X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
אולמרט, העומד בימים אלה לדין בפרשת "ראשונטורס", למד את תורת האתרוג מאריאל שרון כי השופטים של היום כבר לא מתרשמים מכיפות, אלא מפטפוטי שלום...
▪  ▪  ▪
למד היטב את השיטה. אולמרט [צילום: AP]

"הדבר החשוב ביותר היא העובדה שמתחיל מו"מ מדיני לשלום פעם נוספת בינינו לבין הפלשתינים. אני מאמין במו"מ, אני מאמין בשלום ובסיכוי להגיע להישגים משמעותיים".
משום מה, בחר אהוד אולמרט, השקוע עד צוואר בשלל התיקים הפליליים, להצהיר לתקשורת דווקא את ההצהרה המדינית-שמאלנית-משיחית הזו, במקום לענות לגופו של ביזיון "ראשונטורס", שלשמו התכנסו שם כולם. ממש נוגע ללב לראות אדם כה מסור, שלמרות הצרות האישיות שבהן הוא שרוי, בראש מעייניו עומד קידום ההזדמנות החדשה לשלום עם שנינו. ממש תענוג לפגוש אידיאולוג אמיתי, אדם עם ערכים 'של פעם'...
גם בעת כהונתו דאג אולמרט לתהליך השלום. אחד השיאים היה ערב פרסום דוח הביניים של ועדת וינוגרד, כשראש הממשלה מצא זמן וטרח להיפגש עם אנשי רוח, כשהבולט שבהם היה עמוס עוז, ותיאר בפניהם את גודל עשייתו בתחום השלום. שיא נוסף נרשם בוועידת אנאפוליס שהתכנסה ערב פרסום דוח וינוגרד הסופי.
גם בימים כתיקונם לא שכח אולמרט את התהליך. דאגתו לשלום גברה בכל פעם שהתפרסמו עוד ועוד חשדות שחיתות והצליחה לטאטא אל מתחת לשטיח את כולן.
הטעות של אולמרט הייתה מינויו של פרידמן כשר משפטים. הוא חשב ששוחרי השלום בפרקליטות ובג"צ יעדיפו את "התהליך" על קיצוץ כנפיהם. טעות גדולה. פרידמן היה מסוגל לענות להם בשפה משפטית וברמה שעליה רק יכלו לחלום, והכי גרוע, הוא לא ניתן היה להפללה. לכן למרות כל הלהט המשיחי של דת השלום, אסור היה שימשיך בתפקידו. המכבש המשפטי הכבוי הותנע ודרס את אולמרט כדי להיפטר מפרידמן.
ועדת וינוגרד אכן הושפעה ממאמצי השלום של אולמרט. השופט וינוגרד בהודעתו הרשמית טרח לציין בפירוש משפט שלכאורה אינו קשור לנושא החקירה: "ישראל חייבת מדינית ומוסרית לשאוף לשלום עם שכניה ולעשות פשרות הנדרשות לשם כך...". מה בדיוק הקשר בין ויתורי השלום למחדלי צה"ל במלחמת לבנון? ובכן, כל דבר קשור לשלום.
הגדיל לעשות חבר הוועדה, פרופ' יחזקאל דרור, שברוב איוולתו הודה בפירוש בראיון אחרי פרסום הדוח: "אם אנחנו חושבים שראש הממשלה יקדם את תהליך השלום, ואם אנחנו חושבים שאם הוא יפול לא יהיה תהליך שלום, ואם אנחנו תומכים בתהליך שלום - זה שיקול כבד..."
גוש קטיף תמורת מחילה על תיק השוחד
אולמרט למד את תורת האתרוג מאריאל שרון שמכר לשמאלני התקשורת, הפרקליטות ובג"צ את חורבן גוש קטיף תמורת מחילה על תיק השוחד.
שרון לא היה הראשון. ייתכן שמקורביו שמו לב לתופעות שפקדו את אליק רון, איש "צומת" של רפול, קצין המשטרה שדיכא ביעילות גדולה מדי את המרד הערבי שפרץ בצפון באוקטובר 2000. לאחר הקמת ועדת אור, שהרכבה, מטרתה ומגמתה היו פרו ערביים מובהקים, ולאחר שהסתבך בחשדות בנוגע להשגת תואר אקדמי באוניברסיטת לטביה, החלו להישמע מכיוונו זמירות נעימות לאוזני השמאל. הנץ הטורף החל לצדד במדינה פלשתינית והצטרף ליוזמת ז'נבה. בלי שום קשר, כמובן, הוא נחלץ מכל החשדות, אבל אולי היו מי שחשבו שישנו קשר. מי יודע.
אחר כך בא ההסבר המפורט של אמנון אברמוביץ' על שיטת האתרוג, ופליטת הפה של השופט מישאל חשין, שחשפה טפח מעולם השיקולים של השופטים העליונים: "כשאדם (גלעד שרון) בשביל לשוטט באינטרנט מקבל 600 אלף דולר והבטחה לעוד שני מיליון, צריך להיות שוטה כדי לחשוב שהוא באמת קיבל את הכסף בשביל העבודה. לא חשבתי להיות במיעוט. אבל באותו זמן כל העם רצה ששרון לא יעמוד לדין, בגלל שהייתה תוכנית ההינתקות. ואם שרון היה עומד לדין, לא הייתה הינתקות" (הארץ 25.5.06).
ישנם נאשמים מהדור הישן שנצמדים למנהג האנכרוניסטי של חבישת כיפה בבית הדין כדי לנסות לעשות רושם טוב על השופטים. איזו טעות! השופטים של היום כבר לא מתרשמים מכיפות, אולי להיפך. היום הולכים שלום, פלשתינים ויוזמת ז'נבה. זה מה עשוי לפתוח את לב השופטים ועוד יותר - את לב הפרקליטות שבכוחה למנוע בכלל את המפגש עם השופטים. הדבר נותן משמעות חדשה למושג "בית משפט השלום" ומזכיר יותר משהו כמו "בית המשפט, עליו השלום".
אחרי כל זה מתחיל להתבהר עד כמה פטפוטי השלום של אולמרט בבית המשפט טובים יותר מכל נימוק משפטי. במערכת הצדק המפוארת שלנו זוהי הדרך האלגנטית ביותר לחמוק מעונש. במדינת ישראל - השלום הוא מפלטו האחרון של כל מושחת.

