X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כאשר עומדת ההתלבטות לבחירת משרד עו"ד, במיוחד כאשר מדובר בגוף עיסקי, לדוגמה חברה עיסקית פרטית או ציבורית, עומדות לפניה למעשה שתי אפשרויות: בחירת משרד גדול, הכולל בד"כ מספר עורכי דין, מעל עשרה ואף הרבה מעבר לכך, והשנייה - בחירה של משרד קטן בו מצויים עורכי דין בודדים מדובר בשתי בחירות שונות וחשוב לדעת את ההבדלים בין שני סוגי משרדים כאלה
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

במשרד גדול, בד"כ עובדים יותר מעשרה עורכי דין, ולעיתים כמה עשרות עורכי דין ואף מתמחים רבים. במשרד כזה, כמה מעורכי הדין הם שותפים, והשאר שכירים. השותפים הינם עורכי הדין הבכירים במשרד והם בעלי וותק של מספר שנים. עורכי הדין השכירים, הם בד"כ עורכי דין שהחלו את דרכם במשרד ולפניהם שתי אפשרויות. האחת לעבוד מספר שנים כשכיר ואז לעזוב ולהקים משרד עצמאי, או להמתין עד לקבלת האפשרות להצטרף כשותף במשרד.
לכל עו"ד במשרד כזה יש בד"כ מתמחה. תקופת ההתמחות הנוהגת כיום הינה בת שנה אחת ולכן בהרבה מקרים נדרש כל מתמחה לעבוד שנה אחת לפחות בטרם תחילת ההתמחות, כסטודנט במשרד. מרבית המתמחים עוזבים את המשרד בתום תקופת ההתמחות.
היתרון של משרד כזה בהיקף כוח האדם העובד בו ובאפשרות של עורכי הדין לתת מענה למגוון גדול של נושאים משפטיים שונים. בד"כ המשרד מחולק למחלקות שונות, ועל כל אחת מופקד אחד השותפים או עורכי הדין הבכירים, ותחתיו עובדים מספר עורכי דין באותו תחום ספציפי.
לקוח עיסקי הזקוק למענה משפטי למגוון נושאים יכול לקבל במשרד כזה מענה למרבית, אם לא לכל הנושאים הללו, תחת אותה קורת גג.
במשרדים הקטנים יותר, ישנם כאמור מספר קטן של עורכי דין, אשר מתמחים במספר תחומים ספציפיים. לעיתים יש גם מתמחים במשרד כזה ולעיתים לא מועסקים על ידיהם מתמחים.
משרד כזה יכול, מטבע הדברים להתמחות במספר קטן יותר של תחומי משפט אך כפועל יוצא מהתמחות ספציפית, נוצר מצב של מומחיות נקודתית באותם תחומי משפט. מומחיות העולה על זו של עוה"ד במשרדים הגדולים.
משרדים כאלה לעיתים מתמחים בתחום משפטי אחד בלבד ורק בו, ואז נצבר בו ידע רב באותו תחום משפטי ספציפי.
הבדל נוסף בין משרד גדול למשרד קטן הוא היכולת של עוה"ד המומחה, לטפל באופן אישי בלקוח ספציפי.
במשרדים גדולים, עורכי הדין הבכירים, או השותפים, עוסקים בחלק קטן של התיקים באופן אישי ולעיתים תמיד מלווה אתם לפחות עו"ד אחד מעורכי הדין הזוטרים יותר. עוה"ד הזוטר הוא זה שמטפל באופן אישי בתיק והוא מתייעץ ביחס לעניינים מסויימים עם עוה"ד הבכיר.
לעיתים בשל תחלופת עורכי הדין במשרד, קורה לא אחת שעו"ד אחד מתחיל לטפל בתיק ובשלב מסויים של הטיפול הוא עוזב את המשרד עו עובר לתפקיד אחר, והתיק עובר לעו"ד אחר. במקרים כאלה קשה ליצור יחס אישי ומתמשך בין הלקוח לעוה"ד. כך גם בעבודת המתמחים אשר מטבע הדברים מתחלפים כל שנה או שנתיים לכל היותר.
