X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לשר ישי אין בעיה לגרש 400 ילדים צברים שכל "חטאם" שנולדו להורים עובדים זרים לא מורשים, ובמקביל "לייבא" ארצה אלפים מבני הפלשמורה שעל מצחם מקועקע צלב הביקורת שלו כלפי כל העולם ואשתו היא בבחינת ביקורתו של "הקוזק הנגזל"
▪  ▪  ▪
אלי ישי, שר הפנים. בקרוב בן 49 - יש לו סיבות רבות לחגוג [צילום: פלאש 90]

יש פוליטיקאים, ששונאים אותם בגלל מה שהם. יש אחרים, ששונאים אותם על מה שהם מייצגים. אבל יש רק פוליטיקאי אחד, לעניות דעתי, ששונאים אותו גם על מה שהוא וגם על מה שהוא מייצג. והשנאה כלפיו חוצה מפלגות, אפילו מפלגתו שלו, והכוונה היא לאלי ישי.
השר אלי ישי, זה שהיה ה"סנג'ר" של אריה דרעי, מתגלה מיום ליום כפוליטיקאי המאוס ביותר במקומותינו. אבל לא רק: גם לבכיינותו יצא שם-דבר.
לו היה ישי ממלא תפקידו נאמנה - ניחא. האיש נכשל בכל תפקיד, למעט אחד: תפקיד החתרן הבלתי נלאה תחת דרעי. במשרד העבודה והרווחה הוא כשל ועוד איך. כנ"ל במשרד התמ"ס. ועכשיו, במשרד הפנים. בתקופתו כשר העבודה והרווחה מספר העניים במדינה הרקיע-שחקים, כאשר דווקא בקרב תומכיו המזרחיים-מסורתיים הוא גדל ובלט יותר. כשר התמ"ס הוא ביטל את תוכנית ויסקונסין, אבל פתרונות חלופיים הוא לא הציע וכמובן, לא יזם וביצע. כשר הפנים הוא ייזכר לדיראון עולם בשל מה שהוא עושה ובעיקר בשל מה שהוא לא עושה. אין לו בעיה לגרש 400 ילדים צברים ילדי עובדים זרים, בדיוק כפי שאין לו בעיה "לייבא" ארצה אלפי פלשמורה עם קעקוע של צלב על המצח, כי מן הסתם הם יצביעו ביום פקודה לשס. אין לו בעיה לסלק עובד זר שאשתו וילדיו נולדו בארץ, אבל "לדפוק" אחלה תמונה עם הכדורגלן גוסטבו בוקולי או כל כדורגלן אחר. "פוטו אופרטיוניטי" (הזדמנות צילום) קוראים לזה בעגה המקצועית.
אבל עדיין אין זה השיא. השיא היה בתחילת השבוע, כאשר הוא כינס מסיבת עיתונאים שבמהלכה התלונן על כך שהשנאה והגזענות כלפי החרדים עברה כל גבול. הוא רק שכח, שהוא זה האחראי לכך שאלפי חרדים משתמטים משירות צבאי או לאומי, שחיילים רבים שעברו גיור במסגרת צה"ל חוששים, בגללו, שיום יבוא וגיורם לא יוכר, שמצב הכבאות בארץ הוא קטסטרופלי הרבה בגללו. מזל שאת התגובה הכי טובה והכי עניינית הוא "זכה" לקבל דווקא ממי שנושף בעורפו כבר כמה שנים, השר אריאל אטיאס: "שונאים אותנו כי אנחנו לא עוסקים בנושאים חברתיים, אנחנו עוסקים בגיור במקום בדיור", צוטט שר השיכון הצעיר מתריס נגד יושב-ראש מפלגתו.
השר ישי הוא "קוטר" אחד גדול. לוזר אחד גדול. עסקנצ'יק קטן שמוציא שם רע אפילו לסחטנות של הח"כ המנוח אברהם שפירא. הוא יודע רק ליילל ולהתלונן. אף פעם הוא לא יבקר את עצמו, והביקורת שלו כלפי כל העולם ואשתו היא בבחינת ביקורתו של "הקוזק הנגזל": בתקופתו כיושב-ראש שס המדינה נסחטה במיליארדי שקלים אומנם, אבל כספים אלו היטיבו רק עימו ועם שולחיו, לא עם מצביעיו שעדיין מייחלים לשס חברתית, סולידרית, אמפטית. שס שלוחמת את מלחמתם של החלשים שתרמו משהו למדינה, ולא את מלחמתם של החזקים שרק מצצו מהמדינה.
