X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
בשנים האחרונות נמשכת הזילות בשימוש במונח "גזענות" למושג זה אין יותר משמעות במאה ה-21 יש להגדיר עוולות יותר במדויק כדי שנוכל להתמודד איתן ולא לשלוח יהבנו על מונח שאיבד את ערכו ומשמעותו
▪  ▪  ▪
הרב שמואל אליהו, רב העיר צפת [צילום: חב"ד אינפו]

לפני 8 שנים פרסמתי פה מאמר שכותרתו הייתה איפה כל הגזענים ואיפה כל הנבלים ,-ובו טענתי שהזכות הבסיסית של כל אחד מאיתנו הוא לחלוק על דעה אחרת, להעדיף מישהו על פני מישהו אחר ואפילו לא לאהוב משהו בין שזה חי, צומח או דומם. אבל אין מילה היותר אהובה על כל הנבלים מאשר לקרוא: "גזען" למי שאינו מקבל את דעתם או למי שאינו אוהב אותם או אפילו מתעב אותם.
והנה התברר לי כי קיימת בשנים האחרונות ממשיכים בזילות בשימוש במונח "גזענות".
כי בעצם מה היא גזענות במשמעותה המעשית? גזענות מתבטאת בשנאה, הסתה או אלימות על-רקע דתי ו/או לאומי ו/או אנתרופולוגי/סוציולוגי כנגד קבוצת אנשים וזאת כמובן על בסיס קבוצתי גורף.
אבל האם תורת הגזע של הנאציזם, אמונת הקו-קלס-קלן ותורת ההפרדה בעבר של הלבנים בדרום אפריקה כמוה כהתנגדות לתמיכה כספית גורפת במשפחות מרובות ילדים? ברור שהשוואה מסוג זה הינה מגוחכת אולם בימינו הזעקה "גזענים" הפכה לנשקם של הנבלים.
"גזענים" - כך מכונים למשל אלו המתנגדים (בגלל העדר שיוויון) למתן קצבאות לבחורי ישיבה,. מצד שני כך קוראים לאלו אשר אינם נותנים דריסת רגל לנערות ממוצא לא אשכנזי לבתי האולפנא שלהם (אף שהסיבה הינה הלכתית-דתית לאותה קבוצה) ובשם זה יש המכנים מפלגה בישראל שאינה נותנת דריסת רגל ברשימתה לכנסת למי שאינו ממוצא "ספרדי" (משום שהיא מייצגת "ספרדים" בלבד) ולא רק זה.."גזענים" קורא הימין הקיצוני ל"שמאל"-וב"שמאל" הישראלי קוראים כך לכל מי שאינו "משלהם". כאשר רחבעם זאבי ז"ל ניסה להסביר שחילופי אוכלוסין הינם חשובים ביותר לעתידה של מדינת ישראל, הזדעק עליו השמאל וה"מרכז" הישראלי בקריאות "גזען" (אף שחילופי אוכלוסין התבצעו במקומות לא מעטים בעולם במטרה להביא להפרדה שתמנע אלימות לאומנית ודתית).
בקיצור, כולנו גזענים, ולא רק אנחנו עושים זאת האחד לשני. מה למשל מפריע לפרופסורים הבריטים האנטישמים והצדקנים מלכנות אותנו גזענים מכיוון שאיננו נותנים לערבים את תל אביב למשל ובורחים לנו לאירופה, ומה לגבי המדינות הסקנדינביות המתכננות בלימת השפעת האיסלאם בארצם. דווקא אנחנו הם ה"גזענים" כי אנחנו כבר נלחמים באיסלאם הקיצוני והורגים לפרקים טרוריסטים.
"גזעני" הוא הביטוי המקובל על מרבית הערבים והמוסלמים נגד כל יהודי וישראלי, בין שהוא ציוני או סין שהוא גדעון לוי. שומעים זאת מאחמדינג'אד, מסוריה ה"נאורה", מהחמאס ועד חברי הכנסת הערבים "אוהבי ישראל" (הניזונים ממשכורות האוצר הגזעני).
כאשר פרופסור ידוע לתולדות האיסלאם טוען שבקוראן "ירושלים" כלל לא מוזכרת ולעומת זה בעצם מדובר בקוראן שארץ-ישראל אכן שייכת ליהודים, הוא הופך "לגזעני" באופן אוטומטי בפיהם של כל הדוברים ערבית. -כל זאת בעוד שכל העולם יודע שאין דת יותר גזענית ויותר רצחנית מהאיסלאם, השואפת להשמיד את כל הכופרים שאינם מאמינים במשנתו הצדקנית של מוחמד. בעצם הגזענות הצרופה היום בעולם היא זו של האיסלאם! ממש פה, הרשות הפלשתינית הנאורה קבעה דין מוות לכל פלשתיני שימכור נכס נדל"ן ליהודי. אז מדוע לרבנינו אסור להכריז שנכסים יהודים לא מוכרים לזרים?
בסיכומו של דבר, למילה גזענות אין כבר יותר משמעות במאה ה-21. יש להגדיר עוולות יותר במדויק כדי שנוכל להתמודד איתן ולא לשלוח יהבנו על מונח שאיבד את ערכו ומשמעותו. לכן במאמר קצר זה ביקשתי להכניס לפרופורציות מתאימות את השימוש הנפוץ במילה "גזענות" ולחדול משימוש בה לחלוטין.
אני מציע שכל פעם שתשמע או תראה בכתובים את המילה הזו, נזרקת מכל כיוון שהוא, עליך לחקור מייד איזה עוול עשה זה שזעק "גזענות" - ואז גם תדע מי הוא הנבל האמיתי...

