X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הפגנה מחוץ למטה האו"ם בניו-יורק [צילום: יעקב בנימין/פלאש 90]
היקף הפגיעות המיניות במתקפת החמאס מחריד ומגיע למאות
ועדת הבריאות הדגישה את הצורך בטיפול ותמיכה מקיפים בניצולים, לרבות אלו הנחשפים לאירועים מסוג זה משרד הרווחה הקצה 4 מיליון שקל לטיפול בנפגעי התקיפה המינית בדיון עלתה הדחיפות במתן טיפול נפשי לנפגעים ואת חשיבות התמיכה במעגל השני, הכולל חיילים, שוטרים, אנשי זק"א והמכון לרפואה משפטית ועובדים סוציאליים

ועדת הבריאות דנה (18.12.23) ממושכות בטיפול המוענק לנפגעות ולנפגעי התקיפה המינית, במתקפת מחבלי החמאס. לדברי יו"ר הוועדה, ח"כ יוני משריקי, "המתקפה חשפה תהומות רשע ושטניות של מחבלי החמאס, שכל הנחשף אליהם מזדעזע ונחרד. מוטלת עלינו החובה לוודא שלניצולים יוענק טיפול הולם, ממצה, וליווי מתאים לנפגעים מינית". הוא הדגיש את הצורך בנוהל כתוב, מתוקצב ומוטמע - לטיפול בנפגעים באירוע כה המוני.
נורית יכימוביץ'-כהן, חוקרת במרכז המידע והמחקר של הכנסת, הדגישה את הסיוע הנדרש למעגל השני אלו - כחיילים, שוטרים, אנשי זק"א, המכון לרפואה משפטית ועובדים סוציאליים. בנוסף, טרם התקבלה תגובת משרד הביטחון לליווי חיילים וחיילות בנושא, והיא התריעה כי התור לטיפול נפשי לנפגעים ארוך מדי.
הד"ר זהר סהר, מנהלת המחלקה לטיפול בתקיפה מינית במשרד הבריאות, השיבה כי כל משרדי הממשלה פועלים בתיאום ובאיגום משאבים לטיפול בנפגעים, כולל בנפגעים מינית, והמשרד מפעיל מערכי למידה דיגיטליים ורגילים לטיפול בנפגעים, וקיימת נכונות רבה לסייע לארגונים ולמטפלים. בנוסף, מערך בריאות הנפש במשרד תוקצב ב-2 מיליארד שקל, מתוכם הוקצה סכום מוגדר לנושא זה.
סלעית שחר-הוכמן, מנהלת תחום טיפול בנפגעים מינית במשרד הרווחה, סיפרה כי מיד לאחר מתקפת החמאס, הוקצה תקציב מידי של 4 מיליוני שקל לטיפול בנפגעים מינית, ומופעלים כ-80 מרכזי טיפול ברחבי הארץ. מלי לוי, רכזת שיקום בביטוח הלאומי, ציינה כי כל מי שיוכר כנפגע תקיפה מינית, זכאי למערך תמיכה גם באופן פרטי, ומוצע להם טיפול אצל מומחים לתחום. ההכרה ניתנת כיום באופן מזורז, גם ללא הגעה פיזית.
צביה זליגמן, מנהלת המרכז לטיפול בפגיעה מינית ב"איכילוב", התריעה כי הם מטפלים בעשרות נפגעים ממתקפת החמאס, למרות מחסור במטפלים. אבישי פריזדה, מנכ"ל קבוצת גיא-ענבלים, סיפר על העומס העצום של מאות פניות - ואין להם כוח אדם להשיב ולטפל בהם, מרים גברעם, סגנית מנהלת הלובי למלחמה באלימות מינית, הדגישה כי כבר לפני המלחמה חסר תקציב להכשרת מטפלים בטראומה מינית, והתקציב שיועד לכך – הוסב עתה לטיפול בטראומה כללית. לפי שוש קרק-פרמינגר, מצוות חוסן במטה החטופים, נדרשת צניעות מקצועית להודות - שאין מספיק ניסיון וידע לטפל בטראומה כה-נוראה.
לדברי הפרופסור יפעת ביטון, נשיאת מכללת "אחווה", החברה הישראלית לא הייתה כלל מסוגלת בתחילה להאמין, שמעשים מחרידים כאלו אכן התרחשו, ועל הזהירות הנדרשת שהטיפול לא יגרום חשיפה וזעזוע נוסף, ושהוא יוצע גם לקהילות שנפגעו – ולא רק ליחידים. אורית סוציליאנו, מנכ"ל איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית, ציינה את הזהירות הנדרשת של ההסברה הישראלית שלא תפגע בנפגעות ובנפגעים.
ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) מיוזמות הדיון, אמרה כי הראש והלב מתנפצים לרסיסים מהעדויות, ויש להשמיע את קולם - של מי כרגע לא יכולים להשמיע זעקה. היא הדגישה כי לא רק הנפגעים – אלא גם המעגל השני, המדווחים והנחשפים – זכאים לליווי מתאים. ח"כ קטי שטרית (הליכוד) ציינה לשבח את פתיחת החדרים האקוטיים, ואת השוני הבולט במתקפת החמאס, בה נחשפו הנפגעים בנוסף לאונס – גם לרצח והתעללות.
ח"כ פנינה תמנו-שטה (המחנה הממלכתי) שאף קיימה כינוס בינלאומי בעניין, הוסיפה כי רבים מהנרצחים והחטופים עברו התעללות מינית קשה ומחרידה, וכי הנפגעות שניצלו מתקשות לספר ולשתף. היא קראה למשרד הבריאות לשתף את הוועדה בנתונים, בתהליכים ובמסגרת הטיפול הניתן. ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) התריעה מפגיעות מיניות על-רקע לאומני, וחובה לפרסמן למרות הזעזוע, והזהירה משימוש ב"שפה מכובסת". ח"כ מיכל וולדיגר (הציונות הדתית) התריעה מפני העדר רצף טיפולי בבריאות הנפש, גם בגלל הטעות של טיפול יחדיו בסוגי הטראומה השונים. ח"כ שלי טל מירון (יש עתיד) הדגישה את שתיקת ארגוני הנשים הבינלאומיים והתעלמותם, ואת היותם של המעשים – פשעי מלחמה.

