X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הרשות המקומית היחידה בישראל המנוהלת כחברה כלכלית מקצועית, אפשר ללא פוליטיקאים ופוליטיקה מסתבר שהברון רוטשילד הקדים את זמנו
▪  ▪  ▪
[צילום: עומר שיקלר]


היפודרום קיסריה [צילום: רשות הטבע והגנים]

החברה לפיתוח קיסריה - מודל הראוי לחיקוי
בשבוע שעבר סיירתי בקיסריה באדיבות החברה לפיתוח קיסריה. מסתבר שהברון אדמונד דה רוטשילד בעצם חידש ימיה של העיר קיסריה, שהוקמה על-ידי הורדוס כפנינה במזרח התיכון. הקרקע נרכשה על-ידי הברון רוטשילד אשר שאף לאזור תעשייתי חקלאי, המנוהל כחברה לכל דבר. למעשה, זו המועצה היחידה בישראל המנוהלת כחברה בע"מ, ללא בחישה של פוליטיקאים, אלא באופן מקצועי.
בסיור באזור ניתן לציין מספר אתרים מעניינים המומלצים לכל אחד:
נמל קיסריה
נמל קיסריה מציע למבקר נופים, טעמים ונגיעה בהיסטוריה של אחת הערים היפות והחשובות ביותר של ארץ ישראל בעת העתיקה. את הנמל מנהלת החברה לפיתוח קיסריה, שהשכילה לפתח אתר תיירותי בעל חשיבות לאומית ובינלאומית, ולשלב בו טכנולוגיה מתקדמת, בתי קפה, מסעדות וגלריות, תוך שמירה מירבית על אוצרות הטבע והממצאים הארכיאולוגיים הרבים במקום.
מלבד חוף ים מדהים, מסעדות א-לה יוון, גלריות אמנות, שקיעות רומנטיות ובריזה נעימה מן הים, מציע הנמל את האטרקציה המרכזית: מסע בזמן - חוויה תיירותית תוך שימוש בטכנולוגיה חדישה ואנימציה ממוחשבת, המציעה מפגש היסטורי המוגש בצורה בידורית ומהנה.
בנמל מתקיימים אירועים קהילתיים ואירועים הפתוחים לקהל הרחב. בשבתות ובחגים ישנה בנמל פעילות מגוונת לכל המשפחה. הכניסה לנמל ולמסע בזמן כרוכה בתשלום.
מסע בזמן - מצגת אור-קולית
האטרקציה המרכזית בנמל קיסריה, המציעה למבקר מסע בזמן, בעזרת טכנולוגיות חדישות, אנימציה ממוחשבת ומיצגים אינטראקטיביים.
חוויית קיסריה: סרט בן 10 דקות המתאר את תולדותיה של העיר קיסריה למן התקופה ההרודיאנית דרך התקופות הרומית, הביזנטית, הערבית והצלבנית, עד לימי ראשית הציונות בארץ ומפעל ההתיישבות של הברון רוטשילד.
באותו מבנה עתיק בו מוצג הסרט ניתן לפגוש פנים אל פנים את כוכבי קיסריה מכל הזמנים, שהן 12 דמויות היסטוריות בולטות, שפעלו בקיסריה במהלך השנים והטביעו את חותמן על העיר (המגולמות על-ידי שחקנים ידועים), ביניהן: המלך הורדוס (אלכס אנסקי), צאלח א-דין (ג'וליאנו מר), הברון רוטשילד (עודד תאומי), אוגוסטה הלנה (תחיה דנון), רבי אביהו (יורם חטב), לואי ה-5 (עמנואל הלפרין), סיינט פול (נבו קימחי), אימא של חנה סנש (דינה דורון) ועוד.
