X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  ספרים
ביקורת לספר "אמת אחת ולא שתיים", בהוצאת יאיר ע"ש אברהם שטרן תשס"ח 2008
▪  ▪  ▪
תמונת כריכת ספרו של עו"ד יעקב חרותי "אמת אחת ולא שתים"

הספר "אמת אחת ולא שתיים" הוא שילוב של אוטוביוגרפיה וסקירה של אירועים מתקופת מלחמת העולם השנייה, מלחמת השחרור, התקופה שלאחר הקמת המדינה, ההתנחלויות מאז תחילתן ועד ימינו אלה.
במישור האישי מתאר המחבר, עו"ד יעקב חרותי, את ילדותו ובחרותו בשכונת ברנר, שכונת צריפים שהייתה מאחורי מגדל שלום, לימודים בגמנסיה הרצליה המיתולוגית שהבניין שלה עמד על המגרש עליו בנוי היום מגדל שלום. וקורות חייו מימי מחתרת הלח"י בה היה חבר ועד היום כעו"ד מן השורה.
סיפורו האישי של חרותי משתלב עם התקופה שקדמה למלחמת השחרור, המלחמה, והתקופה שלאחריה. חברות בלח"י, השתתפות בפעילות בישראל, מעבר לאנגליה בשנת 1947 לצורך פעילות של פגיעה באנשי צבא בריטים אשר פעלו בארץ והרגו חברי מחתרת - כל אלה היו במסגרת המחתרתית של ארגון הלח"י.
המטרה החשובה של השהייה באנגליה הייתה תכנון התנקשות בשר ארנסט בווין, אשר לא יצאה לפועל עקב ביטול המשימה ופגיעה בקצין בריטי אשר הואשם ברצח איש לח"י צעיר.
חרותי חזר לארץ והשתתף בקרבות תש"ח בירושלים עד תום המלחמה. לאחר מכן שירת בצה"ל במצ"ח. היינו חושבים שהחייל המשוחרר יחזור לחיי האזרחות ויתחיל את החיים לבניית קריירה אישית, אולם יתוש המחתרת שעקץ את חרותי בתקופת המחתרת המשיך לעקוץ.
חרותי חזר לפעילות שבתקופת המחתרת נחשבה לגיטימית אצל חלק מהיישוב היהודי, אולם לאחר הקמת המדינה נחשבת לעבירה פלילית על-פי חוקי המדינה. חרותי הפעיל מטען נפץ בשגרירות רוסיה בשדרות רוטשילד כמחאה על פעילות הדיכוי ברוסיה ועלילת הרופאים היהודים שהואשמו ונשפטו בעבירות של בגידה. לאחר שהורשע בדין, זכה לחנינה. כמה שנים לאחר מכן, בשנת 1958, בעקבות רצח ישראל קסטנר, נעצר חרותי בחשד לחברות בארגון טרור. הוא זוכה מאשמה זו אך הורשע בהוצאת דיבה ונידון לשנה וחצי מאסר. בזאת תמה תקופת "המלחמה הפרטית של חרותי".
לאחר מלחמת ששת הימים השתלב חרותי בעבודה משפטית אידיאולוגית ועסקות לביצוע עסקות רכישת מקרקעין בגדה המערבית, והיה מעורב בעסקות שבעקבותיהן הוקמו היישובים אלקנה, גבעת זאב ושערי תקווה.
עיצוב העטיפה של הספר "מסגיר" את משנתו של חרותי בנושא "מלכות ישראל"; המפה הכוללת את שטח ישראל, הגדה המערבית וירדן בסגנון "שתי גדות לירדן זו שלנו זו גם כן".
הספר מעניין לאו-דווקא עקב התורה שהוא מבקש להפיץ - כינונה של מלכות ישראל מהפרת ועד לחידקל. אפשר לא להסכים עם המשנה הזאת וליהנות מקריאת הספר.
מצאתי עניין רב בסיפורים האחרים, המפגשים האישיים עם אנשים שחרצו גורלות בתולדות המדינה, כמו איסר הראל שהיה אבי קהילות המודיעין בישראל, רפול בפעולתו כפוליטיקאי, רחבעם זאבי ויצחק שמיר... סיפורים מרתקים על ההיסטוריה של התפתחות המדינה שבדרך בתקופת המנדט הבריטי, והימים הראשונים בשנת הקמת המדינה ומלחמת תש"ח. הקמת כוחות הביטחון הראשונים ("הנוטרים-גאפירים") ופעילויות הלחימה של לח"י , האצ"ל וההגנה. כמו-כן, אירועים דרמטיים שאירעו לאחר הקמת המדינה.
מעניין לקרוא על שכונת ברנר שהייתה שכונת צריפים ליד רחוב יצחק אלחנן מאחורי מגדל שלום. שכונה שבה גדל חרותי וחיו בה אנשים ידועים מהיישוב הישן כברוך אגדתי שהיה ידוע כאמן בוהמי ואהוב.
הסיפורים האחרים הם העושים את הספר מרתק ומעניין במיוחד לאנשים שלא הכירו את התקופה שקדמה להקמת המדינה ואת הימים הראשונים של המדינה שבדרך והתקופה שבין סוף מלחמת תש"ח למלחמת ששת הימים.
חרותי, כעורך דין פעיל ומצליח, הביא מידע מעניין על תולדות מקצוע עריכת הדין, וסיפר על משפטים שדווחו בכותרות העיתונים בעמודים הראשונים. תיאור מפעל ההתנחלויות מעניין לקריאה ומאפשר להבין כיצד הגענו עד הלום, למציאות מורכבת ומסובכת העומדת ברומה של העשייה הפוליטית של ימינו.
הספר כתוב בלשון קולחת ומהירה ואף כולל אינדקס המאפשר לקרוא קטעים לגבי נושא או אישיות המעניינים את הקורא. כפי שנאמר, גם מי שחולק על משנתו של חרותי, ייהנה מלקרוא בספר זה.

תאריך:  15/08/2010   |   עודכן:  15/08/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המלחמה הפרטית של עו"ד יעקב חרותי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אדלינה קליין
סקירה על ספר השירים "בגבורותי", מאת שלמה דוד, הוצאת קישון - תש"ע
ציפורה בראבי
על מנהג יפה אחד ומיוחד לומדים בספר "סיפור כתוב במניפה": חברות לכל החיים    ההכרה בצורך בחברות בחברה הסינית מפתיעה
אדלינה קליין
על ספר שיריו החדש של המשורר והסופר שלמה דוד - "שפתי אומרות שירה"    הוצאת "קישון", חיפה, תש"ע
מניה הרמן
סקירה מקיפה על ספר שיריה הדו-לשוני של אדלינה קליין - "שמש חומות"    הוצאת "ביצרון", ירושלים 2009 - תש"ע
הרצל חקק
הרצל חקק כותב על ספרו של חיים ברנדוין - "מגן בעדן עד עיר ומלואה", הוצאת כרמל, 316 עמודים. אספה וערכה: מרים ברנדוין    חקק מוצא בספר סימנים של זהות יהודית וכתיבה של יוצר שניסה להבין את המתח בין הגאולה לבין שברה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il