X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אם מישהו דיבר על נחשים ועקרבים המסתובבים חופשי בקריה, מן הראוי להסיק את המסקנות מי נמנה עם הזנים הללו
▪  ▪  ▪
עקרבים בממשלה [צילום: AP]
משה (בוגי) יעלון [צילום: פלאש 90]

   עופר וולפסון
"לבדוק את נוהל הקרב"

נוהל הקרב וניהול הסיכונים
אהרון רול
משה יעלון, המשנה לרה"מ, יצא בהכרזה המרמזת לעבר הדרג הצבאי, כי נוהל הקרב לקראת המבצע היה לא תקין. ואכן, יעלון צודק
לרשימה המלאה

רק בישראל מסוגל ראש ממשלה (בפועל) להלין על תפקודו של הדרג המדיני האחראי על הצבא, ומחובתו לאשר פעולות כאלה ואחרות. משה יעלון, ממלא-מקום ראש הממשלה וראש הממשלה (בפועל) בעת פעולת הקומנדו הימי כנגד "משט השלום", רמטכ"ל לשעבר, וכמי שרואה את עצמו כמומחה האולטימטיבי בנושאי ביטחון, מעלה לסדר היום הציבורי טענות נגד הפעולה שהוא עצמו, כראש ממשלה (בפועל), יחד עם חבריו, אישר אותה. הבנתם את זה? מר יעלון חייב לבוא בטענות, בראש ובראשונה, לעצמו, ומן הראוי יהיה שגם יסיק את המסקנה הדרושה: להתפטר מיידית. מי שמודאג מכך, מוטב שיירגע כי הוא לא יעשה זאת. לו היה מדובר במישהו אחר, ודאי היה דורש נקיטת צעדים מיידיים כיאה למי שמחשיב את עצמו כנקי כפיים ומוסרי.
מי לא זוכר את האמירה הצ'רציליאנית ממש של מר יעלון: "כל פעם שהפוליטיקאים מביאים הנה את יונת השלום, אנחנו הצבא צריכים לנקות אחריה". ממש פואטיקה, ובמרכזה שוב מוטיב לקוח מעולם הזואולוגיה. עתה, השאלה היא, מר יעלון, מי הפוליטיקאים של היום, ומי עמד בראש הממשלה בעת הפעולה? אם שכחת, נזכיר לך שאתה, מר יעלון. ולחשוב שאנו חייבים לנקות את ה"צואה" שלך ושל חבריך לפורום שנתן את האישור לפעולה, זה מעורר גועל ממש. איפה היית כשהפעולה הובאה בפניך, רמטכ"ל במיל., כדי לאשרה? בחוג של פייגלין אולי, שם אתה מבטא את עצמך, במטאפורות שאולות מעולם החיות, ומטיל על אחרים אחריות?
דבריו הבאים של רא"ל (במיל.) דן חלוץ, המכיר היטב את מר יעלון, אולי יבהירו יותר איך ראש ממשלה (בפועל), מסוגל להתבטא בצורה כה מבזה:
"באחד הימים, לקראת ישיבת ממשלה בירושלים בנושא תקציב הביטחון שבה השתתפנו, קרא לי יעלון אל חדר התייעצות השרים, הסמוך לחדר ישיבות הממשלה, וביקש לדבר בארבע עיניים. הפתעתי הייתה רבה למשמע הצעתו: שאסכים להיות סגן רמטכ"ל שלו, אם הוא ייבחר לתפקיד הרמטכ"ל... מאחורי הקלעים ניסה יעלון למנוע את מינויי לתפקיד סגן הרמטכ"ל. בעיני 'בוגי' נתפסתי כאיום, בין היתר מפני שהוא חשב שאני אחד מבאי ביתו של ראש הממשלה שרון, ושאני נוהג לבלות במחיצתו תדיר. כל זה היה פרי דמיונו, ללא שמץ של בסיס עובדתי... על מה שהתחרש מאחורי הקלעים של בחירתי לתפקיד סגן הרמטכ"ל, אינני יודע לשפוך אור. סוד גלוי הוא שבאותה התקופה הצליח 'בוגי' להעכיר את האווירה בינו לבין שר הביטחון (שאול מופז, צ.ר.). הדבר בלט בכל דיון ודיון ביניהם בהם נכחתי. סמוך לסיום תפקידי כמפקד חיל האוויר, התבשרתי על-ידי הרמטכ"ל יעלון שנבחרתי לתפקיד סגן הרמטכ"ל" (דן חלוץ, "בגובה העיניים").
ננסה לפרש את הדברים שלעיל כדי להבינם טוב יותר. אם מישהו דיבר על נחשים ועקרבים המסתובבים חופשי בקריה, מן הראוי להסיק את המסקנות מי נמנה עם הזנים הללו. שנית, וזו הבעיה העיקרית: מן התיאור של דן חלוץ ניתן להבין היטב מהו תהליך קבלת ההחלטות במינויים הרגישים ביותר בצה"ל, את הפוליטיקה הקטנה, האהבות והשנאות, ומה לא. מכאן, שכל אימת שאתם קוראים או שומעים את המנהיגים, הפוליטיים או הצבאיים, מדברים על עבודת מטה מסודרת, בדיקות ענייניות, חקירות שתי וערב, מומחים וכדומה, דעו לכם שהמדובר בעניינים אישיים ולא מקצועיים, כפי שמנסים להציג בפנינו.
בספרו "דרך ארוכה קצרה" טוען מר יעלון כי הכיוון של ישראל (בייחוד בשאלת היחסים עם מדינות האזור) אינו נקבע באופן ענייני אלא על-ידי שלוש קבוצות לא ראויות של "הון-שלטון-עיתון". עשירים מאוד שרוצים שקט ביטחוני בכדי להרוויח כלכלית (עמ' 18), מנהיגות שאינה "מנהיגה", ותקשורת שיש לה סדר יום משלה אך אינה נושאת באחריות. שימו לב היטב באיזו מיומנות של כירורג מעולה מגיע יעלון לבעיה העיקרית של ישראל - המנהיגות. הוא צודק במאת האחוזים שהמנהיגות בישראל אינה מנהיגה אלא מונהגת, לכן את התוצאות כולם יכולים לראות. יש רק בעיה אחת קטנטנה: כיום מר יעלון הוא ממלא-מקום ראש הממשלה, ומי שהיה ראש הממשלה (בפועל) כאשר השייטת, אליבא דיעלון, פישלה, בעקבות אישור (כך יש לקוות) שקיבלו מפקדי חיל הים לבצע את הפעולה. אז מי נושא באחריות? ברור שלא הדרג המדיני, קרי מר יעלון וחבריו, אלא הדרג הצבאי. משמע, שהכל עניין של פוזיציה: אם אתה רמטכ"ל ומפשל, הדרג המדיני כמובן אשם; אך אם אתה הופך לממלא-מקום ראש הממשלה, אתה כבר לא אשם אלא הצבא. כך קורה אצלנו חברים, הכל הפוך על הפוך. מה הפלא שהמדינה כולה הפוכה?!

