X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יריב אופנהיימר, מזכ"ל שלום עכשיו, מתראיין לערוץ הכנסת וערוץ 10, לבוש נאות ומחויט בחליפה מהודרת, "מדבר לעניין", ממש פוליטיקאי מהשורה אך אל תתנו לחליפה המזמנת להטעות אתכם, כי לא שם היא נגמרת
▪  ▪  ▪
מחזה אימים. אופנהיימר [צילום: פלאש 90]

מאז ומעולם היה תמוה ומוזר ביותר לרבים בישראל, העובדה שארגון 'שלום עכשיו' זוכה לחשיפה וסיקור תקשורתי קבוע. כולם לא הבינו כיצד זה שארגון שמאל מובהק, לכאורה, זוכה להישמע תכופות בלב התקשורת הישראלית. כולם לא הבינו כיצד זה שהתקשורת הציונית לא מפחדת מסיקור שלום עכשיו, הרי מדובר בארגון שמאל מובהק, ויש יגידו אף קיצוני.
אך בשבוע שעבר, בריאיון בערוץ הכנסת וכן בערוץ 10, רואיין בחור העונה לשם: יריב אופנהיימר. ובמקרה אדם זה, הוא כידוע, מזכ"ל שלום עכשיו. לבוש נאות ומחויט בחליפה מהודרת, "מדבר לעניין", ממש פוליטיקאי מהשורה. אך אל תתנו לחליפה המזמנת להטעות אתכם, כי לא שם היא נגמרת.
אציין כי בתחילת הריאיון חשבתי לרגע כי מדובר בח"כ אופיר אקוניס, איש הליכוד, בכל זאת יש דמיון חיצוני לא מבוטל בין השניים, וקולם גם דומה. אך מצמוץ מזורז החזיר אותי לתלם, זהו יריב אופנהיימר, מזכ"ל שלום עכשיו.
התרווחתי לי בנוחות בכורסא, מגביר את הווליום בשלט, ומקשיב ל"ידידנו לדרך", כביכול. שאלות רטוריות של נחמה דואק, המראיינת הוותיקה, שתשובות אליהן קלות מענה מזווית עולמו של מר אופנהיימר. אך אצל נחמה דואק, "הדגים הגדולים", לא איחרו להגיע.
הדג הראשון עונה לשם: רמת הגולן. כך פירט מר אופנהיימר את תגובתו לגבי האחיזה הישראלית ברמת הגולן: "יש שם אנשים מאוד נחמדים, אך נצטרך להגיע להסדר עם הסורים". שום אמירה ברורה לגבי הצורך הישראלי בירידה מרמת הגולן, שום אמירה ברורה לגבי הצורך החיוני בנורמליזציה עם סוריה, אחת מארצות המפתח במזרח התיכון, ושום אמירה חדה וברורה לגבי סיום הכיבוש הישראלי ברמת הגולן.
ממשיכים לדג השני, העונה לשם: אהוד ברק. כך פירט מר אופנהיימר את תגובתו לגבי טיב התנהלותו של שר הביטחון הישראלי: "אדם אחראי, מבין עניין". במילים אלו ממש, תוך התעלמות בוטה מכך שאהוד ברק הוא המוציא לפועל העיקרי במבצע "עופרת יצוקה", בו נטבחו למעלה מ-1300 פלשתינים, ביניהם נשים ילדים וטף. אהוד ברק, היושב בקואליציה אחת עם מפלגות הימין הקיצוני, כשביניהם יושבים גורמי פשיזם לאומני ודתי חשוכים ביותר. אהוד ברק, מי שתקע סכין חדה בגבו של השמאל הישראלי, ובהמשך הוביל את התרסקותה של מפלגת העבודה. הוא לטענת אופנהיימר: אדם אחראי, מבין עניין.
ממשיכים לדג השלישי: חמאס. כך פירט מר אופנהיימר את תגובתו החוצפנית לגבי הארגון הפלשתיני: "אויבי השלום". אם חשבנו כי יש קונצנזוס פנימי במחנה השמאל האמיתי לגבי הצורך הבהול שבפתיחת שיחות ישירות עם ראשי הדרג הצבאי והמדיני של החמאס, כפי שכתב גדעון לוי במאמרו "כמדברים עם החמאס" ופירט בנושא הנ"ל כי כפי שישראל עשתה ונתנה עם חמאס בנושא קלטת החייל החטוף גלעד שליט, אזי בטח ובטח יש להחל בשיחות לגבי גורלם של שני עמים. אך מבחינת אופנהיימר, כאמור, נבחרי העם הפלשתיני, או במילים אחרות - הפלשתינים אלו עצמם, בסך-הכל אויבים.
הדג הרביעי והמעמיק, הינו דוח גולדסטון, ותגובתו של מר אופנהיימר לא הייתה שונה במאומה בלאומנותה מתשובותיו האחרות של מר אופנהיימר בריאיון הנ"ל, בזלזולה המחריד בדוח הראוי והמתבקש של השופט ריצ'רד גולדסטון. כי כנראה שמנקודת מבטו של מר אופנהיימר, גם את דם הנרצחים הפלשתינים ומחירם היקר לעם היהודי בארץ ובגלות - מיותר לספור ולפרסם.
בסוף הריאיון, לאחר הצפייה במחזה האימים של מר אופנהיימר, הבנתי כי אולי חששותיי בתחילת הראיון לגבי זהותו של המרואיין המדובר, וכן בלבול רגעי שמא מדובר בח"כ אופיר אקוניס - היו נכונות? הלוואי. אך האדם אשר "כיכב" מולי במסך, הינו יריב אופנהיימר, 'יריב שלנו', בכבודו ובעצמו. ואולי גם אהוד ברק צדק כשאמר בעניין החלפת הרמטכ"ל גבי אשכנזי בסיום כהונתו, באומרו: מערכת בריאה חייבת לרענן את שורותיה. זוהי ללא ספק גם נקודה משמעותית למחשבה לגבי המשך כהונתו של מר אופנהיימר, כמזכ"ל שלום עכשיו.