תאריך:  08/09/2010   |   עודכן:  15/09/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בית המשפט עליו השלום
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
איפכא מסתברא.
די לדמגוגיה  |  8/09/10 15:10
 
- תשובה די טפשית כי לפי הסברך
אראל  |  9/09/10 15:21
 
- אולי אתה הטיפש, מי יודע?
אחמד אוטוביאנקי  |  10/09/10 14:20
2
שופטים בשעריך? סדום ועמורה! ל"ת
חץ  |  8/09/10 15:34
3
משעשע מאוד
ה_שגריר  |  8/09/10 17:07
4
כמה שאתה צודק-טרגדיה סופנית ל"ת
דניאל סבלדי  |  8/09/10 17:27
5
חבל על פרידמן נאמן לא ניכנס
אמת--------------  |  9/09/10 01:36
6
העצני מתייחס לאליק רון
קצין משטרה בדימוס  |  9/09/10 12:00
 
- אתה לא רק מכיר את רון אתה גם
אראל  |  9/09/10 15:26
 
- התייחסות לאראל
קצין משטרה בדימוס  |  9/09/10 16:31
 
- לדעתי אתה משקרבמצח נחושה
קיS  |  10/09/10 14:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה סיני
האיום האסטרטגי על 4 מיליון מתושבי המדינה הוא אינו רק אירן - אלא נתב"ג    הגיעה השעה לקבל החלטה אסטרטגית ולהעבירו לנגב
איתן קלינסקי
ראש עיריית ירושלים מכריז על סילוואן כחלק מירושלים המאוחדת, רק שזה לא נראה לו מחובתו לדאוג לאחד את השכונה עם מחלקות הדואגות לנקיון ולתברואה, שלא לדבר על חינוך    במשך 43 שנים של גידול אוכלוסיה - 43 שנות כיבוש - לא ניתן במקום אפילו אישור אחד לבניה או הרחבה
בעז דרומי
מנהיגים ישראלים-אשכנזים-חילוניים מחליטים בדור האחרון: "פנינו לגויי אירופה!"    ישראל הולכת ומתכווצת לתמונה המוכרת מאלפיים שנות גלות ושאלת עתידה הולכת ונשמטת מידיה ומתרחקת לערפל האירופי הצונן
ציפי לידר
יש לי יום-יום חג: את המנגינה הזאת אי-אפשר להפסיק - על שירת האזינו, טעם החיים והניגון שביניהם    כל עוד הנר דולק - אפשר לתקן
יעקב איציקוביץ
אני קורא בשנית לרמטכ"ל להתפטר    הוא היה אמור להיות הראשון לפעול במקרה מסמך גלנט לפי חוק יסוד צה"ל    לא פעל? שיתפטר!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il