תאריך:  19/12/2023   |   עודכן:  19/12/2023
+בוטלה החובה לפרסם מפרט דרישות ייחודי על גבי מצרי מזון
13:34 19/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

בין תקני המזון שבוטלו: פסטה, אורז, פירות וירקות קפואים, שמנים, דבש, משקאות אלכוהוליים, מוצרים שוקולד, תבלינים וגבינות

[צילום: יח"צ]
+יו"ר ועדת הכלכלה קורא להגדיל ל-75% את ערבות המדינה בהלוואות לחברות גדולות
00:12 19/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ביטן אמר את הדברים בדיון שקיימה הוועדה בנושא בו טענו נציגי החברות כי הערבות שנותנת המדינה היא 60% ובשל כך הבנקים מסרבים לתת הלוואות  ▪  האוצר: 75% מהבקשות של החברות הגדולות ו-93% מהבקשות של החברות הקטנות אושרו

ביטן. אין מענה לחברות [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+ועד עובדי חברת החשמל: מיקרוגריד לא בטוח בזמן מלחמה
23:57 18/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

משרד האנרגיה בדיון בוועדת הכלכלה על אמצעים להגביר ביטחון אנרגטי: נתחיל לקיים עבודת מטה בתחום המיקרוגריד – העבודה עוד לא התחילה ונדון גם עם חח"י  ▪  מנכ"ל חברת החשמל: המיקרוגריד לא על הפרק – אם רוצים אפשר לפתוח את כל הרפורמה במשק החשמל  ▪  היו"ר ביטן: צריך לפתור את הבעיה ולא להתקבע במצב הנוכחי – וכולם יודעים מה צריך לעשות