אלי ישי הוא חלומו של כל ראש ישיבה, שלקופתו מוזרמים כל חודש מאות אלפי שקלים עבור "תלמידי חכמים הממיתים עצמם באוהלה של תורה". אבל מזמן הוא לא חלומו של זוג צעיר, מזרחי ומסורתי המתגורר בשכונת ג'סי כהן בחולון, שכונה ד' בבאר שבע או בשכונת התקווה בתל אביב שמשווע לאיזו דירת שלושה וחצי חדרים, עם משכנתה סבירה, קרוב למרכז העיר. ועל כך שס, כך אני מאמין ומקווה, תשלם מחיר כבד בבחירות הבאות.
ב-26 בדצמבר הקרוב יחגוג אלי ישי 49 חורפים. יש לו סיבה לחגוג: הוא יושב-ראש מפלגה, הוא שר בכיר, הוא סגן ראש הממשלה. מי צריך יותר מזה? בטח לא מי שלמד בישיבה, שירת כמש"ק דת וכל חייו עסק בעסקנות שמצריכה הרבה תככנות ומעט בושה, אם בכלל. אבל מה עם אותם חצי מיליון מצביעים שנתנו לו ולחבריו את הזכות לשבת על כיסא מרופד מעור של צבי? מה יהיה עליהם? מתי הם יוכלו סתם ככה לחגוג? האם הם יוכלו אי-פעם לזקוף את ראשם בגאווה ולומר "אני מתפרנס בכבוד, חי בכבוד"? כנראה שלא, לפחות לא כל עוד אלי ישי הוא ה"לידר", המנהיג.

תאריך:  23/12/2010   |   עודכן:  24/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אלי ישי - הקוזק הנגזל
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אלי ישי הוא לא כוס התה שלי
רונן גולדשטיין  |  24/12/10 09:16
2
שיטת הבולשביקים
בולשביקים נמאסתם  |  24/12/10 09:23
3
הפתרון לא אצל אליהו ישי
אליהו חיים  |  25/12/10 09:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דניאל גיגי
המאבק האמיתי בחברות הגז הוא לא המאבק על התמלוגים, אלא המאבק על הביטחון שלנו ושל הסביבה בה אנו חיים    ברוני הגז נוהגים בחוסר אחריות והם מוכנים לסכן את הציבור רק כדי לחסוך בעלויות    תפקידה של המדינה הוא להטיל עליהם רגולציות
בעז העצני
מה באמת גרם לרבנים מכובדים להפיץ מכתב כה חשוך הקורא שלא למכור בתים לערבים?    התשובה מתחילה מההטפה הצדקנית של בנימין נתניהו, האיש שהורה באופן רשמי לשלול בניית בתים ליהודים    ועוד: העובדות שהתקשורת החליטה שאסור שנדע עליהן
יוני בן-מנחם
גורמים בכירים במערכת המדינית והביטחונית מותחים ביקורת על התבטאויותיו הפומביות של הרמטכ"ל גבי אשכנזי בנושאים ביטחוניים רגישים    התאפקות והימנעות מהצהרות מיותרות לתקשורת רק תסייע לו לסיים את תפקידו באווירה טובה
יצחק מאיר
אין חכם שאינו רואה את האסון המתרגש על מדינה שמאבדת את השליטה על כוח-האדם היצרני שלה בשל התפשרויות בלתי סבירות בעליל עם הווה שאינו יודע לאיית את המילים "אחריות לאומית"; אין חכם שאינו מודה כי זה מעוות שלא יוכל לתקון
אלון דהן
מעטים הם השמאלנים המסכימים לרעיון ביטול הגבולות וביטול המדינה שחוזים עבורנו מנהיגי השמאל; ישנו נתק ברור בין חזון מנהיגי השמאל, לבין הציבור השמאלני ברובו    כיצד הפך השמאל הישראלי לאופוזיציה למדינה היהודית, ומדוע מתנגדים ראשי השמאל לרעיון 'שתי מדינות לשני עמים'
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il