X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
צעדת התמימים עולם הקלטות הנעלמות געגועי דורנר אגרה מעולם אחר חריף ביפו
▪  ▪  ▪

הפנסיונרית דורנר
מועצת העיתונות הודיעה כי היא תצטרף כ"ידידת בית המשפט" לדיון בערעור שהגישה אילנה דיין לביהמ"ש העליון על פסק הדין שקבע שהיא הוציאה לשון הרע על סרן צעיר בצה"ל, שהוצג על ידה כרוצח קר דם. זה אומר שמועצת העיתונות חושבת שבית המשפט שמצא שאילנה דיין לא שמרה בכתבתה על הגינות עיתונאית ועל החוק, טעה.
איש מחברי מועצת העיתונות הזו לא עיין בתיק בית המשפט, לא קרא את העדויות ולא בחן את העובדות. לאיש מהם אין גם יכולת לומר היכן בדיוק טעה השופט או מהו בכלל מספר התיק, ובכל זאת הם החליטו להתגייס לערעור לצד אילנה דיין בלי סייג, מה ששוב מחזק את הטענה שמועצת העיתונות הזו היא בסך-הכל קבוצת אינטרס צרת אופקים. מכסימום ועד עובדים של עיתונאים.
יוזכר שאילנה דיין היא עיתונאית רבת כוח, משפטנית בזכות עצמה המצויידת במיטב עורכי הדין במדינה ובמשאבים כספיים בלתי מוגבלים (ממעסיקיה בטלוויזיה) לנהל כל ערעור משפטי שהיא רוצה. גם לא זכור שמועצת העיתונות נחלצה לסייע משפטית לעיתונאים בודדים וחלשים בפריפריה, שעה שבית המשפט העליון לא בדיוק זקוק ל"ידיד בית המשפט" שיעזור לו לדון בערעור פשוט על הרשעה בלשון הרע.
אז מה מביא את מועצת העיתונות לבקש להצטרף לביהמ"ש העליון כ"ידיד ביהמ"ש"?
הנשיאה שלה, דליה דורנר, יוזמת ההחלטה. הלשונות הרעים אומרים שזה בגלל הקשר שלה עם אילנה דיין, אבל הסיבה פרוזאית יותר: דורנר כבר הבינה שהיא בסך-הכל הלוביסטית של העיתונאים או לכל היותר יו"ר ועד העובדים המקומי, והיא מתגעגעת כבר למקום עבודתה הקודם.

אגרה מעולם אחר

במהלך משפט על מכירת דירה נפטר אחד הצדדים ועורכת דינו מסרה על כך הודעה לשופטת תוך שהיא מזכירה לה שע"פ החוק, ברגע שהלקוח מת, פוקע גם תוקף יפוי הכוח שנתן לעורך דינו. במקרים כאלה נהוג שהשופט מקבל את ההודעה, רושם אותה כמו בקשה לדחייה, והמשך ההליך נדחה עד שהעוה"ד יוסמך מחדש ע"י היורשים. נהוג, אבל לא אצל השופטת שפרה גליק מבית המשפט לענייני משפחה ברמת גן. עליה לא עובדים.
השופטת גליק נזכרה שאם מגישים בקשה לביהמ"ש יש לשלם אגרה, והנה המנוח הזה מבקש להודיע על מותו בלי תשלום אגרה. אז היא סירבה לקבל את ההודעה.
לא הכרתי את המנוח, אבל כדאי לו לערער.

המעי הלאומי

"לא חשוב היכן אתה אוכל, במסעדה בפרי או בסטיקיה בנתניה, קוויאר במוסקבה או צ'יפס אנד פיש בליברפול" אמר לי מרקו, שהיה מלצר באשדוד, "בסוף זה תמיד יוצא מאותו מקום".
נזכרתי בו השבוע, כששוב פרצו בירושלים מהומות, הוצתה אש והותקפו נהגים במאה שערים, בגלל שמישהו בונה על קברים עתיקים באנדרומדה,שם ביפו. מנפלאות מערכת העיכול הלאומית: אוכלת חריף ביפו ופולטת אש בירושלים.

