X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נישואין וחתונה הם בדרך כלל התחלה חדשה לבניית תא משפחתי חדש יש גם היבטים כלכליים משמעותיים, המקבלים ביטוי בהשקעה משותפת של המשאבים האישיים שלהם ובצבירת רכוש משותף
▪  ▪  ▪
לבניית תא משפחתי חדש היבטים כלכליים משמעותיים

נישואין וחתונה הם בדרך כלל התחלה חדשה. לבניית תא משפחתי חדש יש גם היבטים כלכליים משמעותיים, המקבלים ביטוי בהשקעה משותפת של המשאבים האישיים שלהם ובצבירת רכוש משותף.
עם זאת, ישנם לא מעט מקרים בהם אחד מבני הזוג או שניהם, מגיעים לקשר הנישואין כאשר באמתחתו של כל אחד מהם רכוש שנצבר על ידיו, באופן אישי, בטרם הנישואין, וכתוצאה מפעולות שמי מהם ביצע, במשך השנים הקודמות.
כאשר חיי הנישואין מצליחים, לא מתעוררת כל בעיה ביחס לשאלת הרכוש שנצבר על-ידי כל אחד מבני הזוג בטרם הנישואין.
מאידך, ישנם שני מקרים עיקריים שבהם מתעורר צורך לבחון את ההסדרים הכספיים שבין בני הזוג. מקרה אחד הוא כאשר הנישואין לא עולים יפה, ובני הזוג מחליטים להתגרש, ואז מתעורר הצורך לחלק ביניהם את הרכוש המשותף שלהם. מקרה שני הוא כאשר מלכתחילה בני הזוג מבוגרים, ובד"כ מדובר בנישואים שניים שלהם, לכל אחד מהם יש כבר משפחה משלו שברצונו לדאוג לה ואין להם כוונה להקים משפחה חדשה ביחד.
החוק בישראל יוצר חזקה קבועה, שעל פיה, כל הרכוש שנצבר על-ידי בני הזוג לאחר הנישואין, הינו רכוש משותף לשניהם, בלי קשר לזהות הצד שעל שמו הרכוש נרשם, או לזהות הצד שעמל באופן ספציפי להשגת אותו רכוש, וזאת מתוך העיקרון הכללי הקובע שההשקעה המשותפת של בני הזוג ותרומתו של כל אחד מהם לחיי המשפחה המשותפים מאפשרת לצד השני להשיג ולצבור רכוש.
כמו-כן נקבע כי רכוש שנצבר על-ידי מי מבני הזוג, ערב הנישואין, ו/או רכוש שהתקבל בנסיבות אישיות, לאחר מכן, כמו ירושה, לא יחשב לרכוש משותף וישאר בבעלות אישית של אותו בן זוג.
עם זאת, וכיוון שמערכת החיים המשותפת של כל משפחה הינה דינאמית; ניהול משק בית משותף, גידול ילדים וכדומה, נוצר טשטוש בין הרכוש האישי שצבר מי מבני הזוג ערב הנישואין, והאופי האישי שלו מיטשטש והוא הופך לרכוש משותף של התא המשפחתי.
מקרה נוסף הוא כאמור, כאשר בני זוג מבוגרים, מתחילים פרק שני בחייהם. לכל אחד ילדים ורכוש מנישואיו הקודמים, ובד"כ, במיוחד כאשר אין להם כוונה להביא ילדים משותפים לעולם, רצונו של כל אחד הוא להעביר את רכושו אל ילדיו הביולוגיים. הבעיה מתעוררת כתוצאה מכך שבמקרה פטירה של מי מהם, נחשב בן הזוג הנותר בחיים, ליורש של מחצית הרכוש האישית של אותו בן זוג, ובמצב כזה ילדיו של בן הזוג שנפטר מפסידים מחצית מירושת ההורה שנפטר.
הפתרון למקרים כאלה יכול לבוא בדרך משולבת של עריכת הסכם ממון, בטרם הנישואין, ועריכת צוואה למקרה פטירה של מי מבני הזוג. בהסכם הממון מגדירים הצדדים את הרכוש האישי של כל אחד מהם, את הזכויות של כל אחד מהם וכיצד הוא יחולק במקרה של פרידה או גירושין.
בצוואה מגדיר כל אחד את רצונו ביחס לרכושו וכיצד הוא מעוניין לחלקו בין יורשיו החוקיים או בין יורשים שלולי קיומה של צוואה לא היו יורשים אותו בהעדר קרבה משפחתית.
הצורך בפתרון משולב של הסכם ממון וצוואה נובע מכך שהסכם ממון תקף, כל עוד בני הזוג בחיים ואיינו תקף במקרה של פטירה. צוואה, מאידך תקיפה רק במקרה של פטירה ואינה מועילה ולא כלום, במקרה של צורך בפירוק השיתוף במהלך החיים של הצדדים.

האמור לעיל הוא בבחינת מידע כללי ואינו בא במקום התייעצות ספציפית עם מומחה מקצועי, ביחס לכל מקרה ומקרה.
תאריך:  15/10/2010   |   עודכן:  17/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסכם ממון בין בני זוג בטרם נישואין
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם הללי
פרשת לך לך מהווה הצעד הראשון לקיומנו כעם ישראל, בציווי פשוט שציוה אלהים על אברהם אבינו, כל-כך פשוט, אבל כל-כך חשוב, לכן חשוב גם להבין את בסיסה של הפרשה
סיגל שפיץ טולדנו, נפתלי זיגרט
מה הארגון שלנו צריך, אם חס וחלילה יתרחש "אסון" או מצב חירום כלשהו במשרדי החברה, ועלינו לקבל החלטות על סדרי עדיפויות ומשאבים?
עו"ד אהוד גולן
שנת הלימודים האקדמית נפתחה    עשרות אלפי סטודנטים עדיין מחפשים דירה בה יוכלו להניח את הראש בתום יום לימודים ארוך    10 נקודות שכדאי לתת עליהן את הדעת רגע לפני החתימה על החוזה
אברהם (פריצי) פריד
אורז הלבנון. הרב שלנו מניו-יורק. 3 שנות מויאל. ינשוף המורשעים. המחדל של השב"כ. מנהיגי העבודה הקטנים
יעל ארצי
"שמיכת ההגנה" הביטחונית שהכינו לנו מנהיגינו קצרה מאוד ושזורים בה חורים רבים, ענקיים וגורליים    המחדל (המתמשך) הבא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il