X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
וילנאי ראוי לתפקיד מלכתחילה יו"ר קק"ל ולא רק בשל חוסר מחויבותם של שטנצלר ושמחון לאינטרס הציוני
▪  ▪  ▪
יילך בדרכי אביו? מתן וילנאי [צילום: יותם פרום]

לאחרונה הודיע סגן שר הביטחון, מתן וילנאי, על כוונתו להתמודד לתפקיד יושב-ראש הקרן הקיימת לישראל. מכיוון שבמסגרת הדילים בין הקואליציות השונות בהסתדרות הציונית התפקיד מובטח למפלגת העבודה, לא לגמרי ברור מהם סיכוייו להיבחר מול שני המועמדים האחרים - שר החקלאות, שלום שמחון, והיו"ר המכהן, אפי שטנצלר. לדעתי, וילנאי ראוי לתפקיד מלכתחילה ולא רק בשל חוסר מחויבותם של שטנצלר ושמחון לאינטרס הציוני. זה המקום להזכיר כי וילנאי בחר להסתגר בלשכתו בזמן ההצבעה על הפרטת קרקעות המדינה, גם כשמנכ"ל משרד ראש הממשלה ומזכיר הממשלה נשלחו באופן אישי להביאו למליאה. וילנאי הוא המועמד היחיד המסוגל להוציא את קק"ל, שהשנה מציינת 110 שנים להיווסדה, מהמשבר הערכי שאליו נקלעה בשנים האחרונות, עת הופקדה בידי עסקנים ושאר אוכלי פירורים.

אזרחות זרה

השבוע חשף ארגון 'אם תרצו' את דבר מימונם של ארגונים פוליטיים בישראל באמצעות ממשלות של מדינות ערב. מדובר אומנם בגילוי חשוב, אך אסור שהוא ישכיח את הבעייתיות של מימון המגיע מממשלות ידידותיות לכאורה. ממשלת שווייץ, לדוגמה, תומכת כספית בארגון 'עדאלה', שהיה אחד העותרים לבג"ץ נגד חוק האזרחות בשל ההגבלה על איחוד המשפחות. דוגמה נוספת מהווה ממשלת בלגיה שמימנה עבור עותרת נוספת, האגודה לזכויות האזרח, פעילות משפטית שעסקה בנושא "מעמד בישראל". למרבה האבסורד, בלגיה ושווייץ אינן מזדרזות להעניק אזרחות על בסיס קשרי נישואין – בן זוג של שוויצרי או בלגי שירצה לקבל אזרחות יצטרך להגיש בקשה ולאחריה גם להציג הוכחות לניהול חיי משפחה לאורך זמן. בשווייץ קיימת גם הצהרת נאמנות שבה נקבע שלמתאזרח החדש אסור לסכן את ביטחונה הפנימי או החיצוני של שווייץ.

ועדת חקיקה

ההחלטה על הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית שתחקור את מקורות המימון של ארגוני שמאל רדיקלי זכתה לכותרות רבות, אף שספק רב מה בכוחה של ועדה מסוג זה להשיג מלבד כותרות נוספות. פעילות פרלמנטרית חשובה הרבה יותר היא קידום הצעת חוק חובת גילוי לגבי מי שנתמך על-ידי ישות מדינית זרה, שתובא ביום רביעי הקרוב להכנה לקריאה שנייה ושלישית בוועדת החוקה של הכנסת. מדובר בחוק חשוב, שעיקרו עוסק בהגברת השקיפות על דרכי המימון של אותם ארגונים (ולא רק עמותות. לדוגמה, ארגון 'שוברים שתיקה' רשום כחברה פרטית ועל כן נגישות המידע על מקורות המימון שלו מוגבלת). עם זאת, מדובר בחוק כמעט ללא שיניים, וראוי לערוך בו כמה שיפורים שתכליתם לשפר את מיידיות הדיווח, רמת האחריות האישית של ראשי הארגון וחומרת העונש. כמו-כן, מתבקש להגביל את היכולת של הארגונים האלה לעתור לבג"ץ נגד רשויות המדינה במימונן של ממשלות זרות, ידידותיות ככל שתהיינה.

חינוך יצירתי

עם תום השנה האזרחית הצליח גדעון סער להשלים רפורמה מקיפה בתנאי העסקת המורים. עם זאת, שר החינוך לא יכול להרשות לעצמו לנוח על זרי הדפנה לנוכח האתגרים הרבים הניצבים לפני מערכת החינוך בישראל. אחד המרכזיים שבהם, גם אם לא כל כך מוכר בשיח הציבורי, הוא הצורך בקידום החינוך המקצועי והטכנולוגי שיאפשר מתן מענה לביקוש במשק עבור מקצועות אלה. בנייר עמדה שכתב אוריאל פרידמן, חבר תוכנית המנהיגות הצעירה של המכון לאסטרטגיה ציונית, מוצע מתווה שכולל שיתוף פעולה של כלל הגורמים הרלוונטיים במשק: האקדמיה, רשתות החינוך, התעשיינים והצבא, שיאפשר למספר רב יותר של בוגרי מערכת החינוך להשתלב בשוק העבודה ולקדם את התעשיה המקומית. נדמה לי שתעשיינים מצליחנים כמו סטף ורטהימר היו חותמים על ההצעה בשתי ידיהם העובדות.