דוד ביטל, מאיר שפיגלר וששון גואטה [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+נתניהו דן בחזרת סער לליכוד
22:33 18/12/23  |  עידן יוסף

ראש הממשלה בנימין נתניהו מעוניין להחזיר את גדעון סער לליכוד יחד עם כל חברי מפלגת תקווה חדשה בראשותו במטרה להבטיח את המשך קיום הממשלה גם במקרה של פרישת גנץ והמחנה המלכתי אחרי המלחמה (כאן חדשות).
השר גדעון סער: ״יצאתי מישיבת הקבינט הביטחוני עתה ונודע לי על הפרסום (עליו לא התבקשה גם תגובתי) בדבר הצעה המתגבשת ל״צירופי לליכוד״. הדבר כלל לא עומד על הפרק. את הליכוד עזבתי לפני 3 שנים והקמתי את ״תקווה חדשה״ מתוך הכרה כי נדרש שינוי במדינה. רק מהלך זה איפשר לאחר חצי שנה את הקמת ממשלת השינוי. לא שיניתי את דעותי והמציאות רק הוכיחה ביתר שאת את צדקתן. לממשלת החירום הצטרפתי עם חברי בעקבות המלחמה הקשה והרב-חזיתית שפרצה ב-7 באוקטובר, על יסוד גישה פטריוטית. כשתסתיים המלחמה יגיע זמן התיקון הגדול בחברה הישראלית ובמערכת הפוליטית.״

+הכנסת אישרה ביטול סמכות הממונה על הבטיחות ברשות הגז הטבעי
19:49 18/12/23  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק הגז (בטיחות ורישוי) (תיקון מס' 9), התשפ"ד-2023. בהצעה תמכו 8 חברי כנסת, ללא מתנגדים או נמנעים.
החוק מבטל את ההוראה המקנה סמכות לממונה על הבטיחות ברשות הגז הטבעי, במקרה של חשש לסכנה לבטיחות הציבור משימוש במיתקן גז טבעי לצריכה, לתת לבעל אישור תקינות של מיתקן הגז כל הוראה הנדרשת למניעת הסכנה לבטיחות הציבור או להורות לגוף בודק, ובכלל זה למכון התקנים, לבצע בדיקת תקינות במתקן גז טבעי.
ביטול הסעיף נובע בעיקר מכך שהגופים הבודקים מוסמכים בידי הרשות הלאומית להסמכת מעבדות, שגם מפקחת על פעילותם, כלומר רשות הגז הטבעי אינה הרגולטור של אותם גופים. לעניין סמכות הממונה כאמור, נקבעה ב-2015 הוראת מעבר שתוקפה הוארך כמה פעמים ואמורה לפקוע ב-1.1.2024. לאור ההצעה לבטל את הסעיף שעניינו סמכות הממונה, תבוטל בהתאם גם את הוראת המעבר.

+לראשונה במלחמה: קרע פנימי באופוזיציה הוביל להפרת סיכום מול הקואליציה
19:27 18/12/23  |  עידן יוסף

לראשונה מתחילת המלחמה: האופוזיציה מפרה את הסיכום מול הקואליציה ותעלה 3 הצעות חוק פרטיות להצבעה במליאה (ביום רביעי הקרוב) ללא תיאום - הצעות של הח"כים עודד פורר וגלעד קריב.
הסיבה: החלטה של מפלגות ישראל ביתנו והעבודה, שמירב בן-ארי מיש עתיד לא מייצגת אותם כמרכזת האופוזיציה. פורר וקריב יעלו את החוקים ללא תיאום - הקואליציה קיבלה הוראת גיוס להצביע נגד החוקים הללו (קול חי).