טופס מידע

אחרי שדוח מבקר המדינה סיפר על 270,000 האזנות סתר לאזרחים, במדינה בה גם כשאתה מדבר ברמקול איש לא מאזין לך, ואחרי שהמשרד הפנים עדין מנסה לחייב אותנו בתעודת זהות ביומטרית שתכיל מידע עם כל פרטי המחלות והפגמים הגנטיים שלנו חשוף לעיני כל פקיד ומחשב, נולד המהלך הבא:
מדינת ישראל מתכננת לבקש מהורים לתלמידים לדווח למשרד החינוך על מצבם הכלכלי, השכלתם, מקצועם, הכנסתם, הציוד האלקטרוני שיש להם בבית, שפת הדיבור שלהם עם בן הזוג וכד'. הכל בשם הסטטיסטיקה וכדי ש"מרכז הערכה" יוכל להשוות בין השגי התלמידים בבחינות.
זה לא משרד החינוך הראשון בעולם שעושה זאת. קדמו לו משרדי החינוך הקומוניסטים שאספו מהילדים מידע על ההורים, אבל אצלם המידע לפחות נשמר במרתפים. אצלנו כל הורה שימלא את הטופס ימצא אותו אחרי חצי שנה באינטנרט, כמידע פרוץ וגלוי לכל השכנים, כי לוקח למשרד ממשלתי חצי שנה לאסוף ולרכז את המידע שיודלף בתוך שבוע. רק בחינות בגרות מדליפים תוך שעתיים.
אז אם תראו בקרוב באינטרנט טופס שכתוב בו שלהורים יש השכלה גבוהה, אז לצורכי הסטטיסטיקה, כמובן, אתם תדעו שמדובר בעוד זוג אידיוטים שמילאו את הטופס.

לצועדים הידד

הצעדה הייתה חיבוק אחים חם למשפחת שליט והבעת תסכול כלפי הממשלה שלא השכילה לפתור את הבעיה, אבל אסור להתבלבל. גם המחבקים אינם טוענים שיש לשלם כל מחיר. כולנו מבינים את הדילמה. מי שישלם היום מחיר של 1,000 רוצחים מקצועיים תמורת חייל – מה המחיר שיסכים לשלם מחר תמורת כיתת בית ספר או מטוס חטוף? את חצי הגליל?
מותר וחובה להשמיע זעקה על כשלונה של ממשלת ישראל לאסוף במשך 4 שנים ארוכות קלפי מיקוח. גם אם נדרשת הייתה חקיקת כנסת שמותר למדינה להחזיק במאסר בלתי מוגבל כל מי שחבר בארגון טרור, אם החזקתו נחוצה לצורכי מיקוח על שחרור שבוי ישראלי. חוק כנסת, חוק יסוד שיועבר ברוב מיוחס כמתחייב, וגם בג"צ זכויות האזרח לא יתערב.
ב-4 השנים שחלפו יכולנו לאסוף ולהחזיק במאות אסירים פלשתינים שהגיע יומם להשתחרר, ולהעביר בכך מסר ברור למשפחות בצד השני: הקרן צוברת ריבית, ואם מלכתחילה יכולתם לקבל 500 אסירים לחופשי ועוד 500 היו משתחררים ממילא עד היום, אז עכשו יושבים כולם וגם 500 נוספים שהיו משתחררים ממילא. וכשנגיע ל-1,000 משפחות פלשתיניות שבניהן נותרים בכלא רק בגלל שליט, אז תראו מה זה מצעדים והפגנות אמיתיות. בעזה.

משוב השופטים

כשהופסק המשוב הציבורי של לשכת עורכי הדין על השופטים, הוקמה ועדה משותפת לשופטים ועורכי הדין כדי שהיא תבחר כלים לקיום בקרה כלשהי על שופטים. בוועדה עלו עשרות הצעות כולל שאלון, משוב, מחקר, קופסת תגובות ומה לא. בכל פעם דנים בוועדה הזו ברצינות משפטית על הסוף, והא אכן מגיע בצורת ווטו מוחלט של השופטים כל כל הצעה.
השנה התקרבו לסיכום על בדיקה שתעשה באמצעות טופס חוות דעת שימלאו הצדדים שהיו מעורבים בתיק, שיאמרו מה דעתם על שופט, יעילותו, נועם הליכותיו ותבונתו. כמו שממלאים טופס חוות דעת במלון או במטוס אל על.
הפעם השופטים לא התנגדו להצעה, רק העמידו תנאי קטן: שיפרסמו לציבור רק את התוצאות הטובות ביותר. רק את שמות השופטים שכל עוה"ד שיבחו אותם, ואילו את התוצאות לגבי השופטים הבינוניים, הגרועים והגרועים מאד יגנזו ולא יפרסמו לעולם.
תראו כמה יפה עולה השת"פ בין שופטים ועורכי דין: התחילו כוועדה לביקורת וגמרו כועדת פרס ישראל וכינור דוד.