טפו בשבט

לכבוד ט"ו בשבט שיצוין ביום חמישי הקרוב (בלי פירות יבשים מטורקיה, זוכרים?), יערוך מוזיאון ארצות המקרא סדרת סיורים מיוחדים (חינם ברכישת כרטיס כניסה) שכל עניינם הוא הקשר בין הצומח לאדם בתקופה הקדומה. למי שלא מכיר את המקום אספר שמדובר במוזיאון ירושלמי מקסים שכולל גם תערוכה מיוחדת, 'לכל השדים והרוחות' שמה, שמציגה שלל קמעות אשר יגנו על קוראי 'מקור ראשון' ובני משפחתם מכל רע. טפו טפו טפו.

מילים אחרונות

בעקבות סיפורו הטראגי של אבי כהן ז"ל, מבקשים כמה חברי כנסת לחייב בחוק לכבד את חתימת הנפטר על כרטיס אָדי גם במקרה שהמשפחה מתנגדת. מכיוון שמדובר במקרים נדירים בלבד, נתיב חקיקה אפקטיבי הרבה יותר יהיה להפוך את כל אזרחי ישראל לחתומים על כרטיס אדי כברירת מחדל, כשאפשרות לבטל את החתימה שמורה לכל אזרח בכל שעה. בטופס הוויתור על הזכות להיות חתום על כרטיס אדי הייתי מוסיף בכוכבית קטנה תזכורת, שמי שמוכן לתרום איברים זוכה לעדיפות על פני מי שלא, ללא קשר למצב הבריאותי (בניגוד למצב הקיים, שבו העדיפות ניתנת לבעלי כרטיס רק במקרה הנדיר של מצב רפואי זהה לחלוטין).

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  16/01/2011   |   עודכן:  16/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מתן בסדר
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מתן וילנאי הוא מינוי פוליטי מה
הבדל עם הנגבי  |  16/01/11 03:45
2
רק שלא יתבלבל לנו הבחור.....
יובל המבולבל  |  16/01/11 09:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורי אליצור
דווקא אלה שדורשים כל יומיים להקים ועדות חקירה ולהזמין משקיפים בינלאומיים, פורצים ביללה היסטרית לנוכח ההחלטה לחקור גם אותם. לא מוזר?
יהונתן דחוח-הלוי
ג'סיקה מונטל, מנכ"ל ארגון בצלם, חוזרת בה ומקטלגת את מנהיג חמאס, אחמד יאסין, בקטגוריה של "יעד להתנקשות", אשר לפיה "לא ידוע" אם הוא השתתף בלחימה בעת שנהרג    עדות על הפוליטיקה של רשימת ההרוגים הפלשתינים באינתיפאדה
יוני בן-מנחם
ארגון החיזבאללה הצליח לערער את היציבות הפוליטית בלבנון וליטול את היוזמה לידיו, הכל ממתינים למוצא פיו בפרשת מסקנות ועדת החקירה לעניין רצח אל-חרירי    בעולם הערבי מאמינים כי עדיין ניתן למצוא נוסחת פשרה שתאפשר את יישוב המשבר    בישראל מעריכים כי החיזבאללה לא מתכוון לתקוף בשלב הזה את ישראל
נחמן פביאן
חיזבאללה פירק השבוע את ממשלת לבנון בראשות סעד אלחרירי, בעקבות סירובו של אלחרירי להפסיק את שיתוף הפעולה שלו עם ביה"ד הבינלאומי בחקירת רצח אביו רפיק    מהם סיכוייו של אלחרירי לשרוד את המשבר? התפרוץ בלבנון מלחמת אזרחים נוספת? האם תופנה אלימות כלפי ישראל? מהי עמדתן של סוריה, סעודיה ואירן? על שאלות אלה שוחח נחמן פביאן עם שאול מנשה, ששימש שנים פרשן בכיר של קול ישראל בערבית
יובל ברנדשטטר
באופן בלתי מפתיע לחלוטין רשת "פוקס", החריגה בנוף התקשורת האמריקנית, אינה מסיקה מפעולה של יחיד מסקנות על ציבור שלם, אלא בוחנת את המקרה הבודד, את רקעו ומאפייניו    כך, גם אין זה מפתיע ש"פוקס" תומכת בעקביות בעמדותיה של ישראל במאבקה בטרור האיסלאמי
רשימות נוספות
אלוף מנדלבליט: הדפנו את דוח גולדסטון  /  אסף גולן
שגרירות ארה"ב בישראל דיווחה: נתניהו תומך בחילופי שטחים  /  אריאל כהנא
האו"ם תומך בהקמת עיר למסתננים בנגב  /  אריאל כהנא
חמאס הכנסה  /  אהוד יערי, אייל עופר
רכבת ההפתעות  /  אבינדב ויתקון
ההקפאה בוצעה בתוך לילה. והפיצויים?  /  הודיה כריש-חזוני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il