגיש שלא שמע מנתניהו כינוי זה). במקביל, נתניהו הוטרד מחוק ישראל היום, שכן היה זה העיתון היחיד שהביע דעות ימניות. בסוף אותה שנה ביקש ממנו נתניהו לתאם פגישה עם מוזס בבית ראש הממשלה, כי "זה המקום היחידי שאפשר להיפגש בדיסקרטיות".
הרו הסביר מה היו מטרותיהם של נתניהו ומוזס: "מבחינת נתניהו אנחנו לקראת בחירות 2015 ועוד פעם יש פה גוף תקשורת עוין, והרצון לנסות להוריד את הלהבות, להנמיך את ההתקפות נגדו. והבנתי שמהכיוון של מוזס, העניין היה קודם כל סביב חוק ישראל היום, שהיה ברור שהוא מגיע מהכיוון של ידיעות".
הרו העיד, כי נתניהו ביקש ממנו לבקש ממוזס להתקשר לאיתן כבל, שהיה מיוזמי החוק, ושלאחר מכן כבל יעביר למסר ליריב לוין, שהיה אז יו"ר הקואליציה. "המסר היה שביבי יעשה מה שדרוש ממנו", הסביר והמשיך לצטט. "אני אטפל בצד שלי ושהוא יטפל בצד שלו".
המזכיר הצבאי סירב להקליט
לדבריו, נתניהו ביקש ממנו להקליט את פגישתו עם מוזס. המזכירות הצבאית בלשכת ראש הממשלה מקליטה את שיחותיו של ראש הממשלה, והרו ביקש מהמזכיר הצבאי דאז, אלוף אייל זמיר, להקליט גם שיחה זו. זמיר סירב, משום שלא מדובר היה בנושא מדיני או ביטחוני. לכן, ביקש הרו מעוזרו, אלי ג'וסל, שיראה לו כיצד להקליט בפלאפון. הרו הביע הסתייגות באוזני נתניהו מעצם הבקשה, אך נתניהו נימק אותה בחששו שמא מוזס מקליט את שיחותיהם.
הרו המשיך והעיד, כי פנה לפרקליטו ובן-דודו של נתניהו, עו"ד דוד שמרון, ושאל האם ההקלטה חוקית. שמרון השיב, כי כל עוד היא מבוצעת בידי מי שמשתתף בפגישה - הדבר חוקי. השיחה ביניהם התקיימה כאשר שמרון הגיע לבית ראש הממשלה לקראת שיחת נתניהו-מוזס. לדברי הרו, שמרון הזהיר את נתניהו לבל ייצור את הרושם שמדובר ב"קח ותן" ואף השתמש בביטוי הלטיני: קוויד פרו קוו. שמרון הדגיש, כי על נתניהו להבהיר שהוא מעלה את נושא חוק ישראל היום מסיבות ערכיות ושהשיח בנושא החוק לא ייקשר לכל נושא אחר.
לוין ואלקין לנתניהו: "אתה מטורף"
הרו תיאר את הפגישה הראשונה (4.12.14): מוזס הגיע לבית ראש הממשלה, "יושבים במה שנקרא הפטיו. ראש הממשלה יושב באמצע על כסא בודד, ומר מוזס בצד אחד מימין לראש הממשלה ואני על הספה ממול". הטלפון היה בכיס מקטורנו של הרו, והוא הפעיל אותו להקליט לפני תחילת הפגישה. הרו הדגיש, כי שמע מנתניהו שהוא "רצה להגיע לאיזושהי הבנה שיפסיק את ההתקפות עליו ועל המשפחה".
התובע, אלון גילדין: "אנחנו בפגישה בתוך תקופת בחירות. מה שמעת ממר נתניהו על החשיבות שהוא מייחס להבנות עם מוזס על הסיכויים שלו להצליח בבחירות?" הרו: "הוא פחד שבלי הבנה יפסיד בבחירות". בחקירתו במשטרה הוסיף הרו: "אני זוכר שביבי אמר שאם אפשר להגיע להסכם עם נוני, אז ננצח בבחירות"; הוא אישר את הדברים בעדותו.
לאחר הפגישה תיאם הרו פגישה בין נתניהו ללוין, בהשתתפות זאב אלקין, לדון בבעיית חוק ישראל היום. נתניהו אמר כי "קיבל מסרים שאפשר להגיע לאיזושהי הבנה בעניין ושיש בעיה עקרונית עם החוק, כי רוב השותפים הקואליציוניים, שהם יהיו השותפים גם בממשלה אם הוא זוכה בבחירות, תומכים בחוק, לכן צריך למצוא לזה פתרון".
נתניהו ביקש לבדוק את האפשרות להעביר את החוק במתווה כלשהו לפני הבחירות, אך לוין ואלקין ענו: "אתה מטורף" - העיד הרו. בעקבות זאת דיבר איתם נתניהו על האפשרות להעביר לאחר הבחירות "משהו בסגנון חוק ישראל היום".
לאחר עשרה ימים נפגשו שוב נתניהו ומוזס, ונתניהו עדכן שאין אפשרות לעשות דבר לפני הבחירות. "הייתה שיחה קשה", תיאר הרו, גם משום שלפני הפגישה היה בידיעות אחרונות פרסום על יאיר נתניהו שעורר כעס רב בבית ראש הממשלה. נתניהו ביקש להקליט גם פגישה זו, הרו לא נכח בה ולכן הפעיל את הטלפון ונתן אותו לנתניהו.

תודה לאורן פרסיקו, כתב "העין השביעית", על סיועו בסיקור.
תאריך:  09/05/2023   |   עודכן:  09/05/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרו: נתניהו אמר שיפסיד בבחירות 2015 בלי הסכמה עם מוזס
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
מרדכי ליפמן
רשת מסועפת של "שמור לי ואשמור לך"    מי מסקר את משפט נתניהו?    אהרן ברק ישב בוועדה למינוי שופטים כנשיא בית המשפט העליון, משנת 1995 עד שנת 2006 - נחשו כמה שופטים מזרחיים הוא מינה במהלך אותן 11 השנים
איתמר לוין
מי שהיה היועץ המשפטי של הכנסת תושאל לגבי הליכי החקיקה ונשאל האם אנשיו ידעו על פעילות מתחת לפני השטח בנוגע לחוק ישראל היום
איתמר לוין
איריס ניב-סבאג, סניגוריתו של מוזס: זה הרבה יותר ממחדל חקירתי; זה נעשה באופן מכוון ומגמתי    ניצב-משנה משולם: אני דוחה ומגנה את הדברים, שאלנו מה שרלוונטי
איתמר לוין
ניב-סבאג: ההנחה הייתה שמוזס הוא עורך-על, למרות שבכירי ידיעות אחרונות דחו זאת    ניצב-משנה משולם: הדברים עלו מתוך מה שאמר מוזס עצמו לנתניהו
איתמר לוין
ארנון מילצ'ן הוא עד מפתח בתיק 1000    עד כה הוסבר, כי הנימוק העיקרי לסירובו של מילצ'ן הוא רפואי; כעת מאשרת התביעה, כי הוא מסרב עקרונית להגיע ארצה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il