במשרדים הקטנים, כפועל יוצא מהרכב עורכי הדין שבו, עורך הדין המומחה עוסק באופן אישי בכל תיק המטופל על ידיו. כתוצאה מכך, הלקוח מקבל טיפול אישי מאותו עו"ד מומחה ולא עובד מול עו"ד זוטרים יותר. נוצרת מערכת יחסים ארוכת טווח היוצר קשר אישי בין הלקוח לעוה"ד המטפל בעניניו.
ישנם משרדים גדולים בהם לכל עו"ד יש תעריף שכר טירחה שונה והלקוח יכול לבחור, בהתאם לתקציב העומד לרשותו איזה עו"ד יטפל בתיק או בעניין הספציפי שלו.
ההבדל בין המשרדים הגדולים לקטנים לעיתים מתמקד בהבדל בין גוף גדול ומתועש, לבין בוטיק קטן ומקצועי. במשרד גדול ישנה אפשרות לקבל מענה למגוון נושאים משפטיים, אולם לעיתים הלקוח אינו זוכה ליחס אישי מעו"ד מומחה, ואחד מהתוצרים של משרד כזה הוא שם מסחרי מכובד, שלא תמיד מתבטא במטפל הספציפי באותו תיק. בעוד שבמשרד בוטיק, ממילא תום העיסוקים שלו הינו מצומצם, נצברת מומחיות באותם תחומים ועורכי הדין המומחים מעניקים טיפול אישי לכל אחד מלקוחותיהם.
לא כל לקוח עיסקי זקוק למענה רחב של תחומים משפטיים ולעיתים קיימת עדיפות וייחודיות דווקא למשרד בוטיק, קטן וספציפי, בו הלקוח מקבל מענה למגן מצומצם של תחומי משפט, אך זוכה ליחס אישי ומקצועי.

תאריך:  17/12/2010   |   עודכן:  19/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מתמחים במשרד /  "
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המלצות לבחירת משרד עורכי דין
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
משרד עורכי דין
אריאלה1966  |  18/12/10 02:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יובל ברנדשטטר
משהו קרה לתום פרידמן    בפעם הראשונה בחייו הוא מקשר בין סיבה לבין מסובב, בין הסכין לבין הדם הפורץ מן העורק    ישראל, אומר תום, "מכורה" לתמיכתה ולאהדתה של ארה"ב, בדיוק כפי שהערבים, הקרויים בפי הברנז'ה פלשתינים, "מכורים" לאהדתה הבלתי מסויגת של אירופה
זכי שלום
אחר ציפייה מתוחה למענה על השאלה כיצד מתכוון ממשל אובמה להתניע את תהליך השלום הישראלי-פלשתיני, יצא בסופו של דבר המרצע מן השק    הערכות שונות שרווחו, כי האכזבות הקשות שהיו מנת חלקו של הממשל בשנתיים האחרונות ופגעו במעמדו ומצבו הקשה מבית, יובילו אותו אולי למתן את מעורבותו בתהליך השלום, התבדו לחלוטין    מסתבר שהממשל רחוק ממחשבות של 'התקפלות'. נהפוך הוא. בכוונתו להעמיק את מעורבותו בהשגת הסדר
אברהם בן-עזרא
שיעורו של הרווח הקבלני יכול להגיע כדי 50% - והערך מעוגן בפסקי דין של בתי המשפט בישראל לרבות בית המשפט העליון
עו"ד גלית צור
לשיקולים אם לבגוד בבן הזוג מצטרף כעת גם תג מחיר כבד    הפסיקה בבתי הדין הרבניים והאזרחיים מסמנת מגמה של תשלום 'קנס' משמעותי בגין בגידה
ענת פרסמן
מקובל לראות קידום אתרים כאמצעי פרסום לעסק    זה כמובן נכון, אבל קידום אתרים הוא גם פעולה אסטרטגית שקובעת את המיקום של העסק בתחומו    לזמן יש משמעות גדלה בקביעת מיקום אסטרטגי: ככל שעובר הזמן כך גוברת התחרות בכל התחומים וכך גם קשה יותר לקדם ביטויים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il