X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ליקוי מאורות חינוכי: בתי ספר מסוימים מתעקשים ללמד, בניגוד להנחיות משרד החינוך, היסטוריה שקרית על תולדות הסכסוך הישראלי
▪  ▪  ▪
מלעיטים תלמידינו ברעל [צילום אילוסטרציה: פלאש 90/למצולמת אין כל קשר לנאמר]

סיפור מהחיים: בבית ספר תיכון יוקרתי בחיפה, לימדה מורה את התלמידים בכיתתה, כי "הפלשתינים חיו כאן, בארץ הזו, במשך אלפיים שנה, וניהלו כאן חיים פלשתינים, עד שבאו היהודים ונישלו אותם".
פלשתינים חיו כאן אלפיים שנה? היהודים נישלו? לא יאומן, אבל אלה בדיוק היו הכזבים שבהם הלעיטה אותה מחנכת, המקבלת משכורתה מקופת המדינה, את מוחם של תלמידיה, והפכה אותם בהבל פיה, ובמימון עם ישראל, לשמאלנים קיצוניים אויבי עמם ומדינתם; למנשלים של פלשתינים תמימים ושוחרי שלום כידוע, שמעולם, כידוע, לא הרימו יד כנגד המדינה היהודית, אף פעם לא טבחו ביהודים באכזריות שטנית, ומעולם לא זעקו בגרון ניחר 'אידבח אל יאהוד'.
אחד ההורים, רופא שיניים במקצועו, לא הסתפק בקיטורים של ליל שבת. הוא מחה באוזני המורה על השקרים שבהם פיטמה את תלמידיה, אבל המחנכת התעקשה: "מה זאת אומרת? אלה עובדות שידועות לכולם".
עשבים שוטים, דוגמת אותה מורה-להרע, קיימים למכביר במערכת החינוך הממלכתית (לא הממלכתית-דתית) בישראל. ונשאלת כמובן השאלה, היכן הן הערוגות ומנין חומרי הזבל, שהצמיחו עשבים שוטים אלה?
מסתבר שהערוגה המרכזית בה מצמיחים לנו מחנכים המזדהים עם הפלשתינים ועם הנרטיבים שלהם, הם הסמינרים למורים (לא כולם, כמובן) של הזרם הממלכתי, הפזורים ברחבי הארץ, וחלקם מזוהים חזק עם השמאל. אלה מייצרים לנו מדי שנה עתודות של מורים, מנותקים מאוד מזהותם היהודית והלאומית (ואין מדובר בקיום תרי"ג מצוות), אבל רגישים מאוד לצורך להכיר את 'האחר' (זוהי ההגדרה המכובסת לפלשתינים) עד כדי הזדהות עימו.
מורים אלה מתנקזים לתוך מערכת החינוך הממלכתית, ומופקדים על חינוכם של רבבות ילדי ישראל. כך הם משכפלים לנו מדי שנה, עוד ועוד תלמידים בצלמם-כדמותם האידיאולוגית: נטולי מושג קלוש בתולדות עם ישראל, מורשת ישראל ומנהגי ישראל, אבל בקיאים להפליא ב'עוולות' העם היהודי כלפי הפלשתינים. מה פלא שמתוך הקאדרים שהצמיחו מורים אלה, צצים עוד ועוד אוהדי 'בצלם', 'שלום עכשיו', 'הקרן לישראל חדשה' ועוד ארגונים אנטי ציוניים למיניהם? מה הפלא שקמות לנו טלי פחימות, ענת קם'יות ודומותיהן?