מועדון הגולף קיסריה
אחד המאפיינים המרכזיים של קיסריה הוא מועדון הגולף. המועדון הוקם על-ידי משפחת רוטשילד בשנת 1961 מתוך כוונה להקים מודל ייחודי של ישוב יוקרתי שבמרכזו מצוי מועדון גולף. המועדון אירח במהלך השנים ידוענים רבים, ביניהם נשיאים, ראשי מדינות, שחקני קולנוע וספורטאים רבים. המועדון מושך חובבי גולף מכל העולם ומארח תחרויות וטורנירים בינלאומיים, בראשם משחקי הגולף של המכבייה. בשנת 2007 החליטה הנהלת המועדון לחדש את המגרשים ולבנות אותם מחדש על-פי תוכניתו של אדריכל הגולף הנודע פיט דאי.
מגרש הגולף
כרי הדשא הענקיים מחולקים ל-18 מגרשים, שאורכם נע בין 500-200 מטרים כל אחד. במגרשים ישנן הגבהות חול, מלכודות חול (בשפה מקצועית 'באנקרס') ושני אגמים מלאכותיים ההופכים את המשחק למעניין ולמאתגר יותר. התחכום בתכנון של פיט דאי הופך את המגרש לידידותי עבור מתחילים ומאתגר עבור מתקדמים. המגרש משופע בצמחייה ארץ-ישראלית טבעית, ובעזרת סוגים שונים של צמחים ודשא ימקבל בשטח משחק של צבעים.
משחק הגולף
גולף הוא שילוב מדהים של ספורט מאתגר והנאה חברתית. הגולף יכול להוות קרקע פוריה לביצוע עסקים ובמקביל להוות גם זמן-איכות עם חברים ובני-משפחה. משחק גולף תקני אורך כארבע שעות, במהלכו צועד השחקן ברגל כשבעה קילומטרים באוויר החופשי.
הגולף הינו משחק ציני במיוחד, בו משחקים עם הכדור הקטן ביותר במגרש הגדול ביותר. בקצה כל מגרש - גומה, ומטרת השחקן - להכניס את הכדורים לגומות במינימום חבטות. גולף משחקים רק בשעות האור - המועדון פתוח שבעה ימים בשבוע, החל מן השעה 06:00 בבוקר ועד לחשיכה.
במועדון מלתחות, מכוניות גולף קטנות הניתנות להשכרה וחנות פרו-שופ לאביזרי גולף. הגולף, שלא כמו הנהוג לחשוב, הוא ענף צעיר, ומרבית המצטרפים החדשים למועדון הם בני 45-35. עוד על המועדון באתר: www.caesarea.com.
גולף לילדים ונוער
בשנת 2004 החלה לפעול במועדון אקדמיה לגולף, המיועדת לילדים בני 18-10 בעלי כישרון מיוחד, המיועדים להיות האלופים הבאים של ישראל. ילדי האקדמיה מייצגים את המדינה בתחרויות גולף ברחבי העולם ומגיעים להישגים מכובדים. בנוסף, לומדים כל תלמידי כיתות ה' בבית הספר היסודי קיסריה גולף במסגרת שיעורי החינוך הגופני.
שכונת הגולף
בצמוד למועדון הגולף ממוקמת שכונת הגולף, הכוללת 384 מגרשים לבנייה מיידית. שטח המגרשים הוא 600 מ"ר ודונם אחד. בשלב זה נותרו למכירה כחמישים מגרשים. הביקוש לשכונה הוא גדול ומחיר המגרשים בשכונה עלה בשנתיים האחרונות ביותר מ-50%.
חוסנו של היישוב, הניהול המוקפד על-ידי חברה כלכלית והזמינות הנדירה של מגרשים לבנייה מיידית - יכולים להסביר את התופעה. הרוכשים זיהו את הערך שבשכונה עוד טרם הסתיימה בניית מועדון הגולף החדש על-פי תוכנית של אדריכל הגולף בעל המוניטין העולמי פיט דאי. ברור לכל, כי שמו של דאי ימשוך לא רק תיירי גולף, אלא גם רוכשי מגרשים שיוכלו להגשים חלום - מגורים בסמיכות למגרש גולף שעיצב דאי האגדי.
