X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
דודו טופז היה סוג של דוריאן גריי, גבר מבוגר בעל חזות צעירה, מתבגר עם ראש של נער ישראלי טיפוסי שובב, חוצפן שלא פעם "חצה את הגבול" בהתנהגות בטעם רע
▪  ▪  ▪
דודו טופז. שילם את חובו [צילום: פלאש 90]

אני מבינה שדעתי שתובע כאן בעניין היחס לדודו טופז המת היא דעת מיעוט בקרב אנשי התקשורת והאינטלקטואלים בישראל. ראיתי איך תקפו האדונים לונדון וקירשנבאום, שאני אחת הצופות הנאמנות בתוכניתם, את ננסי ברנדיס, על שהעיז להודות שהוא יופיע באירוע הזיכרון המצומצם שהתקיים בצוותא, ביום ששי האחרון. ברנדייס אמר שהוא חייב לדודו על העזרה שהושיט לו כאשר היה עולה חדש וציין כי דודו עזר במהלך חייו לאמנים ולאנשים רבים בכל תחום. לונדון וקירשנבאום תקפו את ברנדיס בזלזול ובלעג, בטענה כי הוא יכול לקיים אזכרה לדודו בצנעא, יחד עם בני המשפחה אבל איך הוא מעז לעשות זאת במסגרת אירוע של אמני ישראל המאוגדים.
בישראל של היום, שנה לאחר מותו של דודו טופז, רוב האנשים הכירו את האמן-בדרן-שחקן הפופולרי. שנים היה טופז חלק מהפולקלור הישראלי, הופיע באלפי תוכניות, הצחיק, יצר פורמולות בידור בוטות ומצליחות, נתן הזדמנות לדור הנוכחי של בדרני ישראל להופיע לראשונה בתוכניותיו, אהב את עצמו, אך היה איש נדיב, פטריוט ואב נפלא. בקיצור איש שנוי במחלוקת שגרם לצופי טלוויזיה רבים מאוד שעות של הנאה. דודו היה גם שנואם של מבקרי האמנות והטלווזיה, אך אהובם של בעלי רשתות הטלוויזיה והמפיקים שהוא היה להם מכרה זהב.
דוריאן גריי
דודו טופז היה סוג של דוריאן גריי, גבר מבוגר בעל חזות צעירה, מתבגר עם ראש של נער ישראלי טיפוסי. שובב, חוצפן שלא פעם "חצה את הגבול" בהתנהגות בטעם רע. היו שאהבו אותו והיו ש"לא סבלו אותו". רבים נטרו לו על כי התחתן עם כל אחת מנשותיו לחמש דקות בערך ועל כי שלשת הילדים שנולדו לו מנשים שונות היו בניו האהובים לכל דבר. יש דברים שלא כולם מעיזים לעשות ודודו, שלא הייתה לו בעיה להעיז, עורר אנטגוניזם, בין השאר בענייניו עם נשים (רבות). לדודו היו הרבה חברים, חלקם היו חבריו לתקופות קצרות, אחרים חברים לשנים. הוא ידע לבלות, אהב לנסוע בעולם, היה נדיב וחילק גם לאחרים. חברים או לא חברים.
השנים הרעות
אין מה לחזור ולספר את מה שכולם יודעים בעל פה. מה קרה לדודו? אולי יצא מדעתו, איבד חלק משפיות דעתו והפך מן הרגע שנדחה ממקומו בצמרת לנוקם ונוטר, אלים, מלא מרירות ושנאה. ראיתי לא מעט אנשים שפוטרו מעבודתם בגילאי חמישים או ששים שחייהם השתנו לבלי הכר, הפכו ממורמרים, מושפלים, מפוחדים ואבדו את כבודם העצמי וביטחונם העצמי שעמלו עליהם כל חייהם. נכון, לא כולם שלחו "שכירי-חרב" להכות ולפגוע בשונאיהם. דודו כן.
עקבנו אחרי הסיפור, צקצקנו בלשוננו על דודו האלים, החצוף, חצי-רוצח, אגואיסט, נבל, בן זונה, למי הוא חושב את עצמו וכו. ראינו אותו בבית המשפט כשמשון שנקצצו מחלפותיו, כאחרון הפושעים.
