X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אסד במתקפת השלום וההסברה המוצלחת שלו בעולם, כבש גם את לבבות התבוסתניים בהארץ, על צמרת מערכתו ושלל פרשניו המתנבאים כולם בקול אחד. גם בנושא הגולן
▪  ▪  ▪
אסד. פיו מוציא מרגליות של שלום אך ידיו אוגרות נשק מתקדם [צילום: AP]

הם מאוהבים. הם נשפכים. הם מהללים. הם קושרים כתרים לראשו, משבחים את כמיהתו לשלום, לסיום הסכסוך, כביכול.
אחרי שהצדיקו את כל תביעות הפלשתינים והחמאס, הצדיקו את אבו-מאזן ופיאד, חירפו וגידפו - ומוסיפים לעשות כן - את ממשלת ישראל, ביקרו את אי-נכונותה לעשיית ויתורים ואי העלאת תוכנית שלום משלה, הם מציגים את אליל-השלום החדש שלהם: בשאר אסד ("אריה" - בעברית).
הם - הפובליציסטים של עיתון הארץ, עיתון השמאל הקיצוני, עיתון שרוב מאמרי הדעות שלו, החל במאמר המערכת וכלה במגוון של שמות, מהם חברי מערכת ומהם אורחים-לרגע, מוקדשים לניגוח הממשלה בישראל.
תמצאו מעל דפיו את הנימוקים הטובים ביותר מדוע אין ללמד בבתי הספר מסורת ומורשת, מדוע הפרופסורים הקוראים להחרמת האקדמיה הישראלית (ובה בעת להוסיף ולהתפרנס ממנה) - צודקים, סיפורים למכביר על התושבים הערביים (סליחה - הפלשתינים; סליחה - העם הפלשתיני) של יו"ש (סליחה - הגדה המערבית הכבושה) שנתונים, אבוי, למכבש של התעמרות ורדיפה, דיווחים אוהדים על העימותים עם חיילי צה"ל בנעלין ועל מאבקי "מחנה השלום" בכוחות הביטחון בשייח-ג'ראח.
סופרים שמייחלים להכרה בינלאומית, ואולי אף לפרס נובל ולפרסים אחרים, מקבלים בהארץ אינטשים רבים בעמוד הראשון מתחת ללוגו העיתון, על חשבון כותרת חדשותית-עניינית, כדי להגג על המצב המתדרדר באזורנו, באשמת ישראל כמובן.
לדידם, ישראל היא הנושאת האחת והיחידה באחריות לקיפאון, משום שאינה נענית לכל הדרישות, שקודמיו של נתניהו כבר נענו להן. איך אמר לא מכבר אבו מאזן: "במו"מ עם אולמרט ולבני נותר ויכוח רק על מספרם של הפליטים החוזרים"...
אז נכון, אפשר לקרוא בהארץ - בדלילות רבה - גם את מאמריהם של משה ארנס, ישראל הראל וקרני אלדד. מאמרים שהם על תקן של עלי תאנה כנגד גדעון לוי, עקיבא אלדר, עמוס עוז, עמירה הס, גבריאל שפר, דוד גרוסמן, יואל מרקוס ואחרים, שמדי יום ביומו מספקים תחמושת לתועמלנים הפלשתינים.
מה רוצה בעצם הארץ? - שממשלת נתניהו תוותר. שתעשה לכל אורך החזית ויתורים עד להסגתנו המלאה לקווי 67, כולל חלוקת ירושלים. במערכת העיתון אין מבינים שהממשלה הנוכחית קמה, כדי להוביל מהלכים שונים ממהלכי הנסיגה החד-צדדיים של שרון. ממשלה שקמה בהכרעה דמוקרטית.
גם אם כמה מחבריה (מ"העבודה" המנוחה) נוטים יותר לכיוונו של הארץ, אין להם ברירה אלא להסתגל לקו שמוביל העומד בראשה, אם חפצי תיקים המה.
אפילו אבו-מאזן כבר "ויתר" לנו על הכותל המערבי. לא כן הארץ. לא כן רוב הפובליציסטים שבשירותו. הן זהו הקו שמוביל דב אלפון, העורך הנוכחי שמעסיק כידוע גם אחד, אורי בלאו. מה נתניהו נותן הטון בממשלת ישראל, אלפון נותן את הטון בהארץ. מעניין מי מהם ימצמץ ראשון...
הזכרנו בפתח הדברים את נשיא סוריה. והנה אפילו פרשן מדיני הוגן יחסית, אלוף בן, מכנה את בשאר אסד מעל דפי הארץ - "שכן הוגן". מילא המזרחן משה מעוז, שמצדיק מאז ומתמיד את דמשק בכל תביעותיה לגולן. בזה אין חדש. מילא גדעון לוי, שכל נקודת מבטו היא פרו-ערבית עקבית וטוטאלית. אבל אלוף בן פרשננו?