עולם הקלטות הנעלמות

גם במשפטו של קובי בן-גור, מנאשמי משפט המיסים, נתגלה באמצע המשפט שיש קלטות מעקב, צילמים והאזנות סתר שהפרקליטות לא העבירה לסנגוריו. קורה. לפעמים. בעצם כמעט תמיד.
השופט, כמצופה, נזף קלות בפרקליטות אבל המשפט ממשיך. בדיוק כמו בשאר המשפטים שבהם, גם כשהוכח שהפרקליטות הפרה את החוק ופגעה בזכויות הנאשם, ביהמ"ש עשה לכל היותר נו-נו-נו לפרקליטות, והמשיך במשפט.
וזה יחזור וימשך ויחזור על עצמו עד ליום בו נכניס את שיטת המושבעים. 10 או 12 אזרחים רגילים ידעו להבהיר לפרקליטות בתוך 5 דקות מה יעשה לתביעה שמסתירה מסמכים מהאזרח. תנסו ותופתעו לגלות כמה זה יעיל.

תאריך:  09/07/2010   |   עודכן:  09/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 21 ] מוצגות  [ 21 ]  כתוב תגובה 
1
עוד אגרה מעולם אחר
נגע בעיר  |  9/07/10 18:32
2
ממש זעזוע : המסר על דורנר.
למר פריצי.  |  9/07/10 19:21
 
- יש כתבה ב"מקור ראשון" אתמול
BlKs  |  10/07/10 15:49
 
- תודה.בקשה ושאלה.
שלום רב לך.  |  10/07/10 19:09
 
- קראתי עתה: ב'גלובס' ו 'הארץ'.
שלום לך.  |  10/07/10 19:52
3
ביבי הפקיר את הפרקליטות לשמאל
ביבי זה שמאל  |  9/07/10 19:29
4
פריצי אתה טועה
יולה  |  9/07/10 21:21
5
הביזיון,הקצף והחרפה...
חפטליהו  |  9/07/10 21:56
6
שתים שאלות
אביתמר  |  9/07/10 22:09
7
במשט היו בכירי פליסטנאים וחמאס
שושפרי  |  10/07/10 02:16
8
כל מילה במקום- יפה טענת
מרק_טווין  |  10/07/10 02:53
9
מסורת לא משנים כך סתם...
מינלי  |  10/07/10 03:18
 
- על מעללי בג"ץ והפרקליטות נשלם
כלנו בקיום הלאומי  |  10/07/10 07:14
10
זו לא העסקה
ע.ג4  |  10/07/10 06:43
11
דורנר! כגימלאית הסירה את המסכה ל"ת
גורג  |  10/07/10 11:21
12
דורנר ??? מושחתת כמו כולם ! ל"ת
סדומי ועמוראי  |  10/07/10 13:35
13
משוב השופטים
עידן סובול  |  10/07/10 14:49
14
פרצוף הליצן שמופיע בראש הכתבה
רוקד עם ליצנים  |  10/07/10 14:59
15
על מעלילי הוצאה לפועל
על מעללי  |  10/07/10 15:25
16
מאתים לנשיאת מועצת "האתרוגים" ל"ת
ישע  |  10/07/10 17:29
17
היש 'אתיקה' ל'עליון' בדימוס ?
למי שיודע עו"ד...  |  10/07/10 19:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס שלו
יש הטוענים שניתן להסתפק בהיקף התעסוקה הנוכחי בתעשיה בפריפריה, אך תהיה זו טעות חמורה לחשוב שניתן לעשות זאת ללא השקעות    על הממשלה להחליט אלו תהליכים חיוביים היא מעוניינת להאיץ ולחזק - חיזוק היצוא התעשייתי מהפריפריה חייב להיות אחד מהם!
דודו אלהרר
ל"שומר מסך" במחשב איש אינו זקוק ודומה שכל שומר מסך משעשע רק את עצמו    גם כך תוכניתו של אמנון לוי בערוץ 10, שבחרה הפעם לעסוק בחנן גולדבלט    השידור וּמועדו נבחרו רק בשביל לאיים על השופטים לבל יעזו לגעת בהרשעה    רשעות לשמה!
ענבל בר-און
ביה"ד לעבודה מכיר ברפואה אלטרנטיבית    ביהמ"ש המוחוזי שולח נער לרפואה הטיבטית    רוחניות בביהמ"ש? לא - אלו הם רק 'עקרונות היסוד של השיטה'
אלעזר לוין
יזם הנדל"ן הוותיק שהקים עם יולי עופר פרויקטים במזרח אירופה רוכש חברת-שלד בבורסת ת"א כדי להשקיע בארץ    קונסול-הכבוד של מונטנגרו בראיון עיתונאי ראשון
איתן בן דוד
בעת האחרונה, אני חש בניצנים של שינוי בגורמים המעצבים את דעת הקהל    ייתכן שההכרה שמחלחלת לכולנו, אנשי ימין ושמאל כאחד, היא שהמאבק הלאומי שלנו בארץ רחוק מלהסתיים ומי שחשב שאנו קרובים להיות "כמו כל המדינות" התבדה וגילה שלפנינו עוד שנים רבות בהן נצטרך להגן על אחיזתנו בארץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il