ללמד בני יהודה נרטיב פלשתיני

אותם מורים, לא כולם ואולי גם לא רובם, אבל יש כאלה, נאחזים – בניגוד מוחלט לעמדת משרד החינוך – בשיא העיוות בדרך להכרת ה'אחר': ספר לימוד היסטוריה, ושמו "ללמוד את הנרטיב ההיסטורי של האחר". מדובר במוצר אנטי ציוני, המאביס את תלמידינו במנות גדושות של רעל נטו. אבל לפחות נקודת זכות אחת עומדת לזכותו: שמו חושף את כל האמת לגבי תוכנו. ללא שום ניסיון להסתיר את מגמת פניו.
השבוע פורסם כי המזכירות הפדגוגית במשרד החינוך חייבה את מורי ההיסטוריה להשליך את כתב הפיגולים הזה לפח האשפה של ההיסטוריה. מפני שמדובר בפיגוע היסטוריוגרפי מהמעלה הראשונה, המחנך את הלומדים בו להכיר בכך שמדינת ישראל נולדה בחטא: "הציונות הינה תנועה קולוניאליסטית, חלק מהפרויקט הקולוניאליסטי האירופי באסיה ואפריקה. [...] הצהרת בלפור ב-1917 היא נקודת שיא של התוכנית הבריטית, שבסיסה גזל ארצו ואוצרותיו של עם אחר ומחיקת זהותו, תוך דגש על תוקפנות, התפשטות ודיכוי כל מגמה של שחרור. וכך, 1917 היא חלק משורה של תאריכים שנושאים בחובם טרגדיות, מלחמות, הרג, הרס, פליטות ואסונות שחוו הפלשתינים".
שלא תהיה טעות: טקסטים מעוותים אלה לא נלקחו מתוך האמנה הפלשתינית, וגם לא מספר לימוד של החמאס, אלא מתוך ספר ללימוד ההיסטוריה שהודפס בישראל, במימון קרנות זרות עוינות, ונלמד במספר בתי ספר בישראל. כתבו אותו פרופ' דן בר-און המנוח, יחד עם פרופ' סמי עדוואן מאוניברסיטת בית לחם, בשיתוף מורים להיסטוריה, יהודים וערבים. מיותר כמובן לציין שרק בדמוקרטיה הישראלית המתאבדת קיימים מורים המתעקשים על זכותם ללמד מתוכו. ברש"פ, לעומת זאת, אף בית ספר לא העז להכניסו לתוכנית הלימודים, מפני שהוא גם מציג, רחמנא לצלן, את הנרטיב הציוני.
עוד מלמד כתב הפלסתר האנטי ציוני הזה כי "הערבים היבוסים" (היה דבר כזה??? – הנה עוד המצאה שקרית להחריד) היו יושביה המקוריים של הארץ הזו, ושל ירושלים, אבל המלך דוד שכבש את הארץ "רוקן את יבוס מתושביה".
ועוד: "הצהרת בלפור היא תעודת הנישואין הלא מקודשת בין האימפריאליזם הבריטי והתנועה הציונית הקולוניאליסטית על חשבון העם הפלשתיני ועתיד האומה הערבית כולה". ובמלחמת 1948 כמובן ש"נעשו מעשי טבח, שוד ואינוס, ע"י לוחמים יהודים".
אז מה הפלא שתלמיד אחד הגיב על ה'ידע' החדש שרכש בשיעורי ההיסטוריה שהתבססו על ספר זה, בקביעה, כי "אילו אני במקומם, הייתי מתגייס לחמאס"?
קשה להבין מה ההיגיון שמאחורי לימודי השנאה העצמית. אבל כשנשאלו בכירים בבית הספר התיכון האזורי שער הנגב (מוכה הקסאמים, דרך אגב), לפשר דביקותם בספר המאשים את ישראל והיהודים בכל חוליי העולם, הסבירו שזו הדרך הטובה ביותר להכיר באמת את מצוקת הפלשתינים בעזה, את תפישת עולמו של 'האחר'. (היום הודיע מנהל בית הספר, אהרון רוטשטיין, לאחר פגישה עם יו"ר המזכירות הפדגוגית, ד"ר צבי צמרת, כי הוא מקבל את מרות משרד החינוך.) אבל מורי תיכון שער הנגב אינם לבד: ראש מועצת שער הנגב, אלון שוסטר, הביע תמיכה בלימוד הנרטיב של האחר הפלשתיני.

למה לא הנרטיב הנאצי?

