X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
אמנון דנקנר, לשעבר עורך מעריב, העיד בבית המשפט על מערכת יחסיו עם משפחת נמרודי, בעלי העיתון, ועל האופן שבו התערב בסיקור משפטו של עפר נמרודי
▪  ▪  ▪
דנקנר, מלא רחמים

ביוני 2010, במסגרת תביעת הדיבה שהגיש נגד פרשן הארץ אמיר אורן, עלה על דוכן העדים עורך מעריב לשעבר אמנון דנקנר. דנקנר העיד בין השאר על מערכת היחסים שלו עם בני משפחת נמרודי על-רקע משפטיהם של עופר ויעקב נמרודי בחשד לפלילים במסגרת "פרשת האזנות הסתר" (עוד על משפט דנקנר ומעריב נגד אמיר אורן, בכתבה "ידוע כאדם רומנטיקן").
על יחסו ליעקב נמרודי באותה תקופה אמר דנקנר: "אני ראיתי טרגדיה של אדם זקן הולך ומתעוור, שבנו יקירו, שכיית חמדתו, הדבר הכי חשוב לו בחיים, חטא והסתבך וסיבך אחרים והוא היה שבור ורצוץ מזה, והייתי מלא רחמים אליו והייתי מלא חום אליו, כי ראיתי טרגדיה אנושית".
לדברי דנקנר, עורך מעריב דאז, יעקב ארז, התלונן בפניו כי מנסים לכפות עליו את אבי בטלהיים כסגן, וביקש ממנו לשוחח על כך עם יעקב נמרודי. כשנפגש דנקנר עם נמרודי שמע ממנו כך: "אני אגיד לך את האמת, אני חשבתי שמן הראוי למנות סגן, כנראה שיעקב ארז לא משתלט על העניינים. בעיקר מה שכואב לי זה שאין סיקור של משפטו של בני".
לפי עדותו, נמרודי אמר לו שסיקור משפט בנו הוא "דל ועלוב" והוא עצמו הסכים וחשב שסיקור המשפט היה "סיקור דל". משום כך, העיד, "אמרתי ליעקב נמרודי [...] אתה יודע מה? אז כדי שגם אתה תהיה מרוצה וגם יעקב ארז יהיה מרוצה שלא ימנו לו סגן, אני אבדוק את הידיעות ונראה איך אפשר להכניס את זה לסיקור יותר טוב. וכך עשיתי".
דנקנר התייחס בעדותו ליכולותיו העיתונאיות של כתב מעריב לשעבר גידי שמרלינג, כיום ראש מערך ההסברה של ראש ממשלת ישראל, שמונה לסקר את משפט נמרודי. "הוא התחיל להעביר ידיעות, ואני הייתי רואה את הידיעות, ועל-פי מה שנכחתי בבית המשפט, ערכתי את הידיעות", אמר דנקנר, והסביר כי הפיקוח והעריכה שהחיל על הדיווחים של שמרלינג על משפט נמרודי עוררו התנגדות אצל הכתב.
"ההתמרמרות של הכתב, כן, על זה שתיקנתי לו דברים שהוא לא הבין בכלל, קורה", נזכר דנקנר בעדותו ובהמשך הסביר: "אנשים שאין להם ניסיון. אין להם ידע במשפטים, הם גם רוצים להוכיח איזה עזוז נפש מיוחד בזה שהם יראו שהם נאחזים בנוסח שהם כתבו, ורק הוא הנכון, כך קרה. [...] אחרי, נדמה לי מספר שבועות, אולי אפילו פחות, שבועיים-שלושה, לא זוכר בדיוק, גידי שמרלינג התפטר, וראובן שפירא מונה לסקר את המשפט. ואחרי פעם או פעמיים החלטתי שהוא מדייק ולכן אני מיותר בתמונה".
עוד העיד דנקנר על עניינים נוספים שנויים במחלוקת הקשורים להתנהלותו העיתונאית. כשנשאל על נסיבות פיטורי הפרשן לענייני משפט משה נגבי, והתבקש לענות אם הוא זוכר שהיה זה יעקב נמרודי שהחליט לפטרו, אמר העד: "גם אני הייתי מפטר אותו, גם אז וגם היום".
על השמועות כאילו קיבל תמורה כספית בסך מיליון שקל עבור תמיכתו במשפחת נמרודי, העיד דנקנר כי "באותה תקופה היה לי סכסוך קשה עם מנכ"ל 'מעריב' דאז, רוני קליינפלד, על שכר שהגיע לי תמורת כתבות במקומון הירושלמי שלנו. הוא סירב לשלם, המציאות הזאת שבה עושקים אותי מצד אחד בתוכו ומצד שני בחוץ אומרים שאני מקבל סכום דמיוני כזה, הרגיזה אותי מאוד".
רשימות קשורות:
- שבע-מאות תיקים
- מדינת ישראל נגד עפר נמרודי - חלק א
- קשה לבלוע
- מדינת ישראל נגד עפר נמרודי - חלק ב
- שעתו המכוערת, שעתם המביכה
- אתר העין השביעית