הכותב הינו יו"ר ארגון סלון דבורה
תאריך:  16/04/2010   |   עודכן:  16/04/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יריב אופנהיימר אקוניס
תגובות  [ 15 ] מוצגות  [ 15 ]  כתוב תגובה 
1
אל תתפתה. בס"ה הוא התחפש! ל"ת
חץ  |  16/04/10 17:52
 
- להדיח את אופנהיימר משלום עכשיו
מד1500  |  26/11/10 19:05
2
כי הוא ציוני ולא משת"פ כמוך
אלישמע  |  16/04/10 18:21
3
ישנה עוד אפשרות..........
מורה נבוכים  |  16/04/10 20:01
4
ארגון סלון דבורה-רקע....
י.ש  |  16/04/10 22:28
 
- כנראה י.ש-זה יורם שפטל המתועב
אוהד נתן זהבי  |  17/04/10 10:39
 
- אאלטער קאקער....
י.ש  |  17/04/10 12:21
 
- אלטע, אגב נאצים
שרון ר.  |  17/04/10 18:19
5
שמאלה פנה!
יוא"ב  |  17/04/10 09:10
6
על מה מלין הכותב, הא?
כל כלב מגיע יומו  |  17/04/10 11:23
7
זה זה, מהקיבוץ, נו ?
אלטע פאקער  |  17/04/10 15:56
8
פובליסיצט מהר שטרימר בושה
חוצפן אנטישמי  |  17/04/10 16:03
9
זה רק כסף!
סתם אחד  |  17/04/10 22:48
10
אופנהיימר מזייף בתפקודו
ירדן35  |  18/04/10 18:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
למשטרה לא הייתה שום הצדקה לנהוג באופן רשלני ולתקוע נהגים כה רבים בגלל תרגיל ביטחוני    מישהו צריך לשלם את המחיר
ד"ר צ'לו רוזנברג
פרשת קם-בלאו אינה מעידה על היוצא מן הכלל אלא על הכלל עצמו    אם רוצים לעקור את התופעה הנפסדת הזו, יש להגיע כמה שיותר למעלה, לאחראים הישירים על שמירת סודות המדינה
ירון אברהם
הפכנו למדינה שבה צו איסור הפרסום מחולק בדיוק כמו קרטוני החלב במרכול השכונתי    בית המשפט, "המאזן והבולם" של הרשות המבצעת, היה צריך להידרש לסוגיה הזו, ולומר: עד כאן    די לזלזול, די לגיחוך, די למחול הטיפשות    הציבור לא עד כדי כך טיפש
יוסף אבידור
הניכור הגדול בעם, של החלק הגדול שאין לו, מול המיעוט השמן שיש לו - ושהוא שמן ובעט כל השנים - הניכור הזה סופו שהוליד חברה אלימה
עו"ד משה גולדבלט
כשקראתי את הראיון עם עו"ד אביגדור פלדמן ב"גלובס" כמעט נפלתי מהכסא    עו"ד פלדמן יודע היטב מעיסוקו בפלילים שהזיכרון האנושי קצר ומתעתע ולאף אחד אין כוח להתחיל לנבור בכל מיני ראיונות נושנים שלו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il