X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
עדיין לא יבשו הדמעות ולא נקברו כל קרבנות השריפה, והנה קמו להם כל הסוחרים בדם ממפלגת קדימה ומהתקשורת הישראלית ובפיהם מסקנה: ממשלת נתניהו נושאת באחריות ועליה להתפטר! אין אסון אותו לא ינצלו ע"מ להכפיש את ממשלת נתניהו שכה שנואה עליהם
▪  ▪  ▪
האוטובוס החרוך בו נשרפו למוות הסוהרים [צילום: AP]
איציק וולף
כך ביטלה ממשלת שרון את הסיוע האווירי בשריפות

מפקיר העורף הגדול
נרי אבנרי
אל תאמינו למותחי הביקורת. לא דאגה לאזרחים מניעה אותם. הזריזות הזאת פאבלובית. אילו השלטון היה בידיים ה"נכונות", לא היינו שומעים מהם ציוץ. הרביצה שלהם לנוכח מפקיר העורף הגדול, היא עוד הוכחה * הלכתי לארכיון...
לרשימה המלאה

   רשימות קודמות
  חרם האמנים ורפיסות שלטון הימין
  להוציא את יגאל עמיר מהבידוד בכלא
  ימי הזעם של העיתונאי חמי שלו
  פסטיבל ההבלים
  אחמד מצדיע למרדכי גילת