תאריך:  11/01/2011   |   עודכן:  11/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טרגדיה אנושית
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
ממש רחמנות
אליהו חיים  |  11/01/11 15:40
2
נמרוד עבריין שהעסיק שמינה אפס  ל"ת
כמו דנקנר לעורך..  |  12/01/11 00:07
 
- ממש ככה:הפישפש דנקנר עלה למעלה ל"ת
יוסלביץ  |  12/01/11 10:10
3
נמרודי מתחילת הקרירה היה עט
עט להשכיר  |  12/01/11 07:30
 
- והכוונה כמובן לדנקנר.יסלח לי
נמרודי האב  |  12/01/11 13:10
4
בקיצור,אין צדיקים בסיפור הזה.
פלא יועץ   |  12/01/11 13:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים נוי
עיבוד מודרני לקומדיה הקלאסית - מחזה מענג ומשחק מוצלח    הבמאי גילי אמיתי העתיק את העלילה מחשכת ימיה אל ימינו אלה וצייד אותה באבזור מודרני - וידאו, מולטימדיה, בורסה ואפילו אייפון
אלישע פורת
הפוליטרוק האגדי מהפלמ"ח המשיך לשרת במילואים עוד שנים רבות לאחר תום מלחמת העצמאות. במרוצת השנים הוא הפך ל"אגדה חיה" בגדוד המילואים שלו    "אתה לא גייסת אותי, ואתה לא תשחרר אותי" - היא אחת מאימרותיו המפורסמות    כך השיב לרמטכ"ל שרצה לשחררו מצה"ל: "עם ישראל גייס אותי, ועם ישראל ישחרר אותי..."
עליס בליטנטל
המחזה המסעיר והמפעים ביותר של עדנה מאזי"א, מאז כתבה את "המורדים", עולה כעת בתיאטרון הקאמרי    וברזומה של הצמד נעם סמל (המנהל) - עמרי ניצן (הבימאי) - זוהי פסגה חדשה של הצלחה שתתווסף ל"גטו" ול"נפש יהודי" שעשו השניים בתקופתם בתיאטרון חיפה
מיכאל הרשקוביץ
שתי ועדות חשובות, אשר דנו לאחרונה במצב נכי צה"ל מול אגף השיקום, התקשו מאוד לקרוא את הכתובת הענקית שמתנוססת מדן ועד אילת: אגף השיקום אינו משקם נכי צה"ל!!!    האם הנכים הפגועים לא מעניינים, בעצם, אף אחד?
מיכאל טוכפלד
שלא כקודמיו בתפקיד, ראש אגף התקציבים אודי ניסן עובד בשקט, בלי לחפש כותרות. הוא דוחה את הביקורת על כניעה חוזרת ללחצים מצד ועדי העובדים החזקים במשק. "חתמנו על הסכמי שכר ברוב הענפים במגזר הציבורי. נשארו כמה ספיחים ויש כאלה שמנסים לפרוץ את המסגרות. בסוף השגתי את מה שרצינו בדרכי שלי", הוא אומר בניחותא. ראיון עם ראש אגף התקציבים באוצר
רשימות נוספות
הנשר נחת ונחשף  /  אורן פרסיקו
הכתב משה נוסבאום מבוקש לעדות  /  אורן פרסיקו
רש"י אוף דה-רקורד  /  אורן פרסיקו
מוצר פשוט   /  אורן פרסיקו
אלימות לשמה   /  אורן פרסיקו
איך מגיעים מכאן לכור האטומי?   /  אורן פרסיקו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il