האין בן מבין את תרגיל הולכת השולל של הנשיא הסורי? כלום על שלום הוא מדבר, האריה הצעיר? אומנם כן, זו המילה השגורה בפיו בימים אלה. אבל מאחוריה מסתתר יעד אסטרטגי ברור: שיבה סורית אל מימי הכנרת, פירוק ההתיישבות היהודית המפוארת הגולן והחזרת צבאו אל מורדותיה המערביים של הרמה.
ובינתיים - בעוד פיו מוציא מרגליות של שלום, ידיו אוגרות נשק מתקדם, מצטיידות במאגרי טילים, ש"יכסו" בבוא העת, כך המומחים, את רוב שטחה של ישראל, ויכסחו את רוב אוכלוסיה. כן, גם בבועה התל אביבית. אספקת נשק קבועה מגיעה מאירן ומסוריה גם אל חיזבאללה שבדרום לבנון. כמובן - למטרת שלום...
אותו אסד לא יציג תביעות דומות לשכנתו הצפונית, טורקיה, שגזלה מסוריה את חבל אלכסנדריה הרבה לפני שנולד ולפני שאנחנו שיחררנו את רמת הגולן. הוא ישתף פעולה עם טורקיה בדיכוי העם הכורדי. הוא יצדיק את הפרובוקציות של ארדואן נגד ישראל ואפילו יאמר, ספק ברצינות ספק בצחוק, כי חשוב שטורקיה זו, המתאסלמת ומתחרדת, תמשיך ל...תווך בין דמשק לירושלים.
מתווכת לדבר עברה - דהיינו להסגת ישראל מכל "השטח הכבוש" ברמת הגולן ולסיכון ממשי של עתידה וקיומה.
הנה כי כן, אסד במתקפת השלום וההסברה המוצלחת שלו בעולם, כבש גם את לבבות התבוסתניים בהארץ, על צמרת מערכתו ושלל פרשניו המתנבאים כולם בקול אחד. גם בנושא הגולן.
מעל דפי עיתון זה לא תמצאו את המשפט הברור והפשוט, האומר: הולכים למו"מ לשלום עם סוריה בלי תנאים מוקדמים. רק סביב שולחן המו"מ הישיר ילובנו כל חילוקי הדעות, יועלו לדיון נוקב כל העמדות המנוגדות, בניסיון להגיע לפשרה כלשהי.
התביעה הסורית מישראל שתצהיר מראש על נכונותה לנסיגה מוחלטת מהגולן תחילה, איננה מירשם לשלום אמת. היא מירשם למו"מ על עצם קיומה של המדינה היהודית. לשמחתנו, אלה שתומכים בעמדה זו, שמתפתים להאמין לזמירות השלום המדומה מדמשק, שהארץ משמש להם שופר, הם מיעוט בתוכנו.
כדאי להזכיר לחברים מזלמן שוקן 21 בתל אביב את אמירתו האלמותית של דוד בן-גוריון על המוצר שהם מפיקים, כי הארץ היה תמיד בעד הממשלה - אך רק עד 1948. היום אמירה זו נכונה יותר מתמיד.

תאריך:  13/07/2010   |   עודכן:  13/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מאוהבים ב"אריה" הצעיר
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
מאמר נכון אבל לא מחדש דבר
רוניבמבה  |  13/07/10 16:40
2
מה אתה מתלהב מאלוף בן? שכחת?
מה אמר על נסראללה  |  13/07/10 19:23
3
אכן,אלו הם פני הדברים בדיוק. ל"ת
פלא יועץ  |  13/07/10 22:09
4
מאוהבים
חיים מהדרום  |  14/07/10 11:16
5
כתבה פשוט מדויקת. ל"ת
הדרל  |  14/07/10 19:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יריב מוהר
העובדה שכלום לא מוסדר באופיה של המדינה מובילה לכך שגם אין קווי יסוד    לוואקום הזה נכנסים ארגונים ותנועות שמנסים לנסח כללים במקום בו נמצאים דפוסים נגררים או הסדרים זמניים
עו"ד יוסי דר
הילד אמיר בלחסן, שהפך צמח בעקבות תאונת פגע וברח, אינו מוגן    בגזר הדין שניתן לדורסיו, הנצחת העוול היא שם המשחק
איתן קלינסקי
"גרילת תרבות" מתגייסת לפעולה נגד החלטת הממשלה שלא להעלות את שכר המינימום    שירה עברית ללוחמה במצוקות חברתיות
עליס בליטנטל
סיפור שקיעתה של האונייה טיטניק בסטודיו ניסן נתיב ת"א
יוני בן-מנחם
הרשות הפלשתינית נערכת בתיאום עם הליגה הערבית לדרישת ממשל אובמה לחדש את המשא-ומתן הישיר עם ישראל    הליגה הערבית תציב תנאים וחישוקים למו"מ שאמור להתחיל בחודש ספטמבר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il