X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
הנמר האסייתי (ואין הכוונה לברוס לי) התאהב בי מבצע פיגועי דקירה קטנים אך מציקים, ולטווח הארוך מסומן כמי שיפיץ מגיפה
▪  ▪  ▪
[צילום: המשרד להגנת הסביבה]

"תגידי, חזרת בתשובה?", מודאגים מכריי החילונים, כאילו הידַסְדֵסוּת היא מחלה וירילית אלימה התוקפת את תאי השכל הבריאים, מוצצת את לשדם ומותירה את קליפת המוח ריקה מעֵרכי הישראליות הנאורה (איקאה, דליה דורנר וצביקה הדר). מאז שעברתי לחצאית ארוכות, סנדלים עם גרביים וחולצה רכוסה עד הגרוגרת הם חוששים שנכבשתי בקסמי ספורט האקסטרים של הנפש הקרוי 'התחזקות'. "בטח התקרבת כל כך לקב"ה, שאת מרגישה בנוח לקרוא לו קובי", התפייט אחד ממכריי.
אם הייתי ממיתה עצמי באוהלה של התחזקות - הייתי מוודאת קודם שהאוהל מרושת, כך שהיתוש האלים הקרוי 'נמר אסייתי' לא יכול לחדור לתוכו. כל מפגש עם סעפת היניקה של יתוש זה מחולל בעור האנושי שינויי טופוגרפיה מרחיקי-יופי, שכן עקיצותיו גדולות יותר ומציקות יותר.
עוד בשלהי החורף, הרבה לפני שדרקון הקיץ בוקע מהביצה ומתחיל לירוק אש, יתוש זה עושה פרו-ורבו. כעת, כאשר הקיץ כבר בעיצומו, אפשר לומר שהאוויר מורכב משלושה יסודות: חנקן, חמצן ונמר אסייתי. אינני היחידה הסובלת מנחת זרנוקו של הערפד המעופף, אך אני בין המעטים היודעים שהוא אינו גזירת טבע. את הבעיה הדמוגרפית של 'הנמר' ניתן להדביר בקלות: יש לוודא שאין בסביבתנו מים שעומדים למעלה משלושה ימים (כלומר, אין בעיה בהצבת קערות מים בעבור חתולים/ציפורים, ובלבד שהמים מוחלפים).
איך זה קשור לטור טלוויזיה? אני קוראת למשרד הבריאות להפיק בדחיפות (ויפה אתמול אחד קודם) תשדיר הסברה שילמד את הציבור כי היתוש מקנן בכל מי אפסיים, כמו צלחת עציצים או דלי שנותרו בו מי ספונג'ה. משרד הבריאות צריך להפיק את התשדיר משום שהיתוש אינו רק מטרד אסתטי, אלא סכנה לציבור. מומחה חרקים אחד ניסה להסביר זאת ללונדון וקירשנבאום: "הנמר האסייתי עלול להפיץ מגיפה בישראל. אני די בטוח שזה יקרה. זאת רק שאלה של זמן", התריע הדוקטור. אך לונדון וקירשנבאום רק געו בצחוק. השמות האקזוטיים של הווירוסים שהיתוש עשוי להפיץ הרסו אותם.
זאת ועוד: הטלוויזיה מלמדת ללא הרף את הציבור הבלים, הבלי זוטא ושיקוצי הבלים. במיוחד תוכניות הבוקר, שלא חדלות ללמד את הצופים כמה חשוב להכין קרפצ'ו ולעשות לבית סטיילינג. מדוע לא להשתמש בטלוויזיה, לשם השינוי, ככלי לימודי חיובי?
יש שלושה בתי עסק שהנמר האסייתי מחבב במיוחד: פנצ'ריות (בגלל המים בצמיגים), משתלות (תחשבו לבד) ובתי קברות (בגלל מי האגרטלים). רצה הגורל, ואני גרה מול פנצ'רייה, משתלה ובית קברות. אם משרד הבריאות לא יתחיל בקמפיין הסברה לציבור, איאלץ לשכור אשקובית ביהודה ושומרון, כי לשם היתוש עוד לא הגיע. וביו"ש, כך שמעתי, האוויר התנ"כי היבש והצלול מורכב משלושה יסודות: חנקן, חמצן ונבגים של התחזקות.

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  22/08/2010   |   עודכן:  22/08/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 דליה דורנר  צביקה הדר
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משיכה חד-צדדית
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כתבה משובחת ונכונה
דרור111  |  23/08/10 17:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חגי עמוס
ההחלטה האסטרטגית של אירן היא להשתמש בלבנון, סוריה ועזה, כבמחבלים מתאבדים בישראל. תוך שבועיים לבנון תפתח במתקפת טילים קשה בכל החזיתות בישראל. העורף יפגע אנושות בעיקר בתל אביב    סוריה תהיה זו שתתקוף את ישראל בטילים בעלי ראשי נפץ לא קונבנציונליים
יואב יצחק
החשד כלפי בניהו כאילו הוא שהדליף את המסמך לאברמוביץ', הופרך    בניהו חתר במשך חודשים תחת שר הביטחון אהוד ברק, במטרה לטרפד מינוי אלוף יואב גלנט לכהונת הרמטכ"ל    חתירה תחת שר הביטחון עלולה לעלות כדי עבירה פלילית של הפרת אמונים
ענבל בר-און
הכנסת ה- 18 הקימה צוות בדיקה פרלמנטרי לבחינת אגף שיקום נכים במשרד הביטחון    צוות הבדיקה הניב מספר הצעות חוק
נטע אלכסנדר
במלאת שנה להתאבדותו של מי שהיה פעם הראשון בבידור, נטע אלכסנדר מצביעה על הקשר שבין מותו לתרבות הריאליטי והאינטרנט הזולה והזמינה שבאופן אירוני, קיבלה תוקף אמיתי ורלוונטי דווקא בעקבות סיקור הפרשה
טובה ספרא
שרון, ליפקין-שחק ואחרים הם בני מזל דגים שכיהנו בצמרת צה"ל. גם אשכנזי הוא בן המזל - מקריות?    משבר מלחמתי או אסון טבע נוסף?    כלכלה: האם ארה"ב תמציא את הגלגל מחדש?    תמונת הכוכבים לשבוע 27.8.10-20.8.10
רשימות נוספות
לא אקטואלי  /  עדי ארבל
שואלים את אדוארד   /  אדוארד אטלר
עיר עם ועדת אכלוס  /  אלישיב רייכנר
זרועו הארוכה של הנשיא  /  אריאל שנבל
דמוקרטיה בשקיעה  /  מוטי קרפל
על ספסל המאשימים  /  פזית רבינא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il