X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
תחנת חגית. רישיון ל-15 שנה [צילום: חברת החשמל]
חברת החשמל נגד דרישה למס שבח ב-395 מיליון שקל
רשות המיסים דורשת סכום זה בעקבות מכירת תחנת הכוח חגית לשיכון ובינוי וחברת אדלטק ב-1.6 מיליארד שקל החברה: שווי הקרקע והמבנים הוא 200 מיליון שקל בלבד וממנו צריך להיגזר המס

חברת החשמל מערערת על דרישת רשות המיסים לתשלום מס שבח בסך 359 מיליון שקל על מכירת תחנת הכוח חגית. הערעור הוגש (28.5.24) לבית המשפט המחוזי חיפה.
חברת החשמל מכרה את התחנה בשנת 2021, במסגרת הרפורמה במשק החשמל לשותפות הכוללת את קבוצת שיכון ובינוי (80%) ואת חברת אדלטק של משפחת אדלסבורג (20%) תמורת 1.6 מיליארד שקל. במוקד המחלוקת בינה לבין מנהל מס שבח מקרקעין חדרה עומדת השאלה מהו מחיר העסקה שממנו יש לגזור את תשלום המס.
חברת החשמל אומרת כי רשות החשמל קבעה שרק 395 מיליון שקל מתוך תמורת המכירה יועברו לחברה: מלאי בסך 111 מיליון שקל, עלויות נלוות ב-121 מיליון שקל ושווי קרקע בסך 164 מיליון שקל. יתרת הסכום (1.2 מיליארד שקל) נותרה בידי הרשות ושימשה להפחתת מחיר החשמל בשנת 2022. מאוחר יותר קיבלה החברה הערכת שמאי ולפיה שווי הקרקע של תחנת חגית הוא 172.5 מיליון שקל ושווי המבנים הוא 27.8 מיליון שקל, ועל בסיס הערכה זו היא טוענת, כי הסכום ממנו יש לחשב את המס הוא 200.3 מיליון שקל.
רשות המיסים הוציאה לחברה שומה לפי מיטב השפיטה בה נקבע, כי שווי המכירה הוא המחיר המלא ששילמו שו"ב ואדלטק, ולאחר מכן הפחיתה אותו ל-1.57 מיליארד שקל, ועל סכום זה מערערת החברה. לדבריה, שווי המכירה כלל את מתקני התחנה ונכסים בלתי מוחשיים שלה (ובראשם רשיון הפקת החשמל). החברה לא מכרה קרקע אלא תחנה שלמה, אבל מס השבח צריך להיגזר אך ורק משווי הקרקע והמבנים.
עוד היא טוענת, כי רשות המיסים עצמה קבעה לאורך השנים שאין להתייחס למכירת פעילות עסקית מלאה כאילו כולה היא נכס מקרקעין, ולכן הדרישה ממנה מהווה אפליה פסולה. המחיר בעסקה נבע מהערכותיהם של הקונים לגבי רווחיהם העתידיים מהתחנה ב-15 שנות הרישיון שהוענק לה, ורק חלקו הקטן נובע מן הקרקע והמבנים, נטען עוד. הערעור הוגש באמצעות עו"ד טלי יהושע וטרם הוגשה תגובת רשות המיסים.

תאריך:  29/05/2024   |   עודכן:  29/05/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חברת החשמל נגד דרישה למס שבח ב-395 מיליון שקל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
כוחות ביטחון סורקים את האזור    אין נפגעים    מחבלי חמאס תיעדו את עצמם בסרטון כשהם יורים מאזור טולכרם    ח"כ סער: "תתעוררו כבר על החיים שלכם ב״קבינט המלחמה״ הכושל"
עידן יוסף
נשיא ארגון המגזר העסקי: הנזקים לחקלאים נאמדים בקרוב למיליארד שקל כתוצאה מ-70 אלף דונם מטעים שלא מעובדים או מעובדים חלקית    רשות המיסים: שילמנו מקדמות של כחצי מיליארד    שוסטר: "במקרה הטוב אנחנו בפני משבר של 6-5 שנים"
עידן יוסף
החקלאות הישראלית חוותה צמיחה משמעותית עם עלייה של 8.3% בערך התפוקה החקלאית הכוללת, שהסתכמה בכ-37.7 מיליארד ש"ח    למרות עלייה של 8.5% במחירי התפוקה החקלאית, הצמיחה בערך התפוקה הכוללת מצביעה על חוסנה של החקלאות הישראלית ויכולתה להסתגל לתנאי השוק המשתנים
איתמר לוין
מציינת בבג"ץ: בן-גביר לא ביקש להדיח את שבתאי על-רקע דוח ועדת החקירה לאסון מירון מיד אחרי הדוח, אלא רק לאחר שנמנע ממנו לזמנו לשימוע לקראת קיצור כהונתו - ולאחר ששבתאי התריע על התערבותו הפסולה בעבודת המשטרה    בן-גביר: מיארה חושבת שהיא ראש הממשלה
עידן יוסף
הוועדה לפניות הציבור קוראת להוציא את הפיקוח ממפעילי התחבורה הציבורית למכרז חיצוני עקב ניגודי עניינים במודל הנוכחי, שבו פקחים מתוגמלים לפי מספר הדוחות    משרד האוצר מכחיש את טענת משרד התחבורה כאילו התנגד למיקור-חוץ וחושף כי כלל לא קיבל בקשה בעניין - ויו"ר הוועדה דרש משניהם לגבש יחדיו את נוהל הפקחים החדש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il