אסון כבד פקד את מדינת ישראל. שריפה כה כבדה והרסנית שגבתה קרבנות אדם וגרמה לנזק כה רב לא הייתה עד עתה במדינת ישראל. אין ספק! המדינה נתפסה לא מוכנה. היו דיבורים על מערך הכבאות הכושל, על הציוד הלקוי והמיושן, היה דוח של מבקר המדינה ובכל זאת במדינת ה"פסטיבל העונתי" עברו לסדר היום. זהו מחדל מתמשך של כל ממשלות ישראל שהתעלמו במקרה הרע ונכנעו לסבכי הביורוקרטיה במקרה הטוב. אבל מכאן ועד להבאת ה"אשמים" - בנימין נתניהו, אליהו ישי ואביגדור ליברמן - לתלייה בכיכר העיר, עוד רבה וארוכה הדרך!
אם נבחן את הדברים בצורה אובייקטיבית, ניווכח כי המחדלים החלו כבר לפני עשרים שנה. שיא המחדל בכל הנוגע לענף הכבאות אירע באותה הצבעה בשנת 2001, כאשר ראש הממשלה דאז אריאל שרון ושריו הצביעו בעד ביטול השימוש במטוסים לכיבוי שריפות. יש לציין כי "גברת היושר והנקיון" התוקפת כעת את "מחדלי הממשלה" שימשה אז כשרה והצביעה בעד ההחלטה. לעומתה, השר אליהו ישי, המושמץ כעת על ימין ועל שמאל, הצביע נגד ההחלטה! אותה החלטה אומללה שכעת בדיעבד מסתבר עד כמה היא פגעה בענף הכבאות!
כל זה לא מעניין כהוא זה את אותם צעקנים בתקשורת הישראלית המגויסת נגד נתניהו וממשלתו. "נתניהו מתנגד להקמת ועדת חקירה ממלכתית שתחקור את מחדליו ואחריותו לשריפה"; "נתניהו וסילבן שלום דרשו לחקור את מחדליהם של אולמרט, פרץ וחלוץ לאחר מלחמת לבנון השנייה וכעת הם מנסים להתחמק מלחקור את אחריותם"; "השר אהרונוביץ' לא כלל בדברי התודה שלו את השרים ישי ושטייניץ"; "נתניהו נראה כמתעסק בספינים וביחצנות".
מטרת החיסול: נתניהו וממשלתו
נשאלת השאלה - מה היה על נתניהו לעשות על-פי אותם צעקנים בתקשורת? האם שגה נתניהו כאשר הגיע לשטח על-מנת להפגין מנהיגות? האם טעה כאשר דאג לטלפן אישית למנהיגי העולם על-מנת לבקש את עשרים מטוסי הסיוע? האם טעה כאשר הורה לשר אהרונוביץ' לדאוג לפינוים של אותם תושבים שהיו בסכנה? כמובן שלא. אלא שאנשי השמאל בתקשורת הישראלית לא יכולים להחמיץ שום הזדמנות כדי "לזנב בנתניהו ובממשלתו".
אתמול דובר על "התערבותה של שרה נתניהו בענייני המדינה", היום הם מדברים על "התערבותו היחצנית של נתניהו בשריפה בצפון". המטרה ברורה - הפלת ממשלת נתניהו. והמטרה בתקשורת מקדשת, כידוע, את כל האמצעים. אי לכך ובהתאם לזאת קמו להם "מומחים מטעם" בדמותם של יאיר לפיד ואמנון אברמוביץ', הטוענים כי על "ממשלת נתניהו להפיק את הלקחים כפי שהיה בממשלת אולמרט לאחר מלחמת לבנון השנייה". אז, דרך אגב, לא שמענו את האברמוביצ'ים והלפידים - אז הם שמרו על פרופיל נמוך. מובן שההשוואה אינה במקומה. ממשלת אולמרט-פרץ-לבני פתחה במלחמה בצפון ללא מטרה, ללא יעדים ברורים וללא תוכנית-פעולה מפורטת ומוסדרת, ואת התוצאות הרגשנו כולנו. הקונספציה של הרמטכ"ל הכושל דן חלוץ על הכרעה אווירית בלבד קרסה בצורה מוחלטת. יתר על כן, לקח לקברניטי המדינה יותר מחודש על-מנת לפקוח עיניים ולהבין "מי נגד מי" ואת המצב השורר בשטח.
טענות העיתונאים: רעות רוח
לזכותו של נתניהו ייאמר כי החל ביום הראשון לשריפה הוא קרא היטב את הסיטואציה והבין כי ללא סיוע אווירי אין סיכוי להדביר את השריפה. לפיכך ולאחר שהבין זאת, טילפן למנהיגי העולם על-מנת שיסייעו למדינת ישראל. האם נתניהו אשם בשיקול המוטעה של הנהלת השב"ס אשר בחרה לשלוח את אוטובוס הצוערים על-מנת לעזור בפינוי כלא דמון וזאת למרות השריפה שהתלקחה? האם נתניהו אשם בשריפה שפרצה והתפשטה כתוצאה מרשלנות? האם נתניהו אשם גם בהצתות הלאומניות שהתקשורת הישראלית כה ניסתה להצניע? כמובן שלא. לכן, דבריהם וטענותיהם של אנשי התקשורת על "אחריותו של נתניהו למחדל", הם דברי הבל ורעות רוח שכולם דמגוגיה צרופה וזולה, ופשוט מהווים רשעות לשמה.
קשה להתעלם גם מהעובדה הפשוטה כי נתניהו, ישי וליברמן מייצגים את השילוש: ימני, מזרחי ומגזר רוסי - שלושה מגזרים שבאליטות השמאל ה"נאור" נחשבים לנטע זר שנוא ומאוס. קשה להשתחרר מהתחושה כי אותן אליטות תקשורתיות בחרו את האסון בצפון על-מנת להתחשבן עם השר ישי, מגרש העובדים הזרים, עם בנימין נתניהו השנוא עליהם כל-כך, ועם אביגדור ליברמן אשר "לא תיפקד... והוסתר מהאמריקנים והאירופאים במהלך מסע השנור של נתניהו".