שום עם בריא ותאב חיים לא היה, כמובן, נוהג כך. הבריטים לא חלמו ללמד בשנות מלחמת העולם את הנרטיב הנאצי, והאמריקנים לא יעלו על קצה דעתם רעיון עיוועים של לימודי מורשת בן-לאדן וחבר מרעיו. אבל כאן, במדינה היהודית בעלת הנטיות האובדניות, מלמדים את מי שעתיד לשרת שירות חובה בצה"ל, את 'צדקת' האויב.
אבל למה לעצור ב'אחר' הפלשתיני? מדוע לא ללמד למשל את הנרטיב הנאצי האנטישמי? למה לא יקנו לתלמידים את הנרטיב של מכחישי השואה, ויערכו בבתי הספר 'יום שואה' אלטרנטיבי שבו יצדיעו לצורר במועל יד, יקראו קטעים מספרו 'מיין קאמפף', יניפו את הדגל הנאצי וישירו את ההמנון הנאצי? הרי אין דרך טובה מזו להכיר את ה'אחר'...
עם תפישה אנטי חינוכית של הכרת ה'אחר' בכל מחיר, גם במחיר התאבדותך, לא פלא שבגימנסיה הריאלית בראשון לציון, מפגישים את תלמידי י"ב עם משפחות שכולות יהודיות ו...פלשתיניות. בעיר בה הוקמו ביה"ס וגן הילדים העבריים הראשונים בארץ, הושיבו מול התלמידים, בכינוס הכנה לצה"ל (!), אב שכול שבתו התפוצצה בפיגוע פלשתיני, לצד פלשתיני מחברון שאחיו נורה מאש חיילי צה"ל. כל אחד מהם התבקש לספר על עולמו שחרב. אורחים שנקלעו למקום שיפשפו עיניהם בתדהמה. עם הכנה כזו לצה"ל, מה הפלא שכשתלמידים אלה מגיעים לשירות הפעיל, אין הם יודעים להבחין בין אוהב לאויב, בין תוקפן לקורבן?
ליקוי מאורות חינוכי.

תאריך:  27/10/2010   |   עודכן:  27/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חינוך לשנאה עצמית
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
צריך לעלות להם משכורת. אומרים
zeu  |  27/10/10 16:09
2
שהרשות הפלשתינית תשלם להם שכר
גדיבו  |  27/10/10 16:34
3
ברל כצנלסון עתון "דבר" (1.5.36
זהר איזנברג  |  27/10/10 19:55
4
תגובה
צנחן  |  27/10/10 20:25
 
- נסה בדרכי נועם. ל"ת
ד.ט.  |  28/10/10 07:04
5
ברל כצנלסון עתון "דבר" (1.5.36
זהר איזנברג  |  27/10/10 20:39
6
אני מפקפק במסופר
איפכא  |  27/10/10 21:42
 
- לאיכפא - תלמד לקרוא!
יוסלביץ  |  27/10/10 23:26
7
הרצל בתגובה:"איבה כזאת לרעיון
קורןנאוה טבריה  |  28/10/10 06:57
8
עומדים אנו בסופו של דור ההגיון
פלא יועץ  |  28/10/10 11:22
9
rרהט הפשיסט מסית לשנאה
יוסי פלס  |  29/10/10 03:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
כדי שלא ימשיכו לבייש את המדינה, יעברו חברי הכנסת קורס לנימוסים והליכות, כשבעקבותיהם צפויים גם ללכת הדיפלומטים הישראלים
אורי ברעם
היכן אנו מוצאים את שופכי דמנו הגדולים ביותר, ואת המסיתים החמורים ביותר? היכן אנו מוצאים את אלה שמעניקים את הכוח למערכת ההשמדה האנטישמית המודרנית? מי הם ה'גבלסים' של המשטר הנאצי של ימינו שמלבים את השנאה נגד היהודים?
בועז אילון
בחודשיים הקרובים צפויה היחלשות משמעותית של הדולר    המוכרים הרבים שהמתינו ברמת מחיר זו סיימו למכור את אחזקותיהם
אלי זך
בימים אלה, כאשר פרשת הרב מוטי אילון אינה יורדת מן הכותרות, אני מביא סיפור אישי על מה שקרה בבית ספר ממלכתי-דתי לפני שנים הרבֵּה, סיפור דומה
אברהם שרון
"לכל איש יש שם", כתבה המשוררת יראת השם, זלדה. היא צדקה. גם להם, לבדואים, יש שם. אבל מי מאתנו יודע את שמו של בדואי אחד במדינה?
רשימות נוספות
הסדר טיעון: אמיר מח'ול הודה בריגול  /  איציק וולף
שר הביטחון: הכרה במדינה יהודית לא הכרחית  /  איציק וולף
"לבנייה אין השפעה על המו"מ"  /  איציק וולף
עושים נייר  /  נטע שמש
סימולציית מלחמה  /  ד"ר צ'לו רוזנברג
עוד על דוח גולדסטון  /  איתן קלינסקי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il