תאריך:  10/12/2010   |   עודכן:  12/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם כולנו "גזענים"?
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
זילות והיפוך מושגים
ארווין  |  10/12/10 22:13
 
- כמה שאתה צודק ל"ת
אזרח אחד  |  10/12/10 23:34
2
יש ליהודים את כל הסיבות שבעולם
קורןנאוה טבריה  |  11/12/10 11:15
3
הכותב מיתמם
איש עצוב  |  11/12/10 13:26
 
- אתה דוגמא קלסית למה שכתבתי
יהודה דרורי  |  11/12/10 15:18
4
הכותב צודק.
אלישמע  |  11/12/10 16:19
 
- ראה מה אומר ה"פשיסט" נחמן שי
הצופה ביו-טיוב  |  11/12/10 17:42
 
- ראיתי,תודה
אלישמע  |  11/12/10 21:53
5
מדוע אין התנ"ך מצוי בביתו של
פלא יועץ   |  14/12/10 21:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בעז דרומי
המסיתים האמיתיים הם שרים בממשלת ישראל 2010, חברי כנסת דהיום, עיתונאים, סופרים, שדרני רדיו, שחקני תיאטרון - אלו בעיקר    למעשה, הם נווטי מדינת ישראל הממסדית-פוליטית ויותר מכך נווטי עם-ישראל הסורר    דעה שקטה על מנשר הרבנים והתגובות הרועשות
איתן קלינסקי
הכיצד ייתכן שראשי מערכת המשפט, נמנעים מלהביע את דעתם בפומבי על מכתבי רבני הערים למכור או להשכיר נכסים לאלו שהם לא יהודים?
אברהם בן-עזרא
מי בדיוק אחראי על ההצתות? על ההצתות, לא על כיבוין    ההחלטה על הקצאת משאבים כספיים לטובת הביטחון הפנימי אינה יכולה להיות נחלתו ואחריותו של שום שר בודד, יהיה אשר יהיה
עדי פלאוט
העסק גדל ומצליח - מצאת עובדים והם ממש מתאימים, עכשיו רק נשאר לסגור איתם חוזי עבודה וקדימה, אפשר להתחיל    בעל הבית אמור להחליט כמה הוא יכול להרשות לעצמו לשלם ומה משתלם וזה לא כזה פשוט    כלל אצבע מפורסם אומר שעלות מעביד גבוהה ב-30% משכר העובד, אבל - זה נטו או ברוטו?    שווה לבדוק את הנושא ולא ללמוד בדרך הקשה
יורם קראוס, יקי אמסלם
כ-250 בתים עלו באש בארבעת ימי שריפת הענק בכרמל    במה כרוכה עבודת השיפוץ ועד כמה הוא מורכב וארוך יותר משיפוץ רגיל?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il