כל המדיה לא חדלה לטחון ולחפור בפרשה, מנאצת את הפושע, מתארת את כל הספקולציות של עונשו הצפוי של דודו, על חייו העתידים בכלא לשנים ארוכות, על ילדיו ובני משפחתו, על אחיו שגילה מסירות אמיתי של אח כלפי אח בצרה וכו. ריכלנו בלי סוף וראינו כל תמונה שהצליחו לצלם צלמים רשמיים או פאפארצי, מסביב לביתו, נשותיו לשעבר, ילדיו, קורבנותיו וכו. בינתיים בעודנו מצקצקים ומדסקסים החליט לו דודו על גובה העונש. דילג על בית המשפט, על פסק הדין וגזר הדין. תלה את עצמו בדרך לא דרך בחדר השירותים של בית המעצר.
התאבדותו של דודו טופז הייתה לדעתי נקיטת עמדה של המתאבד שקבע את עונשו על חטאיו (הוא גם התנצל ללא סוף בבית המשפט). זה שדודו לא ישב 25 שנה בכלא אלא נטל את חייו במו ידיו הוא בעיני הצהרה של "שילמתי את חובי לחברה". האיש כבר מת, כולם ניאצו את שמו, חבריו ה"טובים" לא הופיעו להלוויה ולא ל"שבעה". הבון טון היה להזדהות עם נפגעי דודו ולהפגין את התיעוב לאיש המצליח לשעבר.
רבותי, אני מזכירה שוב. האיש כבר מת במו ידיו. מי שנפגע ממנו זכותו לשנוא אותו עד תום כל הדורות, אבל מי שאהב אותו 30 שנה של הצלחה, מי שהיו חברים שלו מילדות, או מנעוריו או מכול השנים בהם היה חבר טוב, שחקן מצליח ואיש נדיב, זכותו לזכור את השנים האלה בחייו, להמשיך לנצור את שמו ולזכור בצער את הפשעים שביצע בסוף ימיו. כדאי לזכור שהתאבד גם מבושה וצער ובטח גם משברון לב.
קצת חמלה רבותי. מספיק להיות נוקמים ונוטרים בדודו טופז שמנסה, כבר שנה ללא הצלחה, לנוח בשלום על משכבו.

תאריך:  28/08/2010   |   עודכן:  29/08/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 דודו טופז / Dudu Topaz
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
היחס לזכרו של דודו טופז
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
נאה דרשת!!
מה זה משנה??  |  28/08/10 23:45
2
יש אור בקצה המנהרה
איילין   |  28/08/10 23:54
3
תודה לך!
שני זהבי  |  29/08/10 00:50
4
אפילו אנו סלחנו לו!
צ'ח'צ'ח' ספרדי  |  29/08/10 04:12
5
הראש של דודו
רן  |  29/08/10 09:27
6
כתבה יפה ומרגשת
גלית בכר  |  29/08/10 12:54
7
לזכור ולא לשכוח את קורבנותיו
רון47  |  29/08/10 14:11
8
מסכים.
אלכס נ.  |  29/08/10 14:53
9
למרות הכל מגיע לדודו
.פולסיסט  |  29/08/10 19:19
10
שולה כל הכבוד כל מה שכתבת
רחלי מימון  |  29/08/10 23:15
11
חמלה
המצטערת  |  24/02/11 12:43
12
כתבה יפה מאוד ל"ת
עמוס שנער  |  29/02/12 01:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יאיר דקל
אין גוף עולמי אחד, שמארגן את הפעולות נגד ישראל    ישנם גופים נפרדים, המשתפים פעולה מפעם לפעם    התוצאה הקשה מתגלה גם ביצירת דעת קהל עוינת עד שונאת לישראל
מיכאל טפליצקי
אמצעי התקשורת משמשים כלי שרת בידי ארגוני שמאל קיצוני להפצת שקרים בדרך מתוחכמת
אריה פרי
לאחרונה מרבים אמצעי התקשורת לשטוף את מוחנו על "הפתרון המוסכם" של מדינה פלשתינית בגבולות 67 עם תיקוני גבול קטנים    רבותיי, מתי תתפכחו ותבינו כבר כי הפלשתינים לא רוצים מדינה, הם רוצים לסלק ולהשמיד את היהודים באזור ותו לא    ומדוע הופך צה"ל מצבא הגנה לישראל לצבא הסבר פניך לתייר
עפר דרורי
שיא הצביעות היא של שר הביטחון ונשיא המדינה "שגילו" את הבעיה רק ברגע שהתקשורת העלתה אותה מדרגה, אה כן הם לא לבדם, גם שרה איתם...
יצחק ג'קי אדרי
מכתב גלוי לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הפנים אלי ישי    אנו מחויבים כאזרחים לדרוש מהממשלה לפעול למחיקת כתם "העבדות המודרנית" מעל מדינת ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il