מסקנות מן האסון

  • יש לצרף את מערך כיבוי האש למשרד לביטחון פנים כדי שהתקציבים והאמצעים יזרמו למערך זה ללא לוביסטים וסייענים פוליטיים ברשויות המקומיות.
  • יש לדאוג לסיוע מערכתי לענף הכבאות הן מבחינת האמצעים הטכניים והן בשיפור תנאי השירות במערך הכיבוי - דבר שיגרום באופן ישיר להגברת כוח האדם שיופנה לענף כיבוי האש.
  • יש לטפל בנפגעי הנפש והרכוש ולתת להם פיצוי הולם. על התקשורת להפסיק ולהתעסק בזוטות וברכילויות ולהזכיר למדינה שוב ושוב את התחייבויותיה לנפגעים (דבר אותו לא עשתה התקשורת הן ביחס למגורשי גוש קטיף והן ביחס לנפגעי מלחמת לבנון השנייה).
  • יש לרדוף ולהעניש בחומרה את המציתים.
  • יש להדגיש כי התקשורת התרשלה בדיווח על-כנופיות של מציתים ובחרה להתעלם מכך, זאת על-אף העובדה שתופעה זו הייתה ידועה כבר זמן רב. התקשורת גם בחרה להתעלם ממצוקות הכבאים ולהתעסק בנושאים "בוערים" ו"סקסיים" כפרשיות שרה נתניהו ואורלי אינס.
  • יש להיערך לאסונות פוטנציאליים כרעידות אדמה, תרחישי מלחמה ושריפות עתידיות. יש לבצע רוויזיה במחשבה ולצאת מאותה מנטליות לבנטינית של "יהיה בסדר", יש להקדים תרופה למכה. הוא הדין גם בנוגע לפרויקט כיפת ברזל - יש להחליף את הפרויקט במערכות לייזר שהן זולות יותר ויעילות יותר.
  • יש להפסיק את הפרוטקציה שקיימת במשרד הביטחון ביחס לתוכניות מגושמות ויקרות של פונקציונרים מסוימים, וזאת על-חשבון תוכניות יעילות וזולות יותר של אחרים ש"לא קרובים לצלחת ולא מקושרים לצמרת". פרויקטים דוגמת הפרויקט של יוסי לנגוצקי, שמצא פטנט ייחודי היכול לאתר חומרי חבלה באמצעי מיחשוב ועל-ידי כך להציל חיי חיילים במנהרות תת-קרקעיות - זה נדחה על-ידי דן חלוץ וקצינים נוספים, כיוון שלנגוצקי לא היה "קרוב לצלחת" ואיים על ה"בלעדיות של צה"ל על המבנה הנכון והאמצעים הנכונים".
אם חפצי חיים אנו - יש להפסיק את קו המחשבה האגוצנטרי והיהיר הזה בכל הגזרות!

תאריך:  07/12/2010   |   עודכן:  07/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שריפת ענק, דמגוגיה זולה והצעות לשיפור
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מערכות לייזר- יעילות או ספין?
צבי גלברד  |  7/12/10 16:03
2
חוץ מכמה נקודות בעייתיות
יוקו  |  8/12/10 07:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דניאל גיגי
חבר הכנסת הרב אמסלם הוא התקווה שלנו לכך שהחרדים המזרחים לא ידחקו לשוליים על-ידי מפלגה שמקדמת נבערות ומסכנות, בקרב הציבור שלה. הדברים שהרב אמסלם אומר לציבור שלו, לא רק שאינם מנוגדים לרב עובדיה יוסף, אלא הם משקפים את פסקי ההלכה, שהביאו את הרב עובדיה למעמדו.
עו"ד טל רבינוביץ'
אם יטעה האזרח הקטן לחשוב שהנה ביתו יקום מחדש וייבנה - הוא עלול למצוא את עצמו לכוד בתוך להבות ביורוקרטיה ומחדלי שלטון חדשים
איתמר ברתור
אצבעות מאשימות, מומחים חדשים, פולנים אוחזי מיקרופון, לאומנות בהכחשה, לינץ' ממוקד, וכמובן ביבי
אריאל מונין
מלבד זה שלפתע העולם התקשורתי נדם ולא היינו צריכים לענות, יכולנו פשוט לחזור להיות ולו לכמה שעות אנחנו! לערוך ישיבה ולהיות קשובים אחד לשני מבלי הצורך להשתיק, או חוסר השליטה שלנו בלהציץ רק מי חיפש
אברהם שרון
חבל על הזמן, חבל על הכסף, על הניירת, על הסחבת    הקצו את הכסף שתעלה כינונה ועבודתה של ועדת חקירה ממלכתית לשיקום    ספק אם החולי של מחדל שירותי הכבאות במדינת ישראל הוא היותר ממאיר שבחוליים    לא רוצים ועדת חרקירי!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il