תאריך:  10/06/2010   |   עודכן:  10/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תולדות הגן הזואולוגי הקרוי ממשלה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
זה לא זאולוגי , צריך שם פסיכול
אליהו חיים  |  10/06/10 16:51
2
כולם ואפסם עוד! כולם! ל"ת
מתמתיקאי  |  10/06/10 21:06
3
על סמך מה אתה קובע שבכלל
ספינר  |  10/06/10 21:40
4
תגובה
צנחן  |  11/06/10 07:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
העולם האיסלאמי מארגן משטים נוספים שיגיעו בקרוב לעזה    ישראל חייבת לאמץ מדיניות חדשה לטיפול במשטים והקלת המצור על הרצועה בתיאום עם ארצות הברית ומצרים    צעד כזה יאפשר לה להמשיך ולמנוע הגעת אמצעי לחימה מאירן לעזה
יוסי ריבלין
בסקטורים מסוימים מלמדים כי ה'אלוהים' נמצא בשורה התחתונה - שורת הרווח, אך אין כך הדבר    התשובה הנכונה לשורה התחתונה
נרי אבנרי
האם על-פי סולם הערכים של שרון ושטרית, בגידה היא מעשה מותר?    הלכתי לארכיון ומצאתי שבגידת אהוד ברק בלוחמי צד"ל, גרמה לשני הזבלים האלה לבושה גדולה
דפנה כהן-מינץ
אווטר הוא טכנולוגיה לניהול אמונות, הנלמד בקורס בן תשעה ימים בפיתוחו של הארי פאלמר (אגב, גם הסרט אווטר מבוסס על אותו מקור, המאפשר מעבר מתודעה לתודעה)    "אמונות יוצרות מציאות" היא כיום קלישאה שהכל מדברים עליה. אבל איך להוציא זאת לפועל, וליצור את המציאות שאנחנו רוצים?
פרד כהן-קידר
העולם אוהב אותנו כשאנו מוכים, נרצחים וכדוד מול גוליית - זו עובדה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il