מסעדות מומלצות
"חמנייה": החמנייה הוא בית-קפה-מסעדה חלבי כשר, אשר פונה לאנשים שמחפשים מקום עם אווירה קסומה, שירות לבבי ואוכל טעים וטרי. הושקעה מחשבה רבה בבניית מקום שיתאים לאזור בו הוא נפתח - פארק העסקים. במקום מצאנו, כאמור, אוכל כשר, חיבור לאינטרנט, שירות שליחת וקבלת פקסים, אפשרות לקיום אירועים, חדר להרצאות/ישיבות/הרמות כוסית, עיתוני בוקר כולל עיתוני כלכלה, פינות המתאימות לפגישות שקטות ולראיונות עבודה, שירות לקיחת סנדוויצ'ים, מאפים וכל מנה שתרצו בהזמנה.
מסעדת "קויאה": הבורגר-בר הוותיק והאהוב שוכן בפארק התעשיה הצפוני בקיסריה. המטבח הוותיק של קויאה מגיש כבר למעלה משמונה שנים מגוון של מנות איכות, במיוחד לקרניבורים שבינינו, עם התמחות בסטייקים מצוינים, העשויים מנתחי אנטריקוט ופילה מובחרים ושלל המבורגרים משובחים מבשר טרי, שנעשים לפי המידה המבוקשת על-ידי הלקוח עם ההזמנה. בנוסף מציע התפריט המגוון של קויאה שלל מנות-פתיחה מעולות כמו למשל: קרפצ'ו בקר - פרוסות סינטה-נא מתובלות בבלסמי, בשמן זית וברוקט, המנה מוגשת בליווי לחם. יש גם מנת עוף בבירה - 250 גרם רצועות עוף מצופות בבצק בירה, מוגש עם מלפפון חמוץ ואיולי קארי. בתפריט תמצאו גם מנות שמתאימות לילדים, סלטים מגוונים, בירה קפואה מהחבית, שתייה קלה ואלכוהול מגוון ומשובח שלא היה מבייש אף בר.
לסיכום - הביקור בקיסריה: מעניין, מרתק וטעים - פינת חמד בארץ ישראל.

תאריך:  28/06/2010   |   עודכן:  28/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנאות ותיירות בקיסריה: מודל לחיקוי לשלטון המקומי
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הלוואי על כולנו
J/S  |  28/06/10 11:09
2
לקחת דוגמה
בוביקט  |  10/10/10 11:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריה פרי
אם חשבתם כי ההפקרות נוגעת רק לתחום הפוליטי וההסברתי - טעיתם. מסתבר כי מלבד השמאלנות המגויסת, חוברת התקשורת הישראלית לגורמי השמאל הקיצוני ולקרן החדשה לישראל במסווה של יד רוחצת יד
ענבל בר-און
ח"כ נסים זאב מציע כי מי שנעצר במעצר שווא, יקבל הודעת התנצלות מן המשטרה, בתוספת הודעה על זכאותו לפיצוי    תלונות שווא הדדיות נפוצות בעיקר בהליכי גירושין
עו"ד אריאל לוין
סיפור אמיתי של איש אמיתי (אף הוא עורך-דין), על אכזבתו מהצביעות של הפרקליט שלו
עו"ד אברהם פכטר
במשפט אולמרט בפרשת ראשון-טורס חלה הפסקה דרמטית, לאור גילוי הסניגוריה שהעדה המרכזית קיבלה מהתביעה מסמך מסכם ומתומצת של העדות כדי להעיד בעזרתו, מבלי שהמסמך הועבר תחילה לסניגוריה    מבקר המדינה הגיש את דוח החקירה בנושא האזנות סתר במשפט רמון, שבו התגלו ליקויים חמורים וגם שם לא נמסר החומר לסניגוריה
מחלקה ראשונה
מומחי חברת אבטחת המידע העולמית מק'אפי נותנים מספר כללים שיסייעו לכם ההורים לשמור על בטיחות ילדיכם ברשת האינטרנט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il