+בקריאה ראשונה: הסמכת בן משפחה כמקבל החלטות זמני בטיפול רפואי
17:56 18/12/23  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק זכויות החולה (תיקון מס' 16) (מקבל החלטות זמני לטיפול רפואי), התשפ"ד-2023. בהצעה תמכו 15 חברי כנסת, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תועבר לדיון בוועדת הבריאות.
מוצע בה לקבוע כי כאשר רופא מומחה מצא כי נדרש לבצע במטופל טיפול רפואי דחוף בזמן קרוב והמטופל אינו מסוגל לתת הסכמה מדעת לטיפול, ואין ייפוי כוח מתמשך בתוקף או הנחיות מקדימות ולא מונה אפוטרופוס, יוכל העובד הסוציאלי במוסד הרפואי לתת אישור בכתב, שיעמוד בתוקפו לשישה חודשים לכל היותר, לאחד או יותר מבני משפחתו של המטופל, לשמש כמקבל החלטות זמני שיוכל לתת את ההסכמה לביצוע הטיפול עבורו.
על פי ההצעה, בחירת מקבל ההחלטות הזמני תהיה לפי הסכמה של בני המשפחה, או לפי סדר הקרבה: בן זוג, ילד בגיר, הורה, אחים, כפוף לתנאים שבהצעת החוק ובין השאר, לאי התנגדות המטופל, להסכמתו של אותו בן משפחה ולמסוגלותו לכך, ובמקרה שיש יותר מאדם אחד באותו סדר קרבה לפי הסכמה שתתקבל בהתאם למוצע בהצעת החוק.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  ישראל ביתנו  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמית הלוי / Amit  Halevi  פשעי מלחמה  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
היקף הפגיעות המיניות במתקפת החמאס מחריד ומגיע למאות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
למחוק את רצועת עזה ולא להשאיר
למחוק ולספח   |  19/12/23 06:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 25
עידן יוסף
ביטן אמר את הדברים בדיון שקיימה הוועדה בנושא בו טענו נציגי החברות כי הערבות שנותנת המדינה היא 60% ובשל כך הבנקים מסרבים לתת הלוואות    האוצר: 75% מהבקשות של החברות הגדולות ו-93% מהבקשות של החברות הקטנות אושרו
עידן יוסף
משרד האנרגיה בדיון בוועדת הכלכלה על אמצעים להגביר ביטחון אנרגטי: נתחיל לקיים עבודת מטה בתחום המיקרוגריד – העבודה עוד לא התחילה ונדון גם עם חח"י    מנכ"ל חברת החשמל: המיקרוגריד לא על הפרק – אם רוצים אפשר לפתוח את כל הרפורמה במשק החשמל    היו"ר ביטן: צריך לפתור את הבעיה ולא להתקבע במצב הנוכחי – וכולם יודעים מה צריך לעשות
מירב ארד
מצבת הכלואים בישראל עומדת על 19,372 כלואים    בכל שבוע שחולף מצטרפים לבתי הסוהר 200 אסירים נוספים    בשב"ס מזהירים: "אנחנו קרובים מאוד למיצוי מלוא המקומות של אסירים בבתי הסוהר"
מירב ארד
הצעת חוק תקציב נוסף לשנת 23' עברה במליאה בקריאה שנייה ושלישית    שר האוצר: ביחד עם השותפים בנינו תקציב טוב, שנותן מענה לצרכי המלחמה בחזית ובעורף    לפיד: "לא תהיה סליחה על הרגע הזה, לא תהיה מחילה. הייתה לכם הזדמנות אחת"
עידן יוסף
מליאת הכנסת החלה את הדין בשלושת חוקי התקציב    ח"כ רביבו: "כסף שלא צריך להיות בעת הזאת, לא יהיה."    ח"כ שיר סגמן: "כל מי שלוקח מהמילואימניקים ומעביר ללא בקרה למשתמטים הוא סייען חמאס ובושה למחנה הלאומי"    ח"כ לזימי: "התקציב הזה הוא התקציב הכי סקטוריאלי שידענו אי-פעם בישראל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il